Napisano 6 Sierpień 201410 l Natron to projekt darmowego programu do kompozycji opartego na nodach. Program w nowej wersji zostanie przedstawiony podczas SIGGRAPH 2014. W internecie pojawił się na razie krótki teaser projektu. Pełna treść: Natron - program do kompozycji opartegy na nodach (open-source)
Napisano 6 Sierpień 201410 l footage pokazany tutaj, to było z tears of steel http://youtu.be/0CoJBR9YmB8?t=2m12s a tam chyba compositing był robiony w Blenderze. Czyli co? Także opensourceowa konkurencja dla Blendera, także oparta na nodach i prezentowana na tym samym materiale?
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor No z tego co czytam to compo robiony był w większości na tym Natronie. Zapomniałem podać tego linka: https://natron.inria.fr/ Oficjalna strona projektu. Nie tylko instytutu. Download: http://natron.inria.fr/install/
Napisano 6 Sierpień 201410 l Wygląda jak franken-nuke, ale nie powiem, zachęca do śledzenia bardziej niż MambaFX. To już kolejny po ButtleFX opensourcowy node compositor pisany przez Francuzów. Zamiast robić dziesięć osobnych programów powinni się skrzyknąć i zrobić jeden a solidny.
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor @Rotomonks: zgadza się. Tylko w tym przypadku stoi za projektem naprawdę mocny zespół naukowców i programistów. Fajnie, że robią to właśnie na open source.
Napisano 6 Sierpień 201410 l Cytat Także opensourceowa konkurencja dla Blendera, także oparta na nodach i prezentowana na tym samym materiale? Dla tego o ile rozumiem Blender w compo będzie taką konkurencją jaką jest compositing w Houdinim dla Nuke ;) Tzn. niby będzie, ale praktycznie żadna. Edytowane 6 Sierpień 201410 l przez legomir
Napisano 6 Sierpień 201410 l @Adek: Ponieważ środowisko naukowe i informatyczne nie jest mi obce, twierdzę, że naprawdę mocny zespół naukowców i programistów to wyjątkowo zły prognostyk... :) Potrzeba trochę ludzi mocnych i w innych dziedzinach, żeby powstał udany produkt :) Ale ale, żeby nie zapeszać. Jeśli podejdą do tematu perspektywicznie i nowocześnie, to może być z tego coś fajnego. :):)
Napisano 6 Sierpień 201410 l Fiu fiu. Ciekawe co z tego wyjdzie. Bardzo mnie ucieszył ten nius i czekam co pokażą :)
Napisano 6 Sierpień 201410 l Wyglada zacnie. Z pewnoscia wyprobuje, bo na Nuke`a mnie nie stac, a AFXa nie znosze :)
Napisano 6 Sierpień 201410 l wyglada zacnie — nooo ze screenshotow to az plagiatem nuke'a zalatuje... ciekawe czy to nie jest juz zbyt przegieta zrzynka. :) no nic... zasyssam, potestujem.
Napisano 6 Sierpień 201410 l ikkiz- Materiały z open movie można legalnie pobrać i wykorzystać do prezentacji czegokolwiek, również do promocji innych softów. Taka licencja.
Napisano 6 Sierpień 201410 l Cytat footage pokazany tutaj, to było z tears of steel http://youtu.be/0CoJBR9YmB8?t=2m12s a tam chyba compositing był robiony w Blenderze. Czyli co? Tears było open source więc jak napiszesz program, to mozesz sobie ściągnąć materiał z filmu i zaprezentować jego możliwości na tymże. edit; jakis spamer sie wpi$%%$* z postem przede mnie ;)
Napisano 6 Sierpień 201410 l No właśnie testuję i aż czuję pewien niesmak. Bo raz że to już nie jest inspiracja tylko totalna podróba Nuke'a, a dwa, że dosyć nieudolna jeśli chodzi o UX. Drobne różnice irytują. Le Big Mac i majonez zamiast keczupu. Ogólnie za wcześnie żeby ocenić czy to ma szanse powodzenia. Wydaje mi się, że takie ścisłe wzorowanie się na Nuku nie ma sensu. Mądrzej chyba byłoby zrobić coś, co odpowiednio skonfigurowane zachowuje się prawie jak Nuke, ale jest czymś więcej, jest mega szybkie, mega stabilne, mega skryptowalne. A tak to tylko ńjuk z biedronki, ze wszystkimi wadami podróbki, skazany na gonienie króliczka. Ciekaw jestem jak zareaguje The Foundry.
Napisano 6 Sierpień 201410 l Czyli podejście jak GIMP - klon photoshopa tylko mniej dopracowany? Źle to wróży.
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor Zaczekajcie chociaż do premiery tej nowej wersji na SIGGRAPHIE. Czytałem właśnie ten wątek u nich - wiele osób chciało, aby to wyglądało jak NUKE. Porównanie z GIMPem raczej nietrafione bo GIMP to nie jest klon Photoshopa. Ale jestem ciekaw co będą pisali ludzie po SIGGRAPHie o tym projekcie. Widzę, że zapotrzebowanie na takie softy jest - zaraz będzie kolejna rzecz do oceny ;)
Napisano 7 Sierpień 201410 l No zrzyna z Nuke`a jest mocna, nawet skroty klawiszowe sa takie same w przypadkach, ktore przetestowalem;) Fajnie, ze dzieki temu mozna od razu siadac do roboty, ale odczuwam pewien niesmak. Jakbym zdradzal zone z jej siostra blizniaczka (bez nogi) ;)
Napisano 7 Sierpień 201410 l Mało stabilne na razie. Kila razy mi się wywalił na prostej zabawie z 80gb plikiem, ale wydaje mi się że właśnie te same skróty i podobny interfejs jest siłą tego programu. Siadasz i pracujesz. Poza tym porównując ceny( nuke 3026 euro / nuke x 5849 euro) Nie mam żadnych pytań. Poprawią stabilność to będzie dobrze.
Napisano 7 Sierpień 201410 l Mi tam się nie wywala. Ale interfejs działa trochę topornie. Skróty klawiszowe to powinna być opcja. Tak jak w programach 3D można sobie wybrać sposób nawigacji. W dzisiejszych czasach soft powinien być tak pisany, aby nawet na samym początku, kiedy jeszcze nic nie robi, mógł mieć skrót klawiszowy do nicnierobienia i możliwość oskryptowania nicnierobienia. Nie wiem jak można w ogóle to pominąć w sofcie graficznym. A i tak umożliwienie czegoś a ścisłe wzorowanie się to jest spora różnica. Dla mnie ten soft to dopiero początek wyboistej drogi. I wydaje mi się, że taka imitacja się po prostu nie sprawdzi. Ale zobaczymy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto