Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

No, wgryzlem sie ostatnio troche w ten sofcik - polecam. Masa swietnych rozwiazan, smiga. Bardzo organicznie sie rzezbi. Bardzo niedoceniony soft - mozna w nim zrobic duzo wiecej niz tylko retopo ;)

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Wrzucilem bo dostalem maila z newsem:) jak to wypada wzgledem zbrusha? Totalnie inny, lepiej zaczac z tym a potem zbrush lub na odwrot?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Napisano

Zależy co chcesz robić.. Jeśli rzeźbić to zbrush. Porównaj sobie też ficzery i wykonane pracę w obu programach. 3d coat uważam co najwyżej jako soft uzupelniajacy ale potężny.

Myślę że ci co go używają bardzo go doceniają:rolleyes: a reszcie kojarzy się jako super retopo.

Sam się szykowalem parę razy do zakupu, zwłaszcza że cena jest uczciwa . (zetki zresztą też)

 

-Tapatalk-

Napisano

Co naczy ze "jezeli chcesz rzezbic to Zbrush" :D. Zbrush jest kapitalny ale 3D-Coat juz tak nie odstaje jak kiedys. Nie zapominajmy ze oprocz slamazarnych (acz niesamowitych) voxeli 3DCoat ma jeszcze surface mode i dynamiczna tesalacje zupelnie jak sculptris. W surface mode 3D-coat jest szybki podobnie jak Zbrush. Jesli ktos postrzega ten soft nadal jako super retopo jedynie to znaczy ze nie przygladal sie jego rozwojowi od dlugiego czasu nie mowiac o probowaniu nowych opcji.

Zbrush jest genialny, ale jego cena juz znacznie mniej genialna w porownaniu ;)

Napisano

Jak dla mnie 3dcoat jest lepszy bo jednak w zbrushu musisz naparzać tym dynameshem co jakiś czas.. a w 3dcoat po prostu jedziesz ;] a dynamesh czasem ci zabiera detal który wcześniej sobie zrobiłeś.

Napisano

Bardzo mi się podoba. Dużo fajnych funkcji, których brakuje w Zbrushu. Będzie trzeba się przemóc i przysiąść do tego softu opcją się cięcia jest naprawdę spoko. Wygląda na bardziej dokładny w modelowaniu. Podoba mi się hardsurface.

Tylko ten ból w trakcie nauki, no ale wygląda na to ,że warto spróbować.

Napisano

Zabiera detal tylko jeśli się nim źle obsługuje. Czyli nie pamięta o subdivach i zwiększaniu rozdzielczości. To właśnie dynamesh jest najlepsza metodą żeby utrzymywać detal który się wyrzeźbiło bo nie niszczy ci go podczas samego procesu rzeźbienia tak jak sculptris i jemu podobne rozwiązania.

 

Dawno się nie bawiłem Coatem. Jak będę miał czas to chętnie przetestuje bo te zmiany wyglądają smakowicie.

Napisano

YM i dlatego mam Dowalić miliard poligonów tam gdzie mi one niepotrzebne? Nie sory.

 

Sculptris i niszczenie detalu? kę? Program zagęszcza tylko tam gdzie malujesz... jeśli nie malujesz po detalu.. to nie będzie zmieniony. Dynamesh? z kolei zupełnie inna historia generuje całą siatkę na nowo. Przez zbrusha trzeba jechać od bazy do detalu.. a w dynamicznych teselacjach albo w 3D coat jedziesz jak ci wygodnie. Mnie osobiście zawsze to wnerwiało w zbrushu.

Napisano

To dla twojego dobra, żebyś nie produkował nawalonych detalem crapów bez bryły pod spodem, pamiętaj, chłopaki z pixologic wiedzą lepiej co dla ciebie dobre:D. Nie żartuję. Poza tym masz project przy dynamesh.

Napisano

Masz pedzle upraszczajace geometrie przy dynamicznej tesalacji - mozesz sobie plynnie uproscic bryle tam gdzie nie potrzeba. Tu nie chodzi o to ze 3D-Coat jest lepszy czy gorszy. Jest bardzo dobrym softem, w ktorym mozna inaczej osiagnac to samo. Jedyne czego sie nie da osiagnac to Zbrushowe fibermesh ;)

Napisano (edytowane)
Masz pedzle upraszczajace geometrie przy dynamicznej tesalacji - mozesz sobie plynnie uproscic bryle tam gdzie nie potrzeba. Tu nie chodzi o to ze 3D-Coat jest lepszy czy gorszy. Jest bardzo dobrym softem, w ktorym mozna inaczej osiagnac to samo. Jedyne czego sie nie da osiagnac to Zbrushowe fibermesh ;)

 

a od kiedy to zbrush ma dynamiczną tesalację?

 

Większość z was robi organikę w zbrushu. Ale w hardsurface często dany element trzeba przydetalować... na wczesnej fazie.. Fajne by było jakby była opcja że malujesz brushem miejsca których dynamesh ma nieruszać..

 

Ja się więcej nie wypowiadam, nie znam się. wolę 3d coata

Edytowane przez Azbesty
Napisano

Jak wolisz to używaj, przecież nikt nie zmusza do zbrusza;). Sam ściągnąłem triala, sobie obejrze, ostatnio jak spradzałem to było jeszcze kiepsko w porównaniu do Z.

 

Nezumi pisał o 3d coat, nie o zbrushu. Chyba:D

Napisano

Moj post byl nawiazaniem do postu diabelta, do "To dla twojego dobra, żebyś nie produkował nawalonych detalem crapów bez bryły pod spodem". I mowilem o 3D-coat.

Napisano

Skąd wiesz że na twój, przecież wyraźnie pisał o 3d coat? Od kiedy to zbrush ma dynamiczną teselacje:D, wyraźnie do mnie pisał, albo do Gomeza.

 

Edit: no, jak zwykle miałem rację, hehe:D

Napisano
Pobawiłem się trialem i do zbrusha to jeszcze daleka droga. Wydajność jest ok. dużo lepiej niż kiedyś, ale feeling pędzli nadal nie ta liga:/.
No niestety. Testowałeś Live Clay w Surface Mode? To chyba najbardziej wygodny tryb.
Napisano
Pobawiłem się trialem i do zbrusha to jeszcze daleka droga. Wydajność jest ok. dużo lepiej niż kiedyś, ale feeling pędzli nadal nie ta liga:/.

 

Ide o zaklad ze bawiles sie w trybie voxeli, ktory jest duzo wolniejszy i faktycznie to nie to. Jak przelaczysz w Surface Mode to nie dzialasz na voxelach i wszystko jest rownie miekkie i fajne jak w ZB. Choc oczywiscie "feeling" kazdy ma inny i bedzie inaczej go odczuwal.

Napisano (edytowane)
Ide o zaklad ze bawiles sie w trybie voxeli, ktory jest duzo wolniejszy i faktycznie to nie to. Jak przelaczysz w Surface Mode to nie dzialasz na voxelach i wszystko jest rownie miekkie i fajne jak w ZB. Choc oczywiscie "feeling" kazdy ma inny i bedzie inaczej go odczuwal.

 

Gdzie się to przełącza ? Miałem to samo co powyżej i zdębiałem że to takie "ślamazarne" i że blender już szybciej działa :). Nie wiedziałem że można tak przełączać.

A tak na marginesie jak wygląda workflow rzeźbienia w 3dcoat można prełączać między voxelami i surface kiedy się chce tzn tworzę jakąś tam bryłę potem rzeźbię i... no właśnie jak chcę dodać jeszcze masy to co przełączam z powrotem do voxela ? Czy to podobne do sculptrisa czy Dyntopo z blendka ?

 

Co do samego 3dcoata kiedyś w jakimś wątku Monio napisał że wykorzystuje do Autopo dlatego się tym zainteresowałem i faktycznie nie ma sobie równych.

Edytowane przez Idaho
Napisano

Bawiłem się w surface mode, znam trochę 3d coat, nie pierwszy raz testowałem;). Nie chodzi mi o wydajność, bardzo fajnie to działa, jak pisałem dużo wydajniej niż kiedyś, porównywalnie do zbrusha. Nawet voxele całkiem przyjemnie działają w porównaniu do tego co było kiedyś. Chodzi o feeling brushy, w Z to jest dużo bardziej, hmmm, naturalnie. Nie wiem jak to opisać, weź clay buildup w Z i sam zobacz;)

Napisano

Idaho - mozesz dzialac tak samo jak w Blenderze czy Zbrushu. Nazywa sie to surface mode bo nie ma objetosci - dzialasz na samej powloczce podczas gdy woksele sa wypelnione wewnatrz bryly. Najprosciej to kiedy startujesz 3D-Coat masz do wyboru w tym floatujacym okienku Surface Mode (pod logiem masz do wyboru rozne rzeczy, masz "Voxel sculpting" a po prawej od niego masz "Surface mode (organic+hardsurface)" ). W razie jakbys chcial zaczac na voxelach a przelaczyc sie na surface mode to tez mozesz. Po prawej stronie znajdz cos co nazywa sie VoxTree i w drzeku znajdz obiekt ktory chcesz zmienic badz na voxele badz na surface. Zauwazysz po lewej stronie od nazwy obiektu masz litere V albo S (odpowiednio Voxel mode and Surface mode). Zeby to zmienic kliknij na literce.

 

Mam nadzieje ze to ma sens co napisalem - u mnie 4:45AM...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności