Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Świetnie wygląda, dałeś czadu!

Zabrałeś się już za warsztat w którym będzie stał, czy może zmieniłeś plany i postawisz go gdzieś hmmm, powiedzmy na pustynnej drodze? :)

  • Odpowiedzi 136
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

@floo wiem, na razie to instancje, ale takie "hard", z group instances, więc mam dwie możliwości dodatnia lattice modifiera do opony, co zrobi zniekształcenie:

1) zrobienie go na oryginale, ale wtedy wszystkie koła muszą się kręcić tak samo (stać w tej samej pozycji) a widać po nakolu będzie

2) Zrobienie zwykłych kopii i wtedy każdy może mieć swoje modyfikatory ale i weźmie swoją pamięć.

 

@2013 Garaż podziemny/betonowy warsztat z podobnym oświetleniem jak mam teraz. Chociaż w sumie, hdrkę jak bym dodał....

 

@Sebazx6r :)

 

trochę mniej "zamszowa". lepiej, choć jeszcze będę poprawiał.

ovkZzGi.jpg

Napisano
moja GTS 450 jest prawie o rząd wielkości słabsza od GTX 770 więc pasuje to do moich obserwacji.

Czas na upgrade sprzętu :/

Jesli bedziesz robil upgrade pod blendera to poza grafą musisz też wymienić procka. Viewport jest bardzo silnie zależny od jego mocy. Jak masz starego procka to moze być tak że nowa grafa nie zwiększy ci wydajności prawie wcale. Twoje gpu akurat spokojnie byloby w stanie renderować setki milionów poly w silnikach napisanych pod nowsze technologie.

Może poczekaj do końcówki tego roku jak wyjaśni sie sprawa z viewportFx?

 

Piękna rdza. Moglaby miejscami byc bardziej metaliczna, przetarcia do czystego metalu jak masz teraz na spawach. AO wypalane cyclesem?

Napisano

Tak, cyclesem, ale i tak większość potem zamalowałem ręcznie.

Będzie rdza bardziej metaliczna. dorysuję jeszcze kilka przetarć.

A z upgrade to spokojnie poczekam, na razie nie jest źle (a nie jestem bardzo wymagający ;) )

Napisano

Mi już tyle razy zadrżała ręka nad "kup teraz" że przestałem liczyć. Wraz z wzrostem wydajności niestety nie rośnie, a wręcz spada opłacalność (wydajność do ceny). Może w końcu kupię dla cyclesa i viewportu.

 

Ale jakoś na razie trudno mi uzasadnić wydatek ekonomicznie dla samego renderowania, to znaczy wykazać, że jak bym miał lepszą kartę, co po iluś renderach na farmie by mi się zaczęło opłacać posiadanie tej karty. Np: GTX780Ti z 2700 zł to jest 75000 RP (nie napisze gdzie, bo mi Melon nie płaci) a to jest 3700 patmobilów w dobrej rozdzielczości. W moim tempie, to nie będę żył tak długo, żeby zrobić tyle stillów. No chyba, że animacja...

Napisano

Ja się nawet nie zastanawiałem nad ekonomicznym uzasadnieniem takiej karty. Kupie ją dla czystej wygody i większego funu z pracy. ;) Pracuje tak że tweekuje materiały i oświetlenie non-stop. Teraz gdy jest bejk i zaczynam go wykorzystywać do teksurowania to będę tego robił jeszcze więcej na jeszcze bardziej zaawansowanych materiałach. To na czym mi najbardziej zależy to możliwie najszybszy feedback w render preview. Jak policzę te parę sekund na odszumienie podglądu n-set razy każdego dnia to wyjdzie z tego trochę czasu.

Napisano

prawda, tego się nie da tak policzyć i podsumować. Trzeba wiedzieć, co się chce po prostu. Tylko u mnie Ebenezer Scrooge jeszcze nie miał wizyty Ducha Przyszłych Świąt.

Napisano

ikkiz daj mały bump z rust texture jest za blado w tej chwili dobry bump i specular trzeba "rust tuning wojek google" sam jezdzilem na zloty VW majowka widzialem to na zywo jak wyglada i nie jest tak plasko. SUPER MODEL!!!

Napisano

Spróbuję jeszcze, ale ze zdjęć wynika, że to raczej nie jest taka całkiem odpadająca płatami rdza a raczej chwycona powierzchnia. Już próbowałem dawać bumpa, i z tej tekstury, i rożne procedury i wyglądało to tak, że im mniejszy - tym lepszy, a najlepiej, to całkiem bez.

Napisano

czemu zrigowałem, czy czemu animacji nie będzie?

zrigowałem, żeby robić różne ujęcia, a animacji nie będzie, bo mi się nie chce i nie mam pomysłu i nie mam czasu renderować i nie mam kierowcy (no chyba, że mechaniczkę wsadzę za kierownicę)

Napisano (edytowane)
no chyba, że mechaniczkę wsadzę za kierownicę

 

tak, tak, TAK

 

a kiedys proponawełm Ci kooperację - ja robię auto a ty postać, ale miałeś inne plany. I widzisz?

 

edit: Nawet bez animacji, Mechaniczka pasowałaby, mógłbyś ją posadzić na kole na przykład.

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

@Pawlito

Wiem, pamiętam. Może jeszcze kiedyś wrócimy do tematu bo ja mam dość samochodów i raczej wracam do miękkich i miłych w dotyku ... materiałów.

Ale dalej zostaje kwestia kompatybilności. Twój samochód modelowany w maksie i z vrayowymi materiałami było mi mi w moim programie do czyde równie trudno użyć co tobie moich materiałów cyclesowch i rigu postaci z rigify. :/

 

NXcpu2N.jpg

Edytowane przez ikkiz
Napisano

A prawda że każdy moze zrobić swoją działkę, nazwijmy to - modelarską, po czym wymieniamy się modelami (maksio ma nawet preset .obj dla blendiego) i każdy renderuje, materiałuje jak i w czym mu się podoba? Efektem są dwie takie same choć inne prace. Hę?

Napisano

Ja mam trochę slabe tempo i długo mi schodzi, więc ...

Masz jakiś pomysł, znaczy jaki samochód, albo coś dokładniej o dziewczynie i aranżacji?

 

Widziałem kiedyś fajny koncept dziewczyny, też mechaniczki, tylko współcześnie, taka grease monkey. Badzo ładnie narysowana, tylko że to by było znów nie realistycznie, bo z rysunku. Musiał bym ostro poszukać tego konceptu, powinienem gdzieś mieć zapisany. To jest pierwsza opcja, ale co do fury to nie wiem. Coś byś musiał wymyślić rajcownego - tylko nie Lambo Avantador, bo rzygnę.

 

No i druga możliwość: zaczynałem kiedyś robić tą panią Ashley Spalding WIP Mam nadzieję że NIE poznajesz :P

Ale wtedy ja nie byłem gotowy na realistyczny portret bo jeszcze dziergałem w polymodelingu, zamiast w sculpcie, ani blendek nie był gotowy, nie miał cyclesa i fajnych shaderów do włosów.

W każdym razie miała Ona siedzieć na skuterze Vespa z lat 40/50 z kaskiem po pachą i niekoniecznie grubo ubrana na tle kawiarni, czy coś ... Miałem nawet fajną publikację pdf o tej Vespie z dokładnymi materiałami. Jak by cię ten drugi wariant interesował (wiem, że to nie samochód) To zapraszam do współpracy choćby zaraz po skończeniu patmobila. Wiesz, chodzi o taką stylistykę pin up, skuterek jest retro, było by sexi i zabawne i usmiechnięte. http://cheesecakeslice.blogspot.com/2013/04/vespa.html

Napisano (edytowane)

Ja też nie rzucę swojego projektu z miejsca. Możemy się umówić niezobowiązująco na modele, powiedzmy że każdy wykona swoją część przed końcem roku (muszę brać poprawkę na termin w którym skończę bieżący projekt a jestem mocno na niego nastawiony).

 

A teraz odnośnie auta. Pierwsza opcja - mam w komputerze model Lotusa Elise, np. materiał na taką pracę.

 

Opcja nr 2 - pamiętasz reklamę

? Do wyboru między Maluchem, Fiatem 125p, Polonezem, Syrenką. Optowałbym za którąś z dwóch ostatnich, ale decyzja jest otwarta. Auto jednak musiałoby powstać "from scratch", więc potrwałoby dość długo - też nie jestem bystrzakiem w modelowaniu.

 

Skuterek mi pasi, lecz jak wspomniałeś to będzie wycieczka krajoznawcza, czasochłonna. Ostatecznie może być, chyba że zaakceptujesz któryś z moich typów. Co do postaci - co byś powiedział na taki styl? Okularki a'la TopGun (tak, wyraz twarzy bezcenny).

 

http://bilder.bild.de/fotos/formel1istanbul-feature_5332784_mbqf-1238230269-7820418/Bild/6.bild.jpg

 

A dół "regularny" kombinezon wyścigowy?

 

http://2.bp.blogspot.com/-nEeTG4FSo8Q/TfGGhAZS4eI/AAAAAAAAC_Y/5tM-syANWbU/s1600/Ridge_Racer_V_%2528PS2%2529.jpg

 

Styl "Lightwieght Racer", czyli małe szybkie auto i jego kierowniczka. Taka koncepcja mi najbardziej pasuje i ciekaw jestem czy Tobie też?

 

edit: tu masz więcej refek z czasu kiedy taki projekt chodził mi po głowie. Uwaga na cycki, lamborghini i silikon. :)

Edytowane przez Pawlito
Napisano

wrzuciłem tylko mapowaną boxem teksture do diffuse, i dodałem jarzeniówki na suficie, żeby zobaczyć jak to będzie wyglądać i oczywiście na razie jestem rozczarowany i rozważam zrobienie po prostu ekranu studyjnego, jednolitego i zaświecenie tego tak fotograficznie, żeby się skupić na samym modelu a nie "okolicznościach przyrody"

 

Albo ewentualnie HDRka i shadow catcher pod koła. Nie wiem. Grzeje się juz na inny projekt.

Napisano

Zrób wersje ze studio i wersje z HDRką. Najlepiej kilka HDRek dla rożnych ujeć. Niewiele roboty a spory zysk przy prezentacji.

Byłoby spoko jakbyś zoptymalizował ten samochodzik do wersji low, wybejkował wszystko na jedną mapkę (combined świecony HDRką) i wrzucił na jakiś serwis typu sketchfab czy p3d. Dostaniesz +100 do lansu tylko ze 3 wieczory na optymalizacje siaty ci bake w kawałkach pewnie zejdzie.

Napisano

Nawet przez chwile pomyślałem żeby zaproponować w poprzednim poście bo projekt jest super ale niestety odpadam. Bejk menadżment mi zajmie jeszcze kilka tygodni a folio którego obecnie mam 1/10 miałem mieć planowo skończone 19 lipca. ;)

Napisano

dla mnie temat chyba nie do ogarnięcia w dającym się przewidzieć czasie. Takie elementy, jak koło szprychowe albo ożebrowanie na cylindrach ... te wszystkie elementy, co wpuszczałem sobie jedną siatkę w drugą, bo nie było sensu obrabiać otworów... żeby to wypalić, to albo bym musiał robić zamknięte lowpoly i obrobić jednak te dziury, praktycznie modelując od nowa, albo bym musiał faktycznie wypalać po elemenciku. UV-ka wszystkiego na jedną mapę: przerażające. Wypalenie w kawałkach: skomplikowane jak LHC.

Napisano
te wszystkie elementy, co wpuszczałem sobie jedną siatkę w drugą, bo nie było sensu obrabiać otworów... żeby to wypalić, to albo bym musiał robić zamknięte lowpoly
No co ty. Takie niełączone siatki to podstawowy zabieg w lowpoly bo oszczędza pierdylion trójkątów. :) Po bakeu czarne dziury wypalone na przecięciach siatek załatwiasz filtrem solidify czy czymś podobnym i po sprawie.
Napisano

Bardziej mi chodzi o normal mapy. Dawno nie wypalałem, ale pamiętam z wypalania w internalu jeszcze, że straszne gówno się robiło blisko przecięć. A robiłem tylko postaci, żadnego hard surface. Nie próbuje tu dowieść, że się nie da, a tylko tyle, że ja bym nie wiedział jak się do tego brać (przy takim skomplikowaniu modelu.)

 

Zastanawiam się, jak by trzeba było się przymierzyć do przedstawienia ożebrowania na lowpoly. Normalnie cylinder grubości jak całość i normalmapa? żebra się chyba tak nie wypalą, bo są całkiem prostopadłe do cylindra - nie bedzie widać "stoków". Jak by zostawić, żebra w geometrii, to raczej nie będzie lowpoly

 

A może w ogóle nigdzie nie wypalać normalmap, chociaż na nitowania w budzie, to by się przydało.

 

Nie, nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, proszę przyjść jutro :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności