n-pigeon Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Blender Foundation ogłosiła wydanie nowej wersji programu Blender 2.65 z licznymi nowościami oraz długą listą naprawionych błędów. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2711
ikkiz Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 dlaczego użytkownicy Blendera nie cieszą się w tym wątku? bo już zaczęliśmy się jarać możliwością renderowania włosów w cycles, albo nowym dodatkiem Bartka Skorupy do czesania nodów, albo dynamiczną topologią w sculpt. a wszystkie nowości wyżej opisane już są wypróbowane, dy się używa kompilacji z graphicall.org, które przeważnie nie są starsze niż 48 godzin. Tak k'woli wyjaśnień, żeby dziwnie nie wyglądało pod tym newsem.
natas Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Prędkość rozwoju tego softu jest niesamowita. Czekam kiedy wreszcie Cycles będzie wykorzystywał radeony chyba, że do tego czasu zdarzy się cud i zmienię kompa.
n-pigeon Napisano 11 Grudzień 2012 Autor Napisano 11 Grudzień 2012 @natas Cycles wspiera Radki :) tylko, że Radki oraz OpenCL nie są jeszcze na odpowiednim poziomie technologicznym, by wspierać Cycles. Z czasem zrównają się z Nvidią, mają po prostu późniejszy start (no i AMD musi popracować nad jakością swojego oprogramowania). @ikkiz Nie wyprzedzaj wydarzeń :D Dużo osób używa wersji dev, ale nie każdy wie o wszystkich nowościach, czy wie do czego służą :)
Monio Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Ja się zastanawiałem dzisiaj czy nie zrobić sobie odwyku od blenderowych newsów żeby za 2 miechy zobaczyć eksplozje nowości i zachwycać się sytością. Pewnie bym nie wyrobił, infoholizm. :P Ja pracuje raczej na głównych buildach od wersji RC. Pobocznymi branchami albo kompilacjami buildbota tylko się bawię bo często są dosyć niestabilne. Chociażby obecny bug jak wydłużony czas renderu przez dodanie renderowania włosów. Trzeba testować żeby te wszystkie cuda szybciej wchodziły do głównych buildów. Włoski, wolumetryka, prawdziwy sss i jestem w niebie. Duża szansa że to wszystko zobaczymy w Cucusiu w połowie przyszłego roku. :)
ikkiz Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 @n-pigeon Ja to nie tak piszę, żeby zdeprecjonować twoją świetną robotę w rzetelnym opisaniu wszystkich nowości w tym newsie. Chodzi o to, że rozwój jest tak przeźroczysty (też dzięki tobie) że o efekt "wow" na nowości rozkłada się w czasie. Trudno o strzelające korki szampanów, i to chciałem wyjaśnić.
regnar Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Hhhhh może koledzy pomogą :) bardziej ogarnięci ode mnie Zainstalowalem sobie nowa wersje, zaimportowałem Key Configuration (z wczesniejszej wersji) i teraz kiedy klikam na obiekt lewym myski (bo tak sobie przypisalem, ustawienia przypominaja te z Maya) to nie zaznacza mi tego danego obiektu. Ktos wie w ktorym dokladnie miejscu w Input moge ustawic aby po jedno-kliku lewym przyciskiem myszy zaznaczalo mi mesha?
n-pigeon Napisano 11 Grudzień 2012 Autor Napisano 11 Grudzień 2012 @regnar Jak jesteś w input to w panelu po lewej jest right/left. @ikkiz Spoko, wiem co miałeś na myśli ;) Chodziło mi raczej o to, że może ktoś jednak strzeli tym szampanem :D
floo Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Dobre wieści. Marzę o podwojeniu wydajności przy samym sculptowaniu tak aby można było rzeźbić modele w częściach, bez walki z wolnym viewportem.
ikkiz Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 No to ja strzele, bo odkryłem zajebczystą niespodziewaną niespodziankę w tej stabilnej wersji, o której nie miałem pojęcia i ty też nie napisałeś! Otóż, jak się zapomni zapisać, albo blender się skraszuje, to w temp windowsa są zapisane pliki autosave - to wie każdy, ale jak się z stamtąd otwierało plik, to on nie wiedział gdzie był wcześniej zapisany i gubił wszystkie linki do tekstur. Dziś mi się przydarzyło zapomnieć, otwarłem z temapa, a ten już wiedział wszystko! gdzie się ma zapisać i z jaką nazwą, gdzie są tekstury. Wygląda, że ta wersja teraz z pliku autosave zapisuje czego autosejwem jest (poprzednie sejwy jeszcze z wczoraj tak nie mają) Wypas, oszczędza frustracji.
n-pigeon Napisano 11 Grudzień 2012 Autor Napisano 11 Grudzień 2012 Znam tą radość ;) Zdaje się, że to ten bugfix: Fix #33108: Running save_as_mainfile breaks relative texture paths (r51963). Jak odpalałeś plik z innej pozycji w katalogach i zapisywałeś je potem, to psuło to relatywne pozycje tekstur itp. Jest tego więcej, bugfixy ale też pomniejsze funkcje których nie miałem siły opisać, sam często wracam do logów po wydaniu kilka razy, zawsze znajduje wiele małych dobroci po wydaniu. :D No i widać moc jednej z najpotężniejszych funkcji Blendera: główne Menu > Help > Report a Bug :D
ikkiz Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 to więcej niż bugfix, to ficzer. Dla mnie to była niedogodność, ale postrzegałem ją jako naturalną konsekwencję wydarzeń w przyrodzie i się cieszyłem, że w ogóle coś jest w autosave. Nawet się nie zastanawiałem, że można by zgłosić (a już zgłosiłem jeden błąd, więc już się do tego 2.65 osobiście przyczyniłem) A to rozwiązanie polega na tym, że jak otwierasz autosave, to na belce okna jest nawet ścieżka do pliku, którego autosave dotyczy. czyli wygląda tak, jak by to był właśnie TEN plik otwarty a nie coś z tmp.
deshu Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Oj blenderek blenderek, nasz kochany. Tylko jedno - 'Ambient Occlusion node' powinno być wyboldowane w newsie. P.s. grafika 3d po polsku to masakra.
Nezumi Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 Mnie komp padl i wlasnie odbudowalem maszynke wiec bardzo fajnie sie zbieglo nowe wydanie w czasie :D To o czym wspomnial ikkiz jest w blenderze najfajniejsze - ze wiadomo na biezaco nad czym sie obecnie pracuje, wiadomo czego sie spodziewac. Dobija mnie w przypadku na przyklad Zbrusha (bo po Autodesku wiem czego sie mniej wiecej spodziewac i nie jest to wiele :P), ze nic nie wiadomo do czasu faktycznej premiery. Duzo, dobre i za darmo. Niewiarygodne. Powtarzam to za kazda premiera Blendera nowego od jakiegos czasu :D
n-pigeon Napisano 12 Grudzień 2012 Autor Napisano 12 Grudzień 2012 @deshu Co do PS. Też tak uważam, kiedy pisze newsy aż mnie kostki palców bolą jak niektóre rzeczy spolszczam... ale zdarzały się uwagi odwrotne, że za mało polskiego w polskim :D Nie dało się zadowolić wszystkich, więc postanowiłem, że nikt nie będzie zadowolony w tym ja xD Spolszczyłem co się dało, a reszta poszła do cudzysłowu. :) PS. Dziękuje Ci dobry duchu który sformatował za mnie news, wyleciało mi to z głowy :)
Kroopson Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 Jak czytam takie newsy to ogarnia mnie nostalgia za Blenderkiem. Od pół roku nic tylko Maya, Maya, Maya, Max, Maya... ehhhh :(
regnar Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 @n-pigeon thx za info ale to jakas grubsza pytka, bo problem nie polega na tym ze nie moge kliknac lewym myszy w objekt, bo w niego klikam bez problemu ale zachowuje sie to tak ze jak w niego klikne on na 1 sek jest oznaczony a pozniej juz nie. Troche chaotycznie to tlumacze.... Wyglada to tak ze jak zaznaczysz obiekt to automatycznie go odznacza (gdybym mial obrazowo to opisac)
deshu Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 @deshu Co do PS. Też tak uważam, kiedy pisze newsy aż mnie kostki palców bolą jak niektóre rzeczy spolszczam... ale zdarzały się uwagi odwrotne, że za mało polskiego w polskim :D Nie dało się zadowolić wszystkich, więc postanowiłem, że nikt nie będzie zadowolony w tym ja xD Spolszczyłem co się dało, a reszta poszła do cudzysłowu. :) PS. Dziękuje Ci dobry duchu który sformatował za mnie news, wyleciało mi to z głowy :) Gratuluje cierpliwości:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się