Tweester Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 (edytowane) Witam! Minęło trochę czasu gdy ostatni raz bawiłem się w grafice, ale że to ma być praca więc czas zacząć się brać na poważnie ;) Po dużym zapale do projektu Czarnobyla, który był pierwszą moją większą pracą, na którą za bardzo się rzuciłem, nabrałem w niej trochę umiejętności, oraz czymś oryginalnym jakim miała być Filharmonia Pomorska, czas na coś wreszcie na poziomie, z dużym detalem oraz skończone - portfolio jakieś za 3 lata musi być. Fajnie by było nie powiem po ostatecznym renderingu trafić do rekomendacji, na pewno by to dodało dużo samozaparcia i ochoty na dalszą pracę że ludzie z wysokim poziomem tworzenia grafiki 3D docenili w jakiś sposób moją pracę :D Tak marzenia trzeba mieć :P Co do renderu ostatecznego to ma wyglądać mniej więcej tak jak to zdjęcie: Na razie na ukończeniu jest tak naprawdę sam budynek opery. Potrzeba jeszcze pare szczegółów których tutaj bezpośrednio na zdjęciu nie widać, ale jakimś cudem jak kamerę będę ostatecznie ustawiał można będzie zauważyć, a wole zrobić jak najbardziej wierną kopię. Zostają jeszcze oczywiście do wykonania materiały. Potem reszta powinna już być z górki. Czas pracy na tą chwilę to około 30 godzin -f otki, referki na papierze, obliczenia wielkości elementów, no i modelowanie. Nie wiem czy to dużo czy nie, na to co jest zrobione. Fajnie by było jak by ktoś się wypowiedział na temat czasu pracy. No dobra. A teraz to co jest już teraz, i co parę dni będę dodawał kolejne rzeczy: Z chęcią chciałbym dowiedzieć się co sądzicie na temat modelu. Co poprawić, co jest dobrze. Każda pozytywna i negatywna opinia mile widziana. [ATTACH=CONFIG]91345[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]91705[/ATTACH] Pozdrawiam, Tweester Edytowane 20 Wrzesień 2013 przez Tweester
thecrev Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Wydaje mi się że 30 godzin to czas akurat na zrobienie tego co zrobiłeś, pewnie da się to zrobić szybciej ale to zależy od umiejętności i tego jak ktoś umie się obsługiwać w miarę sprawnie programem itp. Fajnie by było jakbyś pokazał siateczki chodź już teraz widać że jest dobrze, zauważyłem też że na zdjęciu budynku najwyższa część z pionowymi oknami dochodzi aż do samej góry a u ciebie jest tam kawałek ściany. Masz zamiar zrobić zwykły render czy może jakieś postapokaliptyczne klimaty?
YetoKnight Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Na drugim screenie Twojego modelu, na dachu widać jakieś dwa trójkąty - pewnie siatka coś nie halo.
Tweester Napisano 9 Sierpień 2013 Autor Napisano 9 Sierpień 2013 Witam. Co do dachu wiem, ale prawdopodobnie usunę wszystkie poly tam i zrobie jeden duży ponieważ jest ich tam masa, źle to wygląda, i obciąża niepotrzebnie program. Zresztą sami zobaczycie na siatce. Miałem dzisiaj chwile więc w większości skończyłem już budynek samej opery (zostało dodanie paru urządzeń na dachu) i wziąłem się za otoczenie opery na jej poziomie, a potem zacznę robić otoczenie przy poziomie wody. Jestem ciekaw czy istnieje możliwość użycia więcej niż 24 materiałów? Bo nie powiem że nie chciałbym zbytnio tutaj stosować tekstur, bo wydaje mi się że na materiale lepiej to wyjdzie, a może się mylę? @thecrev - 30 godzin i dzisiaj jakieś 5-6 dodatkowe. Ostatni raz maxa uruchamiałem, jakoś rok, może półtora temu. ;) Naprawiłem okno o którym wspomniałeś. Dzięki! : ) Klimat będzie naturalny, związany z zachodem słońca. Co do postapokaliptycznych to mam w głowie fajny motyw, też związany z Bydgoszczą, ale jeszcze nie ten skill żebym ogarnął to wszystko (modelowanie, tworzenie mapy pod tekstury, no i same tekstury) No i jeszcze zostały dzisiejsze renderki dwa do pokazania:
thecrev Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 (edytowane) Co do materiałów to możesz chyba zastosować multi/sub object jeżeli używasz v-raya w innych pluginach renderujących też pewnie jest taka opcja ale się inaczej nazywa, a jeśli chodzi o sam dach to pewnie wystarczy tam wstawić płaski cylinder na samą górę, a trochę niżej dwa cylindry połączone ze sobą. A jeżeli chodzi o używanie textur i samych materiałów to możesz to jakoś połączyć i powinno wyjść całkiem spoko. Edytowane 10 Sierpień 2013 przez thecrev
Tweester Napisano 12 Sierpień 2013 Autor Napisano 12 Sierpień 2013 Witam. Praca coraz bliżej końca. Zostały oświetlenie wokół Opery, i nabrzeże Brdy do zrobienia. Komentarze i opinie mile widziane :)
Tweester Napisano 19 Sierpień 2013 Autor Napisano 19 Sierpień 2013 Już ostatnie prace poprawcze, i dodanie małych lamp oraz roślinności. I tutaj pojawia się moje pytanie do was. Do zrobienia drzew udało mi się znaleźć generator TreeGen który wydaje mi sie całkiem wystarczającym do zrobienia drzew w tej scenie - macie może jakieś lepsze propozycje? Zastanawiam się jednak jak wykonać trawę? Co polecacie zrobić? Tutaj nowe renderki:
skalpel3d Napisano 19 Sierpień 2013 Napisano 19 Sierpień 2013 Jesli nie posiadasz odpłatnego Forest pro lub mulltiscatera to możesz trawę zrobić przy pomocy darmowego advanced paintera http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/advanced-painter
thecrev Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 (edytowane) co do trawy to advance painter dał by radę a co do drzewek itp. to ja używam onyxa i ivy do bluszczu. Edytowane 20 Sierpień 2013 przez thecrev
ikkiz Napisano 20 Sierpień 2013 Napisano 20 Sierpień 2013 Model fajny, ale powiem ci coś śmiesznego - patrząc na zdjęcie (!) pomyslałem sobie: model wypasiony, ale te drzewa, to nie wyglądają natualnie i psują efekt :)
Tweester Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 Mam nadzieje że te drzewa co wsadziłem będą wyglądać w miarę naturalnie. Modelowanie skończone, ewentualnie jakieś poprawki jak jakieś zobaczę. Kadr wybrany. Pewnie już ostatnie renderki z WIP, następny będzie już wstępnie końcowym renderem. Kadr: Siateczka: Co sądzicie ogólnie o scenie? Jak wyszło odwzorowanie według was osób które zajmujecie się już długo grafiką 3D? Powiem że jest to mój pierwsza w pełni skończona scena (nie licze końcowego renderu). Jak udało mi się osiagnać cel?
Tweester Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 (edytowane) Witam! Podczas tworzenia materiałów i dodawania ich do obiektów pojawił mi się taki problem: Czy ktoś może wie jak go rozwiązać? EDIT: Render wstępny. Prosiłbym was o pomoc, co zrobić aby render był bardziej realistyczny. Siedzialem pare godzin ale nic lepszego niż to nie byłem wstanie wykombinować: Edytowane 23 Sierpień 2013 przez Tweester
skalpel3d Napisano 23 Sierpień 2013 Napisano 23 Sierpień 2013 Ta opaska betonowa czym jest mapowana? Co do fotorealizmu to zapewne świecisz vraysun plus vraysky dla tego typu sceny znacznie lepiej by było zrobić oświetlenie z hdri z vraylight( dome) z podlinkowanym vraysun tu masz tutka http://viscorbel.com/vray-hdri-lighting-tutorial/ natomiast darmowe hdri znajdziesz tu http://www.ronenbekerman.com/10-free-hdri-spherical-skies-maps/ w ogóle rozejrzyj się po stronie http://www.ronenbekerman.com jest tu masa tutoriali wartych przejrzenia Podaj jakie ustawiania masz kamery,parametrów vray a także jaki efekt chcesz uzyskać jeśli chodzi o to jak to ma być pora dnia bo nawet pracując z tym oświetleniem co teraz można wyciągnąć sporo z tej sceny manewrując ustawianiami słońca i kamery
Tweester Napisano 23 Sierpień 2013 Autor Napisano 23 Sierpień 2013 Opaska jest zrobiona w następujący sposób. Całe nadbrzeże oprócz "ogrodzenia" i lamp nad wodą jest jednym elementem. Stworzyłem jeden materiał Multi/Sub-Object, a następnie pozaznaczałem odpowiednie polygony i nadałem im ID. Potem tworzyłem materiały do każdego ID (czesto korzystałem z materiałów ze strony http://www.vray-materials.de/. Nie korzystałem z żadnego UVW Maps itp. Na początku miałem V-Ray Sun, ale gdzieś wyczytałem że lepiej operować na VRayLight i takie teraz utworzyłem. Tutaj ustawienia wszystkie: Jeżeli chodzi o to jaki chce uzyskać efekt taki jak na zdjęciu: Jest to godzina około 18/19 początek lipca, słońce zachodzi w stronę lewą od zdjęcia/renderu. Ewentualnie potem będę próbował kolejnego renderu już nawiązującego motywem bardziej do zachodu słońca. pracując z tym oświetleniem co teraz można wyciągnąć sporo z tej sceny manewrując ustawianiami słońca i kamery To znaczy że scena jest taka słaba, że trzeba ratować się ustawieniami oświetlenia/kamery + nadrabianie w PS, czy jak? :D
skalpel3d Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Model światła jakiego używasz do tej sceny jest zasadniczo dosyć pierwotny vraylight w sumie daje ci możliwość tylko panowania nad takimi parametrami jak moc światła, kolor i jakość cieni. Jednak vray sun odwzorowuje takie parametry jak turbidity i ozone które to maj wpływ na kolor światła a równocześnie umożliwiają ci oddanie dobrze warunków świetlnych w danym środowisko inny odcień światła jest w terenie a zupełnie inny w mieście, zwróć także uwagę że kąt nachylenia vraysun ma duże znaczenie jaki model światła otrzymasz i jak będzie się zachowywało niebo fizyczne. W twoim przypadku skoro wiesz jak to jest godzina to warto i pora roku to warto wykorzystać system daylight dzięki niemu ustawisz sobie parametry lokalizacji ( długość i szerokość geograficzna) jak także dokładnie godzinę i date. Natomiast co do ustawień kamery zrób kilka zdjęć o takiej porze jak chcesz zrobić wizualizacje i zobacz np co ci automatycznie ustawi aparat lub sam pomanewruj nastawami tak aby osiągnąć dobre zdjęcie i później je przepisz do kamery :)
Tweester Napisano 25 Sierpień 2013 Autor Napisano 25 Sierpień 2013 No dobra, to dzisiaj pobawię sie tym światłem i ustawieniami kamery. A czy w tym momencie jest potrzeba zmiany jakiś ustawień w renderowaniu, czy może pozostać to w taki sposób jaki jest?
skalpel3d Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Jak na próbne rendery to ustawiania są dobre natomiast do finalnych będziesz musiał podciągnąć parametry irradiance map np na medium, w light cache sybdivids dać minimum 1000 nie wiem w jakiej rozdziałce ma być końcowy render jeśli w takiej jak teraz to 1000-1200 spokojnie wystarczy jeśli w większej to bym się pokusił dać spokojnie 2000-3000 warto by było w rekonstrukcji parametrów pozaznaczać wszystkie opcje i podbić rekonstrukcje miedzy 50-75. Jeśli zobaczysz ze masz za duże ziarno w setting zmień parametr noise treshold na z przedziału 0,005-0,007 można nawet dać na 0,001 ale licz się z wydłużeniem czasu renderowania. W ramach wyostrzana ogólnie krawędzi możesz zmienić filtr aa z Area na Mitchela albo zmniejszyć parametr area. Popracuj nad materiałem wody bo ta nie wygląda realistycznie :)
Tweester Napisano 25 Sierpień 2013 Autor Napisano 25 Sierpień 2013 Z czasem renderowania to nie jest aż tak źle, bo pracuję na wymienionym sprzętem - i5 4670k. Końcowy render chce mieć w rozdzielczości 1920x1080. Co do wody wiem że nie wygląda najlepiej, ale próbuj jakaś ją naprawić. A czy może wpadłeś na jakiś pomysł czemu te polygony tak dziwnie się zachowuja?
skalpel3d Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Co do poligonów to spróbowałbym zmapować cała ta opaskę betonową albo ostatecznie użył unwrapa. Jeśli chodzi o wodę to daj mapkę noise do bumpa i poeksperymentuj, na pewno dużo da wodzie i całej scenie jak dasz jakąą mapke do vrayenviroment do odbić
Turismo Napisano 28 Sierpień 2013 Napisano 28 Sierpień 2013 Poza tym co mówi skalpel, to przydałoby się tam jakąś konkretną trawę wrzucić. Pamiętaj, że można też osiągnąć różne pory dnia w post-production. Tak na bardzo szybko w photoshopie kilka przykładów (choć powinno to zająć dłużej niż 3 minuty i trochę przy tym posiedzieć żeby osiągnąć konkretny efekt ^^)
Tweester Napisano 29 Sierpień 2013 Autor Napisano 29 Sierpień 2013 Witam! Tutaj nowe poprawki, z HDRI + VRayLight(Dome) + VRaySun. Jak to teraz wygląda (1. render, 2.post (bez żadnych map używanych z renderingu, 3.motyw sepia)? Wiem że woda nadal nei najlepiej ale juz lepiej. Jeszcze trawa do dodania i naprawienie tekstury. Jak można jeszcze poprawić tą scenę?
MicInc Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Można by od zera spróbować ustawić oświetlenie i prawdopodobnie też ustawienia kamery, bo jest ma-sa-kra :) No i jak patrzę na zdjęcie to grunt wygląda zdecydowanie inaczej niż na wizkach. A trawa właściwie wygląda jak wykładzina :) Zrobić kępkę-dwie trawy, advanced painter i do dzieła :)
porti Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Mnie razi ta "wylewająca" się z budynku skarpka po lewej stronie. Nie wiem czy nie lepiej by było gdybyś oświetlił budynek od lewej strony. teraz cała elewacja którą pokazujesz jest w takim jakimś nieprzyjemnym cieniu i tak sobie to wygląda. dopieść zieleń. pobaw się z postpro i coś z tego będzie. ps. co do zieleni krzew po lewej stronie nie jest przypadkiem przeskalowany za bardzo ? jakieś duże się te liście wydają
marcin88 Napisano 30 Sierpień 2013 Napisano 30 Sierpień 2013 rzeczywiście zieleń wydaje się zbyt regularna. Drzewa się powtarzają - poobracaj modele bo teraz widać, że drzewa są identyczne. Co do światła - nie widać cieni przez co scena wydaje się mało realistyczna. Musisz popracować nad wodą, sam model + materiał. Polecam wyrenderować kilka kanałów (reflect, wirecolor, refract, dof) da ci to możliwość lepszego sterowania choćby barwą zieleni. pozdr
Tweester Napisano 30 Sierpień 2013 Autor Napisano 30 Sierpień 2013 No i jak patrzę na zdjęcie to grunt wygląda zdecydowanie inaczej niż na wizkach. A dokładnie co masz na myśli ze wygląda zdecydowanie inaczej? Chodzi Ci o ziemię że na foto jest wyżej czy co? rzeczywiście zieleń wydaje się zbyt regularna. Drzewa się powtarzają - poobracaj modele bo teraz widać, że drzewa są identyczne. Drzewa są poobracane. Nie sa takie same. Dodatkowo są także skalowane. Co do światła - nie widać cieni przez co scena wydaje się mało realistyczna. Nie zgodzę się do końca. Cień zarówno na renderze jak i fotce jest pochmurny więc nie ma możliwości tworzenia się twardych widocznych cieni. Polecam wyrenderować kilka kanałów (reflect, wirecolor, refract, dof) da ci to możliwość lepszego sterowania choćby barwą zieleni. Móglbyś więcej napisać jak tym sensownie się pobawić? Tutaj nowy render ale na tych samych ustawieniach światła. Dodałem VRayFury jako trawę, i zrobiłem także schody w miejscu gdzie powinny być (tam gdzie wylewała się trawa ; ) ). Zmieniłem też tło tylko nie wiem jak poradzić sobie z pikselozą.
marcin88 Napisano 30 Sierpień 2013 Napisano 30 Sierpień 2013 Na ostatnim renderze woda wygląda całkiem nieźle. Ogólnie poszedłbym właśnie w kolorystykę z ostatniego obrazka. Tutaj masz tutorial jak składać kanały:http://cg.tutsplus.com/tutorials/chaos-group-vray/compositing-v-ray-render-layers-in-photoshop/
MicInc Napisano 30 Sierpień 2013 Napisano 30 Sierpień 2013 A dokładnie co masz na myśli ze wygląda zdecydowanie inaczej? Chodzi Ci o ziemię że na foto jest wyżej czy co? Tak. Zwróć uwagę na profil nasypu. Drzewa są poobracane. Nie sa takie same. Dodatkowo są także skalowane. Duże drzewa tak, ale trzy małe drzewka nie są. Są identyczne. Nie zgodzę się do końca. Cień zarówno na renderze jak i fotce jest pochmurny więc nie ma możliwości tworzenia się twardych widocznych cieni. Nie wiem czy to kwestia prześwietlenia kamery, czy może po prostu zbyt mocnego światła hdri, ale faktycznie cienie (pod drzewami w szczególności) są bardzo słabe. Zauważ, że w przeciwieństwie do fotki u ciebie niebo to jedna biała plama. Sprawdź intensity vray dome, bo coś nie gra. Poza tym mówisz że masz vray sun, a w ogóle go nie widać. Przecież na zdjęciu jest słońce, a zachmurzenie niewielkie. Móglbyś więcej napisać jak tym sensownie się pobawić? Jak wykorzystać różne passy? W photoshopie, z maskami.
skalpel3d Napisano 30 Sierpień 2013 Napisano 30 Sierpień 2013 Drugie ujecie ma tylko fajna wodę tak to jest całkowicie przejaskrawione, co do tła zapisz render w png i będziesz wtedy miał obrazek bez tła które możesz spokojnie sobie podłożyć w postprodukcji. Ściągnij sobie render mask jest to niezastąpione narzędzie do postprodukcji http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask
porti Napisano 30 Sierpień 2013 Napisano 30 Sierpień 2013 ja jeszcze się przyczepię do drzew. poszukaj może lepszych modeli albo pobaw się Onyxem tu znajdziesz kilka niezłych modeli. każdy gatunek w 3 rozmiarach. free schody ci chyba ciut zbyt wysokie wyszły. powinny mieć około 12-15cm a wyglądają jakby miały co najmniej 30
Vega Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Według mnie woda za czysta xD powinna być bardziej zielona ;P a tak to jakbym stał na wyspie młyńskiej i patrzył na operę ;)
Tweester Napisano 3 Wrzesień 2013 Autor Napisano 3 Wrzesień 2013 Tutaj kolejna próba renderu. Udało mi sie oganrać już lepiej osobiście uważam oświetlenie i teraz DayLight działa z dobrego kierunku. Dodatkowo posiedziałem trochę nad materiałem wody, i wydaje mi się że wyszła bardzo fajnie. Niestety nie jestem wstanie dalej nadać nawet w post produkcji tej nutki realizmu i niestety nie wiem jak kontrolować dobrze kolor zieleni. Może jakieś propozycje? Render: orginał/postprodukcja/postprodukcja wizytówka - jeżeli nie dam rady odzwierciedlić wystarczająco renderu żeby przypominal oryginał zrobię z tego starą wizytówkę gdzie problem ze światlem/kolorem nie będzie miał znaczenia.
MicInc Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 woda tym razem wyszła super! ale oświetlenie ogółem i barwa zieleni w postpro... ała :) wrzuć ustawienia kamery/światła/color mappingu
Tweester Napisano 3 Wrzesień 2013 Autor Napisano 3 Wrzesień 2013 Mam takie ustawienia. Problem maly mam z odbiciami w szybach. Jeżeli nie ustawie tekstury do VRayDoom to niestety w żaden inny sposób nie wyszło mi nadanie ich, czy to poprzez Environment, czy przez GIEnvironment czy też Reflaction w VRay Settings. Nie wiem może gdzieś coś pominąłem z zaznaczeniem, albo źle robię. Fajnie by było to już skończyć i brać się za inne rzeczy które nie będą naciskaly na mnie piętna pod względem nierealistyczności i porównanie do oryginału.
MicInc Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 Ja bym na twoim miejscu wywalił cały ten daylight system, tło, vray enviroment też i zrobił to od nowa. Na początek wrzuć tylko vray sun i sky z domyślnymi ustawieniami (multiplier 1). Potem odpowiednio ustaw shutter speed. Jak będzie poprawa i nie będzie przepaleń to ew. wtedy możesz popróbować z dome+hdri.
skalpel3d Napisano 4 Wrzesień 2013 Napisano 4 Wrzesień 2013 (edytowane) co do odbić w oknach możesz spróbować dać przed nimi światło z podpiętym obrazkiem który ma ci się nich odbijać z włączoną w świetle tylko opcja affect reflection i w zakładce excluded wybierasz opcje included z przypisanymi szybami mocą światła możesz kontrolować moc odbić. Natomiast co do zieleni to skorzystaj z render mask http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask wyrenderuj sobie maskę trawnika i drzewek i poprawisz wtedy ładnie zieleń w photoshopie Woda świetnie wyszła natomiast gdzie ty masz o tej porze dnia takie przepalone niebo, najlepiej tło dodać dopiero w postprodukcji tylko należy zwracać uwagę gdzie masz ty słonce i jak jest ustawione cieniowanie w obrazku podkładanym :) Edytowane 4 Wrzesień 2013 przez skalpel3d
Tweester Napisano 9 Wrzesień 2013 Autor Napisano 9 Wrzesień 2013 Popracowałem trochę nad oświetleniem i kolorystyką materiału trawy oraz poprawilem parę małych błędów - jak teraz oceniacie to?
Tweester Napisano 10 Wrzesień 2013 Autor Napisano 10 Wrzesień 2013 Jeszcze 3 dodatkowe post pro. Co sądzicie? Jaka wersja najbardziej nadaje sie na ostateczny pokaz? Co jeszcze warto poprawić?
MicInc Napisano 10 Wrzesień 2013 Napisano 10 Wrzesień 2013 Choć oryginalny render nie zwala z nóg, to postpro już wyszło całkiem nieźle. Warto by się jeszcze pobawić dirt mapą przy nabrzeżu, zrobić lekki syf przy poziomie wody. Jak nie będzie ci się chciało grzebac w materiale z vray dirt map, to zawsze możesz tego spróbować już w post.
Tweester Napisano 20 Wrzesień 2013 Autor Napisano 20 Wrzesień 2013 Praca skończona. Dodalem malutkie elementy, i popracowałem trochę nad postprodukcja. Zapraszam do oglądania oraz do komentowania, czego na następny raz unikać, co wyszło źle. Galeria 3D - Opera Nova Pozdrawiam, Tweester
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się