Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

[ATTACH=CONFIG]92142[/ATTACH]Cześć!

 

Od pewnego czasu przeglądam to forum, poziom niektórych prezentowanych tu prac to dla mnie nieustająca motywacja. Od lipca sama zaczęłam malować w photoshopie - początki były i nadal są trudne, ale myślę, że nadszedł już czas, by pokazać światu co sama robię i by prosić o porady. Oglądam tutoriale i "studiuję" concept arty, a potem staram się zaaplikować to, co zauważyłam do swoich prac, jednak nie ma to jak spojrzenie z zewnątrz i dobra krytyka. Dlatego będę wdzięczna za wszystkie opinie i porady.

Marzy mi się profesjonalizm:), wiele pracy przede mną (ale trochę już za mną, wiedzielibyście o czym mówię, gdybym pokazała moje pierwsze mazgaje:))

Pozrawiam,

Luiza

 

 

 

Martwe natury:

 

tumblr_mpnsspmuQf1sylg46o4_r1_1280.jpg

 

tumblr_mpnsspmuQf1sylg46o1_r1_1280.jpg

 

Enviro:

 

tumblr_mt7of7p9KG1sylg46o1_1280.jpg

 

tumblr_mt7of7p9KG1sylg46o2_r1_1280.jpg

 

tumblr_mtd4y4xVwZ1sylg46o1_1280.jpg

 

tumblr_mtbwcil98c1sylg46o1_1280.jpg

 

- - - Połączono posty - - -

tumblr_mtw3anqV9a1sylg46o1_r1_1280.jpg

 

 

tumblr_mucnfriYfH1sylg46o3_r1_1280.jpg

 

tumblr_mtw3anqV9a1sylg46o3_r1_1280.jpg

 

http://31.media.tumblr.com/5b19b31be94b8eca88ef0142d9ffe079/tumblr_mtw3anqV9a1sylg46o1_r1_1280.jpg

 

tumblr_mucnfriYfH1sylg46o2_r1_1280.jpg

 

http://25.media.tumblr.com/4dcc8fc44da827262b39a735de415d16/tumblr_mucnfriYfH1sylg46o6_r1_1280.jpg

 

- - - Połączono posty - - -

 

tumblr_mtw3anqV9a1sylg46o4_r1_1280.jpg

 

- - - Połączono posty - - -

 

tumblr_mucnfriYfH1sylg46o6_r1_1280.jpg

 

tumblr_mucnfriYfH1sylg46o1_r2_1280.jpg

 

tumblr_mtkv136m9d1sylg46o2_r3_1280.jpg

 

- - - Połączono posty - - -

 

no i jeszcze kaltka z filmu:

 

tumblr_mpfkcjpYTl1sylg46o2_r1_1280.jpg

Edytowane przez Luiza
  • Odpowiedzi 91
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

I jeszcze takie ćwiczenia, trochę nie ten czas, żeby się brać za takie podstawy, ale chyba lepiej późno niż wcale, tym bardziej, że mam solidny problem z opisywaniem formy... Chciałabym przestać malować wszystko metodą fenomenologiczną - "na czuja" - i po prostu wiedzieć co, jak i dlaczego.

 

tumblr_mpnsspmuQf1sylg46o2_r2_1280.jpg

Edytowane przez Luiza
Napisano (edytowane)

Och, wbiłeś mi nóż w serce, to właśnie miało być studium faktury/materiału. Jak to do ryby podobna? Pieczonej? :) Która - ta po lewej? Jeśli chodzi o tę po prawej to ona jest wysmarowana oliwą - chodziło właśnie o ten sam obiekt ze zmianami w powierzchni. Zaczynam się niepokoić, bo ryby nie widzę, a o ile warsztat można naprawić to widzenia już nie.

Edytowane przez Luiza
Napisano (edytowane)

EthicallyChallenged, nawet nie wiesz, jak bardzo poprawiłeś mi samopoczucie :) to oliwa z oliwek.

W ramach ćwiczenia podstaw zaczęłam też robić "studia" prac różnych mistrzów. Wczoraj był święcący triumfy na tym forum Jamie Jones - w ostateczności powstała taka praca. Od razu powiem, że wszystko co w tym malowidle dobre po prostu bezczelnie zerżnęłam :). Cholernie trudno mi się pracuje z maskami, ale teraz widzę, że dyscyplina jakiej to wymaga zdecydowanie się opłaca.

tumblr_mtw3anqV9a1sylg46o11_r1_1280.jpg

Edytowane przez Luiza
Napisano
o ile warsztat można naprawić to widzenia już nie.

 

Nieprawda :D

Widzieć też trzeba się nauczyć. Kiedyś w ogóle nie widziałam w digital paintigu używanych przez artystów zdjęć czy textur. Kiedy zaczęłam ich sama używać, to zaczęłam też je "widzieć" w pracach innych grafików. - chociażby koncepty do numenary, które półtoraroku temu robiły na mnie ogromne wrażenie, a zerknęłam na nie parę dni temu i byłam wstrząśnięta byle jak podmalowanymi fotami na szybko ;) http://www.numenera.com/

 

Dodatkowo powiem, że jak patrzy się na swoje bardzo stare prace, to widzi się je bardziej obiektywnie. Nagle wszystkie szufladki układają się w mózgu na swoje miejsca, i rozumiesz komentarze, które zostawiali ci pod pracą inni ludzie :P Nagle widzisz za którkie nogi, płaskie kolory i totalnie nieudany rimlight ;)

 

Także oczy same się "uczą" podczas codziennej pracy wraz z obyciem i doświadczeniem.

 

i też tam widzę rybę. może dlatego, ze gdybym miała namalować rybę wyjętą z wody, to celowałabym w podobny efekt faktury :D po za tym nie wiem jak wielu z nas jest przyzwyczajonych do oglądania nieobranych ziemniaków polanych olejem :3 EC to widzi, ale nim się nie przejmuj, on jest wyjątkiem który potwierdza regułę* Jak wybierasz sobie temat do martwej natury to wiedz że zawsze jak będzie się malować coś bezkształtnego i w niecodziennym połączeniu z innymi elementami to będzie to stawiać znaki pytania. Gdybyś użyła pomidora z mozarellą i bazylią zamiast ziemniaka, to bym na bank zgadła że to żółte to oliwa ;P Bardzo często graficy wybierają sobie jakieś dziwne przedmioty a potem czują się urażeni, że się nie zgadło co namalowali. Ale reasumując uważam że osiągnęłaś dobry efekt jeśli chodzi o render mokrej powierzchni, więc teraz z powodzeniem możesz go zastosowac na jakimś fajnym oleistym potworze z bagien chociazby :3

 

*EC jest po prostu inny...

Napisano

Moim zdaniem efekt pyry ( też widze pyre , może to przychodzi z wiekiem a nie innością ;) ) psuje to na czym ona leży np: ten obrys talerza. Co do enviro tego ostatniego to nie wiem na co patrzeć i o co tam chodzi, całość wygląda jak losowo wklejone fragmenty zdjęć , z drugiej strony nie wiem dlaczego ale przypomniało Mi to obrazy Hieronima Boscha.

Napisano

Ja widzę dużo błędów w perspektywie, polecam Ci wszelkie poradniki Scotta Robertsona — on jest w tym mistrzem. Bardzo podobają mi się Twoje otwarte kompozycje, ja odkryłem niedawno właśnie, że wszystko rysowałem tak, żeby było otoczone powietrzem i nie przecinało się z krawędzią kadru :D

Napisano

Igi, wiem, że mam problem z perspektywą :) i z dyscypliną. Robertsona nie znam, ale to się zmieni. Też miałam tak na początku, że wszystko chciałam zmieścić w kadrze - to chyba naturalny ludzki odruch :)

Telthona, zgadzam się z Tobą całkowicie i - korzystając z Twojej rady - wrzucam kolejnego "ziemniaczka":

tumblr_mucnfriYfH1sylg46o4_r1_1280.jpg

 

- - - Połączono posty - - -

 

Ps. Tak właśnie się czuję, gdy odwiedzam mamę i jej lodówkę.

Napisano

Co do szeroko pojętej perspektywy, oprócz Robertsona, fajny też jest Loomis w "Successful Drawing". Pokazuje szybkie i proste sposoby np. na ustawienie postaci pod różnymi kątami, na różnych planach i płaszczyznach względem siebie itd.

Napisano (edytowane)

Dziś się męczyłam z Robertsonem :) A potem dla relaksu zrobiłam inne ćwiczenie: pejzaz jak najprościej w 15 minut. Dzisiaj dominowala tematyka gorska, jutro jesli starczy czasu to pomysle o jakiejs innej. Wszystkie z refek.

tumblr_mpfkcjpYTl1sylg46o1_r1_1280.jpgtumblr_mpfkcjpYTl1sylg46o3_r1_1280.jpg

Edytowane przez Luiza
Napisano

Cicho tu :) Kolejna wrzuta - godzinka ćwiczenia i kadr z Draculi. Ten ostatni zajął mi dużo dłużej niż powinien, twarz przerabiałam z tysiąc razy. I tu problem, z którym teraz walczę - że zamiast lekko i z luzem ją potraktować, zaczynam mimowolnie dziubać i rzeźbić, i wychodzi kaszana. Nieznajomość anatomii na pewno nie pomaga, ale myślę, że chodzi o coś ponad to, jakąś taką spinę. To samo mam jak próbuje robić enviro - wydaje mi się, że kładę się na szczegółach. Chcąc nie chcąc, robię przesadnie ostre, twarde detale. Znacie na to jakieś remedium, ćwiczenia?

 

tumblr_mpfkcjpYTl1sylg46o4_r1_1280.jpgtumblr_mtkv136m9d1sylg46o4_r1_1280.jpg

Napisano

Ciekawe kolory wyszły w ostatnich :)

 

Jeśli chodzi o remedium - mi pomogło ograniczenie czasowe, czyli np. robię szkice w kolorze w 10-20 min tylko twardym pędzlem (z różnym opacity). Możesz również poćwiczyć tradycyjnie, przy pomocy farb np. akrylowych albo temper. Nakładać tylko podstawowe kolory. :) Pomogło mi, może pomoże i Tobie :D

Napisano

Dzięki za poradę. Twardy pędzel to jest myśl. "Ciekawe" - masz na myśli zjebane, czy używasz tego słowa w jego podstawowym znaczeniu?

Napisano

Kolory rzeczywiście bardzo fajne, szczególnie w tym enviro - ma taki cyberpunkowo-neonowy klimat. Niepotrzebnie chyba kadr jest jednak trochę za długi - spokojnie mogłabyś obciąć 1/5 u góry i praca nic by nie straciła.

 

Jeśli chodzi o twarze to mam tak samo - spina i fail. Remedium bardzo by się przydało, bo jak podejrzewam, wynika to po prostu z obaw przed tym, żeby nie "zjebać", jak to ładnie ujęłaś :P. Próbuje sobie wmówić, że nić się nie stanie jak spieprze, ale to działa tylko czasami i połowicznie - nikt z nas nie lubi czuć się głupi.

Napisano (edytowane)

W kwestii kolorów mogę Wam sprzedać sposób, który ostatnio przypadkowo odkryłam. Z nudy zaczęłam bazgrać abstrakcje i tak mi się spodobały kolory, że pobrałam z nic słocze których teraz używam :) Automatycznie mam koło siebie dobrze grające z sobą kolory i w pasku HUE (używam trybu HSB) już nie kombinuję za dużo. Pomachajcie półprzezroczystym pędzlem i zobaczcie co wyjdzie :)

 

Drax - no to jest problem psychologiczny :) (a w moim przypadku też nieznajomość anatomii, po tysięcznej główce teoretycznie powinno przejść), ale u mnie chodzi nie tylko o twarze ale i o elementy z założenia łatwe np. gałęzie, kamyczki itp. Łatwiej i swobodniej mi się maluje rzeczy duże i dorodne niż cienkie i małe. Może spróbuję ten twardy pędzel w dużym rozmiarze i nim postaram się zrobić jakieś drobiazgi :)

 

Faktycznie ta praca wygląda lepiej jak się ją od góry przytnie.

 

tumblr_mtkv136m9d1sylg46o6_r1_500.jpg

Edytowane przez Luiza
Napisano

Jak to mówią małe jest piękne, a duże przyjemne :S.

Może chodzi o to, o czym mówił kiedyś bodaj Feng Zhu? Nie wiem do końca, co rozumiesz pod określeniem duże (skalę czy odległość kamery i zakres pola widzenia?) ale rzeczy duże maluje się trochę "łatwiej" bo wiele niedoróbek umyka i pod ogólnym wrażeniem skali i przestrzeni - w landskejpach wydaje mi się, że oko szuka bardziej atmosfery, klimatu i głównych zarysów niż konkretnych kształtów gałęzi.

 

Nie wiem, czy do końca jasno to wytłumaczyłem, ale widzę po sobie że im bardziej to, co maluje jest oddalone od "widza", tym mam wrażenie, że lepiej wychodzi na aktualnym poziomie.

Napisano

Pamiętam ten tutorial Fenga - jemu chodziło o perspektywę. Mi chodzi o rozmiar względem płótna - im coś jest mniejsze tym dla mnie trudniej. Chyba już wiem o co chodzi - za małych braszy używam. Najlepiej jakby ktoś stał nade mną i dawał po łapach za każdym razem jak po nie sięgam :)

Poranna rozgrzewka na szybko: tumblr_mtd4y4xVwZ1sylg46o2_r1_1280.jpg

Napisano

Samemu mam nawyk trzymania palca na kole regulacji rozmiaru brusha na tablecie podczas malowania i cały czas go reguluje, przez co często też używam za małych brushy. Zastanawiam się, czy to w ogóle dobrze regulować brusha "płynnie", czy powinno się raczej mieć kilka wielkości i tyle.

Napisano

wykonałaś fajne studium Jamiego i w zasadzie kolejna praca świadczy o tym, że niczego się z tego studium nie nauczyłaś... ciężko zdefiniować co się dzieje na obrazku powyżej, już się dopatrzyłem smoka, walor i kompozycja czyli "podstawa" została pominięta w fazie planowania... pozdrawiam

Napisano

no jest dużo błędów anatomicznych, wiele rzeczy niedopowiedzianych, między innymi najważniejszy łeb smoka. Zawsze ustal sobie priorytety co jest najważniejsze w ilustracji — łeb smoka czy też może, prześwitujące żyłki w błonach skrzydeł.

Napisano

Dzięki za opinie. Pozostaje mi mieć nadzieję, że nauka potrzebuje czasu, żeby się "odłożyć". Planowanie to zawsze był i pewnie długo jeszcze będzie mój problem i tu macie rację. Chociaż tu kompo planowałam i nie chciałam robić z łba punktu dominującego. Teraz jednak widzę, że to błąd, bo "publiczność" tak już jest skonstruowana, że się łba będzie domagać :)

Jeszcze taki niemęski facio, dla odmiany. Raz mi się ten portret podoba, a raz wydaje mi się wstrętny. Pewnie po czasie przeważy to drugie :)

 

tumblr_mxmrghL4y11sylg46o1_1280.jpg

Napisano

Hejo! ;) ciekawa bryła, dobrze złapana w tym portrecie,fajne kolorki, sama twarz całkiem ciekawa.

Co do ostrości, to też miałem z tym problem, najbardziej pomogło mi cofnięcie się do czerni i bieli i ćwiczenie techniki. ;)

Z resztą jak z rysunku wynika, prawe oko powinno być schowane w cieniu dzięki opadającym włosom i osadzone nieco niżej (podskoczyło trochę, to się zdarza gdy nie narysujemy najpierw proporcji i twarzy i dopiero potem włosów z pierwszego planu).

Gdy zaczynamy od ostatniego planu i aż do frontu zwykle daje się unikać takich błędów z proporcjami i przemieszczeniem.

Co do nie męskości, kobiety mają na ogół bardziej okrągłe policzki, i nad brwiami kość nie jest tak uwydatniona (ofc pokryta mięśniem okrężnym oka) w przeciwieństwie do mężczyzn(ofc przy podobnej sylwetce ciała).

Zaobserwuj sobie swoich znajomych, porównaj policzki, oczy, czoło kobiety i mężczyzny (to takie moje ostatnie odkrycia) jak bardzo się od siebie różnią.

Poza tym słyszałem o takiej tendencji u kobiet do nadawania cech kobiecych i mężczyzn do nadawania męskich cech w rysunkach (zarówno u kobiety jak i u mężczyzny), trzeba to zwalczyć po przez porównywanie i szukanie różnic w proporcjach i anatomii. Otworzyć sobie dwa zdjęcia, spojrzeć męska i damska twarz, zastanowić się i zaobserwować, czym one się kurde różnią? co sprawia że ta wygląda jak męska a ta jak damska.

Pozdrawiam serdecznie. Ćwicz dalej. ;)

Napisano

Dzięki, Świeży za porady. Po raz kolejny ktoś zwraca mi uwagę na konieczność planowania. Sądzę, że na razie jestem za słaba warsztatowo, zeby rozplanować prace i konsekwentnie ja malowac :)

Musze więcej cwiczyc. Cwiczyc i cwiczyc :) moje noworoczne postanowienie: codzienna wrzuta :)

Dziś lekkie tematy, na podstawie zdjęć. Bawiłam się gradientami, sposobami przenikania i moim najnowszym odkryciem: rgb shift (efekt podoba mi sie tak bardzo, ze juz teraz widze, ze bede z tym przesadzac)

Pozdrawiam!

tumblr_mxmrghL4y11sylg46o4_r1_500.jpg

tumblr_mxmrghL4y11sylg46o3_r1_1280.jpg

Napisano (edytowane)

Hej,

ostatnie 3 dni siedziałam nad tym: tumblr_mxmrghL4y11sylg46o6_r1_1280.jpg

 

Będę bardzo wdzięczna, gdyby ktoś z Was poradził mi, jak tu ogarnąć anatomię. Główny problem mam z nogą rycerza - robię z rewki, ale tam jest pusta zbroja posadzona na koniu i cos mi sie wydaje, ze ta noga dynda pod dziwnym kontem, a sama nie potrafie jej dobrze ustawic. Drugi najwiekszy problem to ustawienie tych nauszników konskich. Rewka taka:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Dresden-Zwinger-Armoury-Armor.02.JPG

 

Zastanawiam sie jeszcze czy tego nie uciąć:

tumblr_mxmrghL4y11sylg46o5_r1_1280.jpg

 

Na razie biore sie za cos innego, ale bardzo chcialabym te prace skonczyc

 

Pozdro!

Edytowane przez Luiza
Napisano

hej

 

bardzo fajnie sobie radzisz ze az zazdroszcze.. :P niezle sobie radzisz z kolorem, zwlaszcza studium envirów niezle Ci idzie moim zdaniem, co do pracy powyzej no to moim zdaniem musisz wiedziec w jakim kierunku zmierzasz, jesli chcesz po prostu skopiowac refke by poprawic warsztat to po prostu ja skopiuj... jesli natomiast chcesz ją zinterpretowac (co jak mysle ma miejsce w tym wypadku) to nie opieraj sie tylko na jednym źródle... to pozwoli Ci dodać więcej od siebie do pracy i jednoczesnie wzbogaci nieco tę mistyczną "Visual Library"... ;-) w tym momencie piję zarówno do tego że nie wiesz co zrobić z uszami konia jak i z nogą rycerza... z ciekawości wpisałem w google "knight on a horse" i wyskoczylo mi tyle zdjęć że myśle że spokojnie starczyłoby na rozwiązanie twoich problemów... :P :P a co do bardziej praktycznych porad no to moim skromnym zdaniem ta noga rycerza powinna w tym wypadku byc co najmniej na wprost lub nawet być zgieta w druga strone lekko.... co do nauczników polookaj zdjęcia koni, zobacz gdzie mają uszy i tam wstaw nauszniki... :P w sumie żaden ze mnie ekspert więc nie bierz proszę moich porad za pewnik, niemniej mam nadzieję że choć trochę pomogłem... pozdro

Napisano

Dziwnym zbiegem niedawno malowałem coś podobnego (chociaż bardziej z wyobraźni, niż interpretując refki), ale to twoje jakoś bardziej mi leży :P

Bardzo fajne kolory, ale ta noga jest zdecydowanie źle. Przede wszystkim znajdź refkę, ale z tego, co mogę podpowiedzieć to jeździec na pewno nie "objemuje" konia nogami z kolanami na boki. Bardziej stoi, opierając się wnętrzem ud o siodło i kolana są na pewno do przodu, w tą samą stronę, co głowa konia. Na twojej refce ten pancerz, ze względu na brak nosiciela, opadł i się wykrzywił. Jeśli chodzi o uszki, to ponownie znajdź refki (są różne rodzaje, łącznie z po prostu dziurami na uszy, jak na mojej) i narysuj sobie konstrukcje jeszcze raz, żeby odpowiednio je usadowić na tej głowie.

Napisano

Dzięki za porady i za miłe słowa :) Jeszcze niedawno ktoś mi powtarzał, że mój kolor jest zj...any i do dupy, więc przyznam, że potrzebowałam coś takiego usłyszeć. (ja niestety jestem z tych, których bardziej motywują pochwały) - tym bardziej, że jest to chyba jedyna rzecz, do której mam jako taką łatwość.

Wychodzi na to, że trzeba będzie, jak mówicie, połączyć refki. Kiedyś tego próbowałam i wyszedł, cóż... mówiąc delikatnie kubizm :) ale może pora znowu się z tym zmierzyć. Tu pewnie błędem było, że zaczynając nie zwróciłam uwagi na tę nogę - łopatologiczne myślenie typu "zrobie jak na focie to bedzie dobrze" mnie zgubiło.

Jeszcze raz dzięki za odzew!

Napisano

Może nie tyle połączyć refki, bo wtedy właśnie może wyjść kubizm, o ile zinterpretuj je i zrozum, jak dana rzecz działa w sensie przestrzennym, a nie dokładnie tak, jak jest na refce.

 

Mnie też motywują pochwały, ale niestety mało ich jest :P

Napisano

hello, bardzo fajny ten pierwszy portret, zwłaszcza kolory.... jedynie anatomii nie jest do końca pewien... co do drugiej wrzuty to mniemam ze to miał byc "speed" i w takiej konwencji jest ok, ale jak wydaje mi sie ze jesli postac na cos patrzy to warto by było to nieco dokładniej ukazać bo szczerze mówiąc tez nie wiedzialem o co kaman... ale poza tym bardzo spoko, pozdro i wrzucaj kolejne... ;-)

Napisano (edytowane)

Ja też nie jestem jej pewna :) a raczej pewna, że jest źle :P dlatego Biorę się za Loomisa, how to draw head and hands - już teraz mogę to wszystkim polecić.

Tak, wyszedł speed i na pewno powinnam była dopracować wiele elementów, ale przyznam, że ta praca mi nie podeszła i chciałam ją czym prędzej skończyć. W ogóle trudno mi doprowadzać rzeczy do końca, to pewnie wynika z paskudnego charakteru :P

 

Teraz rzecz robiona bardzo na luzie, dodawałam kolejne elementy, mazałam, znowu dodawalam i wyszla bitwa dzikusów o wielkie czachy:)

 

 

Jeśli jak ja postanowiliście w tym roku dużo więcej pracować i postawiliście sobie jakiś cel związany z malarstwem czy rysunkiem (albo i inny) to chciałabym życzyć Wam wytrwałości i bezwzględności wobec wymówek. Pozdrawiam!

 

tumblr_mxl7vbEuRR1sylg46o3_r1_500.jpg

Edytowane przez Luiza
Napisano

I jeszcze dwa bardzo szybkie ćwiczenia na podstawie foto. Chcę się nauczyć obchodzić się bez cudacznych braszy. A przynajmniej na czas nauki :)tumblr_mucnfriYfH1sylg46o5_r1_1280.jpg

tumblr_mucnfriYfH1sylg46o7_r1_1280.jpg

Napisano

Te ostatnie bardzo fajne.

Z doświadczenia wiem, że na początku najlepiej mieć jak najmniej pędzli. Dopiero jak już będziesz miała odczucie, że brakuje Ci narzędzia, to dodawaj nowe. Ja ostatnio zrobiłem porządek w photoshopie i zostawiłem może 1/4 pędzli które miałem. Teraz pracuje mi się o wiele wygodniej.

No i dawaj dawaj, nie przestawaj :)

Napisano (edytowane)

Zaczus, na samym początku drogi pościągałam miliard kolekcji pędzli typu: skały, drzewa, mgła. Chyba miałam nadzieję, że z takim bagażem pójdzie mi łatwiej. Nic bardziej mylnego :)

Faktycznie, powinnam zrobić w narzędziach porządek, bo tylko wydłużają listę. Im więcej robię, tym mniej jest mi potrzebnych, a efekt lepszy.

Dziś oglądałam jeden tutorial Fenga, w którym mówi, że często słyszy pytanie typu "jakich pędzli używasz" i że zadają je najmniej doświadczone osoby. Jakby mówił do mnie - mam w kolekcji takie smaki jak KuciaraBrushes albo JamiesBrushes - i dał mi pstryczka w żółty dziób :)

Edytowane przez Luiza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności