STRZYG Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 (edytowane) Yo, ponad pół roku temu popełniłem poniższą animację i w końcu udało się wygospodarować czas aby się nią nieco pochwalić i opowiedzieć o niej coś więcej. “DTTC Skit” jest motionem promującym imprezę z cyklu “Drum To The Core”, która odbyła się 6 kwietnia w poznańskim klubie Cafe Mięsna. Event spod znaku cięższych brzmień elektronicznych. Animacja powstała na bazie artworka, który był motywem przewodnim dla pozostałych materiałów promujących. Motion w całości wykonany własnymi siłami. Muzyka: Balkansky - Heck (Brainpain remix) Soft: 3DS Max (Mental Ray), Zbrush, After Effects, PS STOPKLATKI Poniżej wybrane klatki z filmu w pełnym wymiarze, nieskompresowane. BAZOWY ARTWORK Jak już wspominałem na wstępie, punktem wyjścia dla animacji był artwork, będący motywem przewodnim dla materiałów promocyjnych. Można na nim wyróżnic 3 elementy - czaszkę z emblematem DTTC, dłonie oraz bliżej niezidentyfikowane czerwone “coś”. Czerwone coś pojawiło się na artworku jako bliżej nieokreślony element, który ładnie przełamywał kolorystyczny monochrom. Dopiero później, w trakcie budowania sceny pod animację została nadana temu elementowi funkcja bandaży, którymi owinięta jest czaszka. Powyżej plakat promujący imprezę. Resztę materiałów można znaleźć pod linkiem. Tak mniej więcej prezentuje się wireframe bazowego artworka. Biała ramka wyznacza obszar użytku w finalnym obrazku. Pozostałe dłonie oraz czerwone farfocle zostały dodane już w procesie postprodukcyjnym. SCENARIUSZ TYPU “SOUND” W animacji zawsze podobało mi sie to, że można spajać ruchomy obraz z dźwiękiem. Nigdy nie traktowałem tych rzeczy osobno - audio / video. Dla mnie to jest jedność i tak staram się podchodzić do freestajlowych animacji. Najpierw wybieram sound, pod wpływem którego układają mi się obrazki. Tak więc najpierw został wybrany remix BRAINPAINA i dopiero potem pojawił się zarys “osi fabularnej” Animacja zawiera, aż 14 unikalnych ujęć CG (nie licząc wstawek informacyjnych), czyli nie ma jednej akcji nagranej z kilku kamer. Każde ujęcie to osobna akcja. Dynamizm muzyczny wymagał krótkich i zróznicowanych w kompozycji obrazów. Powyżej ujęcia z nazwami kodowymi. Jak widać sekwencja z rozrywaniem czerwonego materiału podzielona była na 3 ujęcia. CZACHA & DŁONIE Jak już wspominałem wcześniej czaszka jest elementem, który został wymodelowany dość dawno temu i była to w sumie jedna z pierwszych organicznych rzeczy, które popełniłem. Z czasem ją przekształcałem i stąd trochę skopana topologia. Dziś zapewne w całości powstała by w Zbrushu (wtedy jeszcze nie umiałem obsługiwać tego softu). Generalnie czacha brała udział do tej pory w trzech produkcjach :D Dłonie, podobnie jak czaszka powstały wcześniej niż ten projekt. Warto tu podkreślić, iż dłonie nie są tworem Zbrusha a więc nie mają map Normal. Wszelaka faktura jest dziełem tylko i wyłącznie map BUMP, których działanie w tym konkretnym projekcie przeszło moje najśmielsze oczekiwania :) Dla porównania wykonałem render bez mapy Bump klatki nr 282/ ujęcie B3. Powyżej mapa BUMP dla dłoni. Rozdzielczość oryginalna 4000px Jak widać nie jest to mistrzostwo Unwrappingu, ale był to jeden z pierwszych obiektów, które rozpruwałem pod teksturę, więc można przymknąć oko ;) Jeśli chodzi o materiał, to jest to podstawowy shader dla Menta Raya - Arch&Design z odpowiednio ustawionym specularem, a więc nic specjalnego KORPUS & CZERWONE COŚ Korpus jak i czerwone bandaże były elementami, które trzeba było wytworzyć od zera pod animację, gdyż bazowy artwork ich nie zawierał. Jako ciekawostkę dodam, iż powiewanie bandaży w animacji zostało osiągnięte bez udziału modyfikatora CLOTH. Czarną robotę wykonał modyfikator NOISE :) EDGE FLOW Na scenie znajdują się elementy o różnym stopniu poprawności topologicznej. Dłonie mają najwyższy stopień poprawności Edge Flow. Jest to element posiadający najwięcej ruchomych części i jest go najwięcej w animacji więc nie było innej opcji. Czaszka ma już taką sobie topologię, gdyż ten element był wiele razy przekształcany (kilka scrollów wyżej o tym pisałem). Korpus ma najniższy stopień poprawności..w sumie jest to zerowe Edge Flow, ale mogłem sobie na to pozwolić gdyż obiekt pojawia się raptem na 2 sekundy, więc darowałem sobie retopologię (nie lubię poświęcać czasu na coś co jest sztuką dla sztuki ;) ) Poniżej kilka strzałów z wireframe COMPOSITING Powyżej suchy render oraz pasma biorące udział postprodukcji. Jak widać nie ma mowy tutaj o pełnym 32 bitowym compositingu. Podstawą był tutaj suchy render wspomagany przez dodatkowe elementy takie jak lighting, specular, diffuse etc. Całość była składana w 16 bitach ze względu na to, iż w takiej przestrzeni można uzyskać bardzo ładne gradienty na minimalnych tonach, bez kaskad charakterystycznych dla 8 bitów. Object ID zawarte było w plikach RPF, które było formatem głównego rendera (beauty) Pyłków latających dostarczył Andrew Kramer :D Składane w Afterze. Poniżej kilka "przed i po". BONUS Za przeskrolowanie mały bonus ;) Na bazie artworka powstała tapeta. Pod linkiem pozostałe wymiary (między innymi 2560!) Dzięki za uwagę. Pozdrawiam Edytowane 11 Listopad 2015 przez STRZYG 1 1
michalz00 Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 No co tu dużo mówić... rewelka :) Stylowo mi to odrobinę przypomina czołówkę do amerykańskiej Dziewczyny z Tatuażem.
beny Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 Mega dobre to to! Widziałem jakiś czas temu. Zabawne, że chłopaczek ze stanów mi podesłał link do tego, a ja widzę, że to nasz rodak robił :)
_maSsy_ Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 STRZYG gratulacje bo praca naprawdę zajebista. Co prawda widziałem ją już wcześniej, ale tutaj dodatkowo ładnie wszystko opisałeś krok po kroku - fajnie że Ci się chciało. Wysoko sobie postawiłeś poprzeczkę. Pokazałeś dwie sztuki na forum i dwa razy trafiłeś na fronta. Nieźle, nieźle ;] Czekam na kolejne wrzuty! Btw. Pewnie po tych sukcesach posypały Ci się zlecenia jak szalone - pracujesz teraz nad czymś konkretnym? - z czystej ciekawości pytam Pozdr
STRZYG Napisano 5 Listopad 2013 Autor Napisano 5 Listopad 2013 Dzięki za dobre słowa: ) Pewnie po tych sukcesach posypały Ci się zlecenia jak szalone - pracujesz teraz nad czymś konkretnym? - z czystej ciekawości pytam Pozdr Na chwilę obecną ubijam 99,9% wszystkiego co do mnie napływa. Obecnie pracuję nad przesiadką z Mentala do Vraya oraz poprawieniem skilla z Zbrusha.
Kramon Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 A to już od jakiegoś czasu wisi na behance bo widziałem! Świetna robota, super patent z gifem na końcu z reką :>
FF Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 To jest super. Nie wiedziałem ze Mięsna sobie może pozwolić na taka animacje promującą jedna imprezę. Jestem pod wrażeniem
olaf Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 chyba mocno over the budget, ale jako odbiorca tylko na tym skorzystałem, primo sort.
STRZYG Napisano 5 Listopad 2013 Autor Napisano 5 Listopad 2013 Nie wiedziałem ze Mięsna sobie może pozwolić na taka animacje promującą jedna imprezę. Hehehe..nie no, zejdźmy na ziemię ;) Kto mniej więcej jest wkręcony w organizowanie imprez w Polsce (nie mówię teraz o wielkich markach) ten wie, że organizatorzy często są w plecy z kasą na koniec. Gdy wychodzi się na zero to jest sukces. DTTC Skit powstał z prostych potrzeb - musiałem się wyszumieć + podszkolić warsztat. Lubię to po prostu. Rzecz była kręcona po godzinach, z własnej inicjatywy. Na fejsie mam taki cytat, którego autorem jest Paul Cezanne - "Muszę kupić pudełko akwarel, bym mógł malować, kiedy nie pracuję nad moim obrazem" . Ja muszę czasem coś porobić w przerwie od codziennej pracy.
adek Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 O rany! Chłopie. Znowu niesamowite materiały. Jeśli do każdego zlecenia podchodzisz w ten sposób to rispekt. Masz swój niesamowity styl i niesamowite poczucie kadru jak dla mnie. Jakbyś znowu chciał to wrzucić jako artykuł to wal śmiało. Zawsze jak widzę dodatkowo tak zmontowany materiał to mi szkoda, żeby to tylko wisiało na forum. Mam nadzieję,że po takiej robocie to chociaż kawy możesz tam za darmo się napić :)
wroniec Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 Rewelacja! Bardzo przyjemnie się to ogląda. Tempo, kolory, kadry wszystko mi pasuje. Życzę dużo czasu na rozwijanie warsztatu i projektów które będą wykorzystywać pełnię twoich mocy.
STRZYG Napisano 6 Listopad 2013 Autor Napisano 6 Listopad 2013 Jakbyś znowu chciał to wrzucić jako artykuł to wal śmiało. Zawsze jak widzę dodatkowo tak zmontowany materiał to mi szkoda, żeby to tylko wisiało na forum. :) O! W sumie jest parę dodatkowych materiałów, których nie pokazałem, łącznie ze wstępnymi projektami jak i animatikiem. Pogadam z kalendarzem ;)
slabiak Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 animacje dloni tez robiles w maxie ? czy tylko rendery ?
STRZYG Napisano 7 Listopad 2013 Autor Napisano 7 Listopad 2013 animacje dloni tez robiles w maxie ? czy tylko rendery ? Animacje dłoni również. Tak wyglądał rigg ->
ROPA Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 bardzo fajny projekt i wykonanie. Lubie takie kompozycje kolorystyczne. Animacja dłoni tez super !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się