Skocz do zawartości

ZBrush i Keyshot


gryzon

Rekomendowane odpowiedzi

Na ZBrushCentral pojawił się interesujący sneak peak dotyczący połączenia pomostowego pomiędzy ZBrush i KeyShot. Zobaczycie w nim również jak działają nowe narzędzie do modelowania poligonalnego.

 

 

Link do wątku na ZBrushCentral:

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?190182-A-Sneak-Peek-at-the-ZBrush-to-KeyShot-Bridge

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ciekawe jest to że ugadały się 2 firmy które zrobiły piekielnie udane renderery mając kompletnie w tyłku złote standardy branży i wszystko co robi konkurencja. Zbrush przez dekadę był królem w wyświetlaniu i edycji gęstych siatek mimo że nigdy nie korzystał z karty grafiki. :) Dopiero parę lat temu topowe GPU stały się na tyle mocne żeby go prześcignąć.

Ciekawe jaki przyrost mocy przyniosą 64bity i czy ten ich magiczny software-renderer znowu wskoczy na podium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do tego służy ten soft..

 

Wczesniej nie sluzyl do hard surface a potem sie to bardzo zmienilo. Pozniej nie sluzyl do polymodelingu i znowu sie to zmienilo. A na konferencji pokazali pare testow z renderami architektonicznymi - wiec cholera wie do czego sie moze ZB przydac za chwile.

Sluzy do modelowania. Obecnie juz kazdego rodzaju modelowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi- Pewnie że sie da. Transpose line może służyć jako miarka, wszystko jest w ustawieniach. Pracując w taki sposób będziesz odnosił sie do nieokreślonej skali globalnej ale jak raz ustawisz skalę transpose według jakiejś znanej ci miary, np głowy ktora ma wysokość 17 cm, to potem bedziesz mógł sobie przeskalować oko zeby miało dokładnie 27milimetrów.

 

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/transpose/transpose-units/

 

Jeśli natomiast potrzebujesz zeby twój model miał jakieś realne rozmiary w skali globalnej to prawdopodobnie jest to rownoznaczne ze bedziesz go importował w jakimś zewnetrznym programie. Tam już możesz sobie precyzyjnie wszystko na raz przeskalować.

 

Transpose line to trudna bestia ale to naprawdę jest gizmo na sterydach ktore pozwala na wiecej niż te znane z klasycznych softow 3d. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociażby modelowania parametrycznego. czy proceduralnego.

True. Tak niecierpie matematyki i wszystkiego co sie o nia ociera ze nawet mi nie przyszlo to na mysl jako "modelowanie". Zwlaszcza proceduralne bardziej mi sie kojarzy z generowaniem. Ale to juz off na prawde :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio - a dzieki za taka podpowiedz - ciezko moze to nazwac precyzja, ale da rade czasami.

To na pewno nie jest CAD i modelowanie inżynieryjne. Nie wklepiesz sobie skali obiektu ani nie ustawisz że jakaś ścianka ma być przesunięta dokładnie o daną ilość jednostek. Do tego zbrush nie służy. Za to możliwość zmierzenia czegoś do dziesiętnej części milimetra gdy przyjmujesz jednostkę metrową to aż nadto do rzeczy do jakich nadaje się zbrush. Przy rekonstrukcjach twarzy w medycynie sądowej (tak, wykorzystują do tego skany 3d i zbrusha :) ) to ci w pełni wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to te narzędzia przyśpieszą robotę. I tak na ten moment w ZBrush można robić polymodeling ale w bardzo dużym uproszczeniu, ale nie każdy o tym wie. To co pokazują w R7 to jest bardzo duży rozwój. O ile będzie to wygodne i szybkie to wiele osób zrezygnuje z robienia bazowych siatek zewnętrznie.

 

Jeśli chodzi o KeyShot to uważam że genialna sprawa. Nie trzeba Decimetionować meshy, wrzucasz, renderujesz, wysyłasz do wglądu. Oszczędność czasu. Zastanawiam się jak oni to zorganizowali, jakiego rodzaju modele otrzymuje KeyShot skoro to nie są modele po DecimetionMasterze. Tak czy siak wygląda to bardzo obiecująco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to te narzędzia przyśpieszą robotę. I tak na ten moment w ZBrush można robić polymodeling ale w bardzo dużym uproszczeniu, ale nie każdy o tym wie. To co pokazują w R7 to jest bardzo duży rozwój. O ile będzie to wygodne i szybkie to wiele osób zrezygnuje z robienia bazowych siatek zewnętrznie.

 

Jeśli chodzi o KeyShot to uważam że genialna sprawa. Nie trzeba Decimetionować meshy, wrzucasz, renderujesz, wysyłasz do wglądu. Oszczędność czasu. Zastanawiam się jak oni to zorganizowali, jakiego rodzaju modele otrzymuje KeyShot skoro to nie są modele po DecimetionMasterze. Tak czy siak wygląda to bardzo obiecująco.

 

 

jakto jakiego rodzaju po prostu eksportuje siatke taka jaka jest... zwykły Goz.. chyba że ja o czymś niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy goz jest pisany bezpośrednio pod daną apkę. i to od tego jak dobrze jest napisany tak dużo danych przenosi.. pewnie trochę to rozbudowali i tyle :P albo tak jak mówisz odczytuje plik ZTL i pewnie tak robi. żeby nie eksportować i robić 2 razy tych samych plików to poprostu czyta save.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że nie jestem modelerem.... bo nic nie rozumiem, z tego co tu piszecie.... dobrze, że sounddesign nie jest mi obcy... to mi powinno wystarczyć ;)

Bez zlosliwosci - co Cie sklonilo do tej wypowiedzi? Pytam bo nigdy mi nie przyszlo do glowy wskoczyc do jakiegos watku muzycznego i oglosic "nie kumam o czym mowicie, ale to nic, bo modeluje w 3D" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy goz jest pisany bezpośrednio pod daną apkę. i to od tego jak dobrze jest napisany tak dużo danych przenosi
To nie tak. GoZ to SDK i format pliku (.goz) podobny do ZTL tylko że w wersji okrojonej. Możesz dzięki temu wyciągnąć z zetki do twojego softu pewną ograniczoną ilość informacji modelu. Z tego ci się orientuje nie ma tam fibermesha, micromesha, matcapów i wielu innych danych. Czyli komunikacja z keyshotem to mogą być mechanizmy takie jak w GoZ ale to jest wersja GoZ napisana specjalnie pod ten jeden soft, bo on to wszystko obsługuje. Albo po prostu keyshot ładuje całego ZTLa.

 

mellodeque- Nie wiem czemu miał służyć twój komentarz ale cieszę się z tobą. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keyshot HD kosztuje 995 i to jest posrana cena jak na soft z ograniczona funkcjonalnoscia.

 

Gdzie jest ten Keyshot for Zbrush? na ich stronie nie widze.

 

edit: http://store.pixologic.com/ZBrush-Plugins/

 

single-user kosztuje nawet 200$, chociaz do tego jeszcze plugin za 149. Weeeirrdd...

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności