Posted November 2, 201311 yr Cze, robię Alfe 159 w 3ds max 2011. Będę wrzucał postępy. Każde uwagi mile widziane. [ATTACH=CONFIG]92025[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]92026[/ATTACH] Edited December 2, 201311 yr by DrRambo
November 2, 201311 yr Proponuje zaczac od nowa bo juz jest zle i krzywo. Nie robi sie od poczatku tak ostrych przejsc i wyciec nie mowiac juz o chamferach. Najpierw baza, potem zageszczenie, wycinanie a na koncu chamfery. Poogladaj inne watki i zobacz jak wyglada baza itd. A poza tym trzymam kciuki ze jakos wyszlo bo to moje autko, jak bys potrzebowal jakis specjalne zdjwcia zblizenia to pisz :)
November 2, 201311 yr Author Hej, dzięki za rady i za propozycje : ) robiłem już autka tak jak mówisz, ale tak mi jest wygodniej, zobaczymy co wyjdzie. Na razie update [ATTACH=CONFIG]92028[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]92029[/ATTACH]
November 2, 201311 yr No dobrze ale zobacz ptwoja metoda nie masz dosc zageszczonej siatki na blotniku a musiales dodac tam linie od ostrego przejscia. Dodales je krzywo i cale nadkole bardzo mocno faluje i lamie sie w kilku miejscach a w rzeczywistosci jest tam idealnie gladkie przejscie.
November 3, 201311 yr Cóż, prawda jest taka, że każda metoda jest dobra i każda ma swoje wady i zalety. W grafice komputerowej również istnieje pojęcie mody, obecnie tyczy się ono budowania bryły i dodawania detalu po uprzednim zagęszczeniu. Co nie zmienia faktu, że wiele doskonałych modeli zostało zrobionych w sposób taki, jaki próbuje naśladować autor wątku. Na chwilę obecną jest krzywo, nie panujesz nad krawędziami, a metoda którą wybrałeś ma to do siebie, że najpierw powinieneś zaplanować jak będzie skonstruowany Twój model a dopiero później brać się za robotę. Narysuj sobie chociażby w PS'ie jak chcesz żeby wyglądała Twoja siatka, a pozwoli Ci to uniknąć niespodziewanych szczegółów przez które tak bardzo zagęszczasz siatkę i jednocześnie wykrzywiasz model. Pozdrawiam
November 3, 201311 yr Author Dzięki za rady. Macie racje. Poprawiłem siatkę, poprostowałem, rozrzedziłem. Zbudowałem bryłę i będę jechał dalej radami Macka.
November 10, 201311 yr Wzdłużna fala biegnąca od krawędzi reflektora przez cały bok nie pozwala przychylnie spojrzeć na model. Niestety. IMO możesz postąpić dwojako: *Jeżeli to pierwszy projekt: ciśnij dalej z tym co już zrobiłeś, bo trochę modelować umiesz, lecz brakuje w tym porządku. Zrób studio, daj shadery, bieżniik koła staraj się wymodelować z jakiegoś tuta na yt lub spytaj Wyroczni, potem zamapuj, na profil daj bumpa. Dąż do wyrenderowania obrazka o akceptowalnej jakości i nie męczyć tego zbyt długo bo mozna się zniechęcić. *Jeżeli nie, no to nie ma zmiłuj, CHOĆ to w dużej mierze zależy od poziomu poprzedniej pracy jesli taka była bo możliwe ze tej nie warto zaczynac od nowa (patrz ostatnie zdanie z poprzedniego akapitu). Ten samochód nie jest łatwy tak jakby się mogło wydawać, jeśli zrobisz coś nie gorszego od tego to będzie już niezle, nawet słabujacy model można podciągnać ładnymi shaderami, ujęciem, kompozycja kadru...
November 11, 201311 yr Author zacząłem robić od początku jeszcze przed weekendem - idąc radami Macka a ta fala tam to była nie dlatego, że niedopatrzyłem albo nie umialem jej usunąć. przy reflektorze oznaczyłem sobie gdzie będzie cięcie a bok był po prostu nie zrobiony jeszcze niebawem wrzuce aktualizację
November 12, 201311 yr Author mało czasu mam, ale coś tam sobie dłubię. siatka oczywiście jeszcze nieskończona
November 13, 201311 yr Teraz wygląda jeszcze gorzej. Rób powoli i dokładnie. Obecnie cały bok wygląda na machnięty w pół minuty.
November 13, 201311 yr Author jakbyś przeczytał, że siatka jest nieskończona to byś mógł darować sobie taki komentarz
November 13, 201311 yr siatka jest o wiele za gesta. przy takiej siatce rozkladanej recznie na pewno bedzie ci cos falowac. Powinna byc dwa razy rzadsza. Obejzyj inne watki czy przyklady w necie jak wygladaja bazy aut, bo faktycznie chyba troche za szybko robisz bez wczesniejszego przygotowania i rozpoznania w temacie. Zobacz sobie chociaz moj watek z lamborghini miura, mysle ze tam baza jest dobrze zrobiona.
November 13, 201311 yr Koledzy maja racje... siatka robiona jakby w pospiechu i przy takim zageszczeniu widze 2 problemy: 1). bedzie falowac jak wspomnial maciek.m 2). okazac sie moze, ze jest niedostatecznie gesta przy np cieciach drzwi w miejscach nadkoli itp. Sugerowalbym poswiecic temu wiecej czasu i uwagi, bardziej przemyslec ta siatke i obserwowac gdzie i dlaczego robi sie ostrzejsza i bardzo faluje. To juz musisz sobie wyrobic w sensie nawyku/wyczucia. Cierpliwosci :) Jest jeszcze inna kwestia - bardzo dobrym sposobem, metoda, jest "od ogolu do szczegolu" czyli stworzyc baze siatki, zagescic za pomoca Meshsmooth'a i dopiero wtedy wycinac drzwi, szyby przednie itd. Nie muszisz sie uczyc tego od razu na samochodach, po prostu sprobuj na czymkolwiek, podpatrz jak inni robia takie bazy siatek, co jest istone. Na tym forum niejednokrotnie byly pokazywane takie bazy i efekty prac nad nimi.
November 13, 201311 yr Author no i takie rady to ja cenie jak najbardziej. rozrzedzę siatkę w takim razie. bok jest jeszcze nietknięty, na pewno będzie bardziej gęsty.
November 13, 201311 yr Rada na przyszłość - jak coś jest nieskończone w sposób, który nie pozwala na ocenę modelu lub idei modelowania to nie wrzucaj go na forum, szczególnie jeśli wygląda dupnie. Co innego jak pokazujesz jakiś wip kawałka modelu, w którym coś widać, co innego jak pokazujesz dwa nadkola z kilkoma polygonami między nimi.
November 13, 201311 yr Author dobra dzięki za rade, ale ja nie napisałem, że wrzucam skończoną siatkę tylko napisałem, że zamieszczam etap na jakim jestem zaraz na złośc wam, wrzuce to w finished work :D
November 13, 201311 yr hmm... mówisz, że modelujesz z bazy (która z założenia powinna być prosta i nieskomplikowana), a Twój model posiada siatkę bardziej zagęszczoną niż model, który został przygotowany na kilka lat zanim modelowanie "z bazy" stało się popularne:) To powinno dać do myślenia i należało by jeszcze raz zdecydować, którą drogę modelowania obierzesz. POLECAM LINK Pozdrawiam
November 13, 201311 yr To byly czasy kiedy kazdy poly sie liczyl zeby nie mulilo kompa :) DrRambo, popatrz na ta siatke jak fajnie mozna "obejsc" gestosc siatki np na masce albo na nadkolach przy przednich lampach gdzie u Ciebie sie powierzchnia zakrzywia. Tutaj jest ladnie gladko poprowadzona przez co nie ma tego falowania. To ni bedzie zly pomysl zeby sie wzorowac na tej siatce. Nie bedzie tutaj zadnej ujmy dla Ciebie. Sprobuj. W pewnym momencie chwycisz o co chodzi i bedzie coraz lepiej. Najwazniejsze sie nie poddawac! Kazdy z nas przez to przeszedl :) Chocbys mial 100 razy zaczynac ten model to zrob to. Nie zabieraj sie napewno za inny tylko mysl o tym i szukaj rozwiazania. 3Mam kciuki caly czas. Jedynie zeby bylo latwiej to wybralbym Alfe Brera bo ma latwiejszy tyl... ;)
November 16, 201311 yr No i teraz to zaczyna wygladac. Daj jeszcze model z nalozonym MS dla podgladu. Dasz rade z modelowaniem skoro potrzafisz ladnie ulozyc siatke. Po prostu trzeba zrozumiec dokladnie o co chodzi i jak powinno sie ja ukladac zeby bylo ladniutko :)
November 16, 201311 yr Spokojnie pracuj nad tym dalej. Pozniej chamfery gdzie trzeba itd i bedzie oki. A pokazalbys jeszcze tyl? Siatke + clay?
November 16, 201311 yr Author tyl jest dopiero ogolnie przygotowany, nie ma w zasadzie co ogladac jeszcze, wrzucam ms z siatka
November 16, 201311 yr Siatki wrzucaj bez MS, bo nie mozna nic wywnioskowac. Ok, to ja czekam na postepy. Bede sledzic.
November 21, 201311 yr Author enader aktualizejszyn mam babola przy zderzaku tylnym, pracuje nad nim, chyba jakis bug tam mam, foty:
November 21, 201311 yr Wyglada to coraz bardziej zacnie :D Pokaz siatke tylu bez MS to wymyslimy cos na tego babola :)
November 22, 201311 yr Author już miałem wysyłać siatke i wołać o pomoc, ale jednak ogarnąłem tego babola
November 24, 201311 yr Author taki testowy render niewymagający alfka już pocięta, teraz czas na światła, plastiki, szyby etc
November 24, 201311 yr Juz lepiej pokazywać screeny z viewportu niz takie rendery, na tym w ogóle nie widać bryły i ewentualnych błędów.
December 2, 201311 yr pokazuj bez renderów z blyszczacym materialem screeny z viewportu i np zblizenie na felge, bo tak jak ktos ci juz napisal nic nie widac wiec nic ci nic konkretnego nie napisze. w rendery pobawisz sie jak skonczysz model.
December 12, 201311 yr Nie gadaj że chcesz taką ładną alfę dać w takie kiepskie hdri ? Zrób lepsze studio i wtedy pokaż bo szkoda żeby model się zmarnował ;)
December 12, 201311 yr Author Dzięki, tak sobie testuje i bawie się trochę. Model jeszcze nieskończony, pare detali brakuje + jakiś prowizoryczny środek, żeby nie robić szyb czarnych
Create an account or sign in to comment