Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

  • Odpowiedzi 25
  • Wy艣wietle艅 5,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No, wgryzlem sie ostatnio troche w ten sofcik - polecam. Masa swietnych rozwiazan, smiga. Bardzo organicznie sie rzezbi. Bardzo niedoceniony soft - mozna w nim zrobic duzo wiecej niz tylko retopo ;)

Edytowane przez Nezumi

Napisano
  • Autor

Wrzucilem bo dostalem maila z newsem:) jak to wypada wzgledem zbrusha? Totalnie inny, lepiej zaczac z tym a potem zbrush lub na odwrot?

Wys艂ane z mojego iPhone przez Tapatalk

Napisano

Zale偶y co chcesz robi膰.. Je艣li rze藕bi膰 to zbrush. Por贸wnaj sobie te偶 ficzery i wykonane prac臋 w obu programach. 3d coat uwa偶am co najwy偶ej jako soft uzupelniajacy ale pot臋偶ny.

My艣l臋 偶e ci co go u偶ywaj膮 bardzo go doceniaj膮:rolleyes: a reszcie kojarzy si臋 jako super retopo.

Sam si臋 szykowalem par臋 razy do zakupu, zw艂aszcza 偶e cena jest uczciwa . (zetki zreszt膮 te偶)

-Tapatalk-

Napisano

Co naczy ze "jezeli chcesz rzezbic to Zbrush" :D. Zbrush jest kapitalny ale 3D-Coat juz tak nie odstaje jak kiedys. Nie zapominajmy ze oprocz slamazarnych (acz niesamowitych) voxeli 3DCoat ma jeszcze surface mode i dynamiczna tesalacje zupelnie jak sculptris. W surface mode 3D-coat jest szybki podobnie jak Zbrush. Jesli ktos postrzega ten soft nadal jako super retopo jedynie to znaczy ze nie przygladal sie jego rozwojowi od dlugiego czasu nie mowiac o probowaniu nowych opcji.

Zbrush jest genialny, ale jego cena juz znacznie mniej genialna w porownaniu ;)

Napisano

Jak dla mnie 3dcoat jest lepszy bo jednak w zbrushu musisz naparza膰 tym dynameshem co jaki艣 czas.. a w 3dcoat po prostu jedziesz ;] a dynamesh czasem ci zabiera detal kt贸ry wcze艣niej sobie zrobi艂e艣.

Napisano

Bardzo mi si臋 podoba. Du偶o fajnych funkcji, kt贸rych brakuje w Zbrushu. B臋dzie trzeba si臋 przem贸c i przysi膮艣膰 do tego softu opcj膮 si臋 ci臋cia jest naprawd臋 spoko. Wygl膮da na bardziej dok艂adny w modelowaniu. Podoba mi si臋 hardsurface.

Tylko ten b贸l w trakcie nauki, no ale wygl膮da na to ,偶e warto spr贸bowa膰.

Napisano

Zabiera detal tylko je艣li si臋 nim 藕le obs艂uguje. Czyli nie pami臋ta o subdivach i zwi臋kszaniu rozdzielczo艣ci. To w艂a艣nie dynamesh jest najlepsza metod膮 偶eby utrzymywa膰 detal kt贸ry si臋 wyrze藕bi艂o bo nie niszczy ci go podczas samego procesu rze藕bienia tak jak sculptris i jemu podobne rozwi膮zania.

Dawno si臋 nie bawi艂em Coatem. Jak b臋d臋 mia艂 czas to ch臋tnie przetestuje bo te zmiany wygl膮daj膮 smakowicie.

Napisano

YM i dlatego mam Dowali膰 miliard poligon贸w tam gdzie mi one niepotrzebne? Nie sory.

Sculptris i niszczenie detalu? k臋? Program zag臋szcza tylko tam gdzie malujesz... je艣li nie malujesz po detalu.. to nie b臋dzie zmieniony. Dynamesh? z kolei zupe艂nie inna historia generuje ca艂膮 siatk臋 na nowo. Przez zbrusha trzeba jecha膰 od bazy do detalu.. a w dynamicznych teselacjach albo w 3D coat jedziesz jak ci wygodnie. Mnie osobi艣cie zawsze to wnerwia艂o w zbrushu.

Napisano

To dla twojego dobra, 偶eby艣 nie produkowa艂 nawalonych detalem crap贸w bez bry艂y pod spodem, pami臋taj, ch艂opaki z pixologic wiedz膮 lepiej co dla ciebie dobre:D. Nie 偶artuj臋. Poza tym masz project przy dynamesh.

Napisano

Masz pedzle upraszczajace geometrie przy dynamicznej tesalacji - mozesz sobie plynnie uproscic bryle tam gdzie nie potrzeba. Tu nie chodzi o to ze 3D-Coat jest lepszy czy gorszy. Jest bardzo dobrym softem, w ktorym mozna inaczej osiagnac to samo. Jedyne czego sie nie da osiagnac to Zbrushowe fibermesh ;)

Napisano
Masz pedzle upraszczajace geometrie przy dynamicznej tesalacji - mozesz sobie plynnie uproscic bryle tam gdzie nie potrzeba. Tu nie chodzi o to ze 3D-Coat jest lepszy czy gorszy. Jest bardzo dobrym softem, w ktorym mozna inaczej osiagnac to samo. Jedyne czego sie nie da osiagnac to Zbrushowe fibermesh ;)

a od kiedy to zbrush ma dynamiczn膮 tesalacj臋?

Wi臋kszo艣膰 z was robi organik臋 w zbrushu. Ale w hardsurface cz臋sto dany element trzeba przydetalowa膰... na wczesnej fazie.. Fajne by by艂o jakby by艂a opcja 偶e malujesz brushem miejsca kt贸rych dynamesh ma nierusza膰..

Ja si臋 wi臋cej nie wypowiadam, nie znam si臋. wol臋 3d coata

Edytowane przez Azbesty

Napisano

Jak wolisz to u偶ywaj, przecie偶 nikt nie zmusza do zbrusza;). Sam 艣ci膮gn膮艂em triala, sobie obejrze, ostatnio jak spradza艂em to by艂o jeszcze kiepsko w por贸wnaniu do Z.

Nezumi pisa艂 o 3d coat, nie o zbrushu. Chyba:D

Napisano

Nezumi pisa艂 o 3d coat, nie o zbrushu. Chyba:D

jego post by艂 odpowiedzi膮 na m贸j a ja pisa艂em o zbrushu.

Napisano

Moj post byl nawiazaniem do postu diabelta, do "To dla twojego dobra, 偶eby艣 nie produkowa艂 nawalonych detalem crap贸w bez bry艂y pod spodem". I mowilem o 3D-coat.

Napisano

Sk膮d wiesz 偶e na tw贸j, przecie偶 wyra藕nie pisa艂 o 3d coat? Od kiedy to zbrush ma dynamiczn膮 teselacje:D, wyra藕nie do mnie pisa艂, albo do Gomeza.

Edit: no, jak zwykle mia艂em racj臋, hehe:D

Napisano

W dyskusji strasznie rozmin臋li艣cie si臋 z esencj膮 prezentacji.... To audio.... argghhhh

Napisano

Pobawi艂em si臋 trialem i do zbrusha to jeszcze daleka droga. Wydajno艣膰 jest ok. du偶o lepiej ni偶 kiedy艣, ale feeling p臋dzli nadal nie ta liga:/.

Napisano
Pobawi艂em si臋 trialem i do zbrusha to jeszcze daleka droga. Wydajno艣膰 jest ok. du偶o lepiej ni偶 kiedy艣, ale feeling p臋dzli nadal nie ta liga:/.
No niestety. Testowa艂e艣 Live Clay w Surface Mode? To chyba najbardziej wygodny tryb.
Napisano
Pobawi艂em si臋 trialem i do zbrusha to jeszcze daleka droga. Wydajno艣膰 jest ok. du偶o lepiej ni偶 kiedy艣, ale feeling p臋dzli nadal nie ta liga:/.

Ide o zaklad ze bawiles sie w trybie voxeli, ktory jest duzo wolniejszy i faktycznie to nie to. Jak przelaczysz w Surface Mode to nie dzialasz na voxelach i wszystko jest rownie miekkie i fajne jak w ZB. Choc oczywiscie "feeling" kazdy ma inny i bedzie inaczej go odczuwal.

Napisano
Ide o zaklad ze bawiles sie w trybie voxeli, ktory jest duzo wolniejszy i faktycznie to nie to. Jak przelaczysz w Surface Mode to nie dzialasz na voxelach i wszystko jest rownie miekkie i fajne jak w ZB. Choc oczywiscie "feeling" kazdy ma inny i bedzie inaczej go odczuwal.

Gdzie si臋 to prze艂膮cza ? Mia艂em to samo co powy偶ej i zd臋bia艂em 偶e to takie "艣lamazarne" i 偶e blender ju偶 szybciej dzia艂a :). Nie wiedzia艂em 偶e mo偶na tak prze艂膮cza膰.

A tak na marginesie jak wygl膮da workflow rze藕bienia w 3dcoat mo偶na pre艂膮cza膰 mi臋dzy voxelami i surface kiedy si臋 chce tzn tworz臋 jak膮艣 tam bry艂臋 potem rze藕bi臋 i... no w艂a艣nie jak chc臋 doda膰 jeszcze masy to co prze艂膮czam z powrotem do voxela ? Czy to podobne do sculptrisa czy Dyntopo z blendka ?

Co do samego 3dcoata kiedy艣 w jakim艣 w膮tku Monio napisa艂 偶e wykorzystuje do Autopo dlatego si臋 tym zainteresowa艂em i faktycznie nie ma sobie r贸wnych.

Edytowane przez Idaho

Napisano

Tak mo偶na przeskakiwa膰 bez problemu jedyne co to musisz wpisa膰 jaka rozdzielczo艣膰 voxeli ma by膰...

Napisano

Bawi艂em si臋 w surface mode, znam troch臋 3d coat, nie pierwszy raz testowa艂em;). Nie chodzi mi o wydajno艣膰, bardzo fajnie to dzia艂a, jak pisa艂em du偶o wydajniej ni偶 kiedy艣, por贸wnywalnie do zbrusha. Nawet voxele ca艂kiem przyjemnie dzia艂aj膮 w por贸wnaniu do tego co by艂o kiedy艣. Chodzi o feeling brushy, w Z to jest du偶o bardziej, hmmm, naturalnie. Nie wiem jak to opisa膰, we藕 clay buildup w Z i sam zobacz;)

Napisano

Idaho - mozesz dzialac tak samo jak w Blenderze czy Zbrushu. Nazywa sie to surface mode bo nie ma objetosci - dzialasz na samej powloczce podczas gdy woksele sa wypelnione wewnatrz bryly. Najprosciej to kiedy startujesz 3D-Coat masz do wyboru w tym floatujacym okienku Surface Mode (pod logiem masz do wyboru rozne rzeczy, masz "Voxel sculpting" a po prawej od niego masz "Surface mode (organic+hardsurface)" ). W razie jakbys chcial zaczac na voxelach a przelaczyc sie na surface mode to tez mozesz. Po prawej stronie znajdz cos co nazywa sie VoxTree i w drzeku znajdz obiekt ktory chcesz zmienic badz na voxele badz na surface. Zauwazysz po lewej stronie od nazwy obiektu masz litere V albo S (odpowiednio Voxel mode and Surface mode). Zeby to zmienic kliknij na literce.

Mam nadzieje ze to ma sens co napisalem - u mnie 4:45AM...

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci