RAFX Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 Pisz tu czasem jak ci idzie, albo bloga załóż i opisuj proces, serio, ja bym poczytał. Jasne , będę opisywał co i jak w swojej teczce :D
Azbesty Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 To jesteś, że się tak wyrażę bardzo ciekawym przypadkiem medycznym. Zaczynając bez uprzedzeń, czy przyzwyczajeń z jednego softu, to możesz oceniać na bieżąco i bardzo obiektywnie w czym się lepiej pracuje. Na forum zawsze spotykamy się tylko z konwertytami dla tego porównanie od "tabula rasa" będzie takie ciekawe. Pisz tu czasem jak ci idzie, albo bloga załóż i opisuj proces, serio, ja bym poczytał. ja tak zaczynałem w szkole miałem blendera w domu uczyłem się maxa blender wtedy był 2.47 -2.49 i generalnie nie lubiłem go więc robiłem w maxie potem miałem przerwe na rok dwa. i wyszedł 2.5 i się polubilśmy i od tej pory nigdy maxa nie odpaliłem.
floo Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 Physical Camera 0.6 Addon Tutaj jest Addon, tylko nie wiem ile to warte.
Gość Chrupek3D Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 (edytowane) Ciesze się, że mogłem pomóc... ps. to w końcu który z Was ma tego vraya zintegrowanego z Blenderem? Edytowane 21 Maj 2014 przez Chrupek3D
RAFX Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 Przetestowałem sobie Octane'a i mi nie podszedł. Za to coraz bardziej lubię się Cycles'em. Vray'a nie przetestowałem po instalka demo standalone'a z chaosgroup.com ma jakieś bugi a nie znalazłem z innego źródła :/ No i mam takie techniczne pytanko. Dłubie sobie w tym Cyclesie i render po F12 jakby nie bierze mi pod uwagę Plane z emisją. W przypadku vievportu i realtime już tak. W ustawieniach kamery nie widzę żadnych opcji , która by warunkowała wpływ światła http://i.imgur.com/6ye8nzq.jpg
ikkiz Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 może kamerka w outlinerze jest odznaczona. Przy nazwie jest strzałeczka (możliwość zaznaczenia) oczko - widok w viewpocie kamerka - jest na renderze. Mogłeś też coś poknocić w render layers, że z którejś się usunął.
Monio Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 Renderer z cyclesa może nie jest cudowny w temacie funkcji czy szybkości ale to co dają nody to jest światowa czołówka. Cuda jakie tym można zrobić są nie do ogarnięcia w większości silników.
Ajgor Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 Jeśli używasz GPU, to w temacie szybkości też jest cudowny :)
siemien Napisano 26 Maj 2014 Autor Napisano 26 Maj 2014 Czy Blender nadaje się do projektowania ram rowerowych? Mam na myśli poważne projekty 1:1, a nie nachodzące na siebie cylindry. Liczę, że rozumiecie o co chodzi :)
Monio Napisano 26 Maj 2014 Napisano 26 Maj 2014 Nie. Znaczy samą geometrie zrobisz ale nie przekalkulujesz naprężeń materiału i takich tam pierdół żeby taka rama ci nie pękła na pierwszym wertepie. Potrzebujesz programów z grupy CAD, np Solidworks, Catia, Inventor. Zupełnie inne programy niż Blender, Max czy Maya.
siemien Napisano 27 Maj 2014 Autor Napisano 27 Maj 2014 Rozumiem :) I o to mi chodziło :) A da się przenieść model z Blendera do Solidworks, żeby tam wykonać poprawki i niezbędne kalkulacje?
Gość Chrupek3D Napisano 27 Maj 2014 Napisano 27 Maj 2014 podejrzewam, że Monio jest w szoku, więc odpowiem za niego... tak siemien można, oczywiście.
siemien Napisano 27 Maj 2014 Autor Napisano 27 Maj 2014 Monio dla mnie może być w szoku... Don't care. Nigdy nie działałem w Solidworks, a zwłaszcza Blender->Solidworks. Dzięki za odpowiedź Chrupek
lSandwichl Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 Można wyeksportować model z Blendera do Solida ale nic z jego geometrią nie zrobimy ani nie da się wykonać żadnych obliczeń. Model taki będzie jak kamień, widoczny ale bezużyteczny...
RAFX Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 Blender pojawił się na Digital - Tutors. Moim zdaniem bardzo dobry znak :) http://www.digitaltutors.com/software/Blender-tutorials
Azbesty Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 to ja dodam że vray 3.0 z nodami jest już do blendera.
blukazs Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 (edytowane) Blender pojawił się na Digital - Tutors. Moim zdaniem bardzo dobry znak :) http://www.digitaltutors.com/software/Blender-tutorials OMG, bez kitu chyba się przerzucę an blendera po dyplomie X_x irytuje mnie już ta maya niesamowicie... co nowsza wersja to wolniejsza i mniej stabilna i jeszcze za tyle kasy. Pogrzało ich :/ Edytowane 11 Sierpień 2014 przez blukazs
ikkiz Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 @blukazs Twój post jest całkowicie niezrozumiały. Pomijając literówki i brak znaków diakrytycznych, to po prostu gubisz podmiot i nie wiadomo o czym piszesz.
blukazs Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 @blukazs Twój post jest całkowicie niezrozumiały. Pomijając literówki i brak znaków diakrytycznych, to po prostu gubisz podmiot i nie wiadomo o czym piszesz. Przepraszam, już nie będę, nie wiedziałem że jest jest ze mną aż tak źle! Poniedziałek :) Chodzi mi o to że skoro DT zaczyna robić tutoriale do blendera to jest to bardzo dobry znak. W zasadzie to zaczynałem od blender, ale jakoś brakowało mi profesjonalnych tutoriali a to podstawa. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się