Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W maju, po raz pierwszy w Polsce, odbędzie się pierwsza edycja w cyklu wystaw, prezentująca dokonania najlepszych współczesnych, polskich grafików cyfrowych. Na trzy tygodnie sala wystawowa Sopockiego Domu Aukcyjnego zapełni się pracami powstałymi dzięki zastosowaniu najnowszych technologii.

 

Pełna treść: Polska Grafika Cyfrowa - graficy poszukiwani!

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pewnie, że tak. Ale to już ich autorzy muszą je samodzielnie zgłosić. Moim zdaniem bardzo fajny projekt i zawsze to też jest szansa obejrzenia swoich prac w galerii i własna promocja.

Napisano
Kurde, po zawodach, prace w formie cyfrowej do 4 marca :/

 

Właśnie. Szkoda, że już pozamiatane. Ale skoro to pierwsza edycja to będą i następne. Może jakiś newsletter można zamówić, żeby być na bieżąco i nie przegapić następnym razem.

Napisano

serio? mega szkoda... mam nadzieję że to będzie przełom w świadomości różnej maści galerii Polskich, które przynajmniej w Szczecinie uważają taką "sztukę" za nadającą się do "supermarketów"... pozdro

Napisano

No nie. Jak to przeczytałem to wydawało mi się, że do końca marca!

 

Alul - jest organizatorem. Odpisze coś tutaj na pewno!

Napisano (edytowane)

Witam.

Przepraszam za błąd. Oferta jest ważna na 15 kwietnia ale to na prawdę termin ostateczny. Chodzi o druk i podpisanie się na pracy.

Szczegóły z poprawioną ofertą znajdziecie tutaj.

 

Jeśli podoba Wam się ta inicjatywa , wesprzyjcie nas social mediach i gdzie wlezie.

Jeśli chodzi o pomysł i nasze intencje zapraszam do lektury ofery tam jest wszystko wyjaśnione.

Pytania co do ogólnych zasad odpowiem, jak będę potrafił, tutaj na forum.

Szczegóły co do umowy piszcie na mail podany w umowie do marszanda (Mikołaj Konopacki).

 

http://goo.gl/KHZ8pt

Edytowane przez Artur Paprocki
Napisano (edytowane)

Bardzo dzięki Artur za info. Chciałem jeszcze zapytać o rozdzielczości obrazów bo te wydają się bardzo duże. Przy najmniejszym formacie 50x70cm, przy rozdzielczości 300dpi daje to 5906 x 8268px. Nie wiem w jakich wielkościach pracują inni graficy (np specjaliści od konceptów) ale nie sądzę, żeby to były tak wysokie rozdzielczości. Oczywiście można powiększać Blow-up'ami ale to wszystko kosztem jakości. Rozumiem więc, że nie dopuścicie obrazów resamplowanych do niższych wartości dpi przy zachowaniu fizycznych wielkości? Chyba, że coś pokiełbasiłem.

Edytowane przez peter_f
Napisano

Jak od początku robisz w 300 dpi to przy powiększaniu np o połowę ta utrata jakości jest niezauważalna... zresztą zależy jak bardzo istotne są detale w danej pracy... ja powiększałem 3-4 krotnie kilka swoich prac do formatu 50x70 i w druku wyszło spoko, a przez wzgląd na podłoże, czyli płótno które ma swoją fakturę to naprawdę wygląda dobrze...

 

http://cieckowski.blogspot.com/2012/05/malarstwo-cyfrowe-na-potnie.html

 

najgorzej tylko z CMYKiem, w którym nie da się osiągnąć zbyt nasyconych i jaskrawych kolorów bo zakres jest mniejszy niż w RGB i przy konwersji praca może sporo stracić... trzeba wtedy stosować kolory dodatkowe typu Pantone ale to bardziej przy projektach prepress

Napisano (edytowane)

Zastanawia mnie tak wysoka rozdzielczość i technika druku bo przecież prace nie będą drukowane z offset'u.

 

Ja często drukuję obrazki w wysokiej jakości druku, w technice np. giclee (na papierze specjalnym i płótnie) i nigdy nie było wymagania, że praca musi mieć 300dpi. Ja nigdy nie powiększam obrazków, tak aby były rastrowane, bo zawsze chcę mieć najwyższą jakość bez żadnych strat jakości, rozmyć i zniekształceń generowanych przez program przy powiekszaniu.

Zawsze robię to w ten sposób, że w photoshopie w Image size wyłączam opcję resample Image i wpisuję wielkość fizyczną obrazu taką jak chcę - wtedy jednocześnie przy powiększaniu fizycznego rozmiaru maleje wartość dpi. W ten sposób obraz nie jest skalowany (rastrowany) w sensie takim, że rozmiar w pixelach ulega zmianie, ale fizycznie tak. Dzięki temu nie pogarszam jakości obrazu (nie jest on rastrowany), a jego wielkość jest taka jaką chciał klient. Poza tym, drukowałem kiedyś obraz, który po dłuższym boku miał tylko 5000px na wielkość fizyczną 120cm dłuższego boku i jakość była rewelacyjna.

Stąd zastanawiam się czy 300dpi przy fizycznym rozmiarze to nie za dużo.

Edytowane przez peter_f
Napisano

wedle ogólnej zasady ilość dpi jest zalezna od wielkości drukowanego materiału tj. im mniejsze projekty tym większe dpi. Tym sposobem dla ulotek, wizytówek itp powinno dawać się 300, a dla plakatów i innych większych wydruków wystarczy już 150-200...

Napisano
wedle ogólnej zasady ilość dpi jest zalezna od wielkości drukowanego materiału tj. im mniejsze projekty tym większe dpi.(...)

 

DPI jest tylko pośrednio związane z wielkością materiałów. Przede wszystkim chodzi o to z jakiej odległości widz będzie oglądał dany wydruku. Wizytówki oglądamy z bliskiej odległości, plakaty z większej, bilboardy z największej. Stąd coraz niższe DPI dla tych formatów.

 

Obrazy w galerii będą pomimo dużego formatu oglądane również z bliska, dlatego w wymaganiach jest wysoka rozdzielczość. Chociaż też się dziwię czemu aż 300 DPI. Jak już ktoś słusznie zauważył, płótno ma swoją strukturę/fakturę i druk 150 DPI powinien dać wystarczająco dobre rezultaty. Nie widziałem tego konkretnego płótna, ale nawet przy płótnie drobno tkanym nie będzie zauważalnej różnicy na wydrukach 300 i więcej DPI.

Napisano
DPI jest tylko pośrednio związane z wielkością materiałów. Przede wszystkim chodzi o to z jakiej odległości widz będzie oglądał dany wydruku. Wizytówki oglądamy z bliskiej odległości, plakaty z większej, bilboardy z największej. Stąd coraz niższe DPI dla tych formatów.

 

Dokładnie. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że praca w 150dpi jest wystarczająco dokładna czy patrzymy na nią z daleka czy z 5cm. Troszkę więc mnie zdziwił ten wymóg, bo ja robiąc obrazki minimum około 7800px po dłuższym boku zawsze myślałem, że taka rozdziałka jest bardzo duża. W tym danym tu przypadku wychodzi, że praca mająca po dłuższym boku 120cm powinna mieć rozdzielczość ponad 14000px. Tak jak pisałem powyżej - nie wiem w jakich rozdziałkach pracują inni graficy, ale nie sądzę, żeby specjaliści od konceptów robili tak wielkie ilustracje, a graficy 3D robili rendery tej wielkości (wyłączając rendery natury komercyjnej - wizualizacje na bilboardy itp.).

No i czy naprawdę jest potrzebna 16 i 32 bitowa głębia kolorów? Hmm

Może Artur rozwieje te wątpliwości, bo być może po prostu nie znamy technologii albo coś.

Pozdrawiam

Piter

Napisano (edytowane)

Witam.

300 dpi jest sensowny wtedy gdy idziemy w najdroższy z możliwych druków kolekcjonerskich Giclee na dibondzie . Czy będziemy tak drukować ? Zależy od jakości prac i koniunktury na rynku inwestycji. Jak organizatorzy chcemy mieć maksymalnie duże możliwości decyzji i nie chcemy być ograniczeni słabą kopią obiektu. Co do rozdzielczości koloru jest tak samo. Jeśli wasza praca była robiona w 8 bitach na kolor to trudno nie zmieniajcie na siłę na 16/32 bit bo technicznie to nic nie da.

 

Rozważamy takie opcje:

 

Nowoczesny druk i oprawa: Giclee na Dibond pod Liquid glass.

Plan średni: Giclee na płótnie Ilford 340gsm

Zwykły druk(nie zwykły) : Solvent na płótnie re (np. Illford 340gsm)

 

Zależy nam na tworzeniu historii inwestycyjnej dzieła. Praca powinna przetrwać dłużej od jej wykonawcy w przypadku giclee mówi się o 100 latach bez większych zmian w stałych warunkach. Nie chodzi wyłącznie o artystów ale również o inwestorów . Inwestycja nie może wyblaknąć lub zniszczyć się po 3 latach ani mieć widocznych pikseli. Dlatego rozważamy tylko wymienione wyżej techniki choć sprawdzamy także druk UV. Najnowsze techniki druku pozwalają na druk czasem nawet przy 1200dpi a są nośniki typu dibond na których to widać.

Jeśli rynek pozytywnie zareaguje na prace artystów cyfrowych to będzie to opcja drukowania giclee na dibondzie .

Dibond to aluminiowa płyta doskonale oddaje szczegóły i kolory. Giclee to trwały druk na który można nałożyć nano warstwę szkła (akrylowej powłoki) . Tak wydrukowane tak prace poza wartością artystyczną są same w sobie bardzo drogie w produkcji.

Edytowane przez Artur Paprocki
Gość Mikolaj K
Napisano

Tak, technika prac jest właściwie dowolna.

Napisano (edytowane)

Przypominam także że szukamy grafików 3D (rzeźbiarzy cyfrowych ). Jeśli masz pracę 3D z której możemy zrobić limitowaną serię w druku 3D to zapraszamy do zgłoszenia linkami na ostatnie stronie PDF lub na dole tego postu. Co do technicznego przygotowania pracy to musimy razem wypracować technikę. Szukamy polskich wykonawców druku 3D. Jeśli macie jakieś sugestie to zapraszam na mail artur.paprocki[at]polskagrafikacyfrowa.pl

 

Jestem daleki od narzucania kierunku ale nie poszukujemy "figurek" postaci w Tpose albo w pozycji Rest Pose. Szukamy artystów którzy opowiedzą fascynującą historię swoją kompozycją lub mają abstrakcyjne formy które zniosą zasady grawitacji :) A może coś innego?

Uwaga proszę te linki potraktować jako przykłady możliwości i tylko jako inspirację.

Dwa ostanie zdjęcia są z amerykańskiego sklepy shapeways.com gdzie możecie drukować swoje 3D. PGC daje sobie chwilę czasu na znalezienie polskiej firmy\wykonawcy ale w najgorszym przypadku wydrukujemy w shapeways.

 

Giambologna_raptodasabina.jpg

Porwanie Sabinek - klasyka - Skręcona kompozycja nie wymusza kierunku z którego powinno oglądać się prace.

674x501_25846_88557_1390511512.jpg

Abstrakcyjna forma - abstrakcja - ciekawa praca w kontekście braku innej możliwości wykonania niż druk 3D

674x501_822510_942819_1366087305.jpg

Pomieszanie technik abstrakcyjnych i klasycznej postaci.

 

Zgłoszenia 2d/3d

http://polskagrafikacyfrowa.pl/zgloszenia/

 

Social media:

https://www.facebook.com/PolskaGrafikaCyfrowa

https://plus.google.com/+PolskagrafikacyfrowaPl/

https://twitter.com/info_pgc

Edytowane przez Artur Paprocki
Napisano

Dziękujemy za zainteresowanie. Pierwsze prace 2D właśnie wychodzą do druku.

Druk 3D zaczynamy w okolicy 15 Kwietnia.

Mamy już wymaganą liczbę 30 autorów do stworzenia niezależnej aukcji i jest to imponująca lista! (podamy wkrótce)

 

Nadal przyjmujemy zgłoszenia i jeśli prace będą dobre to zrobimy wszystko by zmieścić je na wystawie.

 

Chciałby przeprosić tych, którzy nie dostali jeszcze odpowiedzi czy dostali się na aukcję. Mamy bardzo dużo chętnych ale nie wszyscy się zakwalifikowali ze wielu względów. Najgorszym powodem jest chyba rozdzielczość prac . Przykro jest nam gdy praca nie spełnia wymogów druku prace które mają dolny wymiar 500,800 a nawet 1000 pixeli z reguły nie nadają się na druk. Staramy się odpowiadać każdemu nawet jeśli jego prace ze względu na jakość, charakter lub tematykę prac nam nie pasował do wystawy.

 

Zapraszamy nie zmiennie na wystawę 9-30 Maj na Nowy Świat do Galerii domu aukcyjnego sda.pl w tym

9 Maja - 19:00 - - Wernisaż - Spotkanie za autorami i oficjalne otwarcie wystawy

17 Maja - 18:00 - 03:00 Noc Muzeów - "Speedpaint on Demand" - Jak sama nazwa wskazuje.

30 Maja - godzina wkrótce - Aukcja - Sprzedaż dzieł w limitowanej edycji. Cena minimalna (każdej aukcji młodej sztuki) to tylko 500 zł

 

Więcej na :

http://polskagrafikacyfrowa.pl/

https://www.facebook.com/groups/polskagrafikacyfrowa/

https://plus.google.com/+PolskagrafikacyfrowaPl/posts

https://twitter.com/info_pgc

Napisano

Ogłaszamy oficjalną listę artystów wystawiających się na naszej wystawie. Po raz pierwszy w historii sztuki, artyści pracujący na komputerach w technikach 2D oraz 3D wystawią swoje prace na licytacje w profesjonalnym domu aukcyjnym. Pierwszy raz w historii do licytacji zostaną wystawione prace cyfrowe drukowane na płótnach w nowoczesnym druku Giclée oraz Cyfrowe rzeźby wydrukowane w precyzyjnym druku 3D.

Lista autorów:

Piotr Arendzikowski Husaria giclee, płótno,

Szymon Biernacki Przesłuchania giclee, płótno,

Igor Chołda "Aqualoopa" Motorista giclee, płótno,

Marta Dahlig Ondine giclee, płótno,

Piotr Forkasiewicz Nadcodzące zagrożenie giclee, płótno,

Wojciech Fus Królowa giclee, płótno,

Adam Grania Kasjopejanie giclee, płótno,

Mariusz Karol Harasymów Małgorzata giclee, płótno,

Marcin Jakubowski Pościg giclee, płótno,

Michał Konwicki Dok giclee, płótno,

Przemek Kotyński Dopóki śmierć nas nie rozłączy giclee, płótno,

Maciej Kuciara Przyjacielska pogawędka giclee, płótno,

Michał Kus India Future 11 giclee, płótno,

Michał Lisowski Reeding alien giclee, płótno,

Tomasz Adam Łukaszczyk Cyber ..x giclee, płótno,

Marek Madej Ostatnie dni lata giclee, płótno,

Tomasz Majewski Dude giclee, płótno,

Sławomin Maniak Stormbringer Dragon giclee, płótno,

Tomek Michalski Udrapowane zwierzaki giclee, płótno,

Leszek Mielczarski Smok Druk3D

Michał Migacz Stacja Kosmiczna giclee, płótno,

Marek Okoń, Redhead giclee, płótno,

Katarzyna Oleska Syrena giclee, płótno,

Mateusz Oźmiński Gameboy giclee, płótno

Mikołaj Piszczako "Cybe" Profil giclee, płótno,

Maciek Rasała Lustro Druk3D

Jakub Różalski Słoń giclee, płótno,

Grzegorz Rutkowski Krasnolud giclee, płótno,

Krzysztof Rybczyński Pokój z widokiem giclee, płótno,

Artur Sadłos Ukwakheka Kwamatye (formacja skalna) giclee, płótno,

Sebastian Skrobol Eleonore giclee, płótno,

Rafal Wojtunik Lampidło giclee, płótno,

Darek Zabrocki Czarny pegaz giclee, płótno,

Mathias Zamęcki Olbrzym giclee, płótno,

Izabela Zelmańska "Selena" Obcy giclee, płótno,

Izabela Zelmańska "Selena" Goblin Druk3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności