Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Selekcje przez Right or Left można zrobić w bardzo prosty sposób. Splash Screen i dwa duże Buttony, gdzie na starcie wybierasz która opcja lepsza dla Ciebie.

 

Moja kolejna propozycja, zamiast zabawy z UI: Renderowny obrazek w rozdzielczości np.200x200 z OpenGL Render(Opcją Only Render) i ładowany tak samo jak tekstura, tyle że podlinkowany do shapekeya?

To samo zrobić dla PoseLib.

qkp.gif

Edytowane przez floo
  • Odpowiedzi 185
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@Monio dzięki!! Pomysłów jest całkiem sporo i przygotuje wszystko co się da zrobić(teoretycznie).

Ktoś słusznie zauważył że Panel górny już przecież był, tylko tutaj jest na dole ;P.

blender18onreactos.jpg

Napisano

bo mi nie przeszkadzał, więc go nie zwężyłem widocznie, a można i w zasadzie w tej sytuacji mógł bym nawet wyłączyć. chodzi o to, że tak panel u góry, jak i ten z boku, musiały by być przy każdym oknie, albo by nie wiedziały z kontekstu jakiego okna mają korzystać.

Wiesz legomir o co chodzi z tym kontekstem dla buttonów i skrótów w podzielonych okienkach Blendera, czy po prostu wpadłeś jak zwykle powiedzieć, że Blender jest według ciebie "masakra", bo cośtam w innych softach?

 

@diabelt jakiego Windowsa?

Napisano

Obserwuje wątek, jako użytkownik powiedzmy "nowy" do Blendera, jak spora część użytkowników Blendera chce go używać bo jest darmowy, używałem w wcześniej powiedzmy 4 pakietów używam ich jako punktu odniesienie do tego co widzą moje oczy. Jak każdy człowiek, a zwłaszcza człowiek z synestezją lubię kiedy moje środowisko pracy jest estetyczne, a to co widzę na mój wyrobiony już gust nie jest.

Napisano

Mniej więcej, znaczy to, że w takiej sytuacji unikałbym Blendera i kierował się do Modo/C4D Zresztą nie widzę problemu z małym panelem u góry tym bardziej iż można z małego panelu na dole część rzeczy przenieść.

Napisano (edytowane)

To szerokiej drogi w unikaniu Blendera. Serio. Twoje błogosławieństwo jest temu programowi potrzebne jak świni siodło wyścigowe.

Edytowane przez ikkiz
Napisano

Rozumiesz znaczenie słowa(potraktuj to jako pętle): przenośnia, historia, hipotetycznie, niedosłownie, estetycznie, błogosławieństwo, ergonomia, miejsce, abstrakcyjnie,?

 

Bo odnoszę wrażenie, że unikasz zrozumienia znaczenia tych słów równie skutecznie jak ja Blendera, ale to pewnie "konserwatywne" jak to określiłeś podejście do interfejsu, w sumie konserwatywnie to powinieneś używać Imagine3d z Amigi.

Napisano

Robisz sobie ze mnie jaja, a ja ci mówię jak jest. Nie obchodzi mnie, że nie będziesz używał Blendera, więc także to, co myślisz o jego interfejsie, bo nie będziesz go używał, a mnie to nie ...

potraktuj to jako pętlę.

Napisano

ikkiz zafiksowałeś się.. legomir pisze o swoich wrażeniach, a ty na niego najeżdżasz jakby to on ciebie atakował. Wyluzuj. to tylko soft. Jak jest dobry to sam się obroni.. kiedyś.

Napisano

Nie rozumiem ludzi, ktorzy poswiecaja swoj czas na dyskusje o programie, ktorego nie lubia i nie chca uzywac :/ A jeszcze mniej rozumiem ich zapal w checi zmieniania go. OK, nie bedziecie uzywac Blendera. Zareczam wam ze Blender to przetrwa - jaki mialby byc zysk tak na prawde z uzytkownikow ktorzy robia z byle czego problem jeszcze ZANIM zaczeli uzywac softu? Zaden. Wiec super - nie uzywajcie, tylko po cholere spamowac kazdy watek z Blenderem tymi gorzkimi zalami. Macie MASE innego softu - smigac na Modo czy tam na 3dsmax i szafa gra.

 

Wiekszosc tych najbardziej zagorzalych zwolennikow rewolucyjnej idei Pricea zaczyna swoje posty od "SUPER! GENIALNE! Do tej pory nie uzywalem Blendera no ale teeeraz to..." Jak mozna chciec zmieniac cos czego sie nie uzywalo? :D

 

Na szczescie Ton wyrazil swoja opinie na temat calego tego zamieszania z UI:

 

Tweeter

After UI dust settles 1) Reconfirm design paradigms 2) Define projects we agree to work on 3) Get more *good* UI devs 4) Back to work

 

Wspomnial o DOBRYCH UI devach. To eliminuje pomysly Endriu, nie ma sie czego bac :D

Napisano
@diabelt jakiego Windowsa?

 

A co to za biały pasek na dole na jednym obrazku? Może coś dziwnie wyświetla u mnie, wygląda jak zamazany w PS taskbar windows. Może masz monitor 16:9 i u mnie coś dodało na dole.

Napisano (edytowane)

ach fakt. dałem ten screen zamiast tego i faktycznie widać pasek windowsa, bo blender jest w oknie a nie na pełnym ekranie. Co w tym dziwnego? Windows tak ma. ale to pewnie znaczy, że jestem nieprofesjonalny w robieniu screenów - nie?

Edytowane przez ikkiz
Napisano

może w innych działach ludzie zarabiają pieniądze i nie mają czasu na puste gadanie...

Napisano

Czytałem. W sumie w większości się zgadzam ze stanowiskiem Tona, ale… Nie wiem czy nie jest zbyt zachowawczy jeśli chodzi o obecne UI oraz bazę użytkowników.

Andrew zaproponował zbyt śmiałe rozwiązania wielu problemów, ale też niektóre z tych rozwiązań są bardzo fajne. No i super, że wskazał wiele tych problemów. Rozumiem Tona, że nie chce pisać Blendera od nowa, ale też fajnie, że jednak są jakieś plany co do poświęcenia większej uwagi zagadnieniom UI, choćby przydzielenie roli nadzorczej w tej kwestii Brechtowi.

Poczekajmy do Blender Conference, na którym sporo osób zainteresowanych tematem UI Blendera spotka się twarzą w twarz i wymieni się pomysłami. Może być ciekawie.

Napisano

jestem pod ogromnym wrażeniem spokoju, tonu i merytoryki tego wpisu. Jak ktoś ma coś ważnego do powiedzenie, to nie musi robić cyrku z klikaniem eskejpa. Nikt mnie o to pewnie pytał nie będzie, ale mam pełen zaufanie do Ton Roosendaala. Ja usłyszałem to co chciałem usłyszeć, żeby się upewnić, że źle nie będzie.

Napisano (edytowane)

@damian85osg - Ty nie możesz bo masz przyzwyczajenia z maxa który jest równie chotyczny i niezgodny ze standardami.

 

---

 

Wpis tona ogólnie spoko ale z kilkoma rzeczami się nie zgadzam. Z jednego akapitu wynika że programy które zaprojektowane zgodnie z przyjętymi konwencjami są nastawione na szybkie rezultaty dla noobów. To jest zwyczajna bzdura. Da się zaprojektować aplikacje tak żeby dawała wyśmienite możliwości i nadal opierała się o standardowe metody interakcji, zrozumiałe dla wszystkich którzy mieli myszkę w ręce. Pisze o świadomym odrzucaniu konwencji ale niestety to nie działa tak że blender zyskuje dzięki temu jakąś niesamowitą przewagę ponad innymi softami. Prawdę mówiąc często traci. Jakby to był zbrusz który wybija się możliwościami ponad konkurencje to spoko. Jednak blender nie jest najlepszym pakietem 3d.

 

Ikkiz- Mam co raz silniejsze wrażenie że jesteś osobą która chętnie by sobie wytatuowała na tyłku podobiznę Tona. To już chyba religia.

Edytowane przez Monio
Napisano (edytowane)

Mam coraz silniejsze wrażenie że się mnie czepiasz po prostu, łazisz za mną i przytykasz.

A to za bardzo lubię Tona, a to za bardzo nie lubię Andrew.

Pierwszy raz czytasz, jak się wypowiedziałem na jego temat (tego pierwszego). Serio.

 

Może to dla tego się czepiasz, że ja jako wychowawca w zakładzie poprawczym dla dziewcząt nie chałturzę w 3d za pieniądze (i nie mam w tym kierunku aspiracji) więc mam w nosie twoją profesjonalną logikę biznesową... co ja mówię, gdzie w nosie ...

Edytowane przez ikkiz
Napisano

@Monio co do porównania do Zetki to się zgadzam i dlatego blender powinien iść w narzędzia i mocny viewport.

 

MotionBuilder jest wykorzystywany do mocapu bo ma wydajny viewport i ControlRig. Resztę narzędzi można spokojnie dorobić w pythonie i tak robią studia które go wykorzystują, a bardzo długi czas był omijany szerokim łukiem. Dziś jest podstawowym narzędziem do obróbki.

Nikt tam nie będzie narzekał na brak miejsca, bo każdy wie że do wydajnej pracy musi mieć dwa monitory.

 

95% użytecznych addonów(Blender) wykonali profesjonaliści i to oni rozwijają ten program w słuszną stronę, a nie maruda co po 9 latach przyznaje że praca z tym programem to istna frustracja.

 

Trzeba powiedzieć sobie wprost, że Anrew chce zrobić soft dla idiotów w myśl idei że jak coś jest za darmo to ma być dla wszystkich.

Uważam że jak coś jest za darmo to inwestuje czas w naukę, a jak chce mieć coś już i teraz to muszę zapłacić.

Napisano

Ikkiz- Nie czepiam się ciebie tylko twojego hiper-bezkrytycznego podejścia do blendera w odniesieniu do ostatnich dyskusji. Taka prawda że twój villain number one czyli Andrew pomimo kiepskiego proposalu na soft dla szympansów, podrzucił też wiele bardzo dobrych rozwiązań i wypunktował wiele słabych stron blendera.

Jednak tego już nie zauważyłeś bo zajebistość interfaceu blendera ci to przysłoniła. Ikonki to szatan, RMB święty a Ton kochany i wszystko dobrze powiedział. Serio trudno dyskutować skoro wiadomo że jedna strona ma 100% racji. ¯\_(ツ)_/¯

 

Jest coś w tym co mówisz. Jakbyś się zetknął z prawdziwymi problemami produkcyjnymi to inaczej byś gadał. Zobaczyłbyś wtedy jak wiele rzeczy blender nie potrafi albo jak się trzeba gimnastykować z podstawowymi aspektami. Na szczęście blender nie jest robiony dla hobbystów takich jak ty. Inaczej już przestałby się rozwijać w jakimkolwiek sensownym kierunku. Już od dawna działa to tak że funkcje którymi ty się "bawisz" powstają głównie ze zleceń osób które nimi potem zarabiają.

Napisano

Rmb nie jest z powodu widzi mi sie. Zawsze mnie wkurzalo w maxie ze zaznaczalo mi sie nie to co chcialem w blenderze nie ma tego problemu. Bo zaznacza sie prawym. Prosta pilka naprawde to jest taki korde problem ja pozdrawiam ludzi ktorych to odzica od softu. Selekcja naturalna :)

Napisano

czyli jak bym przyznał tobie i Priceowi trochę/połowę/większość racji, to byś mi odpuścił lubienie interfejsu Blendera?

 

W myśl zasady, że jak dwie strony różnią się opiniami, to obie muszą mieć w połowie rację, to można problemy małżeńskie rozwiązywać.

 

Chociaż, czekaj - chyba tez nie. Jak będziesz chciał dziecko, a żona nie, to przecież nie zrobicie sobie połowę bachorka, nie?

Napisano

Akurat jakos nie spalem nad ranem i obejrzalem prezentacje Andrew na Blender Conference. Moze nie stalem sie fanem ale odzyskal mase respektu z mojej strony. Przyznal sie do wielu bledow - a trzeba miec spore jaja zeby przed tlumem to zrobic. Uswiadomilem sobie ze ocenialem go ostro jako dzieciaka-karierowicza jakby zakladajac, ze on to robi z czystej perfidii tymczasem okazuje sie ze facet po prostu sie przeliczyl, wyglada na to, ze wiele sie nauczyl, przyznal do bledow, podsunal kilka sensownych pomyslow... Rewolucji juz nie chce robic. Tak sobie mysle, ze to mlody chlopak w koncu - nauczyl sie czegos, przyznal to otwarcie. Jest ok.

Jak wspomnial jego zycie teraz (zarobki) zaleza od Blendera. Chlopak sie ozenil niedawno, przeprowadzil - widocznie kiedy zaczal sie zastanawiac nad przyszloscia i tego ile zalezy od tego softu troche spanikowal i zaczal sie zastanawiac jak tu go na szybko poprawic zeby soft nie umarl i zeby tym samym on mial z czego zyc. Zrozumiala reakcja poniekad.

Calkiem fajna, wywazona prezentacja. Ja osobiscie oczyszczam Andrew z wiekszosci win ;) Az sie zle poczulem troche po tym co o nim wypisywalem tu i owdzie :P

Napisano (edytowane)

Nezumi, masz u mnie dużego plusa za to, co napisałeś.

 

A Andrew nawet na tym filmie z propozycją zmian UI mówił, że to tylko propozycje i że się nie upiera przecież, że to wszystko musi trafić do Blendera. Jak uda się przenieść kilka z jego pomysłów, to naprawdę sporo na tym zyskamy. Wszyscy, ci nowi oraz ci bardziej doświadczeni użytkownicy.

Edytowane przez mallow
Napisano

Amen. Niech się to już rozejdzie po kościach. Zamieszanie wokół interfejsu Blendera wyszło daleko poza jego społeczność, a to chyba sprzeczne z celem przyciągnięcia nowych użytkowników (profesjonalnych), straszyć ich zawczasu.

Ale teraz mam ciężej mieć do niego pretensje.

Napisano
Teraz przeglądam sobie materiały z konferencji i przyznam że walka Roba Tuytela próbującego odpalić *.jpg to istne mistrzostwo świata. ;)

 

ratowanie się gimpem. ;x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności