Rorschach Napisano 21 Czerwiec 2013 Napisano 21 Czerwiec 2013 Witam wszystkich serdecznie:) to mój pierwszy post, mam nadzieję że umieściłem w odpowiednim miejscu na forum. Jestem początkującym użutkowanikiem tego programu i proszę o pomoc z następującym problemem: Zbudowałem filiżankę do kawy, i chciałbym stworzyć w niej powierzchnię kawy, która wyglądałaby realistycznie(drobne falowanie). Ponieważ filiżankę zbudowałem za pomocą "lathe", mam pierścienie wewnątrz filiżanki, i na jednym z takich pierścieni chciałem utworzyć płaszczyznę, z którą bym potem myślał co zrobić dalej. Próbowałem zaznaczać tworzące pierścień edge poligonów by później jakoś rozpiąć na nich płaszczyznę, ale nie wiem jak to zrobić, A może jest jakiś lepszy sposób na efekt który chcę osiągnąć? obrazki filiżanki:
Dynamico Napisano 21 Czerwiec 2013 Napisano 21 Czerwiec 2013 Zaznacz edge -> loop -> create shape from selection -> wybierz nowo utworzony shape ->convert to editable poly i masz powierzchnię napoju.
Rorschach Napisano 22 Czerwiec 2013 Autor Napisano 22 Czerwiec 2013 ok, zrobiłem według wskazówek- niestety, po opcji convert to editable poly kształt to dalej okrąg bez siatki, i nie za bardzo wiem co jest nie tak. Co powinienem zrobić?
skalpel3d Napisano 22 Czerwiec 2013 Napisano 22 Czerwiec 2013 a jesteś pewien ze splajn którego otrzymałeś jest zamknięty, jeśli nie to wtedy konwersja na editable poly na niewiele się zdaje, jeśli jakieś vortexy są ze sobą nie połączone to wykorzystaj opcje w editable splajn conect
Dynamico Napisano 22 Czerwiec 2013 Napisano 22 Czerwiec 2013 (edytowane) Po konwersji nie ma siatki bo to jeden plane. Zaznacz i go zastosuj inset. Połącz za pomocą collapse uzyskane wewnętrzne wierzchołki. Teraz możesz zagęścić siatkę np. za pomocą turbosmooth. Możesz też zamiast "convert to editable poly" , na uzyskany wcześniej shape nałożyć modyfikator garment maker, od razu uzyskując siatkę. Jak zwykle w 3ds max nie ma jednego uniwersalnego sposobu, i metoda, którą zastosujesz jest uzależniona od celu jaki chcesz osiągnąć i planowanych dalszych kroków. Edytowane 22 Czerwiec 2013 przez Dynamico
Rorschach Napisano 22 Czerwiec 2013 Autor Napisano 22 Czerwiec 2013 po creating shape from a selection i zaznaczeniu obiektu nie mam opcji inset czy collapse, była tylko garment maker, który nie zrobił nic poza dwoma naprzeciwległymi liniami niedotykającymi środka kubka.
Dynamico Napisano 22 Czerwiec 2013 Napisano 22 Czerwiec 2013 Najpierw musisz przekonwertować shape do editable poly żeby móc użyć inset itd. Jeżeli garment maker nie zrobił siatki to widocznie popełniłeś jakiś błąd na samym początku - nie miałeś shape w postaci zamkniętego okręgu.
Rorschach Napisano 22 Czerwiec 2013 Autor Napisano 22 Czerwiec 2013 próbowałem, niestety bezskutecznie. Najpierw zaznaczyłem wewnętrzny edge w kubku, potem loop, potem create shape from selection, następnie editable poly i nie mam dostępnych żadnych opcji wymienionych wcześniej, z wyjątkiem garment maker. Gdzie jest błąd?
Rorschach Napisano 22 Czerwiec 2013 Autor Napisano 22 Czerwiec 2013 tak to wygląda po użyciu garment maker. Może jest dobrze, tylko trzeba to jakoś zagęścić?
Dynamico Napisano 22 Czerwiec 2013 Napisano 22 Czerwiec 2013 Robisz coś źle. Dlaczego masz zaznaczone wszystkie poly wewnątrz kubka? Czy aby na pewno shape, który zrobiłeś ma kształt "koła", jak krawędź powierzchni twojej herbaty? A już tak poza konkursem, strasznie pełny kubek będzie :-)
Rorschach Napisano 26 Czerwiec 2013 Autor Napisano 26 Czerwiec 2013 Cóż, lepiej więcej kawy niż mniej:D A jeśli chodzi o kształt, to nie wiem dlaczego nie miałby byś okręgiem- zaznaczam jeden wewnętrzny edge->opcja loop-> create shape. Potem już według wskazówek, ale nic z tego nie wychodzi. Co może być tego przyczyną?
Dynamico Napisano 27 Czerwiec 2013 Napisano 27 Czerwiec 2013 No nie wiem. Ja to robię np. tak video 5434KB
Rorschach Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 wielkie dzięki za filmik, był pomocny w przemieszczeniu kształtu;) Niestety, po użyciu opcji Garment Maker jedyne co pozostaje po kształcie to jedna, pojedyncza linia w przestrzeni, tak jaka na załączonym przeze mnie obrazku. Dla próby stworzyłem zwykły okrąg i również wypróbowałem tej opcji, zadziała jak trzeba. Wiem, że pierwszy wniosek jaki się nasuwa to taki, że coś z tym moim shape jest nie halo, ale szczerze nie wiem, co to może być. Spróbuję to jakoś przekonwertować w editable spline i zamknąć, ale jakoś nie chce mi to wyjść.
Rorschach Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 niestety- nie da rady tego przekonwertować w editable spline. brak pomysłu co to może być.
Dynamico Napisano 2 Lipiec 2013 Napisano 2 Lipiec 2013 No cóż. Lathe robi coś "dziwnego". Rozwiązanie problemu: Masz już nowy shape, który ma tworzyć powierzchnię napoju. Narysuj np. circle, skonwertuj do editable spline a następnie "attach" do shape zrobionego z kubka. Zaznacz teraz spline tworzący dorysowane kółko i go usuń. Teraz garment maker powinien zadziałać prawidłowo.
Bacry Napisano 2 Lipiec 2013 Napisano 2 Lipiec 2013 A próbowałeś na shape nałożyć modyfikator 'extrude'?
Rorschach Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 (edytowane) Więc tak: extrude próbowałem na samym początku, to pierwsze co mi przyszło do głowy, ale nic z tego nie wyszło. Spróbowałem tej sztuczki z attach i kasowaniem dorobionego elementu do kształtu, i zadziałało:D tylko dziwnie się przesunęło w dół po zastosowaniu garment maker, ale to już drobnostka, wygląda jak trza:] Teraz potrzebuję tylko odpowiedniej faktury dla kawy- jakiś pomysł skąd wziąść takie cudo? Potem zostaje już tylko dorobić ładne kawowe opary, i git :D Edytowane 3 Lipiec 2013 przez Rorschach
deshu Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Jeśli mówiąc fakturę, masz na myśli texture, to np. tu: http://cgtextures.com/texview.php?id=18922&PHPSESSID=lq4u87n3dovuu6un2nitr0pb61
Dynamico Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 A tu taka. http://www.madtuts.com/wp-content/uploads/2010/01/twitterbg-coffee.jpg Poszukaj w google też sam.
Rorschach Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 o to mi chodziło, przejęzyczenie:P mam już texture, ale gdy próbuję go nałożyć na moją powierzchnię jako bitmapę- klops. Nie idzie. Dlaczego?
deshu Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Dodaj modyfikator UVW Map, i w edytorze materiałów ustaw mape jako wyświetlaną w viewporcie.
Rorschach Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 zrobiłem według wskazówek, dalej kicha. Po wybraniu opcji show shaded material in viewport nie dzieje się z tym nic.
Rorschach Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 tak to wygląda: [ATTACH=CONFIG]90983[/ATTACH] po zrenderowaniu oczywiście również nic.
Bacry Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 bitmapę masz w materiale czy to tylko bitmapa jest tak luzem nie podłączona do żadnego materiału. W dodatku chyba też nie jest przypisana do obiektu. w modyfikatorze uvw map ustaw mapowanie na planar.
deshu Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Dokładnie tak jak Bacry napisał. A po zrobieniu tego wszystkiego sprawdź, czy nie masz flipnietych normali na powierzchni kawy.
Rorschach Napisano 4 Lipiec 2013 Autor Napisano 4 Lipiec 2013 Wyszło:D wstawiłem w material editorze moją texture na diffuse color i działa, tylko że wygląda tak jakoś średnio. Zastanawiam się, co by tu jeszcze ulepszyć żeby ta kawa wyglądała bardziej realistycznie, jeśli chodzi o tę powierzchnię. Rady i sugestie przemile widziane;)
Zernat Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Możesz na powierzchnie dodać lekki noise, albo z tekstury zrobić normalke/displace i zrobić cały materiał. Wygląda średnio też być może dlatego, że nie masz pełnej rozdziałki tej tekstury pokazywanej w viewporcie.
Bacry Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Łatwiej mimo wszystko było by doradzić gdyby był jakiś obrazek.
Rorschach Napisano 4 Lipiec 2013 Autor Napisano 4 Lipiec 2013 pracuję nad tym, jakiś problem z irfan view i nie mogę zmienić rozmiaru:P
Rorschach Napisano 18 Lipiec 2013 Autor Napisano 18 Lipiec 2013 Matko, jak odcięcie od netu na ponad dwa tygodnie potrafi zmienić człowieka;P udało mi się zmniejszyć ten obrazek, wygląda mniej więcej tak: [ATTACH=CONFIG]91136[/ATTACH] ciągle mam problem z dymem unoszącym się nad kawą, a mianowicie- jest niewidoczny, próbowałem go zrobić za pomocą helpera, ale po zrenderowaniu jest po prostu niewidoczny. Helper wziąłem spheregizmo i atmospheres&effects->volume fog i nic nie widać na renderze.
Bacry Napisano 22 Lipiec 2013 Napisano 22 Lipiec 2013 zdaje się, że to już nie jest problem modelingu. Lepiej było by przenieść to do wip'a i tam rozwijać wątek. W czym renderujesz bo jakoś mi to umknęło. Odpowiedź jest zdecydowanie zależna od tego w czym jest renderowane. tak na szybko znalezione - stary max ale idea ciągle właściwa.
Rorschach Napisano 19 Sierpień 2013 Autor Napisano 19 Sierpień 2013 renderowałem w 3dsmax 2013, niestety problem nie zniknął. Przez krótką chwilę dym pojawił się wewnątrz filiżanki, ale poza nią już go nie było. pojęcia nie mam co jest nie tak. Co jest przyczyną?
Dynamico Napisano 19 Sierpień 2013 Napisano 19 Sierpień 2013 Jeżeli nie będziesz robił animacji, to chyba bez sensu walczyć z renderowaną "parą" unoszącą się nad napojem. Lepiej dodać w później w postpro.
Rorschach Napisano 20 Sierpień 2013 Autor Napisano 20 Sierpień 2013 tylko mi właśnie zależy na tym, żeby to w całości zrobić w maxie, i muszę to wyrenderować jako obrazek- warunki zadania na uczelni. Tylko dziwne jest to, że gdy robiłem świecę z płomieniem- również za pomocą helpera sphere gizmo, to wszystko wyszło pięknie.
Rorschach Napisano 21 Sierpień 2013 Autor Napisano 21 Sierpień 2013 czy jest jakieś wytłumaczenie dla tego braku dymu? Czy mam po prostu zmontować filiżankę od nowa i mieć nadzieję, że w drugiej wersji nie będzie tego problemu?
Rorschach Napisano 24 Sierpień 2013 Autor Napisano 24 Sierpień 2013 Bardzo proszę o odpowiedź, zależy mi na rozwiązaniu tego problemu
Ania Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Chbya prędzej ktoś będzie mógł pomóc jeśli pokażesz swoje aktualne ustawienia tego dymu. Bitmapa z opacity nie starczy?
Rorschach Napisano 29 Sierpień 2013 Autor Napisano 29 Sierpień 2013 Ustawienia dymu na obrazku. Jak widać, zrenderowane wygląda jakby dym nie wystawał poza filiżankę (?!) Nie zabardzo wiem jak miałoby wyglądać w tym wypadku posłużenie się bitmapą i opacity- proszę o wskazówkę, jednak najlepiej by było, żeby ten dym pojawił się jak trzeba zz pomocą helpera. [ATTACH=CONFIG]91489[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]91490[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]91491[/ATTACH]
Rorschach Napisano 5 Wrzesień 2013 Autor Napisano 5 Wrzesień 2013 Bardzo proszę o pomoc, brak odpowiedzi
MicInc Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Ale przecież na YT jest pełno tutoriali jak wykorzystać opacity map :) Robisz plane, szukasz na google jakiegoś obrazka z dymem czy parą, przygotowujesz materiał z opacity i wrzucasz go na plane. Tyle
Rorschach Napisano 5 Wrzesień 2013 Autor Napisano 5 Wrzesień 2013 Ok, tylko wykładowca wyraźnie sobie zażyczył skorzystania z helperów- i na tym polega mój problem, że pomimo wypełnienia poleceń wykładowcy coś się chrzani i nie wygląda tak jak należy, dlatego zależy mi na dojściu do przyczyny dlaczego tak się dzieje. Za pomysł z opacity jestem wdzięczny, przynajmniej mam jakąś alternatywę w przypadku nienaprawienia helpera.
MicInc Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 (edytowane) Może to kwestia jednostek? Masz w cm? Bo może się okazać, że po przekonwertowaniu jednostek na cm wyjdzie ci kubek o średnicy kilku metrów :) A wtedy błąd w wyświetlaniu mgły może wynikać z ustawień jej parametrów. zrobione w 2 minuty, voila: Edytowane 5 Wrzesień 2013 przez MicInc
Rorschach Napisano 5 Wrzesień 2013 Autor Napisano 5 Wrzesień 2013 Sprawdzę, ale to raczej nie jest to. Mgła (jeśli wogóle jest widoczna) pojawia się, ale tylko wewnątrz kubka, na zewnątrz już nie- jest to dobrze widoczne na obrazkach które zamieściłem kilka postów wcześniej. Wewnątrz kubka mgła jest taka jakbym sobie życzył, niestety na zewnątrz już jej nie widać.
MicInc Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Na twoim załączonym screenie widać też jak byk, że masz generic units :) A więc w tym najprawdopodobniej leży problem, bo jak pisali inni wcześniej - nie jest to wina modelowania btw nie pokazałeś ustawień mgły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się