Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

prawdę mówiąc to te jaranie się że wyrenderuje wszystko co mu się wrzuci to takie trochę meeeh bo takie coś to ma Cycles, Octane, Arnold, i wiele innych silników.

 

Niezły wynik z optymalizacją zużycia ramu. no i ciekawe jak teraz jest szybki.

 

Ale i tak wole cycka :P osobiście nie wiem w sumie czemu.

 

i też nie ogarniam nie śledziłem tak rendermena ale to dopiero od tej wersji render man, będzie miał możliwość emitowania światła z meshu? Oo? Dobrze zrozumiałem i czy wcześniej nie było możliwości żeby volume świecił? dobrze to przeczytałem co prawda opór po łepkach tak więc jakby ktoś mnie mógł sprostować byłbym wdzięczny bo aż niechec mi się w to wierzyć.

Napisano

Wlasnie tez ten nius mi wyskoczył na facebooku (w koncu sie do czegos przydał!)

http://renderman.pixar.com/view/DP25849

 

 

Ale najlepsza dla mnie wiadomosc to ze w koncu zrobia wersje non-commercial, ktora ma niczym sie nie roznic od wersji commercial!! :O Nie wiem, czy dzis prima aprilis?

 

 

Dotychczas to tak bardzo niedostepny byl, nawet wersja student byla ograniczona terytorialnie do ameryki. Czy to taka odpowiedz na arnolda.

 

 

prawdę mówiąc to te jaranie się że wyrenderuje wszystko co mu się wrzuci to takie trochę meeeh bo takie coś to ma Cycles, Octane, Arnold, i wiele innych silników.

 

 

z twoich slow wynika jakby najpierw byl Cycles a potem dopiero wszystko.

 

 

Ale i tak wole cycka :P osobiście nie wiem w sumie czemu.

 

 

No wlasnie

Napisano

Ja wole Cyclesa bo ma baking tekstur z obsługą OSLa i cudowne proceduralne texy. Ale do animek to raczej bym wybrał którykolwiek inny ze wspomnianych przez Azbesty. Teksturowanie w cyclesie > bake > render w RenderManie. Idealny workflow top class. :)

Napisano

zastanawiałem się ostatnio jakim cudem Carnegie Mellon University ma takie postępy w tak zaawansowanych technologiach, a teraz sie okazuje, że to też sprawka Disneya. Naprawdę ta firma robi na mnie coraz większe wrażenie - zupełna odwrotność googla - pokazują rzeczy jak już działają zamiast tworzyć o tym filmy promocyjne ;)

Napisano

Olaf- Póki będą robić otwarte technologie tak jak to robi sony (imageworks) to bardzo spoko i im kibicuje. Oby tylko kiedyś nie zmienili polityki i nie stali się trollem patentowym.

Napisano

To co powstaje dzięki Disneyowi to klasyczne patenty, nie miejsce guzika na czarnej tabliczce.

Carnegie Mellon ma imponujące osiągnięcia w badaniu mózgu - czy na ym etapie już - czytaniu mózgu. Jeżeli zobaczysz proteze, ktora rusza się sama - podziękuj inwestycjom Disneya w naukę. Jak zobaczysz kolesia w okularach za 80usd, ktore kupił od googla za 1500+vat podziekuj googlowi za innowacyjność ;)

Napisano
i też nie ogarniam nie śledziłem tak rendermena ale to dopiero od tej wersji render man, będzie miał możliwość emitowania światła z meshu? Oo? Dobrze zrozumiałem i czy wcześniej nie było możliwości żeby volume świecił? dobrze to przeczytałem co prawda opór po łepkach tak więc jakby ktoś mnie mógł sprostować byłbym wdzięczny bo aż niechec mi się w to wierzyć.

 

W specyfikacji jest chyba od dawna, ale praktyczna implementacja chyba od 18.0 czyli 2012. Teraz zostało zoptymalizowane pod ten RIS.

Napisano

Może nie było emitowania światła z mesha ale za to były zajebiście wydajne Area Lighty. Oglądałem nawet tutek gdzie oświetleniowiec z Pixara pokazywał jak oni fejkują global ilumination, setki area lightów na scenę, mrówcza robota a efekt niesamowity.

Renderman był przez chwilę bardzo w dupie z technologią i ficzerami, szybkość pierwsza klasa ale co z tego jeśli wykonywane obliczenia były prostsze a obrazki mniej realistyczne. Duże zmiany się zadziały przy Monster University, teraz widzę że nabierają rozpędu. Pewnie poczuli na plecach chuch Arnolda z którego teraz korzysta chyba 90% branży filmowej. Konkurencja, lubie to. :)

Napisano

komedia dlaczego? każdy ma inne potrzeby i inny workflow. i każdy ma swoje upodobania. Tak się złożyło że wypowiedziały się osoby które używają w większości cycka, i już. A to że render man to świetny silnik to chyba nikomu tłumaczyć nie trzeba.

Napisano (edytowane)
Renderman był przez chwilę bardzo w dupie z technologią i ficzerami, szybkość pierwsza klasa ale co z tego jeśli wykonywane obliczenia były prostsze a obrazki mniej realistyczne. Duże zmiany się zadziały przy Monster University, teraz widzę że nabierają rozpędu. Pewnie poczuli na plecach chuch Arnolda z którego teraz korzysta chyba 90% branży filmowej. Konkurencja, lubie to. :)

 

Ale zdajesz sobie sprawe, ze studia takie jak np Weta i ILM pracuja na rendermanie od samego poczatku po dzien dzisiejszy i ich te wszystkie "mniej realistyczne" filmy sa wlasnie z rendermana.

Czesc rozwijanej technologii w samym Rendermanie nie pochodzi tylko z Pixara/Disneya ale tez w duzej czesci z ILM oraz Weta.

 

Na Arnoldzie siedzi Sony bo tam tez sie narodzil, ale nie wiem jakie jeszcze studia z 'branzy filmowej' z arnolda korzystaja na codzien.

Edytowane przez tmdag
Napisano

ILM korzysta również z Arnolda. Pacific Rim i Star Trek Into Darkness były głównie na nim renderowane. Według Fajardo w tamtym roku Arnold stał się ich głównym rendererem.

Co do studiów głównie korzystających z Arnolda: Framestone, TheMill, Prime Focus, Whiskytree, Luma Pictures i masa innych. Oczywiście są też inne które wykorzystują go jako drugi renderer, MPC z tego co wyczytałem.

 

Nie twierdzę że RenderManem nie da się uzyskać fotorealistycznych efektów. Oczywiście że się da tylko w porównaniu do Arnoldów, Cyclesów, Octanów czy innych silników o podobnej filozofii jest to dużo trudniejsze i wymaga większych nakładów pracy.

Napisano
ILM korzysta również z Arnolda. Pacific Rim i Star Trek Into Darkness były głównie na nim renderowane. Według Fajardo w tamtym roku Arnold stał się ich głównym rendererem.

Co do studiów głównie korzystających z Arnolda: Framestone, TheMill, Prime Focus, Whiskytree, Luma Pictures i masa innych. Oczywiście są też inne które wykorzystują go jako drugi renderer, MPC z tego co wyczytałem.

 

Nie twierdzę że RenderManem nie da się uzyskać fotorealistycznych efektów. Oczywiście że się da tylko w porównaniu do Arnoldów, Cyclesów, Octanów czy innych silników o podobnej filozofii jest to dużo trudniejsze i wymaga większych nakładów pracy.

 

Proszę sie uspokoić z Arnoldem i nie popadać w euforie. Ręczę Ci, że studia, o których wspomniałeś posiadają wersje której pewnie nigdy nie ujrzysz na oczy pracując na oryginalnym produkcie firmy Solid Angle. Jest pewien schemat, którym kierują się większe machiny produkcyjne: a) cena b) możliwości współpracy z zespołem rnd oprogramowania c) możliwości silnika renderującego.

Napisano
Proszę sie uspokoić z Arnoldem i nie popadać w euforie. Ręczę Ci, że studia, o których wspomniałeś posiadają wersje której pewnie nigdy nie ujrzysz na oczy pracując na oryginalnym produkcie firmy Solid Angle.

 

Liczy się że to się staje coraz bardziej dostępne i jest łatwiejsze do nauczenia sie i zaimplementowania w pipelinie albo dołączenie do teamu który używa ten sam renderer.

 

Czy Sony używa ten sam silnik i tylko ma własny translator czy to jest większa różnica? Możesz opowiedzieć jak to z grubsza wygląda?

Napisano
Liczy się że to się staje coraz bardziej dostępne i jest łatwiejsze do nauczenia sie i zaimplementowania w pipelinie albo dołączenie do teamu który używa ten sam renderer.

 

Poprosze podziel sie zrodlem informacji.

 

Czy Sony używa ten sam silnik i tylko ma własny translator czy to jest większa różnica? Możesz opowiedzieć jak to z grubsza wygląda?

 

Nie wiem jak jest w Sonym, zapytaj Alberta, on tam robil przez jakis czas. We Framestore mamy wiekszosc 'wlasnych' narzedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności