Napisano 19 Czerwiec 201311 l Witam, zakładam powiedzmy taka teczke. Głównie rendery ale pewnie za jakis czas pojawi sie jakis model samochodu. Prosze o wszelkie porady i wytykanie bledow na potęgę oczywiscie konstruktywnych :P Pierwszy render w ruchu, kierowcy nie wklejam bo to tylko testy. Rozmycie z przodu auta celowe, duzo przejzalem zdjec i zdazaja sie rigshoty nie dokonca zgrane kamera/auto, mi sie podoba taki efekt. Ale inne beda juz nieporuszone :) Edytowane 22 Październik 201311 l przez maciek.m
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Nie wiem co to za aparat miałby być, że przy takiej prędkości (wnioskując po rozmyciu tła) tył autka taki ostry. wygląda jakby auto stało a tło się poruszało ale poza tym ładnie
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Autor DrRambo własnie na tym polegaja rigshoty, zobacz sobie w google zdjecia.
Napisano 20 Czerwiec 201311 l gdyby nie takie mocne odbicie z tylu samochodu i lepsza jakosc materialu wydechu to bedzie pro!
Napisano 20 Czerwiec 201311 l DrRambo aby zdjęcie wyglądało na robione z dużą prędkością nie musi być podczas takowej robione, wystarczy dłuższy czas naświetlania przy 20 km/h.
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Bardzo fajny render ;) Na feldze chyba coś z aa nie tak. Felga to motion blur czy ps? Możesz opisać jak rozmywasz tło, bo widzę że nie jest to jednolite rozmycie?
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Autor @plasti poprawie to i zrobie upa, dzieki :) @Slim_ felga to motion blur i faktycznie za slabe ustawienia rozmycia dalem dlatego tak wyglada. Do rozmywania tla jak i samej hdrki refleksow uzywam VirtualRig Studio. rozmywasz obraz po krzywych z moca jaka chcesz i wstawiasz ile chcesz tych krzywych, wiec nie ma najmniejszego problemu zeby rozmyc hdrke ze statycznej na w ruchu, albo rozmyc tlo z zakretem po luku.
Napisano 20 Czerwiec 201311 l teraz tylko jedyną przeszkodą zostaje cena togo softu :D €1999 / $2499 to trochę sporo :D to se porozmywałem HDRki :D
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Autor @indian jakie szczęście że mam wersje FREE tego oprogramowania :P Dzisiaj znowu posiedzialem poprawilem bledy ktore wytkneliscie i dodalem od siebie troche. na szybach bardzo czesto widze takie dziwne zludzenie czy to od jakis filtrow uv czy od chartowania szkla takie powstaje.. no ale zrobilem. i jeszcze przedstawilem auto podczas hamowania. Edit, podmienione na nowy. Edytowane 20 Czerwiec 201311 l przez maciek.m
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Stary żeby hamulce się zaświeciły to auto musi śmigać sporo po torze. i to całkiem spory okres :>
Napisano 20 Czerwiec 201311 l ja bym zostawil hamulce zimne jak w pierwszym poscie, duzo lepiej wygladaly i na poczatku samochod jakos bardziej kolorystycznie pasowal do backplate'a
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Autor A skad wiesz czy akurat nie uczestniczyl w poscigu policyjnym przez pol nowego jorku? :) wiesz to jest grafika wazne czy efekt jest realistyczny a reszte mozna sobie dopowiedziec. Troche sie naogladalem fotek rozgrzanych hamulcow i tak to wyglada ale moze ktos cos dozuci jeszcze od siebie. Plasti faktycznie... zapomnialem z auta zdjac niebieski, wzucilem w plik psd poprzedni pod warstwy i umkło :) to sa testy wiec mysle ze ten odloze juz tylko poprawie te dopasowanie do tla i biore sie za inne :) edit, podmienilem na nowy w poprzednim poscie. Slim_ apropo przodu fajny pomysl ale to juz nastepnym razem, ale bok leciutko rozjasnilem. Edytowane 20 Czerwiec 201311 l przez maciek.m
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Spory okres powiadasz? ;) Bardzo ciekawy program.Będę musiał poszukać tej wersji FREE ;P Teraz felgi wyglądają jak żywe. Powinieneś jeszcze trochę posadzić przód jeśli hamuje ;) Może spróbuj delikatnie doświetlić bok samochodu bo wydaje mi się że kontrast z tyłem jest dalej zbyt wysoki. Ogólnie bardzo się podoba.
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Tak jak mówisz ważne jest czy to wygląda realistycznie ale chyba jednak nienajważniejsze, spoko że te tarcze wyglądają dobrze ale ja patrząc na render miałem odczucie jak koledzy wyżej: gdzie w mieście on tak rozgrzał te hamulce? Mi brakuje w całości tego shotu jakiegoś zarysu, "story" płynącego z obrazka. Tutaj mamy samochód sunący ulicą miasta z rozgrzanymi tarczami i moim zdaniem dziwnym kadrowaniem, bo mój wzrok trafia od razu na dach wozu, a nie na sam wóz lub na miejsce gdzie on jedzie itd :) Motyw hamulców np. można użyć wsadzając ten wóz w tor, do tego bardzo pochmurna, burzowa pogoda, lekko mokrawa nawierzchnia i te świecące tarcze. Od razu odczucie z obrazka jest inne, bardziej zebrane do kupy że tak brzydko powiem :P Wspominam o tym bo sam próbuję przestać robić po prostu rendery samochodów a przedstawiać nimi coś ciekawego, jakieś pragnienia bo jak często widzę prace słabsze technicznie właśnie tym wygrywają z hiperrealistycznymi renderami :) Wolę patrzeć na obrazek sunącego w deszczu na torze GTR'a z tymi hamulcami i przerysowanym oświetleniem niż np. na hipperealistyczny render, jakiegoś dajmy na to Lexusa, na zwykłym parkingu :) Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi :P Co do technicznej strony to faktycznie jest bardzo ładnie w sumie nie ma się czego czepiać, może bym się pobawił lakierem ale nie powiem więcej bo sam nie wiem co mi w nim nie pasuje :) Czekam na kolejne shoty :)
Napisano 20 Czerwiec 201311 l Co do tego okresu grzania się to GTR ma dosyć dobre heble, i dobre chłodzenie, i upalenie ich jest bardzo trudne. :> Druga sprawa nie tylko przez hamowanie hamulce mogą się zapiec. Barto łatwo w mercach AMG zapiec hamulce kiedy mamy właczoną kontrole trakcji i śmigamy jak głupi. W większości aut tego typu kontrola trakcji esp itp.. działają po przez hamulce a merce AMG mają to do siebię że mają niutów tyle że te hamulce po prostu umierają. GTR ma system napędu który nie pamiętam już czy oni to na sprzęgle robią czy na heblach w każdym razie do hamulców oni przykładali ogromną wagę ponieważ te hamulce pracują przez ten system napędu na 4 koła prawie cały czas jeśli śmigamy ostro na zakrętach. Dlatego heble w GTR'e są ciężkie do zajechania :>
Napisano 21 Czerwiec 201311 l no ja rozumiem, że rigshoty tak wyglądają, ale z takiej odległości to raczej się ich nie robi, może się nie znam:D ogólnie, żeby nie nabijać, napiszę jeszcze raz, że ładnie
Napisano 21 Czerwiec 201311 l Autor @Berger zgadzam się z toba, pomyslę przy nastepnym ujeciu, tu narazie byla walka o to zeby ladnie wygladalo. jak juz technicznie i wizualnie jest ok to potem mozna myslec o dodawaniu smaczkow, i tworzeniu klimatu. @Kramon zawsze można sie duzo ciekawych rzeczy dowiedziec, fajnie :) @DrRambo robi się a nawet i z dalszych sie robi(nie ma problemu w ustawieniu szyn z wuzkiem razem z kamera i dostosowac idelanie do prekosci auta i pstrykac) albo sie montuje w szopie badz 3d po to to wkoncu jest :), wejdz na netcarshow.com np w porshe oni maja duzo takich dalekich ujec.
Napisano 22 Czerwiec 201311 l Autor No dobra następne ujęcie pod krytykę. skupiłem się trochę na światłach żeby wyglądały jak wyglądać powinny...:P
Napisano 22 Czerwiec 201311 l przód auta wlot/grill wygląda strasznie sztucznie dopracowałbym to. z prawej strony jest taka zielona poświata, uznałbym to za minus. Ale najbardziej zastanawia mnie to: WTF carbon fibre na szybach ?
Napisano 22 Czerwiec 201311 l Autor hmm coś pomyslę nad tym grilem ale nie do końca wiem o co Ci chodzi, zieleń usunę. a szyby tak wyglądają, obejżyj sobie jakieś auto w słońcu pod kontem, w wizkach jeszcze tego nie widziałem ale tak to wygląda: http://www.netcarshow.com/subaru/2013-brz/1600x1200/wallpaper_05.htm http://www.netcarshow.com/porsche/2013-911_carrera_s/1600x1200/wallpaper_27.htm http://www.netcarshow.com/toyota/2013-gt_86/1600x1200/wallpaper_08.htm
Napisano 22 Czerwiec 201311 l hmm coś pomyslę nad tym grilem ale nie do końca wiem o co Ci chodzi, zieleń usunę. a szyby tak wyglądają, obejżyj sobie jakieś auto w słońcu pod kontem, w wizkach jeszcze tego nie widziałem ale tak to wygląda: http://www.netcarshow.com/subaru/2013-brz/1600x1200/wallpaper_05.htm http://www.netcarshow.com/porsche/2013-911_carrera_s/1600x1200/wallpaper_27.htm http://www.netcarshow.com/toyota/2013-gt_86/1600x1200/wallpaper_08.htm dziwna sprawa z tymi szybami ale domyślam się czego to jest efekt uboczny w każdym razie u ciebie jest zdecydowanie zasilny i mocniejszy fresnel
Napisano 22 Sierpień 201311 l Autor Witam, niestety ostatnio mam bardzo mało czasu przez burzliwe chwile w pracy. Ale postanowiłem zacząć nowy projekt Jaguar XFR-S. Poniżej zaledwie sam początek ale już w miare dopasowany przod. W tym projekcie chcę sie skupić na super detalu ale tylko niektorych elementow, przez co cala reszta bedzie nie ruszona. Rendery koncowe jak i animacja bedzie tylko tych detali. W końcu myślę że ruszę animacje bo własnie w pracy jestem na etapie zalatwiania i konfigurowania bardzo przyzwoitej render farmy o mocy około 150Ghz która mam nadzieje niedlugo sie podwoi :). W miare wolnego czasu będę dodawałam conieco.
Napisano 22 Sierpień 201311 l Co to za model? Na pewno nie XFR-S :P Miałeś chyba na myśli XKR-S. Jak na bazę to trochę krzywo, szczególnie koło cięć i jeśli to baza to jak wydzielisz teraz elementy osobno to będziesz miał złamane odbicia pomiędzy elementami. A jak po konwercie to siatka bazy była zbyt rzadka.
Napisano 22 Sierpień 201311 l Autor heh sorki XKR-s :) bede jeszcze prostowal, a co do tego ciecia maski to wlasnie sam nie wiem. Bo te ostre wciecia na masce bez lini dzielenia troche psuja mi plaszczyzne a nie chce mi sie potem tego poprawiac..
Napisano 22 Sierpień 201311 l Zrób sobie je później po konwercie, możesz nawet zrobić nieco gęściej albo potem jeszcze raz przekonwertować model i wypchnąć maskę FFD.
Napisano 23 Sierpień 201311 l Autor Berger dzieki, zrobie maske twoim sposobem. a ponizej troszke dorobione bazy, tyl najmniej ruszony z tego wszystkiego.
Napisano 24 Sierpień 201311 l Fajnie by było jakbyś pokazał jakieś siateczki. Nie myślałbyś żeby zrobić jakiś tutorial? Brakuje dobrych tutoriali o modelawaniu aut a to tylko wystarczy włączyć bandicama czy inny program nagrywający i modelować normalnie, nawet nie trzeba nic gadać a pomogło by to napewno wielu osobom bo poziom masz wysoki.
Napisano 24 Sierpień 201311 l Autor Szczeże powiem ze nie wiem czy cos dalby tutorial z modelowania np logo. To jest tak unikalna forma ze tu trzeba wymyslac na bierzaco rozwiazania ktore w innej bryle moga nie znalesc zastosowania. Ja sam sie uczylem na podstawie tutoriali z youtube plus duuuzo swojego czasu i wykonanych modeli. To jest chyba najlepsza metoda zeby poradzic sobie pozniej w kazdej sytuacji. Ale oczywiscie siatki bede wzucal, jak cos niejasne to tez z checia wytlumacze. A ponizej logo, jakies 4,5h modelowania.
Napisano 25 Sierpień 201311 l Nie pisze o tutorialu logo ale ogólnie np. felga albo bryła samochodu a potem detal itp. ale ładnie ci co wychodzi, kolejne zacne autko na forum.
Napisano 26 Sierpień 201311 l Autor @thecrev pomysle nad nagraniem jakiegos elementu, ale nie obiecuje. @mrkrzysiek no wlasnie z tego jaguara to felga :P http://img2.netcarshow.com/Jaguar-XKR-S_2012_1024x768_wallpaper_03.jpg
Napisano 26 Sierpień 201311 l no i widzisz że nie z tego tylko z xkr-s ;) no i nie ta bo twoja troche jednak inaczej wyglada :) http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/06/015-2012-jaguar-xkr-s-fd.jpg http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/06/016-2012-jaguar-xkr-s-fd.jpg
Napisano 2 Wrzesień 201311 l Autor mrkrzysiek noo faktycznie troche inna, powiedzmy ze to moja wersja tej felgi :) a na serio to moglem troche dluzej nad nia posiedziec zeby wygladala identycznie ale nie mam na to czasu a chce sobie pomodelowac dla odprezenia wiec przyjmuje dla siebie jakis margines. Dzisiaj zacisk zrobilem.
Napisano 3 Wrzesień 201311 l Super wychodzi! gratuluje :) Jedyne do czego moglbym sie przeyczepic to logo - splaszczyles je mocno, w rzeczywistosci jest znacznie bardziej wypukle.
Napisano 5 Wrzesień 201311 l Autor max_1989 masz racje tez to pozniej zauwazylem. Ale nie bede wracal do tego. I taki nocny test render materiałów felgi:
Napisano 7 Wrzesień 201311 l Autor dzisiaj troche karoseri podłubałem, jeszcze wiele miejsc jest nieskończonych i sie troche krzywi ale naprawie to.
Napisano 7 Wrzesień 201311 l Ładnie ładnie kibicuję bo też lubię to auto a widać że efekt końcowy będzie zacny. Skasowałbyś tego ngona z maski w sumie nie jest to problem a siatka ładniejsza będzie :>
Napisano 8 Wrzesień 201311 l Autor Kramon kiedys myslalem probowalem po kilka razy jak poprawic siatke zeby ladnie wygladala, a teraz kminie i upycham niezakonczone linie tam gdzie sie niewykrzaczaja:P maska gotowa, siatka wlotu za duzo nie powie bo musialem ja zagescic zeby wyciac ladnie napisy (oczywiscie nie boolinem tylko recznie :))
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Autor następny test render. starałem upodobnic sie do zdjecia, sporo bylo rozjasniania w szopie lini tam przyciemniania itd. Co poprawic zeby jeszcze bardziej zblizyc sie ku zdjeciu?...
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Bump na lakierze chyba za duzy jak i sam shader lakieru jakis plastikowy, ale modeling i fela w czesniej bardzo ladne
Napisano 13 Wrzesień 201311 l Autor Dzięki, postaram się to poprawić, pozniej ocenisz czy na plus :) Edit. Dodałem mały element. i chyba poproawilem lakier :) Edytowane 13 Wrzesień 201311 l przez maciek.m
Napisano 14 Wrzesień 201311 l Teraz lepiej, choc ta HDRka ktora swiecisz srednio mi sie podoba, alo wiadomo to juz rzecz gustu.
Napisano 17 Wrzesień 201311 l Autor hehe to tak sie nie da, wymodelować od A do Z bez testowych renderkow :) z czasem mam ciezko, ale udalo sie dokonczyc przednie swiateło:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto