Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dlaczego użytkownicy Blendera nie cieszą się w tym wątku?

bo już zaczęliśmy się jarać możliwością renderowania włosów w cycles, albo nowym dodatkiem Bartka Skorupy do czesania nodów, albo dynamiczną topologią w sculpt. a wszystkie nowości wyżej opisane już są wypróbowane, dy się używa kompilacji z graphicall.org, które przeważnie nie są starsze niż 48 godzin.

 

Tak k'woli wyjaśnień, żeby dziwnie nie wyglądało pod tym newsem.

Napisano

Prędkość rozwoju tego softu jest niesamowita. Czekam kiedy wreszcie Cycles będzie wykorzystywał radeony chyba, że do tego czasu zdarzy się cud i zmienię kompa.

Napisano

@natas

 

Cycles wspiera Radki :) tylko, że Radki oraz OpenCL nie są jeszcze na odpowiednim poziomie technologicznym, by wspierać Cycles. Z czasem zrównają się z Nvidią, mają po prostu późniejszy start (no i AMD musi popracować nad jakością swojego oprogramowania).

 

@ikkiz

 

Nie wyprzedzaj wydarzeń :D Dużo osób używa wersji dev, ale nie każdy wie o wszystkich nowościach, czy wie do czego służą :)

Napisano

Ja się zastanawiałem dzisiaj czy nie zrobić sobie odwyku od blenderowych newsów żeby za 2 miechy zobaczyć eksplozje nowości i zachwycać się sytością. Pewnie bym nie wyrobił, infoholizm. :P

Ja pracuje raczej na głównych buildach od wersji RC. Pobocznymi branchami albo kompilacjami buildbota tylko się bawię bo często są dosyć niestabilne. Chociażby obecny bug jak wydłużony czas renderu przez dodanie renderowania włosów. Trzeba testować żeby te wszystkie cuda szybciej wchodziły do głównych buildów.

 

Włoski, wolumetryka, prawdziwy sss i jestem w niebie. Duża szansa że to wszystko zobaczymy w Cucusiu w połowie przyszłego roku. :)

Napisano

@n-pigeon Ja to nie tak piszę, żeby zdeprecjonować twoją świetną robotę w rzetelnym opisaniu wszystkich nowości w tym newsie. Chodzi o to, że rozwój jest tak przeźroczysty (też dzięki tobie) że o efekt "wow" na nowości rozkłada się w czasie. Trudno o strzelające korki szampanów, i to chciałem wyjaśnić.

Napisano

Hhhhh może koledzy pomogą :) bardziej ogarnięci ode mnie Zainstalowalem sobie nowa wersje, zaimportowałem Key Configuration (z wczesniejszej wersji) i teraz kiedy klikam na obiekt lewym myski (bo tak sobie przypisalem, ustawienia przypominaja te z Maya) to nie zaznacza mi tego danego obiektu. Ktos wie w ktorym dokladnie miejscu w Input moge ustawic aby po jedno-kliku lewym przyciskiem myszy zaznaczalo mi mesha?

Napisano

@regnar

 

Jak jesteś w input to w panelu po lewej jest right/left.

 

@ikkiz

 

Spoko, wiem co miałeś na myśli ;) Chodziło mi raczej o to, że może ktoś jednak strzeli tym szampanem :D

Napisano

Dobre wieści. Marzę o podwojeniu wydajności przy samym sculptowaniu tak aby można było rzeźbić modele w częściach, bez walki z wolnym viewportem.

Napisano

No to ja strzele, bo odkryłem zajebczystą niespodziewaną niespodziankę w tej stabilnej wersji, o której nie miałem pojęcia i ty też nie napisałeś!

 

Otóż, jak się zapomni zapisać, albo blender się skraszuje, to w temp windowsa są zapisane pliki autosave - to wie każdy, ale jak się z stamtąd otwierało plik, to on nie wiedział gdzie był wcześniej zapisany i gubił wszystkie linki do tekstur. Dziś mi się przydarzyło zapomnieć, otwarłem z temapa, a ten już wiedział wszystko! gdzie się ma zapisać i z jaką nazwą, gdzie są tekstury.

Wygląda, że ta wersja teraz z pliku autosave zapisuje czego autosejwem jest (poprzednie sejwy jeszcze z wczoraj tak nie mają)

Wypas, oszczędza frustracji.

Napisano

Znam tą radość ;)

 

Zdaje się, że to ten bugfix: Fix #33108: Running save_as_mainfile breaks relative texture paths (r51963).

Jak odpalałeś plik z innej pozycji w katalogach i zapisywałeś je potem, to psuło to relatywne pozycje tekstur itp.

 

Jest tego więcej, bugfixy ale też pomniejsze funkcje których nie miałem siły opisać, sam często wracam do logów po wydaniu kilka razy, zawsze znajduje wiele małych dobroci po wydaniu. :D

 

No i widać moc jednej z najpotężniejszych funkcji Blendera: główne Menu > Help > Report a Bug :D

Napisano

to więcej niż bugfix, to ficzer. Dla mnie to była niedogodność, ale postrzegałem ją jako naturalną konsekwencję wydarzeń w przyrodzie i się cieszyłem, że w ogóle coś jest w autosave. Nawet się nie zastanawiałem, że można by zgłosić (a już zgłosiłem jeden błąd, więc już się do tego 2.65 osobiście przyczyniłem)

A to rozwiązanie polega na tym, że jak otwierasz autosave, to na belce okna jest nawet ścieżka do pliku, którego autosave dotyczy. czyli wygląda tak, jak by to był właśnie TEN plik otwarty a nie coś z tmp.

Napisano

Oj blenderek blenderek, nasz kochany.

 

Tylko jedno - 'Ambient Occlusion node' powinno być wyboldowane w newsie.

 

P.s. grafika 3d po polsku to masakra.

Napisano

Mnie komp padl i wlasnie odbudowalem maszynke wiec bardzo fajnie sie zbieglo nowe wydanie w czasie :D

To o czym wspomnial ikkiz jest w blenderze najfajniejsze - ze wiadomo na biezaco nad czym sie obecnie pracuje, wiadomo czego sie spodziewac. Dobija mnie w przypadku na przyklad Zbrusha (bo po Autodesku wiem czego sie mniej wiecej spodziewac i nie jest to wiele :P), ze nic nie wiadomo do czasu faktycznej premiery.

Duzo, dobre i za darmo. Niewiarygodne. Powtarzam to za kazda premiera Blendera nowego od jakiegos czasu :D

Napisano

@deshu

 

Co do PS. Też tak uważam, kiedy pisze newsy aż mnie kostki palców bolą jak niektóre rzeczy spolszczam... ale zdarzały się uwagi odwrotne, że za mało polskiego w polskim :D

Nie dało się zadowolić wszystkich, więc postanowiłem, że nikt nie będzie zadowolony w tym ja xD Spolszczyłem co się dało, a reszta poszła do cudzysłowu. :)

 

PS.

Dziękuje Ci dobry duchu który sformatował za mnie news, wyleciało mi to z głowy :)

Napisano

@n-pigeon thx za info ale to jakas grubsza pytka, bo problem nie polega na tym ze nie moge kliknac lewym myszy w objekt, bo w niego klikam bez problemu ale zachowuje sie to tak ze jak w niego klikne on na 1 sek jest oznaczony a pozniej juz nie. Troche chaotycznie to tlumacze.... Wyglada to tak ze jak zaznaczysz obiekt to automatycznie go odznacza (gdybym mial obrazowo to opisac)

Napisano
@deshu

 

Co do PS. Też tak uważam, kiedy pisze newsy aż mnie kostki palców bolą jak niektóre rzeczy spolszczam... ale zdarzały się uwagi odwrotne, że za mało polskiego w polskim :D

Nie dało się zadowolić wszystkich, więc postanowiłem, że nikt nie będzie zadowolony w tym ja xD Spolszczyłem co się dało, a reszta poszła do cudzysłowu. :)

 

PS.

Dziękuje Ci dobry duchu który sformatował za mnie news, wyleciało mi to z głowy :)

 

Gratuluje cierpliwości:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności