Skocz do zawartości

Scena 3D: Master of the books


Rekomendowane odpowiedzi

RNNum6K.jpg

 

Witam,

Dawno mnie nie bylo na forum,

Chce podzielic sie moja ostatnia praca - cwiczenie enviromentu i oswietlenia.

 

Historia o czarodzieju, ktory sie niechcaco zamienil w szczura. JAk sie okazalo zamiana z powrotem w czlowieka to nie taka prosta sprawa :)

 

Poniewaz moj domowy komp to tak nie zabardzo sie nadaje do 3d, a ja tez specjalnie duzo czasu nie mam, wiec kluczowa kwestia byla optymalizacja. Mialem duzo frajdy z tym obrazkiem, docelowo bylo stworzenie biblioteki z prostych, powtarzalnych elementow, dzieki czemu moglem przyspieszyc budowe sceny. Uzylem calkiem nietypowej kamery, zeby pozmieniac perespektywe, Oswietlenie sceny to glownie swiatlo ksiezyca wpadajace w dziure w suficie i cala masa swieczek do dodania kontrastu.

Mniej technicznie dopieszczonych elementow, na to braklo czasu, bardziej mi zalezalo na tym zeby obrazek mial ogolny wyglad i klimat.

Ogolnie czasy renderow sa calkiem okej wiec zanimuje kamere i zrenderuje kilka ujec

Edytowane przez mancubus
dodaje miniaturke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Swietna praca! Udalo ci sie uzyskac fajny klimat. Jak na moje skromne zdanie praca zasluguje na fronta. Takie moje male uwagi to to, ze AA ci sie gdzie niegdzie posypalo, sam plomien swieczek moze zastapilbym jakas teksturka plomienia i tak samo jak juz thecrev zauwazyl, swiatlo od swieczek moze troche za jasne, przydalo by sie troche ciemniej na dole i po rogach kadru, zeby skupic bardziej uwage na szczurku. Ale tak poza tym to super

 

PS. Na prawde jestes w Singapurze ? Co tam robisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za trafne uwagi,

 

Zgadzam sie ze swieczkami, ze za mocne wyszly, monitor mam ok, ale sterowniki z jakiegos wzgledu nie dzialaja, wiec finalowa wersje porownywalem na innym kompie. Wrzucilem do szopa i po podkreceniu leveli, swieczki w sumie sa extra mocne, macie racje, trzeba bylo je tez stonowac.

@ xmass : Dzieki, ksiazki sa dosc low poly - porobilem w Lightwave 3 wersje, takie super lowresowe, w tle sredni low-res blizej, no i glowna ksiazka to ma troche wiecej polygonow , pomodelowalem osobne kartki. Texturki w wiekszosci z cgtextures.com troche textur malowalem od reki

@ thecrev : siateczki pokaze i moze kilks screenshootow elementow, jak robilem zeby sie nie narobic :D Siateczki sa bardzo low poly ale przy duzej ilosc obiektow robi sie gesto :) Co masz na mysli, mowiac wersja na tapete ? myslalem ze 1200x1800 wystarczy :)

@ Pawelkos : ze swiatlem sie zgadzam, jakas textura plomienia to i nawet byla, ale przy tak silnych zrodlach swiatla to wszystko pozabijalo, jak bede renderowac animacje to plomienie zastopie jakimis animowanym gifem no i excluduje od oswietlenia sceny coby za jasne nie bylo. Dobra uwaga, jak bede animowal swiatelka to je troche stonuje. A co do pytania, tak w Singapurze od jakiegos czasu jestem, pracjue w ILM

@ Nathanielxd : Dzieki, ciesze sie ze sie podoba!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arturprx2 : Z kamera to od samego poczatku wiedzialem ze chce widziec w wiezy dziure w suficie, calkiem dobry kawalek podlogi, no i w centralnej czesci glowna ksiazke. Uzylem Advanced Camera z Lightwava - mozna ustawic osobne FOV - pionowo okolo 80 i horyzontalne okolo 65 stopni, no i kamere nisko przy ziemi coby przy skoncentrowaniu na szczurku nadal widac sufit.

Troche testow z tym bylo coby zredukowac znieksztalcenia przy tak szerokim kacie. Docelowo mialo byc przynajmniej dwa razy tyle pieter i bardziej epickie rozmiary, ale jakkolwiek bym sie nie bawil z kamera to wyginalo po katach, albo dziura w suficie wygladala jak jajo :) Zdecydowanie podzielenie FOV na pionowy i poziomy pomoglo zredukowac rozciagniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna historia, swietne wykonanie. Poboda mi się ze powsadzałes podpowiedzi co tak naprawdę się stało. Ta czapka i kij, w ksiązce strona otwarta na człowieku. To swiatło za myszą to jakis dodany point light czy podmalówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna scenka. Podoba mi się ten bałagan z książek i liści, dziura w suficie i światło wpadające przez nią też klimatyczne, no i oczywiście ujęcie świetne. To co trochę razi to już wcześniej wspominane światło ze świeczek, które sprawia wrażenie że pomieszczenie oświetlone jest z góry przez zwykłą żarówkę (zbyt mocno świeci i jest go za dużo). Zmniejszyłbym też rozświetlenie pajęczyn - albo zmniejszył ich ilość (głównie na tylnych regałach), bo w pierwszej chwili myślałem że nałożyłeś dym papierosowy na całość. Pajęczyny moim zdaniem w wielu miejscach powinny być mniej widoczne i wtedy obrazek będzie bardziej przejrzysty. Tak czy siak całość bardzo mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dobre slowa i krytyke,

@ fishinthewater,Azbesty,STRZYG,natas : Dzieki wielkie!

@PLS : zgodze sie z toba na temat pajeczyn, przez to ze jest ich tak wiele, przynajmniej moglbym uzyc bardziej losowej przezroczystosci zeby je troche zmniejszyc, no i zgodze sie z tym oswietleniem, troche mnie ponioslo :) Na szczescie do animacji te 2 rzeczy moge jeszcze poprawic i stonowac.

 

@rice : mialem nadzieje ze ktos te podpowiedzi zauwazy, ciesze sie ze ze sa zauwazalne :) Tak swiatlo za szczurkiem to point light, tak zeby extra doswietlic i zeby szczurek byl bardziej widoczny. Na poczatku chcialem go oddzielic od ksiazki dajac mu rim light, ale przy tym rozmiarze gryzonia, tylne oswietlenie zmienialo sylwetke i nawet uszu nie bylo widac, wiec postawilem na negative space :)

 

No i siatka, jak juz wspominalem nie ma tutaj zadnych fajerwerkow, na pierwszym miejscu byla optymalizacja, tak ze udalo sie w 4 milionach polygonow zmiescic. Wieksze natezenie postawilem na zabawe ze swiatlem, tak zeby test rendery dlugo nie zajmowaly. Wiekszosc takie low-poly, szczegolnie plany pajeczyn czy ksiazki - czyly elementow ktore sie najbardziej powtarzaja.

 

c0GGHwK.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne! Podziwiam ogrom pracy i uzyskany klimacik :)

 

Szkoda, że szczur taki sztywny, trochę pozbawiony życia, jak wypchany. Myślę że mógłby być sporo większy, do tego siedzieć na tych książkach czy coś w tym stylu, po prostu nadać mu więcej cech ludzkich i tchnąć więcej w niego życia. Odbieram to trochę, jakby praca była za mało skoncentrowana na tym szczurze, a on powinien być najważniejszy wg. mnie. No ale co tam, podoba mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności