Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Znowu nic ciekawego nie dodali, nie naprawili starych bugów, viewport będzie się krzaczył i ogólnie nędza. Sidefx się kończy, idą czasy Blendera.

Napisano
Znowu nic ciekawego nie dodali, nie naprawili starych bugów, viewport będzie się krzaczył i ogólnie nędza. Sidefx się kończy, idą czasy Blendera.

 

starzejesz sie symek i piepszysz 3 po 3 ;]

Napisano

Panowie, to tylko soft, ciekawe czy do mlota, ktorym wbijacie gwozdzie, przywiazujecie sie az tak emocjonalnie. Prosze przestac sie zachowywac jak grupa tetrykow ;)

Milego dnia!

Napisano

SYmek jestes na poziomie tych Blenderowych fanatykow ktorych tak nie lubisz. Ogarnijcie sie ludzie, bo to ani smieszne ani nic ciekawego nie wprowadza do dyskusji. Jest news o danym sofcie, to moze przynim zostanmy ok? Sami co niektorzy wiecznie prowokuje flame'y w tych waktach :/

 

Prezentacja jak zawsze zachecajaca. Ludzie od FX pewnie sie ciesza.

Napisano (edytowane)
SYmek jestes na poziomie tych Blenderowych fanatykow ktorych tak nie lubisz. Ogarnijcie sie ludzie, bo to ani smieszne ani nic ciekawego nie wprowadza do dyskusji. Jest news o danym sofcie, to moze przynim zostanmy ok? Sami co niektorzy wiecznie prowokuje flame'y w tych waktach :/

 

Prezentacja jak zawsze zachecajaca. Ludzie od FX pewnie sie ciesza.

 

Dlaczego od razu blenderowych! proszę nie rzucać tutaj ogólnikami :)

 

Prezentacja jak zawsze zachecajaca. Ludzie od FX pewnie sie ciesza

 

ja nie od FX ale też się jaram!

 

Nie wierze że można aż tak bardzo nie wyczuwać ironii.

 

powiedziała osoba która nie wyczuła ironi :)

Edytowane przez Azbesty
Napisano

Nie wierze że można aż tak bardzo nie wyczuwać ironii.

 

Houdini jak zawsze - nie za mało, nie za duzo, ale za to można być pewnym, że będzie działać jak na zapowiedziach.

Napisano

Modelowanie to szerokie bardzo pojęcie. które się dzieli na wiele poddziałów gdzie wiele programów w których wiele osób modeluje na dobrą sprawę innego modelowania nie mogą wykonać.

 

Modelowanie hard surface a modelowanie organiczne to 2 zupełnie inne sprawy

Tak samo mamy modelowanie parametryczne/Cad. czy modelowanie proceduralne, tutaj houdini kick ass.

Napisano

Zdaje się, że Hudy wywalczył sobie uznaną pozycję na rynku jako soft od VFX właśnie.. i tak też jest postrzegany. Nawet tutaj jak widzisz ten Sneak Peek, to przeważają narzędzia do VFX. Jakieś tam layery animacyjne dodali, ale o modelowaniu czy animacji niewiele się w kontekście Hudego mówi. Pewno nie dlatego, że się nie da - widocznie nie ma sensu :)

Pytałeś czy firmy modelują i animują w Hudym. Ja takowej nie znam. Modele w Modo, Blenderze, Maxie, Mayi itp.. animacje różne.. podobnie. XSI nadal jeszcze w obiegu, Cinema też od czasu do czasu.. ale moele i animacja w Hudym? Nie słyszałem.

Napisano

No wlasnie tak myslalem i zastanawialem sie, czy komus w ogole potrzebne sa te usprawnienia modelowania, czy animacji. Ale pewnie na tyle, na ile sa uzywane. Nie bylo ich tez specjalnie duzo.

 

Pewnie niewielu sie chce probowac, skoro maja ustalone narzedzia i pipeline`y w Majkach.

Napisano

Blender can do that hahaha

 

Opublikowany 18 mar 2013

 

[video=youtube_share;XSPwM8Yv6YE]

 

Strasznie jestem ciekaw czy coś się ruszyło z problemem pamięci i ten nowy UI interesująco wygląda.

Napisano
Zdaje się, że Hudy wywalczył sobie uznaną pozycję na rynku jako soft od VFX właśnie.. i tak też jest postrzegany. Nawet tutaj jak widzisz ten Sneak Peek, to przeważają narzędzia do VFX. Jakieś tam layery animacyjne dodali, ale o modelowaniu czy animacji niewiele się w kontekście Hudego mówi. Pewno nie dlatego, że się nie da - widocznie nie ma sensu :)

Pytałeś czy firmy modelują i animują w Hudym. Ja takowej nie znam. Modele w Modo, Blenderze, Maxie, Mayi itp.. animacje różne.. podobnie. XSI nadal jeszcze w obiegu, Cinema też od czasu do czasu.. ale moele i animacja w Hudym? Nie słyszałem.

 

Glupie gadanie. Pewnie ze sie przydza, dostajesz model i musisz cos poprawic lepsze modelowanie sie przydaje poza tym SESI celuje teraz tez w rynek gier a do VFXow tez sie animuje takze sie przydaje, pewne firmy/freelancerzy moga w tym animowac inne rzeczy np. kojarze kogos kto z XSI przesedl na hudego i robi tam wszystko, wiec moze jesli w wypowiedz ma sens byc, wydaje mi sie, nie jestem pewien i sie na tym nie znam i wprowadza ludzi bez potrzeby w blad to moze lepiej jej nie pisac?

  • Sad 1
Napisano
O chryste. Niech ktoś go zbanuje znowu.

 

oco ci chodzi? Sam jestem użytkownikiem houdiniego i strasznie mi się ten program podoba.

natrafiłem na ten stary filmik który jest w sumie identyczny z tym który jest w zapowiedzi h14.

Wstawiłem dla żartu że blender też umie.. każdy wie przecież że Houdini jest milion razy lepszy w VFX'ach i że stwierdzenie blender can do that jest żartem. Ale widzę że chyba że niektórzy tutaj nie mają jakiego kolwiek poczucia humoru. Strasznie sztywno.

Napisano
No wlasnie tak myslalem i zastanawialem sie, czy komus w ogole potrzebne sa te usprawnienia modelowania, czy animacji. Ale pewnie na tyle, na ile sa uzywane. Nie bylo ich tez specjalnie duzo. Pewnie niewielu sie chce probowac, skoro maja ustalone narzedzia i pipeline`y w Majkach.

 

Są potrzebne, choć niekoniecznie do tego, żeby w ogóle nie używać innych programów. Houdini nie ma wielkich szans wyprzeć Mayę z działu animacji i chyba nikomu na tym nie zależy, co nie znaczy że nie przydaje się w nim od czasu do czasu animować czy modelować. Są sytuacje, w których z jakiegoś powodu, niekoniecznie ogólnej wygody, chcesz oddać całe ujęcie ludziom od Mai, albo ludziom od Houdiniego i poważny program, jeśli ma utrzymać miano pakietu 3d, powinien dawać komplet możliwości. Animować całe Toy Story to jedno, a zaaplikować motion caputure czy poruszyć łapą niedźwiedzia to drugie. Tak z czubka głowy, Terminator 3, reklamy z Realize czy Stalingrad były animowane w Houdinim. Pewnie nie dlatego, że to najlepsze narzędzie do tego, ale z jakiegoś powodu było tak łatwiej. To samo tyczy się modelowania i to samo tyczy się każdego programu na ziemi, zaczynając od Maxa ;)

 

Swoją drogą wielu doświadczonych riggerów twierdzi, że o narzędziach Houdiniego do riggownia nie tylko Maya, ale i XSI może sobie pomarzyć. Nie ma po prostu bardziej elastycznego narzędzia do budowania riggów. I jakie to ma znaczenie, firmy się będą nagle przesadzać, ludzi gwałcić?

 

Ludzie, którzy przeszli z XSI do H. bardzo nalegali do zmiany w modelowaniu i animacji. SESI wynajęło byłych programistów XSI, żeby doszlifować te tematy. Moim zdaniem poziom XSI jest nieosiągalny, to jest kwestia mind-setu całej firmy, ale kilka usprawnień aż się prosi.

Napisano

No właśnie, to nie jest kwestia paru udogodnień dla jakiejś małej niezidentyfikowanej grupy masochistów, którzy uparli się na animowanie w Houdym, tylko uzupełnienie brakujących ogniw do naprawdę silnego pakietu. Teraz to może mieć już nomen omen ręce i nogi.

Napisano
Znowu nic ciekawego nie dodali, nie naprawili starych bugów, viewport będzie się krzaczył i ogólnie nędza. Sidefx się kończy, idą czasy Blendera.

 

@SYmek bardzo podoba mi się Twoja koncepcja, chociaż trochę bym ją odwrócił :) Właśnie mam zamiar połączyć blendera i houdiniego w jedno narzędzie przy swoich projektach. Zakładając, że znam blendera dłużej niż*Twoja obecność na tym forum i zakładając, że znajdę dobrych nauczycieli to oceniasz, że ile potrzeba czasu na opanowanie houdiniego na przyzwoitym poziomie, który nie będzie ograniczał? W tej chwili korzystam z niego od 2 m-cy. Możesz*powiedzieć parę zdań na temat wymiany danych między H a innymi softami? Pytam od strony praktycznej nie hipopopo. Pozdr :)

Napisano

@alex3d: nie wiem, co miałbym napisać. Wszystko to jest indywidualna sprawa, zależy do włożonego czasu, samozaparcia, talentu i poziomu, który uważasz "nie ograniczający". Jednym idzie szybciej, innym wolniej. Jak w przypadku każdego skomplikowanego programu to są raczej lata, niż miesiące, żeby czuć swobodę. Ludzie po 10 latach wciąż czują, że się uczą nowych rzeczy, tak w Mai jak w Houdinim itd.

 

 

Przeczytałem całą dokumentację 14-stki, zmian jest multum, choć cześć z nich jest tylko zapowiedzią narzędzi, które są ledwie liźnięte w H14 (jak tłumy). Tym niemniej update jest znów wstrząsająco bogaty. Nie wiem, jak oni to robią...

 

Super, że całe GUI jest w końcu na Qt...

Napisano
Gdzie można znaleźć dokumentację 14-tki? Jesteś w jakimś programie beta?

 

Early access dostali chyba wszyscy na AUP. W betę już od dawna się nie bawię. Mam o jedną gwiazdkę więcej :).

 

 

To jakaś szczególna zaleta? ;) Ciekawe jak ominęli bugi związane z listami itemów.

 

Standaryzacja + jedno zajęcie mniej dla SESI, które ma więcej czasu na kręcenie lodów, a nie piep* się z wafelkiem.

Napisano

+ Jedno ogromne zajęcie więcej na omijanie limitacji i łatanie bugów cudzego kodu. ;) QT jest ogólnie bardzo spoko ale żeby zrobić niektóre rzeczy, teoretycznie proste i oczywiste, trzeba się sporo napocić. Dokumentacja często mówi co innego niż jest w rzeczywistości (jakby była zapowiedzą przyszłych ficzerów a nie stanem obecnym) a niektóre bugi leżą nierozwiązane od kilku lat.

Qt byłoby sporą korzyścią jakby zaczynali od zera. Jednak oni mieli już gotowy framework do UI więc nie wiem czy zyskają dzięki temu przejściu dużo, na pewno mogą stracić.

Napisano (edytowane)
+ Jedno ogromne zajęcie więcej na omijanie limitacji i łatanie bugów cudzego kodu.

Nie gniewaj się, ale programiści największych firm w branży, które właściwie w komplecie przeszły na Qt (theFoundry, Adsk, Nextlimit, SESI, Maxon(?)), mają prawdopodobnie więcej pojęcia na temat wszystkich za i przeciw, niż Ty czy ja (ja na pewno, bo nie przepadam za Qt i używam kiedy muszę tylko pod Pythonem).

 

Jest wiele rzeczy, z których trudno sobie zdać sprawę z zewnątrz, bez miliona linii kodu, który musi działać na trzech platformach, 40 typach kart, 100 wersjach sterowników i to jeszcze przez następne 10 lat.

 

Biblioteka SESI, cała oparta na OpenGL, bardzo rozwinięta, ale też bardzo stara i ograniczona jeśli idzie o widgety pochłaniała mnóstwo pracy przy dbaniu o zgodność ze sterownikami kart graficznych, do dziś nie ma dobrego publicznego API ani w C++ ani w Pythonie i zajmuje chyba 20% wszystkich wpisów w bazie bugów i requestów. Od lat modlę się o Qt, nie dlatego żebym je lubił czy myślał, że nie będzie z nim problemów, tylko dlatego, że pisanie własnego GUI w 2014 to źle zaalokowane zasoby.

 

Co do starych bugów, to nie zdziwiłbym się, gdyby SESI zrobiło fork kodu Qt i robiło własne patche.

Edytowane przez SYmek
Napisano
Co do starych bugów, to nie zdziwiłbym się, gdyby SESI zrobiło fork kodu Qt i robiło własne patche.

A jeszcze lepiej by było, gdyby te łatki wracały do Qt...

Napisano
Czy to znaczy, że teraz wszystkie kontrolki będą QWidgetami? Można będzie w assetach dodawać własne niestandardowe kontrolki? :)

 

Chyba nie, ale nie dam sobie głowy uciąć. W każdym razie nie ma o tym słowa, a dokumentacja mówi tylko o własnych widetach w dedykowanym panelu PyQt. W HDK brak czegokolwiek o Qt. Ta implementacja musi być bardzo głęboka, skoro GUI właściwie nie różni się od starego. Wygląda, jakby podmienili "renderer" GUI, ale definicje kontrolek i język skryptowy, w którym robią GUI pozostał ten sam. Czyli zmienili wszystko poniżej API w pierwszej kolejności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności