Skocz do zawartości

Animacja 3D: DTTC skit


STRZYG

Rekomendowane odpowiedzi

Yo,

ponad pół roku temu popełniłem poniższą animację i w końcu udało się wygospodarować czas aby się nią nieco pochwalić i opowiedzieć o niej coś więcej. “DTTC Skit” jest motionem promującym imprezę z cyklu “Drum To The Core”, która odbyła się 6 kwietnia w poznańskim klubie Cafe Mięsna. Event spod znaku cięższych brzmień elektronicznych. Animacja powstała na bazie artworka, który był motywem przewodnim dla pozostałych materiałów promujących.

 

Motion w całości wykonany własnymi siłami.

Muzyka: Balkansky - Heck (Brainpain remix)

 

Soft: 3DS Max (Mental Ray), Zbrush, After Effects, PS

 

 

 

 

 

 

 

STOPKLATKI

Poniżej wybrane klatki z filmu w pełnym wymiarze, nieskompresowane.

24e847cbc222f44fccee6752f56ff2b2.jpg

83bc83f54f46647e3dc85abc897378c3.jpg

31970ae5888546aef802ba2cb372f267.jpg

426f20527e1bfa324a3687e99b6dffcf.jpg

37bfde243bc4cafad032dd18b7050045.jpg

d99e7247ca249813f6aa96baffd6c2e3.jpg

76d5a023e9101f8f8ab9ac9307a16e71.jpg

 

 

 

 

BAZOWY ARTWORK

Jak już wspominałem na wstępie, punktem wyjścia dla animacji był artwork, będący motywem przewodnim dla materiałów promocyjnych. Można na nim wyróżnic 3 elementy - czaszkę z emblematem DTTC, dłonie oraz bliżej niezidentyfikowane czerwone “coś”.

 

Czerwone coś pojawiło się na artworku jako bliżej nieokreślony element, który ładnie przełamywał kolorystyczny monochrom. Dopiero później, w trakcie budowania sceny pod animację została nadana temu elementowi funkcja bandaży, którymi owinięta jest czaszka.

cc10618ac8454b78586f616a2b282754.jpg

Powyżej plakat promujący imprezę. Resztę materiałów można znaleźć pod linkiem.

 

281714c3fd26dcb993b878f5ebfb281e.jpg

Tak mniej więcej prezentuje się wireframe bazowego artworka. Biała ramka wyznacza obszar użytku w finalnym obrazku.

Pozostałe dłonie oraz czerwone farfocle zostały dodane już w procesie postprodukcyjnym.

 

 

 

 

SCENARIUSZ TYPU “SOUND”

W animacji zawsze podobało mi sie to, że można spajać ruchomy obraz z dźwiękiem. Nigdy nie traktowałem tych rzeczy osobno - audio / video. Dla mnie to jest jedność i tak staram się podchodzić do freestajlowych animacji. Najpierw wybieram sound, pod wpływem którego układają mi się obrazki. Tak więc najpierw został wybrany remix BRAINPAINA i dopiero potem pojawił się zarys “osi fabularnej”

 

Animacja zawiera, aż 14 unikalnych ujęć CG (nie licząc wstawek informacyjnych), czyli nie ma jednej akcji nagranej z kilku kamer. Każde ujęcie to osobna akcja. Dynamizm muzyczny wymagał krótkich i zróznicowanych w kompozycji obrazów.

61fdc5ecfc9c5f31421ad4c9e8a84203.jpg

Powyżej ujęcia z nazwami kodowymi. Jak widać sekwencja z rozrywaniem czerwonego materiału podzielona była na 3 ujęcia.

 

 

 

 

CZACHA & DŁONIE

Jak już wspominałem wcześniej czaszka jest elementem, który został wymodelowany dość dawno temu i była to w sumie jedna z pierwszych organicznych rzeczy, które popełniłem. Z czasem ją przekształcałem i stąd trochę skopana topologia. Dziś zapewne w całości powstała by w Zbrushu (wtedy jeszcze nie umiałem obsługiwać tego softu).

 

Generalnie czacha brała udział do tej pory w trzech produkcjach :D

f33bf5aaa0ec8e266154adaf0f3a571c.jpg

 

 

 

Dłonie, podobnie jak czaszka powstały wcześniej niż ten projekt.

 

Warto tu podkreślić, iż dłonie nie są tworem Zbrusha a więc nie mają map Normal. Wszelaka faktura jest dziełem tylko i wyłącznie map BUMP, których działanie w tym konkretnym projekcie przeszło moje najśmielsze oczekiwania :)

f6e89469dee8ca66ab83a334bead6792.jpg

Dla porównania wykonałem render bez mapy Bump klatki nr 282/ ujęcie B3.

 

 

3db9c3e0bf643d9dec3dd06cea0a97cb.jpg

Powyżej mapa BUMP dla dłoni. Rozdzielczość oryginalna 4000px

Jak widać nie jest to mistrzostwo Unwrappingu, ale był to jeden z pierwszych obiektów, które rozpruwałem pod teksturę, więc można przymknąć oko ;)

 

Jeśli chodzi o materiał, to jest to podstawowy shader dla Menta Raya - Arch&Design z odpowiednio ustawionym specularem, a więc nic specjalnego

 

 

 

KORPUS & CZERWONE COŚ

Korpus jak i czerwone bandaże były elementami, które trzeba było wytworzyć od zera pod animację, gdyż bazowy artwork ich nie zawierał.

2e688e4689a4533abd54214f2714a4c7.jpg

 

Jako ciekawostkę dodam, iż powiewanie bandaży w animacji zostało osiągnięte bez udziału modyfikatora CLOTH. Czarną robotę wykonał modyfikator NOISE :)

 

 

EDGE FLOW

Na scenie znajdują się elementy o różnym stopniu poprawności topologicznej. Dłonie mają najwyższy stopień poprawności Edge Flow. Jest to element posiadający najwięcej ruchomych części i jest go najwięcej w animacji więc nie było innej opcji. Czaszka ma już taką sobie topologię, gdyż ten element był wiele razy przekształcany (kilka scrollów wyżej o tym pisałem). Korpus ma najniższy stopień poprawności..w sumie jest to zerowe Edge Flow, ale mogłem sobie na to pozwolić gdyż obiekt pojawia się raptem na 2 sekundy, więc darowałem sobie retopologię (nie lubię poświęcać czasu na coś co jest sztuką dla sztuki ;) )

 

Poniżej kilka strzałów z wireframe

4cdfc58791e708a4c3166c924abc5733.jpg

347e31529541ea18336134cdd62343a2.jpg

863a11c1f129ddd40bf61ed533cc3ca1.jpg

 

 

 

 

COMPOSITING

900dbf5aca14b637283c4c15fc41f96b.jpg

Powyżej suchy render oraz pasma biorące udział postprodukcji. Jak widać nie ma mowy tutaj o pełnym 32 bitowym compositingu. Podstawą był tutaj suchy render wspomagany przez dodatkowe elementy takie jak lighting, specular, diffuse etc. Całość była składana w 16 bitach ze względu na to, iż w takiej przestrzeni można uzyskać bardzo ładne gradienty na minimalnych tonach, bez kaskad charakterystycznych dla 8 bitów.

 

Object ID zawarte było w plikach RPF, które było formatem głównego rendera (beauty)

 

Pyłków latających dostarczył Andrew Kramer :D

 

Składane w Afterze.

 

Poniżej kilka "przed i po".

c4e5358d30bf89b1b1eebf8e838fd5d6.jpg

 

 

 

BONUS

Za przeskrolowanie mały bonus ;)

Na bazie artworka powstała tapeta. Pod linkiem pozostałe wymiary (między innymi 2560!)

0bd3b450537326c22302cc80d071733a.jpg

 

 

 

 

 

Dzięki za uwagę.

Pozdrawiam

Edytowane przez STRZYG
  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

STRZYG gratulacje bo praca naprawdę zajebista. Co prawda widziałem ją już wcześniej, ale tutaj dodatkowo ładnie wszystko opisałeś krok po kroku - fajnie że Ci się chciało.

 

Wysoko sobie postawiłeś poprzeczkę. Pokazałeś dwie sztuki na forum i dwa razy trafiłeś na fronta. Nieźle, nieźle ;]

Czekam na kolejne wrzuty!

Btw. Pewnie po tych sukcesach posypały Ci się zlecenia jak szalone - pracujesz teraz nad czymś konkretnym? - z czystej ciekawości pytam

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowa: )

 

Pewnie po tych sukcesach posypały Ci się zlecenia jak szalone - pracujesz teraz nad czymś konkretnym? - z czystej ciekawości pytam

Pozdr

 

Na chwilę obecną ubijam 99,9% wszystkiego co do mnie napływa. Obecnie pracuję nad przesiadką z Mentala do Vraya oraz poprawieniem skilla z Zbrusha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem ze Mięsna sobie może pozwolić na taka animacje promującą jedna imprezę.

Hehehe..nie no, zejdźmy na ziemię ;)

Kto mniej więcej jest wkręcony w organizowanie imprez w Polsce (nie mówię teraz o wielkich markach) ten wie, że organizatorzy często są w plecy z kasą na koniec. Gdy wychodzi się na zero to jest sukces.

 

DTTC Skit powstał z prostych potrzeb - musiałem się wyszumieć + podszkolić warsztat. Lubię to po prostu. Rzecz była kręcona po godzinach, z własnej inicjatywy.

 

Na fejsie mam taki cytat, którego autorem jest Paul Cezanne - "Muszę kupić pudełko akwarel, bym mógł malować, kiedy nie pracuję nad moim obrazem" . Ja muszę czasem coś porobić w przerwie od codziennej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rany! Chłopie. Znowu niesamowite materiały. Jeśli do każdego zlecenia podchodzisz w ten sposób to rispekt.

Masz swój niesamowity styl i niesamowite poczucie kadru jak dla mnie.

 

Jakbyś znowu chciał to wrzucić jako artykuł to wal śmiało. Zawsze jak widzę dodatkowo tak zmontowany materiał to mi szkoda, żeby to tylko wisiało na forum.

 

Mam nadzieję,że po takiej robocie to chociaż kawy możesz tam za darmo się napić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś znowu chciał to wrzucić jako artykuł to wal śmiało. Zawsze jak widzę dodatkowo tak zmontowany materiał to mi szkoda, żeby to tylko wisiało na forum.

 

:) O!

W sumie jest parę dodatkowych materiałów, których nie pokazałem, łącznie ze wstępnymi projektami jak i animatikiem. Pogadam z kalendarzem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności