adek Napisano 29 Grudzień 2015 Napisano 29 Grudzień 2015 Zachęcam do przeczytania recenzji w serwisie GsmOnline.pl na temat gliwickiej firmy The Farm 51 tworzącej wirtualną rzeczywistość. Pełna treść: The Farm 51 - wirtualna rzeczywistość w Gliwicach
Reanimator Napisano 29 Grudzień 2015 Napisano 29 Grudzień 2015 Boze, tworza "wirtualna rzeczywistosc"?!
olaf Napisano 29 Grudzień 2015 Napisano 29 Grudzień 2015 W glowie sie nie miesci jak bardzo czerstwe technologie sa wciąż w użyciu. 3gb danych i nie da sie nawet czapki nalozyc, bo nie bedzie pasować, a fota z czapką to kolejne 3gb. Masakra, że ludzie w to inwestują.
gryzon Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Ale świetna refka do trenowania tkanin! ;)
adrian_dis Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 W glowie sie nie miesci jak bardzo czerstwe technologie sa wciąż w użyciu. 3gb danych i nie da sie nawet czapki nalozyc, bo nie bedzie pasować, a fota z czapką to kolejne 3gb. Masakra, że ludzie w to inwestują. Jakie są dzisiaj lepsze technologie skanowania w takiej jakości?
olaf Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Skoro w ta sie tyle inwestuje to najwidoczniej zadne, co nie zmienia faktu ze przy obecnych mozliwosciach technologicznych skanowanie setka aparatow z danymi 3gb na klatke i niemal zerowa mozliwoscia obrobki to jakis zart. Po to powstalo cg by nie trzeba bylo krawcowej brac do produkcji. Z takim zestawem to mozna mierzyc specular, sss, lightmapy, czy paramerty pozwalajace wymieniac elementy z modela do modela, a doszlismy tylko do etapu odbudowania siatki i uvki, kazdy niedoswietlony element trzeba ppoprawic paluchem. Nie disuje samej firmy, ale to taka technologia ciekawostka rodem z lat 90 tylko wtedy magazynowanie danych bylo drogie. Przez lata 90te mam na mysli zlozonosc obliczen i uniweralnosc zastosowan.
Monio Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 (edytowane) WTF Olaf... Masz pojęcie o czym mówisz? Jak była chryja z "downgradem" grafy w Wieśku to też popisywałeś się podobnym brakiem rozeznania w temacie. Oni opisują wielkości danych RAW które potem się optymalizuje w zależności od potrzeb. Poszukaj jak wygląda proces powstawania assetów oparty o fotogrametrie. Epic napisał o tym dobry artykuł który powinien zrozumieć laik (fotogrametrii, nie samego 3D ofc). Jak rozeznasz się dlaczego takie ilości danych są konieczne do uzyskania dobrych rezultatów to zrozumiesz dlaczego inwestorzy pompują w Farm51 dziesiątki milionów złotych i dlaczego im się to zwróci. Czy wypalałeś kiedyś sculpt z mikro-detalami jak zmarszczki, pory skóry czy faktura materiału? Złap za kalkulator i policz ile pixeli ma texa 4k. Może w taki sposób załapiesz o co w tym wszystkim chodzi. Edytowane 30 Grudzień 2015 przez Monio
olaf Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Nie musze szukac, bo mam juz rozeznanie. Robiac swoje r&d chcialem pobawic sie fotogrametria ale uznalem, ze to zbyt prymitywne podejscie do obrobki danych ale to tylko moje zdanie. Mam swiadomosc, ze to dane raw, co. Nie zmienia faktu,ze mielenie danych by dostac malo praktyczny rezultat traci dla mnie latami 90tymi. Ale nie musimy sie zgadzac przeciez i fajnie, ze ktos na tym zarobi, co nie zmienia faktu, ze z tej technologii da sie wycisnac znacznie wiecej niz cyfrowe dioramy z wypalonym swiatlem.
Monio Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 W takim razie robiłeś ten research bardzo dawno temu albo nie wszedłeś w temat. Przez ostatnie parę lat dużo się zmieniło i teraz ze skanów potrafią wyciągnąć więcej niż ci się wydaje. Dzisiejsze technologie pozwalają na dosyć dokładne odseparowanie informacji o oświetleniu dzięki czemu dostajesz poprawne fizycznie mapki albedo i roughness które można potem wykorzystywać jak komu się tylko wymarzy. https://moritzweller.wordpress.com/2015/03/13/the-tech-behind-epics-open-world-demo-in-unreal-engine-4/
olaf Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Delightning pojedynczych elementow na scenie bez cieni innych obiektow i swiatla lokalnego na podstawie hdrki to fajne na prace licencjacka w matlabie.
Monio Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Widzę dużą potrzebę zdyskredytowania ich za wszelką cenę. ;) Ten licencjat sprawdza się produkcyjnie i pozwala na tworzenie assetów topowej jakości więc to plus że opiera się o proste algorytmy. To tylko jedna z technologii. Badania nad obróbką skanów idą pełną parą na całym świecie więc potencjał wykorzystania będzie też co raz większy. Czytałem już o próbach wyciągania oświetlenia ze skanów indoor, z pozytywnymi rezultatami.
uncle Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 (edytowane) olaf, poczesci sie z toba zgadzam, ale jak wszystko można ta technologie całkiem fajnie wykorzystać, chociażby to: http://imgur.com/gallery/GPiM0 no i chyba Star Wars: Battlefront tez jest mocno oparty na skanach nie?:) a co do alternatywy, jest jeszcze chyba skanowanie laserowe co uskuteczniają w muzeach przeróżnych Edytowane 30 Grudzień 2015 przez uncle
Monio Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Tak jest. Po prostu to się dużo bardziej opłaca niż zatrudnianie armi uber grafików od enviro i propów.
olaf Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Dlaczego dyskredytowania? Przytyk dotyczy tego, ze sa mozliwosci, bo mocy cpu nie brakuje i algorytmow tez, a robi sie takie cos. Do terenu nadaje sie swietnie to prawda, ale to na chwile obecna prosta rzecz i gdyby nie przestrzen dyskowa i ram smigalaby dekady temu, bo algorytmicznie nie jest zawila, to mam na mysli piszac o czerstwosci, cpu pozwalaja na wiele wiecej i rozwoj bedzie pewnie znacznie szybszy. Inwestowanie w aparature nie zwroci sie tak szybko jak w algorytmy. Wiadomo, ze indoor bedzie tez sie rozwilal, bo to nie jest skomplikowane az tak. Tylko wlasnie budowanie za pol miliona klatki dla aktorow,a budowanie algorytmu do indoru - dla mnie to bardzo czerstwe podejscie do technologii. ale to co mnie uderzylo to wykorzystanie tego do postaci. Wlasnie dlatego rozwijala sie cg bo tradycyjna produkcja dawala za mala swobode,a teraz wykorzystuje sie cg by wyciagnac to co najgorsze - kosztowna produkcje i mala swobode. Tylko tyle. Algorytmy obrobki obrazu jak najbardziej - sam sie na to przenosze z gameartu, ale nie w tak bezsensowny sposob - tani algorytm i droga infrastruktura. - - - Połączono posty - - - @Monio: za szybko piszesz - jasne ze tak wygodniej, ale z tanim algorytmem dojdzie do tego ze nie tylko krawca potrzeba na planie do GC ale tez ludzi budujacych makiety, bo nie potrafi sie wiecej wydobyc z danych wiec wszystko trzeba zbudowac tak jak ma byc. To jak ktojenie chleba na ipadzie zamiast deski do krojenia.
pxl666 Napisano 4 Styczeń 2016 Napisano 4 Styczeń 2016 jesli battlefront opiera sie na skanach - a tak wyglada - to wroze tej technice przyszlosc - bazuje na swojej opini na temat battlefronta wlasnie , ktory jest piewsza gra zahaczajaca mocno o fotoreal ( z tych ktore widzialem) btw ktos gra ? moj nick to pxl666blood
olaf Napisano 4 Styczeń 2016 Napisano 4 Styczeń 2016 sam algorytm do danych cyfrowych - czyli wyrzucanych z Ztki czy innego softu jako 'skracacz' drogi, to byłoby całkiem fajne rozwiązanie produkcyjne.
Maciek Jutrzenka Napisano 4 Styczeń 2016 Napisano 4 Styczeń 2016 jesli battlefront opiera sie na skanach - a tak wyglada - to wroze tej technice przyszlosc - bazuje na swojej opini na temat battlefronta wlasnie , ktory jest piewsza gra zahaczajaca mocno o fotoreal ( z tych ktore widzialem) btw ktos gra ? moj nick to pxl666blood Najnowszy MGS też jest oparty o skany. ale konsole zrobił swoje...
ezils Napisano 19 Styczeń 2016 Napisano 19 Styczeń 2016 (edytowane) Najnowszy MGS też jest oparty o skany. ale konsole zrobił swoje... Jakoś Battlefront na PS4 wygląda bardzo dobrze. Edytowane 19 Styczeń 2016 przez ezils
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się