Napisano 9 Luty 20178 l Zachęcony swoim poprzednim filmikiem zacząłem pracować nad kolejnym już w typowo torowych klimatach. Etap pracy jest mocno wczesny ale postuję żeby dowiedziec się, jak Wam się to podoba. Tor jest wzorowany na rzeczywistym - Nihonkai Maze Circuit. Z grubsza oteksturowałem teren (w Mari), pewnie jeszcze niejednokrotnie będę poprawiał. Jakbyście mieli pomysły sugestie, piszcie :)Dodam że projekt powstaje w wolnym czasie więc nie mam parcia na szybkie skończenie, ot rozwinąć ogólny warsztat, zawrzeć kilka pomysłów i ogarnąć coś większego 🙂Cheers!
Napisano 12 Luty 20178 l Ooo widzę, że szykuje się drifting w tandemie, ciekawie się zapowiada, będę tu zaglądał :) Pozdrawiam.
Napisano 31 Marzec 20177 l Autor Hejka. Kolejny krok czyli dużo japońskich maszyn z różnych okresów produkcji, mających jedną wspólną cechę - napęd na tylniś oś :) Planuję dorzucić jeszcze słynne AE86 i na tym zakończę kwestię motoryzacyjną. Dalej będzie rozwijanie toru i optymalizacja aby wszystko zmieściło się w 32GB Ramu. Z pewnością pojawi się roslinność, i to naprawdę bujna - to będzie spore wyzwanie optymalizycyjne - aby wszystko zmieściło sie do Ramu i chciało renderować się w jakims rozsądnym czasie. I oprócz tego partykle z FumeFX. Kto pamięta mój ostatni WIP, tam robiłem klatki w niższej rozdzielczości a następnie skalowałem w górę - tutaj zamierzam renderoewać w docelowej rozdzielczości więc jakość obrazu powinna znacząco się poprawić. Słowem wyjaśnienia, modele aut nie są moje (za wyjątkiem Silvi S15), były przeze mnie customizowane. Pozdrawiam!
Napisano 31 Marzec 20177 l Już się chciałem pytać czy modelowałeś te wszystkie auta... ;) Ambitny projekt się szykuje. P.S. Honde S2000 masz może od Squira? Pozdrawiam.
Napisano 9 Sierpień 20177 l Autor Witam wszystkich. Kolejny update. Dodałem cykle dnia: południe, popołudnie, późny wieczór - na każda porę oddzielna hdrka. Zalesiłem tor, Nihonkai jest w cholerę zalesiony, zrobiłem dużo teksturowania i co jeszcze - obejrzyjcie screeny. Jak zwykle dziękuję komentującym :) Jeśli macie pomysły, komentarze, uwagi - śmiało piszcie. O tak, kiedyś na widok tej gry dostawałem rozdziawienia buzi. Poniżej najlepiej widac rzeczone pory dnia. Przepraszam za ziarnistość i niską rozdzielczość screenów ale są to testy i było ich bardzo dużo, nie miałem czasu/chęci czekać na odszumiony fullres. Pozdro600 na rejonie (dla kumatych)! joł:) Edytowane 9 Sierpień 20177 l przez Pawlito
Napisano 9 Sierpień 20177 l Dopiero odkryłem ten wątek, ale widzę, że będę zaglądać :) Gratulacje za wytrwałość i powodzenia z dalszymi etapami pracy!
Napisano 9 Sierpień 20177 l Bardzo fajnie to zaczyna wyglądać, cieszę się, że nie tracisz zapału. Z takich małych uwag to sugerowałbym Ci zwrócić większą uwagę na operowanie światłem, na przykład na jednym z ostatnich screenów, gdzie Toyota Trueno stoi pod garażami, aż się prosi, żeby przesunąć ją pod latarnię i tym samym pociągnąć na nią wzrok oglądającego. Chyba, że to celowy zabieg, w którym oświetlone miejsce oczekuje na epickie parkowanie białego Lancera Evo ;) Tutaj masz bardzo fajny tutorial odnośnie kompozycji: https://www.blenderguru.com/tutorials/understanding-composition (chyba Olaf go kiedyś zamieścił na forum). Pozdrawiam.
Napisano 10 Sierpień 20177 l Autor Loozack no nie tracę bo nie ustaliłem deadline, robię z potrzeby serca. Jeszcze nie wiem jak to będzie wyglądać - jest potencjał na zawody typu grip i drift a może jakaś freestylowa jazda. Napewno zawrę parę pomysłów z intr gier, pamietam wyjeżdżajacą z garażu Suprę w intrze z GT3 -dokładnie coś takiego jak w 20s. i kurczę, musi to być! A co do parkującego Lancera - łah widzę widzę niezłe masz fantazje, a tak obejrzę ten tutorial. I no dzięki za miłe słowa.
Napisano 11 Sierpień 20177 l Zdecydowanie motyw z intra musi być :) Napisałem o Lancerze bo gdy myślę o epickim parkowaniu to tylko jedna scena pojawia mi się od razu w głowie: Pozdrawiam.
Napisano 14 Sierpień 20177 l Skoro jest to Japonia, samochody mają japońskie rejestracje i z tego co tam dopatrzyłem chyba większość z nich (jeśli nie wszystkie oprócz S13) są w japońskich wersjach, to może warto byłoby tą S13 też przerobić na 180sx'a. Jakoś bardzo dużo roboty do tego nie potrzeba, a wydaje mi się że wszystko byłoby bardziej spójne wtedy :). Wystarczy "przełożyć" kierownicę na drugą stronę, wywalić tylne obrysówki, przedni kierunkowskaz zrobić dwukolorowy (i dwukomorowy, ta biała część to pozycyjne, w Stanach mają jakieś inne przepisy dlatego 240sx mają to jednokolorowe i nie ma osobno pozycyjnych) i pozmieniać oznaczenia 240sx na 180sx (tylna blenda i tylne trójkątne szyby, nigdzie więcej raczej tego oznaczenia nie było). Jak w modelu który masz są automatyczne pasy bezpieczeństwa, to to by się jeszcze gryzło, ale z zewnątrz i tak nie będzie raczej tego widać :). Powinieneś coś zrobić z materiałem tej tylnej blendy w S13. Normalnie ona w tych samochodach swoim kolorem i wyglądem jest bardzo zbliżona do czerwonych części kloszy tylnych lamp, a u ciebie się to dość mocno różni.
Napisano 23 Grudzień 20177 l Autor Siema all. Update na zakończenie roku. Jak zwykle poprawki, optymalizacje, nowe obiekty. motiontest: Moja prośba, ponieważ szukam inspiracji muzycznej, to jeśli znacie kawałki pasujące do tego typu animacji piszcie tytuły lub wrzucajcie linki. Obiecuję przesłuchać wszystkie i jeżeli YouTube pozwoli, któryś znajdzie się w finalnej animacji. Pozdrawiam i życzę szczęśliwych wesołych Świąt i Nowego Roku. Cheers! edit: Jeszcze prośba, jeśli znacie tutki o optymalizacji sceny pod V-raya to podrzucajcie bo dużo w scenie jest instancji, proxy szczególnie roślinność i skały. Teraz jest ok ale jeśli dojdą animowane samochody i partykle a to może być problem. Lepiej myśleć przyszłościowo. Edytowane 23 Grudzień 20177 l przez Pawlito
Napisano 4 Styczeń 20187 l O kurka. Jak zobaczyłem scenę wyjazd z garażu szczęka mi opadła. Fenomenalnie zrobione. Aż przypomniała mi się moja praca inżynierska, to były moje początki, Cinema 4D... też miałem takie garażowe ujęcie ale że tak powiem, przemilczę poziom mojej pracy. Jedyne co bym tutaj dodał to leciutki dymek z rury przy zapalaniu a i skoro kamera stoi za samochodem, to może pogłos większy w momencie zapalania auta malejący wraz z jego wyjeżdżaniem z garażu. Ja pitolę, reszta jest kapitalna.
Napisano 4 Styczeń 20187 l Chyba zacząłem oglądać od drugiej strony... :) Takie klimaty, miałem coś napisać, a tu proszę - jest, initial D... :) Jeden drobiazg, scenka gdzie kamera przejeżdża wzdłuż aut stojących na torze i w pewnym momencie zawraca o 180... teraz ten obrót wypada tak między autami że nic nie widać poza torem( bardzo ładnym) natomiast jeśli nie jest to podyktowane storyboardem, może warto byłoby to ciutek zmienić by obrót wypadał wcześniej, żeby wyglądało jakby coś w aucie stojącym zainteresowało operatora, taki look back. Sam to wszystko robisz? Mega robota.
Napisano 4 Styczeń 20187 l Autor Te najazdy kamery wszystkie są testowe. O dymie z wydechu pomyślimy jak dojdą efekty cząsteczkowe (jeszcze długa droga). Cieszę się że się podoba :) Motywuje mnie bardziej do roboty bo jeszcze pomysłów od groma. edit: ściana oporowa powstaje, cała z geometrii a nie z tekstury no bullshit! A ślady opon do poprawki bo jednak są brzydkie. Pozdro1200 :) Edytowane 4 Styczeń 20187 l przez Pawlito
Napisano 4 Styczeń 20187 l Fajnie się to wszystko zapowiada, będę obserwował :) Zaczynam właśnie coś w podobnym klimacie ale znacznie krótsze i o nieco innym charakterze. Do czego chcesz wykorzystać particle, jakiś dym? No i ciekaw jestem na czym to będziesz renderował, bo wydaje mi się ze renderfarma będzie wchodziła w grę.
Napisano 5 Styczeń 20187 l Autor Dym będzie z kół bo będą drifty, renderowanie pójdzie na dwóch domowych kompach - renderfarma odpada bo będę używał pluginów i będzie jeszcze wiele renderów próbnych samej animacji. Potrwa dłużej ale wyjdzie taniej i wygodniej.
Napisano 8 Luty 20187 l Autor @Wichur: Mówisz i masz. A oglądając obrazki mozna posłuchać: Pozdrawiam :)
Napisano 8 Luty 20187 l Drugi renderek wygląda prawie jak fota, fajne naturalne kolorki, najs. Ciekawie też wyglądają ślady spalonej gumy na trzecim, chociaż na zbliżeniach już troszkę gorzej ;) Cały czas podziwiam, że sam to wszystko ogarniasz, szacun. Pozdrawiam. P.S. Z jakiegoś powodu przy tej muzyce przypomniał mi się Ridge Racer na PSXa...
Napisano 8 Luty 20187 l Autor @Loozack a grałeś może w Lollipop Chainsaw? Bo stąd znam ten kawałek. edit: a i był jeszcze w "Szybkich i Wk*rwionych: Tokio Drift". Edytowane 8 Luty 20187 l przez Pawlito
Napisano 24 Marzec 20186 l Autor Siemanko. Nowe postępy :)-teksturowania ciąg dalszy, tzn. poprawione lub zrobione od nowa (np. we wnętrzu garażu textury powiększone z 1x1k do 2x2k i przez to namalowane od nowa), gdzie indziej zjechane z pikseli (tam gdzie było za dużo - optymalizacja). Oprócz tego namalowana trawka piasek, wytarcia, przejscia mdzy asfaltem a poboczem, wprawne oko dostrzeże też bumpa na asflacie.-nowe obiekty-zadanie dla Was: piszcie, komentujcie, oceniajcie.Niektóre obrazki sa wyższej lub nizszej rozdzielczosci, ale to z powodu renderowania do takowej na potrzeby szybkiego podgladu. Decolowo wszystko będzie w 1280.PS Nie wiem co jest grane ale po edycji sypie się formatowanie. Ja tego tak nie pisałem. Edytowane 24 Marzec 20186 l przez Pawlito
Napisano 24 Marzec 20186 l Jest bardzo git, przesadź tylko ten krzaczek, który na renderze z bilboardem wkradł się na asfalt ;) Zastanów się też, czy nie lepiej jednak puścić to finalnie w 1080p zamiast 720p. Ja wiem, że to mocno wydłuży czas renderingu, ale terminy akurat tutaj Cię nie gonią, są też renderfarmy do wynajęcia, więc może zagryź zęby i wyrenderuj to raz a dobrze, zamiast potem żałować, że dla większej rozdziałki musiałbyś renderować wszystko jeszcze raz, a na mniejszej detale są rozmazane ;) Pozdrawiam.
Napisano 24 Marzec 20186 l Autor Loozack, wyrenderuję animację w 1280x692 (format 1:1.85) :D Także spoko.edit: aaa teraz zczaiłem, pisałem o optymalizacji tekstur i nie jestem pewien czy 1080p wytrzymają moje tekstury. A to zamała rozdzielczość, 1280x692? Edytowane 24 Marzec 20186 l przez Pawlito
Napisano 25 Marzec 20186 l Wydaje mi się, że w czasach, gdy coraz śmielej wchodzi rozdzielczość 4K, 1080p to absolutne minimum.
Napisano 7 Maj 20186 l Autor Szybki przelot nad torem o różnych porach dnia. Szybki powinienem wziąć w cudzysłów bo renderowałem go dwa dni, ale ja nie o tym. Powiedzcie jak Wam się to podoba. Polajkujcie filmik na yt żebym wiedział czy jest ok i że jest sens tworzyć to dalej. [video=youtube_share;ZLUWfhMki3c] PS Do modów: embedowanie filmów yt nie działa, znaczniki musiałem wpisywać ręcznie Edytowane 7 Maj 20186 l przez Pawlito
Napisano 7 Maj 20186 l wyglada niezle, chociaz kamere bym ustawil inaczej, by pokazywala więcej. W taki ujęciu zwraca się uwagę na przestrzen, a w niej brakuje atmosfery - wnikania niebieskiego wraz z dystansem.
Napisano 7 Maj 20186 l Jest fajnie, masz też ode mnie pisemnego "lajka" na Youtube, żebyś wiedział, że jest sens tworzyć dalej. Tylko pisemny, bo w liście polubionych na YT mam głównie muzyczkę ;) A z uwag to może tylko dodałbym lekki motion blur na całość, bo teraz dosyć mocno skokowa jest ta animacja. Poza tym git, jedziesz dalej! Pozdrawiam.
Napisano 7 Maj 20186 l to co Olaf - koniecznie dodaj perspektywę powietrzną. jasne, że twórz dalej! jedziesz do końca. PS niebo w ujęciu nocnym powinno mieć znacznie bardziej nasycony kolor - głęboki granat. biały odcień sztucznych lamp wskazuje na balans bieli który ochłodziłby całą scenerię klimatem południe i zachód mało się u Ciebie różnią - może postaw słońce jeszcze niżej i daj mu pomarańczowy odcień żeby jeszcze bardziej odróżnić zachód od nocy, wtedy neutralny dzień sam też zyska
Napisano 7 Maj 20186 l Autor Reasumując Wasze uwagi: 1. szerszy kadr na tor 2. perspektywa powietrzna (wypróbuję render pass z z-depth + compo) 3. motion blur (wypróbuję ale może byc problem przy wolnych ujęciach, im szybszy ruch = mocniejszy mb) ale wypróbuję 4. słońce niżej dla hdrki z wieczorem Super. Pozdrawiam edit: zamieszczam efekty prac z perspektywą powietrzną i przy okazji dalszym zalesianiem toru. Edytowane 23 Maj 20186 l przez Pawlito
Napisano 20 Sierpień 20186 l Autor Pierwszy motion test. Są błędy jak np. samochód za wysoko zawieszony albo drzewko lewitujące w powietrzu i nie świecące się światła cofania i stop ale to jak mówię test. Powiedzcie jak to widzicie. [video=youtube_share;JLwbFsZ53_o] Później dorzucę kilka stilli. Jutube jak zwykle niszczy filmy kompresją i nic nie poradzę na to...
Napisano 22 Sierpień 20186 l Jest dobrze, całkiem fajnie się autko zachowuje, chociaż mam wrażenie, że mogłoby zrobić ten zwrot bardziej dynamicznie, co skutkowałoby większym kątem obrotu. Poza tym może dodałbym mały noise na target kamery, żeby nie była tak idealnie "zafixowana" na aucie. P.S. Co do Youtube, jeśli masz szybkie łącze, to polecam uploadowanie filmów bez kompresji. Pozdrawiam.
Napisano 24 Sierpień 20186 l dopiero teraz zobaczyłem rendery z perspektywą powietrzną. o niebo (hehe) lepiej!
Napisano 18 Marzec 20195 l Autor Cześć Pracuję nad ujęciami które chcę dać do produkcji, i mam do Was prośbę o ocenę kolorystyki i oświetlenia. Czy wg Was ujęcia (ruch kamery) są ok?
Napisano 18 Marzec 20195 l jest ok, z małym porspro będzie git, chociaż dodałbym więcej świateł tu i ówdzie ;)
Napisano 18 Marzec 20195 l Autor ok, dorobiłem jeszcze jeden neon żeby rozświetlić garaż, może dam jeszcze jeden. W animacji będa raczej ujęcia dzienne. chciałem całą produkcje podzielic na dwie części: pierwsza - powolna, prezentujaca tor, samochody w nocy, druga dynamiczna za dnia z krótkimi szybkimi ujęciamni. Taki mam pomysł, a co z tego wyjdzie czas pokaże. dzięki olaf.
Napisano 18 Marzec 20195 l Z drugim neonem wygląda też ciekawie. Miałem jednak na mysli bardziej art dyrekcje, czyli m.in. budowanie światłem klimatu bardziej niż konkretne źródła światła. Tu masz przykłady: https://justpaste.it/397az https://justpaste.it/5bk0o
Napisano 18 Marzec 20195 l Bardzo fajny klimacik w tym ujęciu w garażu. Tylko uważaj z dodatkowymi silnymi przyciągaczami wzroku jak ten neon po prawej bo Ci mogą mocno dociążyć kompozycję z tej strony - masz teraz światło spawarki, neon i mocną lampę z prawej vs neon i małą lampkę z lewej. Według mnie pierwsza wersja była lepsza - światło spawarki dobrze podkreśla tył i spód auta, z kolei na masce w czasie obrotu kamery odbija się mocno neon, pięknie uzupełniając linię samochodu. Gdyby jeszcze lekko rozmyć DoFem te filary na pierwszym planie to byłaby poezja ;) Natomiast co do drugiego ujęcia to wydaje mi się, że samochód bardzo szybko traci swoją dominację w kadrze, chwilę po wyjeździe z garażu moją uwagę w 100% przyciąga migająca lampa nad bramą. Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby ją zupełnie zgasić, za to zapalić tam gdzie auto parkuje? Może nawet uchylić do połowy drzwi drugiego garażu i puścić z nich światło na bok auta po zaparkowaniu? Swoją drogą dobry pomysł z tą jasną lawetą w oddali, która pomaga odciąć auto od tła :) Pozdrawiam. PS. Cieszy mnie, że dalej z tym działasz.
Napisano 20 Marzec 20195 l Autor Dzięki za porady, tu jesze druga wersja kolorystyczna ujęcią: Do ujęć dziennych jeszcze wrócę. Co do rozmycia filarów, może nie DOFem a motion blurem, ba spawarka daje iskry i takie podłużne będą ładniej wygladały (chociaż juz są ale mniej rozmyte). Loozack, cieszę się że się podoba, pozdrawiam równieź :)
Napisano 5 Kwiecień 20195 l soczyście wygląda :) możesz powiedzieć ile jeszcze ci zajmnie czasu dokończenie tego i ile już czasu poświęciłeś na ten projekt:P
Napisano 5 Kwiecień 20195 l Autor zacząłem na początku 17., a ile potrwa nie wiem jak skończę do końca roku będzie sukces. a jeśli nie to będę robił tak długo aż skończę.
Napisano 14 Kwiecień 20204 l Autor Piszę żeby się przypomnieć że animacja ciągle jest w toku, etap modelowania dawno zakończony, teraz renderuję. Nie zawsze mam na to czas bo jest wiele innych rzeczy do roboty. Ze scenki testowej zrobiłem krótka animację: pozdrawiam Edytowane 14 Kwiecień 20204 l przez Pawlito
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto