Jump to content

Recommended Posts

Witam!

 

Minęło trochę czasu gdy ostatni raz bawiłem się w grafice, ale że to ma być praca więc czas zacząć się brać na poważnie ;) Po dużym zapale do projektu Czarnobyla, który był pierwszą moją większą pracą, na którą za bardzo się rzuciłem, nabrałem w niej trochę umiejętności, oraz czymś oryginalnym jakim miała być Filharmonia Pomorska, czas na coś wreszcie na poziomie, z dużym detalem oraz skończone - portfolio jakieś za 3 lata musi być. Fajnie by było nie powiem po ostatecznym renderingu trafić do rekomendacji, na pewno by to dodało dużo samozaparcia i ochoty na dalszą pracę że ludzie z wysokim poziomem tworzenia grafiki 3D docenili w jakiś sposób moją pracę :D Tak marzenia trzeba mieć :P Co do renderu ostatecznego to ma wyglądać mniej więcej tak jak to zdjęcie:

 

refer.jpg

 

Na razie na ukończeniu jest tak naprawdę sam budynek opery. Potrzeba jeszcze pare szczegółów których tutaj bezpośrednio na zdjęciu nie widać, ale jakimś cudem jak kamerę będę ostatecznie ustawiał można będzie zauważyć, a wole zrobić jak najbardziej wierną kopię. Zostają jeszcze oczywiście do wykonania materiały. Potem reszta powinna już być z górki. Czas pracy na tą chwilę to około 30 godzin -f otki, referki na papierze, obliczenia wielkości elementów, no i modelowanie. Nie wiem czy to dużo czy nie, na to co jest zrobione. Fajnie by było jak by ktoś się wypowiedział na temat czasu pracy. No dobra. A teraz to co jest już teraz, i co parę dni będę dodawał kolejne rzeczy:

first_render.jpg

 

first_render_2.jpg

 

first_render_3.jpg

 

first_render_4.jpg

 

 

 

Z chęcią chciałbym dowiedzieć się co sądzicie na temat modelu. Co poprawić, co jest dobrze. Każda pozytywna i negatywna opinia mile widziana.

 

[ATTACH=CONFIG]91345[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91705[/ATTACH]

 

Pozdrawiam,

Tweester

Edited by Tweester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że 30 godzin to czas akurat na zrobienie tego co zrobiłeś, pewnie da się to zrobić szybciej ale to zależy od umiejętności i tego jak ktoś umie się obsługiwać w miarę sprawnie programem itp. Fajnie by było jakbyś pokazał siateczki chodź już teraz widać że jest dobrze, zauważyłem też że na zdjęciu budynku najwyższa część z pionowymi oknami dochodzi aż do samej góry a u ciebie jest tam kawałek ściany. Masz zamiar zrobić zwykły render czy może jakieś postapokaliptyczne klimaty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Co do dachu wiem, ale prawdopodobnie usunę wszystkie poly tam i zrobie jeden duży ponieważ jest ich tam masa, źle to wygląda, i obciąża niepotrzebnie program. Zresztą sami zobaczycie na siatce. Miałem dzisiaj chwile więc w większości skończyłem już budynek samej opery (zostało dodanie paru urządzeń na dachu) i wziąłem się za otoczenie opery na jej poziomie, a potem zacznę robić otoczenie przy poziomie wody. Jestem ciekaw czy istnieje możliwość użycia więcej niż 24 materiałów? Bo nie powiem że nie chciałbym zbytnio tutaj stosować tekstur, bo wydaje mi się że na materiale lepiej to wyjdzie, a może się mylę?

