Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
Pisz tu czasem jak ci idzie, albo bloga załóż i opisuj proces, serio, ja bym poczytał.

Jasne , będę opisywał co i jak w swojej teczce :D

  • Odpowiedzi 173
  • Wyświetleń 25,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
To jesteś, że się tak wyrażę bardzo ciekawym przypadkiem medycznym. Zaczynając bez uprzedzeń, czy przyzwyczajeń z jednego softu, to możesz oceniać na bieżąco i bardzo obiektywnie w czym się lepiej pracuje. Na forum zawsze spotykamy się tylko z konwertytami dla tego porównanie od "tabula rasa" będzie takie ciekawe.

 

Pisz tu czasem jak ci idzie, albo bloga załóż i opisuj proces, serio, ja bym poczytał.

 

ja tak zaczynałem w szkole miałem blendera w domu uczyłem się maxa blender wtedy był 2.47 -2.49 i generalnie nie lubiłem go więc robiłem w maxie potem miałem przerwe na rok dwa. i wyszedł 2.5 i się polubilśmy i od tej pory nigdy maxa nie odpaliłem.

Napisano

Ciesze się, że mogłem pomóc...

 

ps. to w końcu który z Was ma tego vraya zintegrowanego z Blenderem?

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano

Przetestowałem sobie Octane'a i mi nie podszedł. Za to coraz bardziej lubię się Cycles'em. Vray'a nie przetestowałem po instalka demo standalone'a z chaosgroup.com ma jakieś bugi a nie znalazłem z innego źródła :/

 

No i mam takie techniczne pytanko. Dłubie sobie w tym Cyclesie i render po F12 jakby nie bierze mi pod uwagę Plane z emisją. W przypadku vievportu i realtime już tak. W ustawieniach kamery nie widzę żadnych opcji , która by warunkowała wpływ światła http://i.imgur.com/6ye8nzq.jpg

Napisano

może kamerka w outlinerze jest odznaczona. Przy nazwie jest strzałeczka (możliwość zaznaczenia)

oczko - widok w viewpocie

kamerka - jest na renderze.

 

Mogłeś też coś poknocić w render layers, że z którejś się usunął.

Napisano

Renderer z cyclesa może nie jest cudowny w temacie funkcji czy szybkości ale to co dają nody to jest światowa czołówka. Cuda jakie tym można zrobić są nie do ogarnięcia w większości silników.

Napisano
  • Autor

Czy Blender nadaje się do projektowania ram rowerowych? Mam na myśli poważne projekty 1:1, a nie nachodzące na siebie cylindry. Liczę, że rozumiecie o co chodzi :)

Napisano

Nie. Znaczy samą geometrie zrobisz ale nie przekalkulujesz naprężeń materiału i takich tam pierdół żeby taka rama ci nie pękła na pierwszym wertepie. Potrzebujesz programów z grupy CAD, np Solidworks, Catia, Inventor. Zupełnie inne programy niż Blender, Max czy Maya.

Napisano
  • Autor

Rozumiem :) I o to mi chodziło :) A da się przenieść model z Blendera do Solidworks, żeby tam wykonać poprawki i niezbędne kalkulacje?

Napisano

podejrzewam, że Monio jest w szoku, więc odpowiem za niego... tak siemien można, oczywiście.

Napisano
  • Autor

Monio dla mnie może być w szoku... Don't care. Nigdy nie działałem w Solidworks, a zwłaszcza Blender->Solidworks. Dzięki za odpowiedź Chrupek

Napisano

Można wyeksportować model z Blendera do Solida ale nic z jego geometrią nie zrobimy ani nie da się wykonać żadnych obliczeń. Model taki będzie jak kamień, widoczny ale bezużyteczny...

Napisano
Blender pojawił się na Digital - Tutors. Moim zdaniem bardzo dobry znak :)

http://www.digitaltutors.com/software/Blender-tutorials

OMG, bez kitu chyba się przerzucę an blendera po dyplomie X_x irytuje mnie już ta maya niesamowicie... co nowsza wersja to wolniejsza i mniej stabilna i jeszcze za tyle kasy. Pogrzało ich :/

Edytowane przez blukazs

Napisano

@blukazs

Twój post jest całkowicie niezrozumiały. Pomijając literówki i brak znaków diakrytycznych, to po prostu gubisz podmiot i nie wiadomo o czym piszesz.

Napisano
@blukazs

Twój post jest całkowicie niezrozumiały. Pomijając literówki i brak znaków diakrytycznych, to po prostu gubisz podmiot i nie wiadomo o czym piszesz.

Przepraszam, już nie będę, nie wiedziałem że jest jest ze mną aż tak źle! Poniedziałek :) Chodzi mi o to że skoro DT zaczyna robić tutoriale do blendera to jest to bardzo dobry znak. W zasadzie to zaczynałem od blender, ale jakoś brakowało mi profesjonalnych tutoriali a to podstawa. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności