maciek.m Napisano 19 Czerwiec 2013 Napisano 19 Czerwiec 2013 (edytowane) Witam, zakładam powiedzmy taka teczke. Głównie rendery ale pewnie za jakis czas pojawi sie jakis model samochodu. Prosze o wszelkie porady i wytykanie bledow na potęgę oczywiscie konstruktywnych :P Pierwszy render w ruchu, kierowcy nie wklejam bo to tylko testy. Rozmycie z przodu auta celowe, duzo przejzalem zdjec i zdazaja sie rigshoty nie dokonca zgrane kamera/auto, mi sie podoba taki efekt. Ale inne beda juz nieporuszone :) Edytowane 22 Październik 2013 przez maciek.m
DrRambo Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 Nie wiem co to za aparat miałby być, że przy takiej prędkości (wnioskując po rozmyciu tła) tył autka taki ostry. wygląda jakby auto stało a tło się poruszało ale poza tym ładnie
maciek.m Napisano 20 Czerwiec 2013 Autor Napisano 20 Czerwiec 2013 DrRambo własnie na tym polegaja rigshoty, zobacz sobie w google zdjecia.
plasti Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 gdyby nie takie mocne odbicie z tylu samochodu i lepsza jakosc materialu wydechu to bedzie pro!
Berger Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 DrRambo aby zdjęcie wyglądało na robione z dużą prędkością nie musi być podczas takowej robione, wystarczy dłuższy czas naświetlania przy 20 km/h.
Slim_ Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 Bardzo fajny render ;) Na feldze chyba coś z aa nie tak. Felga to motion blur czy ps? Możesz opisać jak rozmywasz tło, bo widzę że nie jest to jednolite rozmycie?
maciek.m Napisano 20 Czerwiec 2013 Autor Napisano 20 Czerwiec 2013 @plasti poprawie to i zrobie upa, dzieki :) @Slim_ felga to motion blur i faktycznie za slabe ustawienia rozmycia dalem dlatego tak wyglada. Do rozmywania tla jak i samej hdrki refleksow uzywam VirtualRig Studio. rozmywasz obraz po krzywych z moca jaka chcesz i wstawiasz ile chcesz tych krzywych, wiec nie ma najmniejszego problemu zeby rozmyc hdrke ze statycznej na w ruchu, albo rozmyc tlo z zakretem po luku.
indian Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 teraz tylko jedyną przeszkodą zostaje cena togo softu :D €1999 / $2499 to trochę sporo :D to se porozmywałem HDRki :D
maciek.m Napisano 20 Czerwiec 2013 Autor Napisano 20 Czerwiec 2013 (edytowane) @indian jakie szczęście że mam wersje FREE tego oprogramowania :P Dzisiaj znowu posiedzialem poprawilem bledy ktore wytkneliscie i dodalem od siebie troche. na szybach bardzo czesto widze takie dziwne zludzenie czy to od jakis filtrow uv czy od chartowania szkla takie powstaje.. no ale zrobilem. i jeszcze przedstawilem auto podczas hamowania. Edit, podmienione na nowy. Edytowane 20 Czerwiec 2013 przez maciek.m
Kramon Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 Stary żeby hamulce się zaświeciły to auto musi śmigać sporo po torze. i to całkiem spory okres :>
plasti Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 ja bym zostawil hamulce zimne jak w pierwszym poscie, duzo lepiej wygladaly i na poczatku samochod jakos bardziej kolorystycznie pasowal do backplate'a
maciek.m Napisano 20 Czerwiec 2013 Autor Napisano 20 Czerwiec 2013 (edytowane) A skad wiesz czy akurat nie uczestniczyl w poscigu policyjnym przez pol nowego jorku? :) wiesz to jest grafika wazne czy efekt jest realistyczny a reszte mozna sobie dopowiedziec. Troche sie naogladalem fotek rozgrzanych hamulcow i tak to wyglada ale moze ktos cos dozuci jeszcze od siebie. Plasti faktycznie... zapomnialem z auta zdjac niebieski, wzucilem w plik psd poprzedni pod warstwy i umkło :) to sa testy wiec mysle ze ten odloze juz tylko poprawie te dopasowanie do tla i biore sie za inne :) edit, podmienilem na nowy w poprzednim poscie. Slim_ apropo przodu fajny pomysl ale to juz nastepnym razem, ale bok leciutko rozjasnilem. Edytowane 20 Czerwiec 2013 przez maciek.m
Slim_ Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 Spory okres powiadasz? ;) Bardzo ciekawy program.Będę musiał poszukać tej wersji FREE ;P Teraz felgi wyglądają jak żywe. Powinieneś jeszcze trochę posadzić przód jeśli hamuje ;) Może spróbuj delikatnie doświetlić bok samochodu bo wydaje mi się że kontrast z tyłem jest dalej zbyt wysoki. Ogólnie bardzo się podoba.
Berger Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 Tak jak mówisz ważne jest czy to wygląda realistycznie ale chyba jednak nienajważniejsze, spoko że te tarcze wyglądają dobrze ale ja patrząc na render miałem odczucie jak koledzy wyżej: gdzie w mieście on tak rozgrzał te hamulce? Mi brakuje w całości tego shotu jakiegoś zarysu, "story" płynącego z obrazka. Tutaj mamy samochód sunący ulicą miasta z rozgrzanymi tarczami i moim zdaniem dziwnym kadrowaniem, bo mój wzrok trafia od razu na dach wozu, a nie na sam wóz lub na miejsce gdzie on jedzie itd :) Motyw hamulców np. można użyć wsadzając ten wóz w tor, do tego bardzo pochmurna, burzowa pogoda, lekko mokrawa nawierzchnia i te świecące tarcze. Od razu odczucie z obrazka jest inne, bardziej zebrane do kupy że tak brzydko powiem :P Wspominam o tym bo sam próbuję przestać robić po prostu rendery samochodów a przedstawiać nimi coś ciekawego, jakieś pragnienia bo jak często widzę prace słabsze technicznie właśnie tym wygrywają z hiperrealistycznymi renderami :) Wolę patrzeć na obrazek sunącego w deszczu na torze GTR'a z tymi hamulcami i przerysowanym oświetleniem niż np. na hipperealistyczny render, jakiegoś dajmy na to Lexusa, na zwykłym parkingu :) Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi :P Co do technicznej strony to faktycznie jest bardzo ładnie w sumie nie ma się czego czepiać, może bym się pobawił lakierem ale nie powiem więcej bo sam nie wiem co mi w nim nie pasuje :) Czekam na kolejne shoty :)
Kramon Napisano 20 Czerwiec 2013 Napisano 20 Czerwiec 2013 Co do tego okresu grzania się to GTR ma dosyć dobre heble, i dobre chłodzenie, i upalenie ich jest bardzo trudne. :> Druga sprawa nie tylko przez hamowanie hamulce mogą się zapiec. Barto łatwo w mercach AMG zapiec hamulce kiedy mamy właczoną kontrole trakcji i śmigamy jak głupi. W większości aut tego typu kontrola trakcji esp itp.. działają po przez hamulce a merce AMG mają to do siebię że mają niutów tyle że te hamulce po prostu umierają. GTR ma system napędu który nie pamiętam już czy oni to na sprzęgle robią czy na heblach w każdym razie do hamulców oni przykładali ogromną wagę ponieważ te hamulce pracują przez ten system napędu na 4 koła prawie cały czas jeśli śmigamy ostro na zakrętach. Dlatego heble w GTR'e są ciężkie do zajechania :>
DrRambo Napisano 21 Czerwiec 2013 Napisano 21 Czerwiec 2013 no ja rozumiem, że rigshoty tak wyglądają, ale z takiej odległości to raczej się ich nie robi, może się nie znam:D ogólnie, żeby nie nabijać, napiszę jeszcze raz, że ładnie
maciek.m Napisano 21 Czerwiec 2013 Autor Napisano 21 Czerwiec 2013 @Berger zgadzam się z toba, pomyslę przy nastepnym ujeciu, tu narazie byla walka o to zeby ladnie wygladalo. jak juz technicznie i wizualnie jest ok to potem mozna myslec o dodawaniu smaczkow, i tworzeniu klimatu. @Kramon zawsze można sie duzo ciekawych rzeczy dowiedziec, fajnie :) @DrRambo robi się a nawet i z dalszych sie robi(nie ma problemu w ustawieniu szyn z wuzkiem razem z kamera i dostosowac idelanie do prekosci auta i pstrykac) albo sie montuje w szopie badz 3d po to to wkoncu jest :), wejdz na netcarshow.com np w porshe oni maja duzo takich dalekich ujec.
maciek.m Napisano 22 Czerwiec 2013 Autor Napisano 22 Czerwiec 2013 No dobra następne ujęcie pod krytykę. skupiłem się trochę na światłach żeby wyglądały jak wyglądać powinny...:P
Kramon Napisano 22 Czerwiec 2013 Napisano 22 Czerwiec 2013 przód auta wlot/grill wygląda strasznie sztucznie dopracowałbym to. z prawej strony jest taka zielona poświata, uznałbym to za minus. Ale najbardziej zastanawia mnie to: WTF carbon fibre na szybach ?
maciek.m Napisano 22 Czerwiec 2013 Autor Napisano 22 Czerwiec 2013 hmm coś pomyslę nad tym grilem ale nie do końca wiem o co Ci chodzi, zieleń usunę. a szyby tak wyglądają, obejżyj sobie jakieś auto w słońcu pod kontem, w wizkach jeszcze tego nie widziałem ale tak to wygląda: http://www.netcarshow.com/subaru/2013-brz/1600x1200/wallpaper_05.htm http://www.netcarshow.com/porsche/2013-911_carrera_s/1600x1200/wallpaper_27.htm http://www.netcarshow.com/toyota/2013-gt_86/1600x1200/wallpaper_08.htm
Kramon Napisano 22 Czerwiec 2013 Napisano 22 Czerwiec 2013 hmm coś pomyslę nad tym grilem ale nie do końca wiem o co Ci chodzi, zieleń usunę. a szyby tak wyglądają, obejżyj sobie jakieś auto w słońcu pod kontem, w wizkach jeszcze tego nie widziałem ale tak to wygląda: http://www.netcarshow.com/subaru/2013-brz/1600x1200/wallpaper_05.htm http://www.netcarshow.com/porsche/2013-911_carrera_s/1600x1200/wallpaper_27.htm http://www.netcarshow.com/toyota/2013-gt_86/1600x1200/wallpaper_08.htm dziwna sprawa z tymi szybami ale domyślam się czego to jest efekt uboczny w każdym razie u ciebie jest zdecydowanie zasilny i mocniejszy fresnel
maciek.m Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 Witam, niestety ostatnio mam bardzo mało czasu przez burzliwe chwile w pracy. Ale postanowiłem zacząć nowy projekt Jaguar XFR-S. Poniżej zaledwie sam początek ale już w miare dopasowany przod. W tym projekcie chcę sie skupić na super detalu ale tylko niektorych elementow, przez co cala reszta bedzie nie ruszona. Rendery koncowe jak i animacja bedzie tylko tych detali. W końcu myślę że ruszę animacje bo własnie w pracy jestem na etapie zalatwiania i konfigurowania bardzo przyzwoitej render farmy o mocy około 150Ghz która mam nadzieje niedlugo sie podwoi :). W miare wolnego czasu będę dodawałam conieco.
Berger Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 Co to za model? Na pewno nie XFR-S :P Miałeś chyba na myśli XKR-S. Jak na bazę to trochę krzywo, szczególnie koło cięć i jeśli to baza to jak wydzielisz teraz elementy osobno to będziesz miał złamane odbicia pomiędzy elementami. A jak po konwercie to siatka bazy była zbyt rzadka.
maciek.m Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 heh sorki XKR-s :) bede jeszcze prostowal, a co do tego ciecia maski to wlasnie sam nie wiem. Bo te ostre wciecia na masce bez lini dzielenia troche psuja mi plaszczyzne a nie chce mi sie potem tego poprawiac..
Berger Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 Zrób sobie je później po konwercie, możesz nawet zrobić nieco gęściej albo potem jeszcze raz przekonwertować model i wypchnąć maskę FFD.
maciek.m Napisano 23 Sierpień 2013 Autor Napisano 23 Sierpień 2013 Berger dzieki, zrobie maske twoim sposobem. a ponizej troszke dorobione bazy, tyl najmniej ruszony z tego wszystkiego.
thecrev Napisano 24 Sierpień 2013 Napisano 24 Sierpień 2013 Fajnie by było jakbyś pokazał jakieś siateczki. Nie myślałbyś żeby zrobić jakiś tutorial? Brakuje dobrych tutoriali o modelawaniu aut a to tylko wystarczy włączyć bandicama czy inny program nagrywający i modelować normalnie, nawet nie trzeba nic gadać a pomogło by to napewno wielu osobom bo poziom masz wysoki.
maciek.m Napisano 24 Sierpień 2013 Autor Napisano 24 Sierpień 2013 Szczeże powiem ze nie wiem czy cos dalby tutorial z modelowania np logo. To jest tak unikalna forma ze tu trzeba wymyslac na bierzaco rozwiazania ktore w innej bryle moga nie znalesc zastosowania. Ja sam sie uczylem na podstawie tutoriali z youtube plus duuuzo swojego czasu i wykonanych modeli. To jest chyba najlepsza metoda zeby poradzic sobie pozniej w kazdej sytuacji. Ale oczywiscie siatki bede wzucal, jak cos niejasne to tez z checia wytlumacze. A ponizej logo, jakies 4,5h modelowania.
thecrev Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Nie pisze o tutorialu logo ale ogólnie np. felga albo bryła samochodu a potem detal itp. ale ładnie ci co wychodzi, kolejne zacne autko na forum.
mrkrzysiek Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 z jakiego to jaguara fela bo do tego nie pasuje mi coś:)
maciek.m Napisano 26 Sierpień 2013 Autor Napisano 26 Sierpień 2013 @thecrev pomysle nad nagraniem jakiegos elementu, ale nie obiecuje. @mrkrzysiek no wlasnie z tego jaguara to felga :P http://img2.netcarshow.com/Jaguar-XKR-S_2012_1024x768_wallpaper_03.jpg
mrkrzysiek Napisano 26 Sierpień 2013 Napisano 26 Sierpień 2013 no i widzisz że nie z tego tylko z xkr-s ;) no i nie ta bo twoja troche jednak inaczej wyglada :) http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/06/015-2012-jaguar-xkr-s-fd.jpg http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/06/016-2012-jaguar-xkr-s-fd.jpg
maciek.m Napisano 2 Wrzesień 2013 Autor Napisano 2 Wrzesień 2013 mrkrzysiek noo faktycznie troche inna, powiedzmy ze to moja wersja tej felgi :) a na serio to moglem troche dluzej nad nia posiedziec zeby wygladala identycznie ale nie mam na to czasu a chce sobie pomodelowac dla odprezenia wiec przyjmuje dla siebie jakis margines. Dzisiaj zacisk zrobilem.
max_1989 Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 Super wychodzi! gratuluje :) Jedyne do czego moglbym sie przeyczepic to logo - splaszczyles je mocno, w rzeczywistosci jest znacznie bardziej wypukle.
maciek.m Napisano 5 Wrzesień 2013 Autor Napisano 5 Wrzesień 2013 max_1989 masz racje tez to pozniej zauwazylem. Ale nie bede wracal do tego. I taki nocny test render materiałów felgi:
maciek.m Napisano 7 Wrzesień 2013 Autor Napisano 7 Wrzesień 2013 dzisiaj troche karoseri podłubałem, jeszcze wiele miejsc jest nieskończonych i sie troche krzywi ale naprawie to.
Kramon Napisano 7 Wrzesień 2013 Napisano 7 Wrzesień 2013 Ładnie ładnie kibicuję bo też lubię to auto a widać że efekt końcowy będzie zacny. Skasowałbyś tego ngona z maski w sumie nie jest to problem a siatka ładniejsza będzie :>
Sebazx6r Napisano 7 Wrzesień 2013 Napisano 7 Wrzesień 2013 Qrde w Mayc by mi tak tej siatki nie wygladzilo na bank...
maciek.m Napisano 8 Wrzesień 2013 Autor Napisano 8 Wrzesień 2013 Kramon kiedys myslalem probowalem po kilka razy jak poprawic siatke zeby ladnie wygladala, a teraz kminie i upycham niezakonczone linie tam gdzie sie niewykrzaczaja:P maska gotowa, siatka wlotu za duzo nie powie bo musialem ja zagescic zeby wyciac ladnie napisy (oczywiscie nie boolinem tylko recznie :))
maciek.m Napisano 12 Wrzesień 2013 Autor Napisano 12 Wrzesień 2013 następny test render. starałem upodobnic sie do zdjecia, sporo bylo rozjasniania w szopie lini tam przyciemniania itd. Co poprawic zeby jeszcze bardziej zblizyc sie ku zdjeciu?...
Pawelkos Napisano 12 Wrzesień 2013 Napisano 12 Wrzesień 2013 Bump na lakierze chyba za duzy jak i sam shader lakieru jakis plastikowy, ale modeling i fela w czesniej bardzo ladne
maciek.m Napisano 13 Wrzesień 2013 Autor Napisano 13 Wrzesień 2013 (edytowane) Dzięki, postaram się to poprawić, pozniej ocenisz czy na plus :) Edit. Dodałem mały element. i chyba poproawilem lakier :) Edytowane 13 Wrzesień 2013 przez maciek.m
Pawelkos Napisano 14 Wrzesień 2013 Napisano 14 Wrzesień 2013 Teraz lepiej, choc ta HDRka ktora swiecisz srednio mi sie podoba, alo wiadomo to juz rzecz gustu.
maciek.m Napisano 14 Wrzesień 2013 Autor Napisano 14 Wrzesień 2013 hdrka bedzie zmieniona jakos z lekkim zachodem czy cos :)
Pawelkos Napisano 17 Wrzesień 2013 Napisano 17 Wrzesień 2013 Dobra koncz model, pozniej pobawisz sie materialami :P
maciek.m Napisano 17 Wrzesień 2013 Autor Napisano 17 Wrzesień 2013 hehe to tak sie nie da, wymodelować od A do Z bez testowych renderkow :) z czasem mam ciezko, ale udalo sie dokonczyc przednie swiateło:
maciek.m Napisano 19 Wrzesień 2013 Autor Napisano 19 Wrzesień 2013 i renderek swiatla, co można poprawić żeby było lepiej?:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się