 

@thecrev - 30 godzin i dzisiaj jakieś 5-6 dodatkowe. Ostatni raz maxa uruchamiałem, jakoś rok, może półtora temu. ;) Naprawiłem okno o którym wspomniałeś. Dzięki! : ) Klimat będzie naturalny, związany z zachodem słońca. Co do postapokaliptycznych to mam w głowie fajny motyw, też związany z Bydgoszczą, ale jeszcze nie ten skill żebym ogarnął to wszystko (modelowanie, tworzenie mapy pod tekstury, no i same tekstury)

 

No i jeszcze zostały dzisiejsze renderki dwa do pokazania:

 

render_vray_001.jpg

 

render_vray_001_frame.jpg

 

render_vray_002.jpg

 

render_vray_002_frame.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do materiałów to możesz chyba zastosować multi/sub object jeżeli używasz v-raya w innych pluginach renderujących też pewnie jest taka opcja ale się inaczej nazywa, a jeśli chodzi o sam dach to pewnie wystarczy tam wstawić płaski cylinder na samą górę, a trochę niżej dwa cylindry połączone ze sobą. A jeżeli chodzi o używanie textur i samych materiałów to możesz to jakoś połączyć i powinno wyjść całkiem spoko.

Edited by thecrev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Praca coraz bliżej końca. Zostały oświetlenie wokół Opery, i nabrzeże Brdy do zrobienia. Komentarze i opinie mile widziane :)

 

render_vray_003.jpg

 

render_vray_003_frame.jpg

 

render_scene_001.jpg

 

render_scene_001_frame.jpg

 

render_scene_002.jpg

 

render_scene_002_frame.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już ostatnie prace poprawcze, i dodanie małych lamp oraz roślinności. I tutaj pojawia się moje pytanie do was. Do zrobienia drzew udało mi się znaleźć generator TreeGen który wydaje mi sie całkiem wystarczającym do zrobienia drzew w tej scenie - macie może jakieś lepsze propozycje? Zastanawiam się jednak jak wykonać trawę? Co polecacie zrobić?

 

Tutaj nowe renderki:

 

vray_render_001.jpg

 

vray_render_002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do trawy to advance painter dał by radę a co do drzewek itp. to ja używam onyxa i ivy do bluszczu.

Edited by thecrev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model fajny, ale powiem ci coś śmiesznego - patrząc na zdjęcie (!) pomyslałem sobie: model wypasiony, ale te drzewa, to nie wyglądają natualnie i psują efekt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieje że te drzewa co wsadziłem będą wyglądać w miarę naturalnie. Modelowanie skończone, ewentualnie jakieś poprawki jak jakieś zobaczę. Kadr wybrany. Pewnie już ostatnie renderki z WIP, następny będzie już wstępnie końcowym renderem.

 

Kadr:

beta_render_001.jpg

 

Siateczka:

beta_render_001_frame.jpg

 

Co sądzicie ogólnie o scenie? Jak wyszło odwzorowanie według was osób które zajmujecie się już długo grafiką 3D? Powiem że jest to mój pierwsza w pełni skończona scena (nie licze końcowego renderu). Jak udało mi się osiagnać cel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Podczas tworzenia materiałów i dodawania ich do obiektów pojawił mi się taki problem:

 

erorr.jpg

 

Czy ktoś może wie jak go rozwiązać?

 

EDIT:

 

Render wstępny. Prosiłbym was o pomoc, co zrobić aby render był bardziej realistyczny. Siedzialem pare godzin ale nic lepszego niż to nie byłem wstanie wykombinować:

 

render_color_2.jpg

Edited by Tweester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta opaska betonowa czym jest mapowana?

Co do fotorealizmu to zapewne świecisz vraysun plus vraysky dla tego typu sceny znacznie lepiej by było zrobić oświetlenie z hdri z vraylight( dome) z podlinkowanym vraysun tu masz tutka http://viscorbel.com/vray-hdri-lighting-tutorial/ natomiast darmowe hdri znajdziesz tu http://www.ronenbekerman.com/10-free-hdri-spherical-skies-maps/ w ogóle rozejrzyj się po stronie http://www.ronenbekerman.com jest tu masa tutoriali wartych przejrzenia

Podaj jakie ustawiania masz kamery,parametrów vray a także jaki efekt chcesz uzyskać jeśli chodzi o to jak to ma być pora dnia bo nawet pracując z tym oświetleniem co teraz można wyciągnąć sporo z tej sceny manewrując ustawianiami słońca i kamery

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opaska jest zrobiona w następujący sposób. Całe nadbrzeże oprócz "ogrodzenia" i lamp nad wodą jest jednym elementem. Stworzyłem jeden materiał Multi/Sub-Object, a następnie pozaznaczałem odpowiednie polygony i nadałem im ID. Potem tworzyłem materiały do każdego ID (czesto korzystałem z materiałów ze strony http://www.vray-materials.de/. Nie korzystałem z żadnego UVW Maps itp. Na początku miałem V-Ray Sun, ale gdzieś wyczytałem że lepiej operować na VRayLight i takie teraz utworzyłem. Tutaj ustawienia wszystkie:

 

settings.jpg

 

Jeżeli chodzi o to jaki chce uzyskać efekt taki jak na zdjęciu:

 

refer.jpg

 

Jest to godzina około 18/19 początek lipca, słońce zachodzi w stronę lewą od zdjęcia/renderu. Ewentualnie potem będę próbował kolejnego renderu już nawiązującego motywem bardziej do zachodu słońca.

 

pracując z tym oświetleniem co teraz można wyciągnąć sporo z tej sceny manewrując ustawianiami słońca i kamery

 

To znaczy że scena jest taka słaba, że trzeba ratować się ustawieniami oświetlenia/kamery + nadrabianie w PS, czy jak? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model światła jakiego używasz do tej sceny jest zasadniczo dosyć pierwotny vraylight w sumie daje ci możliwość tylko panowania nad takimi parametrami jak moc światła, kolor i jakość cieni. Jednak vray sun odwzorowuje takie parametry jak turbidity i ozone które to maj wpływ na kolor światła a równocześnie umożliwiają ci oddanie dobrze warunków świetlnych w danym środowisko inny odcień światła jest w terenie a zupełnie inny w mieście, zwróć także uwagę że kąt nachylenia vraysun ma duże znaczenie jaki model światła otrzymasz i jak będzie się zachowywało niebo fizyczne. W twoim przypadku skoro wiesz jak to jest godzina to warto i pora roku to warto wykorzystać system daylight dzięki niemu ustawisz sobie parametry lokalizacji ( długość i szerokość geograficzna) jak także dokładnie godzinę i date. Natomiast co do ustawień kamery zrób kilka zdjęć o takiej porze jak chcesz zrobić wizualizacje i zobacz np co ci automatycznie ustawi aparat lub sam pomanewruj nastawami tak aby osiągnąć dobre zdjęcie i później je przepisz do kamery :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, to dzisiaj pobawię sie tym światłem i ustawieniami kamery. A czy w tym momencie jest potrzeba zmiany jakiś ustawień w renderowaniu, czy może pozostać to w taki sposób jaki jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na próbne rendery to ustawiania są dobre natomiast do finalnych będziesz musiał podciągnąć parametry irradiance map np na medium, w light cache sybdivids dać minimum 1000 nie wiem w jakiej rozdziałce ma być końcowy render jeśli w takiej jak teraz to 1000-1200 spokojnie wystarczy jeśli w większej to bym się pokusił dać spokojnie 2000-3000 warto by było w rekonstrukcji parametrów pozaznaczać wszystkie opcje i podbić rekonstrukcje miedzy 50-75. Jeśli zobaczysz ze masz za duże ziarno w setting zmień parametr noise treshold na z przedziału 0,005-0,007 można nawet dać na 0,001 ale licz się z wydłużeniem czasu renderowania. W ramach wyostrzana ogólnie krawędzi możesz zmienić filtr aa z Area na Mitchela albo zmniejszyć parametr area. Popracuj nad materiałem wody bo ta nie wygląda realistycznie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z czasem renderowania to nie jest aż tak źle, bo pracuję na wymienionym sprzętem - i5 4670k. Końcowy render chce mieć w rozdzielczości 1920x1080. Co do wody wiem że nie wygląda najlepiej, ale próbuj jakaś ją naprawić. A czy może wpadłeś na jakiś pomysł czemu te polygony tak dziwnie się zachowuja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do poligonów to spróbowałbym zmapować cała ta opaskę betonową albo ostatecznie użył unwrapa. Jeśli chodzi o wodę to daj mapkę noise do bumpa i poeksperymentuj, na pewno dużo da wodzie i całej scenie jak dasz jakąą mapke do vrayenviroment do odbić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym co mówi skalpel, to przydałoby się tam jakąś konkretną trawę wrzucić.

 

Pamiętaj, że można też osiągnąć różne pory dnia w post-production.

 

Tak na bardzo szybko w photoshopie kilka przykładów (choć powinno to zająć dłużej niż 3 minuty i trochę przy tym posiedzieć żeby osiągnąć konkretny efekt ^^)

 

image.jpg

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Tutaj nowe poprawki, z HDRI + VRayLight(Dome) + VRaySun. Jak to teraz wygląda (1. render, 2.post (bez żadnych map używanych z renderingu, 3.motyw sepia)? Wiem że woda nadal nei najlepiej ale juz lepiej. Jeszcze trawa do dodania i naprawienie tekstury. Jak można jeszcze poprawić tą scenę?

 

render_post.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można by od zera spróbować ustawić oświetlenie i prawdopodobnie też ustawienia kamery, bo jest ma-sa-kra :) No i jak patrzę na zdjęcie to grunt wygląda zdecydowanie inaczej niż na wizkach. A trawa właściwie wygląda jak wykładzina :) Zrobić kępkę-dwie trawy, advanced painter i do dzieła :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie razi ta "wylewająca" się z budynku skarpka po lewej stronie. Nie wiem czy nie lepiej by było gdybyś oświetlił budynek od lewej strony. teraz cała elewacja którą pokazujesz jest w takim jakimś nieprzyjemnym cieniu i tak sobie to wygląda.

dopieść zieleń. pobaw się z postpro i coś z tego będzie.

ps. co do zieleni krzew po lewej stronie nie jest przypadkiem przeskalowany za bardzo ? jakieś duże się te liście wydają

Share this post


Link to post
Share on other sites

rzeczywiście zieleń wydaje się zbyt regularna. Drzewa się powtarzają - poobracaj modele bo teraz widać, że drzewa są identyczne.

Co do światła - nie widać cieni przez co scena wydaje się mało realistyczna.

Musisz popracować nad wodą, sam model + materiał.

Polecam wyrenderować kilka kanałów (reflect, wirecolor, refract, dof) da ci to możliwość lepszego sterowania choćby barwą zieleni.

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i jak patrzę na zdjęcie to grunt wygląda zdecydowanie inaczej niż na wizkach.

 

A dokładnie co masz na myśli ze wygląda zdecydowanie inaczej? Chodzi Ci o ziemię że na foto jest wyżej czy co?

 

rzeczywiście zieleń wydaje się zbyt regularna. Drzewa się powtarzają - poobracaj modele bo teraz widać, że drzewa są identyczne.

 

Drzewa są poobracane. Nie sa takie same. Dodatkowo są także skalowane.

 

Co do światła - nie widać cieni przez co scena wydaje się mało realistyczna.

 

Nie zgodzę się do końca. Cień zarówno na renderze jak i fotce jest pochmurny więc nie ma możliwości tworzenia się twardych widocznych cieni.

 

Polecam wyrenderować kilka kanałów (reflect, wirecolor, refract, dof) da ci to możliwość lepszego sterowania choćby barwą zieleni.

 

Móglbyś więcej napisać jak tym sensownie się pobawić?

 

Tutaj nowy render ale na tych samych ustawieniach światła. Dodałem VRayFury jako trawę, i zrobiłem także schody w miejscu gdzie powinny być (tam gdzie wylewała się trawa ; ) ). Zmieniłem też tło tylko nie wiem jak poradzić sobie z pikselozą.

 

render&post.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy