Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
@ mantragora - widzę, żeś ekspert, więc bezczelnym offtopem może mógłbyś mi pomóc :P

Chodzi mi o takie tematy jak - Hudy ma jakiegoś patenty do animacji mimiki twarzy (np. odpowiednik Morph Targets 3ds max, czy blend shapes Maya), oraz jak hudy radzi sobie z ciężkimi, kompletnymi scenami (np. biegnie koziołek przez miasto, mija ludzi samochody, spada meteoryt - koniec filmu) ?

 

Nie jestem ekspertem. Siedze w zbyt wielkiej ilosci rzeczy aby byc w czymkolwiek ekspertem a juz na pewno nie w tak wielkim pakiecie jakim jest Houdy.

 

Blendshapey sa. W H13 i ponizej z wydajnascia viewportu bylo krucho, ale w H14 mamy nowy viewport. Musialbys zagadac z jakims animatorem na odforce zeby ci opowiedzial cos wiecej czy sie zmienilo cos pod wzgledem wydajnosci przy ciezkich rigach.

 

Ogolna wydajnosc scen zawsze byla bardzo dobra w Houdym, byly problemy z selekcjami ktore byly cholernie wolne. Ale mamy nowy viewport :), wiec sie na pewno duzo zmienilo. Poza tym Houdy i instancje to jedno i to samo. W zadnej aplikacji nie masz takich bajerow aby sobie cos zoptymalizowac tak jak to mozesz w Houdym. Wiec ciezkie sceny to nie problem.

 

 

PS. Poza tym w H14 jest QT, wiec doswiadczenia z Mayi sie przydadza.

Edytowane przez mantragora
  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie uzywam hudego wiec nie wiem, alw jak zobacze na miescie te wszystkie swietne animacje postaci zrobione w hudym przez studia, albo customowe narzedzia jak w majce, to wtedy przyjme do wiadomosci, ze ta druga nie podskoczy. Poki co to brzmi to dla mnie jak nieprzyjemny flejm:)

 

Nie jest tak, ze majka nigdy nie miala byc najlepszym narzedziem dla freelancerow? Studia maja to w dupie, bo i tak potrzebuja swoich wlasnych narzedzi. I to wlasnie majka tak fajnie im na to pozwala. To sie zadzialo przeciez jeszcze przed autodeskiem, prawda?

 

mantra, znasz w ogole Majke?

Napisano

Hris, albo czegoś nie wiem albo z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że wrzucasz do maxa plik dwg taki jak go zrobiłeś w cadzie i to jest te błogosławieństwo maxa przy obsłudze dwg? Widziałem takie sceny, pracowałem na nich i żal za d*** ściska jak je widzę, i żal ludzi którzy nie odchudzają dwg przed importem do maxa, bo na tym nie da się pracować normalnie, bo max zamula a 3d dwg to już tylko można sobie w d*** wstadzić przy pracy nad nimi w maxie.

Napisano (edytowane)
Nie uzywam hudego wiec nie wiem, alw jak zobacze na miescie te wszystkie swietne animacje postaci zrobione w hudym przez studia, albo customowe narzedzia jak w majce, to wtedy przyjme do wiadomosci, ze ta druga nie podskoczy. Poki co to brzmi to dla mnie jak nieprzyjemny flejm:)

 

Jak ja zobacze te customowe narzedzia w stylu roslinnosci Arka Rekity lub crowdsy FrenchOP'a, zrobione bez koniecznosci napisania kilku/kilkunastu tysiecy linijek kodu to przyznam ze Maya jednak moze podskoczyc. Poki co Maya jest jest jedna wielka kupa g....

 

Gdybys byl w poblizu GDC to wpadnij zobaczyc jak Microsoft Studios, Insomanica Games I Electronic Arts wykorzystuja Houdego w grach:

https://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3065&Itemid=226

 

Do nich mozna dolizyc cala garsc innych firm ktore z Houdego korzystaja, nie tylko do robienia cinematikow.

 

Nie jest tak, ze majka nigdy nie miala byc najlepszym narzedziem dla freelancerow? Studia maja to w dupie, bo i tak potrzebuja swoich wlasnych narzedzi. I to wlasnie majka tak fajnie im na to pozwala. To sie zadzialo przeciez jeszcze przed autodeskiem, prawda?

 

Houdy tez nigdy nie byl pomyslany jako soft dla freelancerow. Jeszcze dekade temu kosztowal $16K. Byl ukryta bronia studiow ktore uzywaly go wtedy gdy Maya nie dawala rady, tzn., Jak cos bylo ciezko zrobic w Mayi lub w ogole nie szlo zrobic, wkraczal Houdy.

 

W tej chwili mimo woli stal sie najlepszym softem dla freelancerow. Wszystkie jego mozliwosci + integracja z Unity/UE4 I kilkoma pakietami + zajebista cena tego dokonaly

 

A Maya? Nadal ten sam kit o tym jak to bez Mayi sie swiat zawali bo na niczym innym sie animowac nie da? I co poza tym?

 

mantra, znasz w ogole Majke?

 

Ponad 5 lat temu taki jeden gosc mi wcisnal kit o tym jak to wszyscy robia na Mayi I jak to on nigdy nie robil w firmie postrodukcyjnej w ktorej sie na Windowsie robilo. Mowimy o Polsce caly czas. Kraju 3Dmaxem plynacym w tamtych czasach.

 

Ja bylem wtedy kompletnie zielony. Siedzialem w Houdym, Modo, Unity3D I troche lizalem Maxa. No I nie bylem animatorem. No I nie robilem w 3D.

 

Sluchajac jego porad dalem sobie spokoj z kazdym z tych softow I sie w ta Maye (I Nuka, Linuxa) wcisnalem. Jeszcze nie mialem pracy ale juz w kolejny soft sie musialem wbic. Bo podobno bedzie mi latwiej tak.

4 lata pozniej zlitowal sie nademna mowiac ze on na Mayi to tylko 30 dni robil w 2005, a tak poza tym to byl gosciem od LW I 3DMaxa. Taki maly szczegol o ktorym zapomnial wspomniec.

 

I tak sie moja przygoda z Maya skonczyla. I z 3D na 3 lata. Kilka ofert przeszlo kolo nosa (zadna na Maye), kila lat polecialo. Zyjesz, uczysz sie.

 

Przejszcie z Houdego na Maye to jest tak jakby ci ktos obcial rece I nogi I powiedzial ze teraz bedziesz lepiej plywal bo masz bardziej oplywowy ksztalt. Przepasc jest niesamowita. Na niekorzysc Mayi.

 

Chcialbys pisac sobie shadery w Mayi zamiast robic je w Hypershade czy tam tym Node Editorze? To jest taki przeskok. Powrot do epoki kamienia lupanego jak sie z Houdego na Maye schodzi.

 

Reanimator, zapamietaj jedna rzecz:

"Wszystko to, co mozesz zrobic na Mayi, mozesz zrobic na Houdym. Nie wszystko, to co mozesz zrobic na Houdym, mozesz zrobic na Mayi."

Edytowane przez mantragora
Napisano

Nie wiem co jeszcze mam tu "mądrego" napisać...caly workflow jaki mamy w pracowni? Ze 20 osob rysuje w cadach, i nikt lacznie ze mna nie ma czasu na "odchudzanie" plikow? Ja zywcem plikow dwg nie wrzucam ale wiecej niz 10 minut na odchudzenie to nie poswiecam...i mialem przyjemnosc probowac przerzucic te pliki do cinemy4d czy blendera...masakra, ani fbx nie pomogl ani collada an dxf. Ogrom modeli robie w sketchupie, potem leci to do maxa, tam laczone jest np. z zagospodarowaniem terenu 2D z dwg i prosto krzywych dwg robie ulice,teren, chodniki...ponado- zna ktos soft ktory tak jak max wczytuje natywnie pliki Skp ze sketchupa? Nie zadne exporty do collady i dopiero ladowanie...z blenderem to przerabialem i z cinema 4d tez. nie poszlo gladko. Zaznaczam ze pracuje w pracowni, i codziennosc to info o 9:00 rano ze na 19:00 przydalaby sie wstepna wizka czegos... Dlatego ten 3d max sie przydaje, wlasnie do szybkiego laczenia informacji z roznych platform. tylko ze koszt tego jest ...z d.py:) takie moje zdanie.

Napisano (edytowane)
*ciach*

 

Dzieki za wytłuszczenie i za linki:) Widze, ze Majka budzi w Tobie duze emocje;)

Za slaby jestem w tematach, o ktorych mowisz i brakuje mi porownania, sam tez nie pozostawiasz duzo przestrzeni na to, wiec nie podyskutuje;)

 

ANYWAY!

 

Mialem wczoraj szalony pomysl, zeby w koncu przestac opierac sie na opiniach innych ludzi i sprobowac samemu innych softow. Pierwsze bedzie animowanie w nowym MODO, dorzuce wiec sobie Hudego. To najlatwiejszy do ogarniecia temat, ale wychodza ciekawe roznice (z powodu ktorych nie przekonalem sie do XSI na przyklad, chociaz w 2005 roku bardzo probowali zrobic cos dla userow majki;) ).

 

Zobaczymy:)

Edytowane przez Reanimator
Napisano
Dzieki za wytłuszczenie i za linki:) Widze, ze Majka budzi w Tobie duze emocje;)

Za slaby jestem w tematach, o ktorych mowisz i brakuje mi porownania, sam tez nie pozostawiasz duzo przestrzeni na to, wiec nie podyskutuje;)

 

Ja tez nie jestm jakims wykidajlo w tym. Jak napisalem, zbyt duzo rzeczy mam na palecie aby byc jakims ekspertem. Po prostu moja pierwsza aplikacja jakiej sie nauczylem byl Houdy. I tak jak widzialem aplikacje ktore sa lepsze do modelowania, prostsze do symulowania niektorych rzeczy, tak jako calosc nie widzialem jeszcze aplikacji ktora by mogla Houdemu podskoczyc. Na pewno nic oficjanie dostepnego dla zwyklego smiertelnika.

 

Mialem wczoraj szalony pomysl, zeby w koncu przestac opierac sie na opiniach innych ludzi i sprobowac samemu innych softow. Pierwsze bedzie animowanie w nowym MODO, dorzuce wiec sobie Hudego. To najlatwiejszy do ogarniecia temat, ale wychodza ciekawe roznice (z powodu ktorych nie przekonalem sie do XSI na przyklad, chociaz w 2005 roku bardzo probowali zrobic cos dla userow majki;) ).

 

Zobaczymy:)

 

Sprobuj Houdego. Jestem pewien ze pierwszy ShowStopper dla ciebie to bedzie brak echo komend ktore mozna zlapac sobie w script edytorze.

Daj znac to ci podesle link z wytlumaczeniem dlaczego tak jest w Houdym. Jak przebrniesz przez ta bariere psychologiczna dalej juz bedzie lepiej. ;)

 

A Houdini Engine jest naprawde swietnym patentem. Zdecydowales sie juz na silnik do gier? Wtyka do UE4 nadchodzi, bedzie jazda!

 

Nam w Houdym wlasnie liza pupcie bylym Sofciom. Shortcuty powpychali nam przy okazji update viewportu ktore do rozstroju nerwowego potrafia doprowadzic. Ci z Softimage wniebowziec, a reszta srednio.

 

Ja do animacji w Modo podchodze od roku I zawsze mam cos lepszego do roboty ;)

Napisano

 

Houdy tez nigdy nie byl pomyslany jako soft dla freelancerow. Jeszcze dekade temu kosztowal $16K. Byl ukryta bronia studiow ktore uzywaly go wtedy gdy Maya nie dawala rady, tzn., Jak cos bylo ciezko zrobic w Mayi lub w ogole nie szlo zrobic, wkraczal Houdy.

 

W tej chwili mimo woli stal sie najlepszym softem dla freelancerow. Wszystkie jego mozliwosci + integracja z Unity/UE4 I kilkoma pakietami + zajebista cena tego dokonaly

 

A Maya? Nadal ten sam kit o tym jak to bez Mayi sie swiat zawali bo na niczym innym sie animowac nie da? I co poza tym?

 

 

 

Ponad 5 lat temu taki jeden gosc mi wcisnal kit o tym jak to wszyscy robia na Mayi I jak to on nigdy nie robil w firmie postrodukcyjnej w ktorej sie na Windowsie robilo. Mowimy o Polsce caly czas. Kraju 3Dmaxem plynacym w tamtych czasach.

 

Ja bylem wtedy kompletnie zielony. Siedzialem w Houdym, Modo, Unity3D I troche lizalem Maxa. No I nie bylem animatorem. No I nie robilem w 3D.

 

Sluchajac jego porad dalem sobie spokoj z kazdym z tych softow I sie w ta Maye (I Nuka, Linuxa) wcisnalem. Jeszcze nie mialem pracy ale juz w kolejny soft sie musialem wbic. Bo podobno bedzie mi latwiej tak.

4 lata pozniej zlitowal sie nademna mowiac ze on na Mayi to tylko 30 dni robil w 2005, a tak poza tym to byl gosciem od LW I 3DMaxa. Taki maly szczegol o ktorym zapomnial wspomniec.

 

"

 

 

Boze ze stolka omal nie spadlem i sie nie zaksztusilem herbata jak to przeczytalem .Wczesniej tylko podejrzewalem ze nie znasz ani Mayi ani nawet Hudego . Te cale wywody mnie tylko utwierdzily w tym . ALe co tam ucz sie tego Hudiniego nich Ci na zdrowie wyjdzie tylko dobra rada przestan pieprzyc o czyms oczym pojecia nie masz :P

Napisano
Boze ze stolka omal nie spadlem i sie nie zaksztusilem herbata jak to przeczytalem .Wczesniej tylko podejrzewalem ze nie znasz ani Mayi ani nawet Hudego . Te cale wywody mnie tylko utwierdzily w tym . ALe co tam ucz sie tego Hudiniego nich Ci na zdrowie wyjdzie tylko dobra rada przestan pieprzyc o czyms oczym pojecia nie masz :P

 

Moze I masz racje. Nie znam ani Mayi ani Houdego. Poddaje sie. Zlapales mnie. Przyznaje sie bez bicia. Nie znam tez programowania, jezyka angielskiego I kilku innych rzeczy.

Napisano
Jak to sie mowi 7 fachow 8 bida :P

 

Raczej nazwal bym to szerokim wachlarzem zainteresowan. Ale rozumiem ze nie wszyscy potrafia ogarnac kilka tematow na raz.

Napisano (edytowane)

Jak chcesz mozesz sie skontaktowac z nimi:

http://forums.odforce.net/user/666-abvfx/

http://forums.odforce.net/user/142-michael/

 

Pierwszy to character modeler (robi w Zbrushu) ktory sobie w Houdym riguje, a drugi to rigger z krwi i kosci (byl rigerem w => http://www.imdb.com/title/tt0405469/ gdzie uzyto wlasnie Houdego jako pakiet do animacji).

 

Byl tez animator z ktory zaliczyl kilka softow i wyladawal na Houdym ze dwa lata temu i byl bardzo zadowolony, ale nie pamietam jak sie nazywal teraz.

 

Jest tez caly wysyp bylych Softimagowcow, moze ktorys sie odwazyl na rigowanie w Houdym.

 

PS. Jesli zamierzasz korzystac z Motion Buildera to jednak Maya ci sie przyda bardziej. Ale to juz koszta duzo wieksze niz Indie i freelance nie wiem czy sie oplaca wtedy.

PS2. Jesli jestes zapoznany z Maya, to moze jednak zostan w niej. Houdy to nie przesiadka z Maxa na Maya lub odwrotnie, gdzie sie tylko komendy zmienaja i nie za wiel innych rzeczy. Soft ma nieziemskie mozliwosci ale jednak chwile bedziesz musial poswiecisc aby go ogarnac, to jednak nodalny system.

Edytowane przez mantragora
Napisano

Dodam dla nieprzekonanch ze jesli chcilibyscie przetestowac Houdego to nie musicie 200$ od razu wywalac. Jest tez wersja non-commercial, ktora mozecie sobie potestowac do woli. Nie kazdy bedzoie potrafil przelknac nodalny system.

 

Wesja Non-Commercial ma troche wieksze ograniczenia co do eksportu formatow (tylko OBJ z popularnych), wieksze ograniczenia jesli chodzi o rendering + kika innych niezbyt utrudniajacych rzeczy, ale poza tym w pelni funkcjonalny HoudiniFX.

 

Jak ktos jest ciekaw jak mozna np. w GameDevie wykorzystac do np. robienia terenu, polecam obejrzec sobie ten tutek => https://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2961&Itemid=410

 

I tak, mozecie zrobic sobie takie narzedzie w Houdym i je potem zaeksportowac do Unity i tworzyc takie tereny bezposrednio w Unity. (Na nieszczescie nie pokazuja tu jak to zrobic ale jakby co to wpasc na Odforce i sie pytac, ludzie chetni tam do pomocy)

 

Inne tutki ktore mozecie przejrzec to => http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=247&Itemid=403

aby was wprowadzic na miekko w ten pakiet. A potem to juz => http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=14&Itemid=132 oraz => http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=122&Itemid=306

Napisano

Mowisz ciagle o rzeczach proceduralnych, w ktorych Hudy rzeczywiscie jest dobry. Ale nie oznacza to, ze jest to pakiet pelny i lepszy od innych.

 

Nawet Hudysci twierdzili tak niedawno w innym watku przyznajac, ze np. modelowanie i animacja jest, ale niekoniecznie ktos chce tego uzywac w powazniejszych zastosowaniach.

Wspomniales, ze ktos zrobil film w Hudym. Fajnie, w Blenderze tez robia cale filmy, ale to nadal nie oznacza, ze jest we wszystkim lepszy.

 

I tak dalej, i tak dalej. Cala ta dyskusja robi sie soft-wojenka, a Ty jestes jak czlonek Jahve przychodzacy do kosciola katolickiego i krzyczacy, jak wszyscy sie myla i jak on ma odpowiedz wlasciwa.

Na pewno przyjma go z otwartymi ramionami i powiedza: witaj zbawco! ;)

Napisano

Za chwile sie okaze, ze Houdini jest lepszy od Zbrusha w rzezbieniu... Rozumiem mlodziencza fascynacje ale teksty w stylu "Poki co Maya jest jest jedna wielka kupa g...." delikatnie mowiac trudno traktowac powaznie.

Napisano

Spoko. To znaczy że od lutego 2016 roku jedyną zmianą będą kolorki i ikonki w ui, bo już nikogo nie będzie trzeba zachęcać do upgradu softu tak jak do tej pory.

Szkoda że Autodesk nie dba o rozwój w swoim "ekosystemie".

Napisano

@deshu

tak to wygląda z Twojej czy mojej strony. Widać bardziej opłaca się inwestować w marketing i wciskanie kitu niż w deweloperów. Pewnie pracuje tam masa inteligentnych ludzi, jeśli tylko słupki w excelu przestaną się zgadzać to zmienią podejście :)

Napisano

Ale ja rozumiem że każda firma istnieje po to żeby zarabiać. Tylko że przy okazji warto dbać o jakość.

Aktualnie AD ma takie samo podejście jak KK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności