Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cze,

 

robię Alfe 159 w 3ds max 2011. Będę wrzucał postępy. Każde uwagi mile widziane.

 

[ATTACH=CONFIG]92025[/ATTACH]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]92026[/ATTACH]

Edytowane przez DrRambo
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Proponuje zaczac od nowa bo juz jest zle i krzywo. Nie robi sie od poczatku tak ostrych przejsc i wyciec nie mowiac juz o chamferach. Najpierw baza, potem zageszczenie, wycinanie a na koncu chamfery.

Poogladaj inne watki i zobacz jak wyglada baza itd. A poza tym trzymam kciuki ze jakos wyszlo bo to moje autko, jak bys potrzebowal jakis specjalne zdjwcia zblizenia to pisz :)

Napisano

Hej,

 

dzięki za rady i za propozycje : )

 

robiłem już autka tak jak mówisz, ale tak mi jest wygodniej, zobaczymy co wyjdzie. Na razie update

[ATTACH=CONFIG]92028[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92029[/ATTACH]

Napisano

No dobrze ale zobacz ptwoja metoda nie masz dosc zageszczonej siatki na blotniku a musiales dodac tam linie od ostrego przejscia. Dodales je krzywo i cale nadkole bardzo mocno faluje i lamie sie w kilku miejscach a w rzeczywistosci jest tam idealnie gladkie przejscie.

Napisano

Cóż, prawda jest taka, że każda metoda jest dobra i każda ma swoje wady i zalety. W grafice komputerowej również istnieje pojęcie mody, obecnie tyczy się ono budowania bryły i dodawania detalu po uprzednim zagęszczeniu. Co nie zmienia faktu, że wiele doskonałych modeli zostało zrobionych w sposób taki, jaki próbuje naśladować autor wątku. Na chwilę obecną jest krzywo, nie panujesz nad krawędziami, a metoda którą wybrałeś ma to do siebie, że najpierw powinieneś zaplanować jak będzie skonstruowany Twój model a dopiero później brać się za robotę. Narysuj sobie chociażby w PS'ie jak chcesz żeby wyglądała Twoja siatka, a pozwoli Ci to uniknąć niespodziewanych szczegółów przez które tak bardzo zagęszczasz siatkę i jednocześnie wykrzywiasz model. Pozdrawiam

Napisano

Dzięki za rady.

 

Macie racje. Poprawiłem siatkę, poprostowałem, rozrzedziłem. Zbudowałem bryłę i będę jechał dalej radami Macka.

 

jmzq.jpg

 

y7kg.jpg

Napisano

Wzdłużna fala biegnąca od krawędzi reflektora przez cały bok nie pozwala przychylnie spojrzeć na model. Niestety. IMO możesz postąpić dwojako:

 

*Jeżeli to pierwszy projekt: ciśnij dalej z tym co już zrobiłeś, bo trochę modelować umiesz, lecz brakuje w tym porządku. Zrób studio, daj shadery, bieżniik koła staraj się wymodelować z jakiegoś tuta na yt lub spytaj Wyroczni, potem zamapuj, na profil daj bumpa. Dąż do wyrenderowania obrazka o akceptowalnej jakości i nie męczyć tego zbyt długo bo mozna się zniechęcić.

*Jeżeli nie, no to nie ma zmiłuj, CHOĆ to w dużej mierze zależy od poziomu poprzedniej pracy jesli taka była bo możliwe ze tej nie warto zaczynac od nowa (patrz ostatnie zdanie z poprzedniego akapitu).

 

Ten samochód nie jest łatwy tak jakby się mogło wydawać, jeśli zrobisz coś nie gorszego od tego to będzie już niezle, nawet słabujacy model można podciągnać ładnymi shaderami, ujęciem, kompozycja kadru...

Napisano

zacząłem robić od początku jeszcze przed weekendem - idąc radami Macka

 

a ta fala tam to była nie dlatego, że niedopatrzyłem albo nie umialem jej usunąć. przy reflektorze oznaczyłem sobie gdzie będzie cięcie a bok był po prostu nie zrobiony jeszcze

 

niebawem wrzuce aktualizację

Napisano

siatka jest o wiele za gesta. przy takiej siatce rozkladanej recznie na pewno bedzie ci cos falowac. Powinna byc dwa razy rzadsza. Obejzyj inne watki czy przyklady w necie jak wygladaja bazy aut, bo faktycznie chyba troche za szybko robisz bez wczesniejszego przygotowania i rozpoznania w temacie. Zobacz sobie chociaz moj watek z lamborghini miura, mysle ze tam baza jest dobrze zrobiona.

Napisano

Koledzy maja racje... siatka robiona jakby w pospiechu i przy takim zageszczeniu widze 2 problemy:

1). bedzie falowac jak wspomnial maciek.m

2). okazac sie moze, ze jest niedostatecznie gesta przy np cieciach drzwi w miejscach nadkoli itp.

 

Sugerowalbym poswiecic temu wiecej czasu i uwagi, bardziej przemyslec ta siatke i obserwowac gdzie i dlaczego robi sie ostrzejsza i bardzo faluje. To juz musisz sobie wyrobic w sensie nawyku/wyczucia. Cierpliwosci :)

Jest jeszcze inna kwestia - bardzo dobrym sposobem, metoda, jest "od ogolu do szczegolu" czyli stworzyc baze siatki, zagescic za pomoca Meshsmooth'a i dopiero wtedy wycinac drzwi, szyby przednie itd. Nie muszisz sie uczyc tego od razu na samochodach, po prostu sprobuj na czymkolwiek, podpatrz jak inni robia takie bazy siatek, co jest istone. Na tym forum niejednokrotnie byly pokazywane takie bazy i efekty prac nad nimi.

Napisano

Rada na przyszłość - jak coś jest nieskończone w sposób, który nie pozwala na ocenę modelu lub idei modelowania to nie wrzucaj go na forum, szczególnie jeśli wygląda dupnie. Co innego jak pokazujesz jakiś wip kawałka modelu, w którym coś widać, co innego jak pokazujesz dwa nadkola z kilkoma polygonami między nimi.

Napisano

dobra dzięki za rade, ale ja nie napisałem, że wrzucam skończoną siatkę tylko napisałem, że zamieszczam etap na jakim jestem

 

zaraz na złośc wam, wrzuce to w finished work :D

Napisano

hmm... mówisz, że modelujesz z bazy (która z założenia powinna być prosta i nieskomplikowana), a Twój model posiada siatkę bardziej zagęszczoną niż model, który został przygotowany na kilka lat zanim modelowanie "z bazy" stało się popularne:) To powinno dać do myślenia i należało by jeszcze raz zdecydować, którą drogę modelowania obierzesz. POLECAM LINK

Pozdrawiam

Napisano

To byly czasy kiedy kazdy poly sie liczyl zeby nie mulilo kompa :)

DrRambo, popatrz na ta siatke jak fajnie mozna "obejsc" gestosc siatki np na masce albo na nadkolach przy przednich lampach gdzie u Ciebie sie powierzchnia zakrzywia. Tutaj jest ladnie gladko poprowadzona przez co nie ma tego falowania. To ni bedzie zly pomysl zeby sie wzorowac na tej siatce. Nie bedzie tutaj zadnej ujmy dla Ciebie. Sprobuj. W pewnym momencie chwycisz o co chodzi i bedzie coraz lepiej. Najwazniejsze sie nie poddawac! Kazdy z nas przez to przeszedl :) Chocbys mial 100 razy zaczynac ten model to zrob to. Nie zabieraj sie napewno za inny tylko mysl o tym i szukaj rozwiazania. 3Mam kciuki caly czas. Jedynie zeby bylo latwiej to wybralbym Alfe Brera bo ma latwiejszy tyl... ;)

Napisano

No i teraz to zaczyna wygladac. Daj jeszcze model z nalozonym MS dla podgladu. Dasz rade z modelowaniem skoro potrzafisz ladnie ulozyc siatke. Po prostu trzeba zrozumiec dokladnie o co chodzi i jak powinno sie ja ukladac zeby bylo ladniutko :)

Napisano

Juz lepiej pokazywać screeny z viewportu niz takie rendery, na tym w ogóle nie widać bryły i ewentualnych błędów.

Napisano

pokazuj bez renderów z blyszczacym materialem screeny z viewportu i np zblizenie na felge, bo tak jak ktos ci juz napisal nic nie widac wiec nic ci nic konkretnego nie napisze. w rendery pobawisz sie jak skonczysz model.

Napisano

Nie gadaj że chcesz taką ładną alfę dać w takie kiepskie hdri ? Zrób lepsze studio i wtedy pokaż bo szkoda żeby model się zmarnował ;)

Napisano

Dzięki,

 

tak sobie testuje i bawie się trochę. Model jeszcze nieskończony, pare detali brakuje + jakiś prowizoryczny środek, żeby nie robić szyb czarnych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności