Skocz do zawartości

Czy Blender nadal jest dobry na początek?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Pisz tu czasem jak ci idzie, albo bloga załóż i opisuj proces, serio, ja bym poczytał.

Jasne , będę opisywał co i jak w swojej teczce :D

  • Odpowiedzi 173
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
To jesteś, że się tak wyrażę bardzo ciekawym przypadkiem medycznym. Zaczynając bez uprzedzeń, czy przyzwyczajeń z jednego softu, to możesz oceniać na bieżąco i bardzo obiektywnie w czym się lepiej pracuje. Na forum zawsze spotykamy się tylko z konwertytami dla tego porównanie od "tabula rasa" będzie takie ciekawe.

 

Pisz tu czasem jak ci idzie, albo bloga załóż i opisuj proces, serio, ja bym poczytał.

 

ja tak zaczynałem w szkole miałem blendera w domu uczyłem się maxa blender wtedy był 2.47 -2.49 i generalnie nie lubiłem go więc robiłem w maxie potem miałem przerwe na rok dwa. i wyszedł 2.5 i się polubilśmy i od tej pory nigdy maxa nie odpaliłem.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

Ciesze się, że mogłem pomóc...

 

ps. to w końcu który z Was ma tego vraya zintegrowanego z Blenderem?

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Przetestowałem sobie Octane'a i mi nie podszedł. Za to coraz bardziej lubię się Cycles'em. Vray'a nie przetestowałem po instalka demo standalone'a z chaosgroup.com ma jakieś bugi a nie znalazłem z innego źródła :/

 

No i mam takie techniczne pytanko. Dłubie sobie w tym Cyclesie i render po F12 jakby nie bierze mi pod uwagę Plane z emisją. W przypadku vievportu i realtime już tak. W ustawieniach kamery nie widzę żadnych opcji , która by warunkowała wpływ światła http://i.imgur.com/6ye8nzq.jpg

Napisano

może kamerka w outlinerze jest odznaczona. Przy nazwie jest strzałeczka (możliwość zaznaczenia)

oczko - widok w viewpocie

kamerka - jest na renderze.

 

Mogłeś też coś poknocić w render layers, że z którejś się usunął.

Napisano

Renderer z cyclesa może nie jest cudowny w temacie funkcji czy szybkości ale to co dają nody to jest światowa czołówka. Cuda jakie tym można zrobić są nie do ogarnięcia w większości silników.

Napisano

Czy Blender nadaje się do projektowania ram rowerowych? Mam na myśli poważne projekty 1:1, a nie nachodzące na siebie cylindry. Liczę, że rozumiecie o co chodzi :)

Napisano

Nie. Znaczy samą geometrie zrobisz ale nie przekalkulujesz naprężeń materiału i takich tam pierdół żeby taka rama ci nie pękła na pierwszym wertepie. Potrzebujesz programów z grupy CAD, np Solidworks, Catia, Inventor. Zupełnie inne programy niż Blender, Max czy Maya.

Napisano

Rozumiem :) I o to mi chodziło :) A da się przenieść model z Blendera do Solidworks, żeby tam wykonać poprawki i niezbędne kalkulacje?

Gość Chrupek3D
Napisano

podejrzewam, że Monio jest w szoku, więc odpowiem za niego... tak siemien można, oczywiście.

Napisano

Monio dla mnie może być w szoku... Don't care. Nigdy nie działałem w Solidworks, a zwłaszcza Blender->Solidworks. Dzięki za odpowiedź Chrupek

Napisano

Można wyeksportować model z Blendera do Solida ale nic z jego geometrią nie zrobimy ani nie da się wykonać żadnych obliczeń. Model taki będzie jak kamień, widoczny ale bezużyteczny...

Napisano

@blukazs

Twój post jest całkowicie niezrozumiały. Pomijając literówki i brak znaków diakrytycznych, to po prostu gubisz podmiot i nie wiadomo o czym piszesz.

Napisano
@blukazs

Twój post jest całkowicie niezrozumiały. Pomijając literówki i brak znaków diakrytycznych, to po prostu gubisz podmiot i nie wiadomo o czym piszesz.

Przepraszam, już nie będę, nie wiedziałem że jest jest ze mną aż tak źle! Poniedziałek :) Chodzi mi o to że skoro DT zaczyna robić tutoriale do blendera to jest to bardzo dobry znak. W zasadzie to zaczynałem od blender, ale jakoś brakowało mi profesjonalnych tutoriali a to podstawa. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności