Gajowy Napisano 8 Listopad 2014 Share Napisano 8 Listopad 2014 (edytowane) Hej! Ostatnio wysyp aut na forum to pomyślałem, ze mogłbym i ja coś wydłubać ;) Chciałbym na koniec zrobić jakąś scenkę z tym modelem, a że doświadczenie w tym mam zerowe to i Wasza pomoc zapewne się tu przyda :) Na razie model skończony w 80%. Zostało kilka szczegółów do zrobienia, jakiś prosty środek i może elementy silnika co by nie było pusto pod blachą :) Jakbyście widzieli jakieś błędy to krzyczcie. Wszelkie uwagi również mi pomogą :) Edytowane 28 Luty 2015 przez Gajowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slim_ Napisano 8 Listopad 2014 Share Napisano 8 Listopad 2014 F40! Nie sprawdzałem zgodności z oryginałem, ale wygląda bardzo dobrze. Pokaż siaty :) Czekam na rendery :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 8 Listopad 2014 Autor Share Napisano 8 Listopad 2014 Dzięki Slim! Staram się trzymać blueprintów, choc drobne poprawkii na koniec pewnie będą :) siatki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 9 Listopad 2014 Share Napisano 9 Listopad 2014 hej, bardzo ladny rowny model, ale nie zawsze mozna ufac blueprintom, zawsze trzeba pracowac na zdjeciach. ja wylapalem kilka bledow: edit. ah wloty na klapie silnika ilosc ok to tez sa 2 wersje ale jednak sporo roznia sie od oryginaly, w tym duzym wlocie masz poprzeczke a te male inaczej sa wykonczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 9 Listopad 2014 Autor Share Napisano 9 Listopad 2014 Maciek dzieki za wskazówki! :) Postaram się poprawić te elementy. Na tym obrazku porównawczym widać co tu jeszcze jest do poprawy, musze więcej przerw robic w modelowaniu i przygladać się swoim wyczynom :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 9 Listopad 2014 Share Napisano 9 Listopad 2014 ja jak modeluje auto to mam odalone z 15 zdjec danego obszaru auta kty wlasnie modeluje i zrobie kawalek potem 3 minuty ogladam zdjecia i znowu modeluje i tak w kolko :) nie wiem czy znasz ale polecam ta stronke bardzo duzo zdjec dobrej rozdzielczosci i wiekszosc aut jest. http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/ czekam na postepy :) aha i opone popraw bo wyglada glutowato :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 22 Listopad 2014 Autor Share Napisano 22 Listopad 2014 Hej! Poprawiłem model tam gdzie było trzeba, dołożyłem wstępnny środek. Wciąż zastanawiam się czy zrobić go na full czy tylko żeby cos było :) Kusi mnie ujęcie z otwartymi drzwiami ;) Na odbiciach widać, ze troche poprawek się jeszcze przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slim_ Napisano 22 Listopad 2014 Share Napisano 22 Listopad 2014 Jasne że robić środek! ;) nie jest skomplikowany więc powinno iść gładko. Zresztą nie wiele Ci już zostało. Nawiewy, przełączniki, zegary, stacyjka i gotowe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 22 Listopad 2014 Autor Share Napisano 22 Listopad 2014 No to trzeba będzie robic :) Na siedzeniach dam subdiva na 2 i będą jakoś wyglądać. Zastanawiam się jak zrobić wyciecie na logo przy nadkolu i otwory na spojlerze, chyba je booleanem potraktuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 25 Listopad 2014 Autor Share Napisano 25 Listopad 2014 Od dzisiaj można wejść do środka :) Teraz posiedze nad jakimś napędem, żeby się i przejechać było można :) Szczegóły zostawie sobie na póżniej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 25 Listopad 2014 Share Napisano 25 Listopad 2014 W tym autku bardzo podoba mi się otwieranie drzwi "na linkę" :) Co do modelu to wygląda poprawnie, choć czasami wydaje mi się, że zbyt plastikowo w sensie za słabe chamfery na zagięciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 23 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 23 Grudzień 2014 (edytowane) Hej! Wreszcie znalazłem czas by trochę podłubać przy modelu :) Wrzucam efekty. Dorobiony cały silnik z innymi bebechami i wskaźniki na desce. Odkurzyłem tez Zbrusha, by machnąć tam kunia :) Poszło też trochę innych mniejszych zmian, może niewidocznych na pierwszy rzut oka ale robiacych swoje :) Czas jeszcze popracować nad środkiem i chyba to na tyle z modelowania :) Wiktor, dzięki za uwagę, przyjrze się temu :) Wesołych Świąt! Edytowane 23 Grudzień 2014 przez Gajowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 23 Grudzień 2014 Share Napisano 23 Grudzień 2014 sztos! na fronta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwadron Napisano 23 Grudzień 2014 Share Napisano 23 Grudzień 2014 jest robota ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 23 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 23 Grudzień 2014 Dzięki chłopaki! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 Ojj mi tez bardzo sie podoba :) nie wiem czy kierownica nie za chuda i mala ale to tak mowie bez porownywania z oryginalem. A mam pytanie byla by opcja udostepnienia modelu do tylko do wyrenderowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slim_ Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 Ślicznie! Dobra robota :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 24 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 24 Grudzień 2014 Slim dzięki! Maciek, jak będzie skończony to myśle ze tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 29 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2014 Cześć! Dokończyłem wnętrze i zmieniłem opone, teraz powinno być lepiej :) Wrzucam jak wygląda sprawa z odbiciami. Refl golss na 100. Niektóre odbicia wygladają dziwacznie, szczególnie na przednim zderzaku tam przy wlocie. Nie mam pojecia z czego to wynika, siatka jest tam prosta i nie powinno się tam źle dziać.. Chyba że coś innego jest skopane, nie wiem, nie znam się :p Ogólnie śmiało mówcie czy jest źle, coś trzeba poprawić czy zostawić tak jak jest, mam jeszcze chwile czasu na poprawki :) studio oświetlone jednym vraylightem jako sphere. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 30 Grudzień 2014 Share Napisano 30 Grudzień 2014 jak dla mnie wszystko jest ok. mysle ze najlepiej jak bedziesz sie wzorowal na starych zdjeciach studyjnych i probowal odwzorowac z nich refleksy, wiesz juz ze tak da sie i wyglada ladnie. W postprodukcji na koniec morzesz wyrownac niektore refleksy, dorysowac, wymazac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 24 Luty 2015 Autor Share Napisano 24 Luty 2015 Cześć! Sesja skończona, można się brać wreszcie za poważne rzeczy :p Zrobiłem wstępne materiały, na razie tylko na zewnątrz bo natrafiłem na kilka kłopotów. Model sam w sobie ma w niektórych miejscach słabe punkty, coś tam jest krzywo coś źle odbija ale to juz zostawiam w spokoju. Chciałbym zrobic porządne studio i porządne materiały :) Z tego co już jest podoba mi się materiał opony i felg. Lakier to standardowy carpaint z vraya. Dwa całe dni tez się nasiedziałem żeby zrobić fajne światła a nie są jeszcze takie jak chce żeby były. Zrobiłem sobie scenka z lampą i oświetliłem przy pomocy hdri (to ta na końcu :P) i wyszło ekstra. W identyczny sposób zrobiłem światła na modelu i średnio to wygląda. Wydaje mi się ze to wina oświetlenia studia, bo raz efekt jest fajny a raz go w ogóle nie ma. O ile tylne lampy są spoko to dolne i kierunki z przodu są tragiczne.. Jak to doprowadzić do porządku? Druga sprawa to całe moje studio. Robiłem je dawno temu z jakiegoś tutka i stopniowo poprawiałem co tam mi nie pasowało. Na potrzeby tej sceny dodałem jedna lampę dającą tylko odbicia. Czasmi render wydzie fajny a innym razem mega plastikowy.. Od czego to zależy? Czy to wina słabych materiałów czy studia? A może tego i tego :) Wspomne wyłączam odbicia fresnela bo jeszcze ich nie ogarniam.. DOdaje ustawienia vraya i studio z prośbą o rzucenie okiem :) Ostatnia rzecz to śmiech na sali ale dla mnie to smutny problem :P Chodzi o rozpierdziel w materiałach :P elementów dużo, to i materiałów się uzbiera. W Tej chwili mam zawalony cały 'compact' a dojdzie jeszcze przecież cały środek :P Wpadłem na pomysł żeby stoworzyć materiał MultiSub i tam nawrzucać np. same materiały klosza lampy. No sprawdza się ale nie wydaje mi się żeby to było najlepsze wyjście. Czy w trybie 'slate', którego jeszcze nie używałem da się jakoś pogrupować materiały żeby był jakiś porządek? A może jakaś inna metoda o jakiej nie mam pojęcia? No oczywiście proszę o krytyczną ocenę tego co do tej pory powstało i rady jak to uratować :P Tutaj lampa zrobiona w celu nauczenia się jak ją robic :) Tu wygląda fajnie, w studiu źle.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akierek Napisano 24 Luty 2015 Share Napisano 24 Luty 2015 Jak dla mnie rewelacja, w szczegolnosci model mi sie podoba. Nic, tylko patrzec i sie uczyc w moim przypadku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 oponki faktycznie fajnie wygladaja. swiatla moze sporboj bardziej bialy chrom zrobic, plus swiatlo skierowane w lamby. Pamietaj tez ze w postrpo mozesz bardzo duzo osiagnac. co do studia to tu jest najgorzej. nie mozesz uzywac studia z innego auta bo nie ma opcji ze wyjdzie dobrze, musisz rozlozyc refleksy na aucie zeby podkreslaly bryle i ksztalty auta, ladnie sie zaczynaly i konczyly i wspolgraly miedzy soba, nie za duzo nie za malo :) najlepiej wzoruj sie na oryginalnej fotce i probuj odtworzyc takie refleksy i takie ustawienie kamery jak w oryginale. staraj sie jak najbardziej upodobnic je to fototek, wzucaj tez po postpro bo to duzo daje. http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_1c.htm http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_1f.htm http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_22.htm http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_23.htm http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_2b.htm ps. z tego co widze to w vrayplanach nie masz wogole zadnych gradientow czy blend, dodaj je zeby swiatlo bylo miekkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 26 Luty 2015 Autor Share Napisano 26 Luty 2015 Dzięki za wyjaśnienie niektórych spraw, powalcze z tym i coś wrzuce :) Na razie o post pro nie mam pojęcia, jedyne co tam moge zmienić to jakieś podstawowe rzeczy jak kontrast, nasycenie itd. Na jakieś wieksze poprawki jeszcze mnie nie stać. Na razie chce sie skupić na tym co max wypluje, jak to będzie na akceptowalnym poziomie to przejdę do post :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ikkiz Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Model jest bardzo fajny, dokładny i wierny, ale temat to sobie wybrałeś na prawdę szkaradny, już nie ma brzydszego auta, chyba, że multipla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reynevan Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Multiple ktoś już tu modelował. Nawet nieźle ją wyrenderował ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Fajny model rendery ok troche mozna podbic na jakosci, ale swiatla w studio raczej bym pozmienial.Maska troche za bardzo oswietlona ,bardziej bym wydobyl kontur auta,moze jakims miekkim backlightem.W compacie mozesz sobiwe wyczyscic materialy ktore juz uzyles i pracowac and nowymi , nie ograniczaja Cie 24 sloty.Takze w postrodukcji jescze mozna troche popracowac.Troche podkrecilem jedno ujecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 26 Luty 2015 Autor Share Napisano 26 Luty 2015 No no, o wiele lepiej wygląda :) Nie wiedziałem że aż tyle można suwakami zmienić :) Z materiałami sobie poradziłem, w trybie slate robie soibe nowe okienka i jest porządek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 28 Luty 2015 Autor Share Napisano 28 Luty 2015 Jest lepiej, znacznie lepiej :) Posiedziałem i poskładałem. Nowe studio, wreszcie jakoś to zaczyna wyglądać :) Pobawie się z tym jeszcze, poustawiam lepiej oświetlenie, i powalcze z refleksami na przednich kierunkach :) No i warto by też żeby miał jakiś kierunkowskaz na boku :) Co się zmieniło: - model i materiał tarczy hamulcowej - materiał zacisku - lekko przyciemnione szyby Wszystkie mapki mi się poodwracały przez symetrie :) Mam jeszcze pytanie, na spojlerze muszę dać bumpa z napisem F40 i nie wiem za bardzo jak sobie z tym poradzić. Na karoserii jest materiał vraycarpaint no i tam nie ma miejsca na takiego bumpa. Da się jakoś ten materiał edytować by dodać taką mapkę? Może jakaś inny sposób? :) Tradycyjnie, wszelkie uwagi i komentarze mile widziane :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 1 Marzec 2015 Share Napisano 1 Marzec 2015 Bardzo ładnie! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 1 Marzec 2015 Share Napisano 1 Marzec 2015 Uzyj v ray bump material i do niego wepnij bump ai vray car paint. Ewentualnie uzj displacentA. Ladnie wyglada. Wyrenderuj bez tla zlap cien za pomoca wrapera lub vray properties. Cien przechowywany jest wtedy w alphie i mizesz dodac tlo w poscie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 1 Marzec 2015 Autor Share Napisano 1 Marzec 2015 Dzięki, o to chodziło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 1 Marzec 2015 Share Napisano 1 Marzec 2015 (edytowane) Noo o niebo lepiej. Popraw refleksy tak aby nie konczyly sie w polowie maski bo brzydko to wyglada. Pamietaj tez ze pod kazde ujecie ustawiaj troche inaczej studio i oswietlenie. Nie da sie zrobic uniwersalnego. Dopracuj to co jest, potem postpro. I bedzie super pracka, trzymam kciuki :) ps. ja bym wymodelowal ten napis na spojlerze, bedzie dyzo lepiej wygladac niz bump ktorymoze popsuc odbior calego modelu Edytowane 2 Marzec 2015 przez maciek.m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 22 Marzec 2015 Autor Share Napisano 22 Marzec 2015 (edytowane) Cześć! Wszystkie materiały zrobione. Długo mi zeszło nad tym by światła, szczególnie te z tyłu, wyglądały jako tako :) W końcu po przetestowaniu kilkudziesieciu pomysłów ten wygląda najlepiej i jest też chyba fizycznie poprawny ;) Kwestia raczej oświetlenia żeby ładnie się zaświeciły :) Co do wnętrza to była improwizacja z oświetleniem, sami zobaczcie czy dobra :) Jak myślicie poprawiać coś jeszcze? Czy poustawiać oświetlenie. kamerki i przerzucić do 2d? :) ---------------------------------- Ukończona praca: http://max3d.pl/forum/threads/98448-Pojazd-3D-Ferrari-F40 Edytowane 31 Maj 2015 przez Gajowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się