michal84 Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 Witam Mam model 10x za duży i muszę go zmniejszyć razem z modyfikatorem H&F. Przy skalowaniu 'Unit Scale' czy też ręcznym zmniejszeniu włosy pozostają takiej samej wielkości tylko w mniejszych odstępach. Włosy po przeskalowaniu powinny zrobić się krótsze i cieńsze a pozostają bez zmian. Jak je zmniejszyć? Żeby było jasne dołączam przykładowe screeny.[ATTACH=CONFIG]88623[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88624[/ATTACH]
Shogun 3D Napisano 22 Grudzień 2012 Napisano 22 Grudzień 2012 Modyfikator H&F nałóż dopiero na model w skali docelowej. Najlepiej w skali 1:1 co do rzeczywistości, czyli człowiek ma ok 170 - 185 cm na przykład.
shadowsexpe Napisano 22 Grudzień 2012 Napisano 22 Grudzień 2012 zrób to co powiedział Shogun a dwa sprawdź czy masz ujednolicone jednostki miary w maxie. W units setup masz system unit setup w jednym i w drugim przyporządkuj te same jednostki miary;)
michal84 Napisano 22 Grudzień 2012 Autor Napisano 22 Grudzień 2012 Czyli 'zrób od początku'. Pewnie bym tak zrobił lecz tyczy się to kilku terenów i postaci z dość skomplikowanym układem i funkcjami. Ponawiam więc pytanie o to czy da się manipulować skalą H&F?
michal84 Napisano 22 Grudzień 2012 Autor Napisano 22 Grudzień 2012 Pozwolę sobie odpowiedzieć... :) Jest sposób na modyfikacje włosów. Trzeba je zmodyfikować do spline edytować i na powrót zmodyfikować do włosów operatorem guide ze spline ale zachowują jedynie podobny kształt nie wiedząc czemu. Jeśli komuś się udało osiągnąć ten sam to pomoże Ci.
mafida Napisano 22 Grudzień 2012 Napisano 22 Grudzień 2012 Próbowałeś zjechać z parametrem scale w hairze? Skalujesz obiekt np. 5x mniejszy, w hairze zmieniasz wartość scale na 20 i masz proporcjonalne włosy. Sprawdź, dawno się tym nie bawiłem;)
Miłosz3ds Napisano 22 Grudzień 2012 Napisano 22 Grudzień 2012 Tak jak pisze mafida, tylko niestety scale działa jedynie na długość, na grubość nie. Przynajmniej z tego co pamiętam, nie mogę teraz sprawdzić. Ale jeżeli musisz skalować obiekt, np pięć razy mniejszy, zmniejsz skalę do 20, no i tak samo z grubością włosa, zarówno góra jak i dół podziel na 5.
michal84 Napisano 23 Grudzień 2012 Autor Napisano 23 Grudzień 2012 Scale da radę jedynie w zmniejszaniu. Grubość to bajka do zabawy bo trzeba nieco więcej niż proporcjonalnie pomniejszyć. Niestety ja muszę w obie strony to robić czyli pomniejszać i powiększać. Zrobiłem to w ten sposób że modele które nie muszą mieć dynamiki włosa zrobiłem jako obiekt a resztą się pobawiłem. Dzięki za zainteresowanie i próby pomocy.
Miłosz3ds Napisano 24 Grudzień 2012 Napisano 24 Grudzień 2012 Offset niestety tylko włosy odsuwa albo przysuwa do środka obiektu, nie skaluje,
legomir Napisano 24 Grudzień 2012 Napisano 24 Grudzień 2012 Każdy system powinien mieć global scale do skalowania symulacji. Możesz to połaczyć jakimś driven keyem do włosów i gotowe.
Rekomendowane odpowiedzi