gryzon Napisano 21 Listopad 2014 Napisano 21 Listopad 2014 (edytowane) Na ZBrushCentral pojawił się interesujący sneak peak dotyczący połączenia pomostowego pomiędzy ZBrush i KeyShot. Zobaczycie w nim również jak działają nowe narzędzie do modelowania poligonalnego. Link do wątku na ZBrushCentral: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?190182-A-Sneak-Peek-at-the-ZBrush-to-KeyShot-Bridge Edytowane 21 Listopad 2014 przez gryzon
Monio Napisano 21 Listopad 2014 Napisano 21 Listopad 2014 Urywa łeb. :) Bardzo mnie zastanawia ile workflow będzie się dało przenieść z normalnych softów do modelowania i jaka będzie ilość kroków dla każdej opcji.
Reanimator Napisano 21 Listopad 2014 Napisano 21 Listopad 2014 Dla mnie mistrzowski ruch ze strony obu firm.
Monio Napisano 21 Listopad 2014 Napisano 21 Listopad 2014 Ciekawe jest to że ugadały się 2 firmy które zrobiły piekielnie udane renderery mając kompletnie w tyłku złote standardy branży i wszystko co robi konkurencja. Zbrush przez dekadę był królem w wyświetlaniu i edycji gęstych siatek mimo że nigdy nie korzystał z karty grafiki. :) Dopiero parę lat temu topowe GPU stały się na tyle mocne żeby go prześcignąć. Ciekawe jaki przyrost mocy przyniosą 64bity i czy ten ich magiczny software-renderer znowu wskoczy na podium.
gryzon Napisano 24 Listopad 2014 Autor Napisano 24 Listopad 2014 Dokładnie Monio. Czekam na 64bity, jestem ogromnie ciekaw testów.
makak Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Przyznam, że po początkowej ekscytacji mi przeszło. Oczywiście, to bardzo fajne rozwiązania, ale dla osób siędzących przy wizualizacjach, to i tak raczej nic nie zmienia.
Nezumi Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Zbrush rzadzi ale wez cos wymodeluj w nim w konkretnym rozmiarze... Chyba ze da sie a ja nic nie wiem :D
Azbesty Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Zbrush rzadzi ale wez cos wymodeluj w nim w konkretnym rozmiarze... Chyba ze da sie a ja nic nie wiem :D nie do tego służy ten soft..
Nezumi Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 nie do tego służy ten soft.. Wczesniej nie sluzyl do hard surface a potem sie to bardzo zmienilo. Pozniej nie sluzyl do polymodelingu i znowu sie to zmienilo. A na konferencji pokazali pare testow z renderami architektonicznymi - wiec cholera wie do czego sie moze ZB przydac za chwile. Sluzy do modelowania. Obecnie juz kazdego rodzaju modelowania.
Monio Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Nezumi- Pewnie że sie da. Transpose line może służyć jako miarka, wszystko jest w ustawieniach. Pracując w taki sposób będziesz odnosił sie do nieokreślonej skali globalnej ale jak raz ustawisz skalę transpose według jakiejś znanej ci miary, np głowy ktora ma wysokość 17 cm, to potem bedziesz mógł sobie przeskalować oko zeby miało dokładnie 27milimetrów. http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/transpose/transpose-units/ Jeśli natomiast potrzebujesz zeby twój model miał jakieś realne rozmiary w skali globalnej to prawdopodobnie jest to rownoznaczne ze bedziesz go importował w jakimś zewnetrznym programie. Tam już możesz sobie precyzyjnie wszystko na raz przeskalować. Transpose line to trudna bestia ale to naprawdę jest gizmo na sterydach ktore pozwala na wiecej niż te znane z klasycznych softow 3d. :)
Azbesty Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 nie każdego rodzaju. no ale nie róbmy off topu :P
Nezumi Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Monio - a dzieki za taka podpowiedz - ciezko moze to nazwac precyzja, ale da rade czasami. Azbesty - a do jakiego nie? Pytam przez ciekawosc, zaraz sie swiat nie zawali od takiego mikro offa :D
Azbesty Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 chociażby modelowania parametrycznego. czy proceduralnego.
Nezumi Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 chociażby modelowania parametrycznego. czy proceduralnego. True. Tak niecierpie matematyki i wszystkiego co sie o nia ociera ze nawet mi nie przyszlo to na mysl jako "modelowanie". Zwlaszcza proceduralne bardziej mi sie kojarzy z generowaniem. Ale to juz off na prawde :D
Monio Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Monio - a dzieki za taka podpowiedz - ciezko moze to nazwac precyzja, ale da rade czasami. To na pewno nie jest CAD i modelowanie inżynieryjne. Nie wklepiesz sobie skali obiektu ani nie ustawisz że jakaś ścianka ma być przesunięta dokładnie o daną ilość jednostek. Do tego zbrush nie służy. Za to możliwość zmierzenia czegoś do dziesiętnej części milimetra gdy przyjmujesz jednostkę metrową to aż nadto do rzeczy do jakich nadaje się zbrush. Przy rekonstrukcjach twarzy w medycynie sądowej (tak, wykorzystują do tego skany 3d i zbrusha :) ) to ci w pełni wystarczy.
gryzon Napisano 24 Listopad 2014 Autor Napisano 24 Listopad 2014 Jak dla mnie to te narzędzia przyśpieszą robotę. I tak na ten moment w ZBrush można robić polymodeling ale w bardzo dużym uproszczeniu, ale nie każdy o tym wie. To co pokazują w R7 to jest bardzo duży rozwój. O ile będzie to wygodne i szybkie to wiele osób zrezygnuje z robienia bazowych siatek zewnętrznie. Jeśli chodzi o KeyShot to uważam że genialna sprawa. Nie trzeba Decimetionować meshy, wrzucasz, renderujesz, wysyłasz do wglądu. Oszczędność czasu. Zastanawiam się jak oni to zorganizowali, jakiego rodzaju modele otrzymuje KeyShot skoro to nie są modele po DecimetionMasterze. Tak czy siak wygląda to bardzo obiecująco.
JackTheRippy Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Wyglada to swietnie, nie moge sie doczekac. Ciekawe tylko czy wystarczy zakupienie Zbrusha i Keyshota czy dodatkowo policza sobie za bridge :)
Azbesty Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Jak dla mnie to te narzędzia przyśpieszą robotę. I tak na ten moment w ZBrush można robić polymodeling ale w bardzo dużym uproszczeniu, ale nie każdy o tym wie. To co pokazują w R7 to jest bardzo duży rozwój. O ile będzie to wygodne i szybkie to wiele osób zrezygnuje z robienia bazowych siatek zewnętrznie. Jeśli chodzi o KeyShot to uważam że genialna sprawa. Nie trzeba Decimetionować meshy, wrzucasz, renderujesz, wysyłasz do wglądu. Oszczędność czasu. Zastanawiam się jak oni to zorganizowali, jakiego rodzaju modele otrzymuje KeyShot skoro to nie są modele po DecimetionMasterze. Tak czy siak wygląda to bardzo obiecująco. jakto jakiego rodzaju po prostu eksportuje siatke taka jaka jest... zwykły Goz.. chyba że ja o czymś niewiem
Monio Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Na pewno to nie jest GOZ bo przenosi też instancje, fibermesha, dodatkowe dane o siatce, macapy nawet. Pewnie to format pośredni na bazie plików ZTL.
Azbesty Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 każdy goz jest pisany bezpośrednio pod daną apkę. i to od tego jak dobrze jest napisany tak dużo danych przenosi.. pewnie trochę to rozbudowali i tyle :P albo tak jak mówisz odczytuje plik ZTL i pewnie tak robi. żeby nie eksportować i robić 2 razy tych samych plików to poprostu czyta save.
michalo Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 To jest dedykowana wersja Keyshota dla Zetki, więc może i umie czytać natywne pliki zbrusha bez długiego exportu.. Zrtesztą GoZ śmigał w innych apkach .
gryzon Napisano 24 Listopad 2014 Autor Napisano 24 Listopad 2014 GoZ działało mi tylko fajnie z Blenderem i częściowo fajnie z MODO801, no ale to nieoficjalne GoZy. GoZ do MODO pojawi się z R7.
Nezumi Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 Dobrze, że nie jestem modelerem.... bo nic nie rozumiem, z tego co tu piszecie.... dobrze, że sounddesign nie jest mi obcy... to mi powinno wystarczyć ;) Bez zlosliwosci - co Cie sklonilo do tej wypowiedzi? Pytam bo nigdy mi nie przyszlo do glowy wskoczyc do jakiegos watku muzycznego i oglosic "nie kumam o czym mowicie, ale to nic, bo modeluje w 3D" :D
Monio Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 każdy goz jest pisany bezpośrednio pod daną apkę. i to od tego jak dobrze jest napisany tak dużo danych przenosiTo nie tak. GoZ to SDK i format pliku (.goz) podobny do ZTL tylko że w wersji okrojonej. Możesz dzięki temu wyciągnąć z zetki do twojego softu pewną ograniczoną ilość informacji modelu. Z tego ci się orientuje nie ma tam fibermesha, micromesha, matcapów i wielu innych danych. Czyli komunikacja z keyshotem to mogą być mechanizmy takie jak w GoZ ale to jest wersja GoZ napisana specjalnie pod ten jeden soft, bo on to wszystko obsługuje. Albo po prostu keyshot ładuje całego ZTLa. mellodeque- Nie wiem czemu miał służyć twój komentarz ale cieszę się z tobą. :D
gryzon Napisano 8 Grudzień 2014 Autor Napisano 8 Grudzień 2014 Aniech mnie kule biją!!! ... spokojnie, jeszcze nie. Myślałem że na mikołaja pojadą z tym :)
operonxyz Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 http://pixologic.com/zbrush/features/ZBrush4R7/
Reanimator Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 Wlasnie mialem pytac kiedy nowa wersja! :) Szkoda, ze Keyshot jest tak idiotycznie drogi.
Nezumi Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 Szkoda, ze Keyshot jest tak idiotycznie drogi. Normalnie Keyshot kosztuje USD 995 ale teraz Keyshot for Zbrush to koszt USD 249. Pozniej bedzie o stowke drozszy. Jedyna roznica, ze moze sie komunikowac wylacznie z ZB.
Reanimator Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 (edytowane) Keyshot HD kosztuje 995 i to jest posrana cena jak na soft z ograniczona funkcjonalnoscia. Gdzie jest ten Keyshot for Zbrush? na ich stronie nie widze. edit: http://store.pixologic.com/ZBrush-Plugins/ single-user kosztuje nawet 200$, chociaz do tego jeszcze plugin za 149. Weeeirrdd... Edytowane 29 Styczeń 2015 przez Reanimator
JackTheRippy Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 http://store.pixologic.com/Single-User-License/ łap :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się