Jump to content

Recommended Posts

Jako nowa osóbka witam wszystkich cieplutko na forum :D Chciałabym w końcu wystawić swoje prace na porządną, brutalną i bezlitosną krytykę XD Swoją przygodę z digital paintingiem zaczęłam jakieś 1,5 roku temu, a od tego czasu wkręciłam się niemiłosiernie i z tym też próbuję powiązać swoje plany na przyszłość, więc shit's getting serious. Do każdej pracy, tworzonej na przestrzeni tego 1,5 roku będę dodawać krótki opis, z wnioskami i tak dalej. Jeśli dopatrzycie się czegoś - ciśnijcie, na tym właśnie mi zależy :)

 

Listopad 2016

Tutaj moja pierwsza na poważnie poważnie praca. Robiona jeszcze w Corel Painterze. Miałam zerowe pojęcie o teorii koloru, proporcjach twarzy, i tak dalej - portret rżenięty ze zdjęcia. Chciałam chyba wypróbować tyle brushy ile się dało, efekt jest jaki jest. Mam nadzieję, że w miarę ze scrollowaniem będzie coraz lepiej ;D

 

i_want_love_or_death_by_crispysox-d9hi2q9.png

 

 

Listopad 2016

Lecimy dalej. Tutaj moje pierwsze study z anatomii, na postawie moich własnych dłoni. Próbowałam bawić się kolorami, co prawda bez wiedzy o teorii. Obecnie chyba jedyne co mi się tutaj podoba, to blendowanie na wierzchu 3 dłoni. Dałam się wciągnąć pędzlowi mieszającemu, zapewne stąd te postrzępione cienie nijak oddające fakturę skóry.

 

hands_study_by_crispysox-d9l2b1t.png

 

Grudzień 2016

Łuu, moje pierwsze enviro... XD Robione na jakiś głupi konkurs szkolny, stwierdziłam że I'll give i a try i wyszło nijak. Perspektywa atmosferyczna siada - teraz wiem, ze żeby ją oddać trzeba stopniowo wpasowywać elementy z tło, a nie zmniejszać ich nasycenie (?? xD).

 

dinozra2niewiemczymsierozni_by_crispysox-d9uq0vw.png

 

 

Grudzień 2016

Tutaj znowu coś tradycyjnego. Ćwiczenia anatomii z zabawą pędzlami w photoshopie.

 

e4f4c144b8093c2dbd09431065dc02d8-da150b2.png

 

 

Maj 2016

Drugie enviro. Próba matte paintingu, stosowania efektów, no - wyszło nijak, ale znowu się czegoś nauczyłam (skały, góry ;_;). Po zrobieniu tej pracy przestałam cieniować czarnym XD

 

landkejp1_by_crispysox-da47xgr.png

 

 

Czerwiec 2016

Tutaj w ogóle zaczęłam ogarniać jakiekolwiek podstawy. Przestałam używać fikuśnych brushy tam gdzie nie trzeba, zdaje mi się, że nauczyłam się wybijać elementy do przodu stosując kontrast z tłem, i dałam jakąś normalną perspektywę atmosferyczną, zastosowałam znane elementy dla pokazania skali.

 

landscape__2_by_crispysox-da529hh.png

 

Czerwiec 2016

Pierwszy design propsów (?) 2d. Z perspektywy czasu stwierdzam, że chyba w to pójdę, bo mam do tego coś.

 

bezkijowegopodpisu.png

 

Czerwiec/lipiec 2016

Landscape inspirowany Mononoke Hime, z tej animacji zainspirowałam się też kolorystycznie i stworzyłam paletę. Próbowałam ustalić focal point przez kontrast barwny, odkryłam też fakturowane brushe :D

 

landscape_2_by_crispysox-daboh89.png

 

Sierpień 2016

 

Faza na "Futu.re" pana Glukhovsky'ego, więc musiałam też namalować protagonistę. Dużo zabawy efektami i przekszyałceniami. Tylko ten motion blur :D

 

process_22_919_by_crispysox-dadbr22.png

 

 

 

Wrzesień 2016

Stwierdziłam, że fajnie będzie trochę poeksperymentować i refką było moje selfie. Wyszło całkiem fajnie przez tą grę światła, a przy okazji poćwiczyłam walor i anatomię :)

 

14264860_1187407634666477_1518080888407866698_n.jpg?oh=838ed472988d3f5ddd72639e830f5acd&oe=59B839B0

 

Pazdziernik/listopad 2016

Ilustracja do opowiadania Lovecrafta. Zainspirowałam się troszkę starymi rycinami, no i wyszło tak:

 

14915174_1233287270078513_5345124239856799009_n.jpg?oh=5b5ce41fc17cc234db78d161a121e1ba&oe=597C6469

 

Troszkę bardziej pod plakat :D Pózniej miałam dość mocną przerwę, bo zamiast robić do szuflady działałam w studio. W międzyczasie wpadło kilka zleceń, między innymi to:

 

Luty/marzec 2017

Jakikolwiek końcowy efekt jest, sporo się nauczyłam. W zamyśle miała być to Ciri według moich "widzimisię", więc wzięłam trochę z książki, trochę z głowy.

 

druk.jpg

 

Marzec/kwiecień 2017

 

Moja ostatnia praca, pierwsza "prywatna" z wykorzystaniem softu 3d (daz). Inspiracja Guim Guimaraesem i blade runnerem - starałam się trafić w cyberpunkowe klimaty dorzucając do tego pinup. Póki świeże, jestem zadowolona :D Soft 3d jest niezwykle pomocny, ale trzeba mieć gdzieś z tyłu głowy, że nie jest substytutem dla fundamentalsów, których i tak trzeba się nauczyć ;)

 

magdalena-mieszczak-1.jpg?1492196435

 

Dorzucę jeszcze ostatnie study z koloru - ""Miss Elsie Palmer" Johna Singer Sargenta.

 

17759796_1452298524844052_6166825843116316699_n.png?oh=ca33d18c0979064bcb25f11f752f4c38&oe=5984C6AD

 

Wniosek jest taki, że robię za mało i za długo - trzeba robić więcej i mniej dziubdziać. Stąd też zakładam ten wątek, który ma być poniekąd takim motywatorem :D A trzeba się ostro cisnąć, póki na głowie mam tylko szkołę :)

 

Cheers!

Edited by Eihwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz dużo pracować nad walorem. U Ciebie wszystko ma bardzo duży i zbliżony kontrast. Musisz dzielić sobie pracę na strefy waloru. Ciemne materiały powinny być w dolnym przedziale a jasne w górnym. Super ciemne cienie powinny być tylko w miejscach gdzie światło absolutnie nie ma szans dotrzeć.

 

0expFYl.jpg

 

A tak w ogóle to witam w naszym skromnym gronie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, dzięki! Za ogólny feedback i czas poświęcony na overpainta :) Czaję i teraz widzę błąd. Przez to nagromadzenie tego samego kontrastu nie ma focal pointu i wszystko jest nadziubdziane, trudno odróżnić co jest czym w wersji b&w. Będę się pilnować i zwracać na to szczególną uwagę :) Jeszcze raz wielkie dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nie zgodzę akurat z Graftem:D Ciemne materiały mogą być absolutnie w górnym przedziale walorów(6-9) a jasne materiały w niskich (2-4)- wszystko zależy od oświetlenia. Tak samo cały obrazek możesz mieć w dolnym przedziale lub górnym - nigdzie nie jest powiedziane, że musisz wykorzystywać całe spektrum. Fajnie to tłumaczy Sean więc polecam obczaić https://www.youtube.com/watch?v=3BQHhXt5L1g. Ten art z Ciri cierpi z innym powodów moim zdaniem- walor ma akurat bardzo w porządku:D Może nie ma faktycznie wyraźnych focal pointów ale przy rysowaniu postaci twarz i oczy są zawsze focal pointem więc nie ma się co martwić. Ten art jest cały bardzo szczegółowy przez co nic nie jest szczegółowe- mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi:D Trzeba umieć zrezygnować ze szczegółów tam gdzie ich nie potrzebujesz. Tak samo włosy - nie renderuj pojedynczych włosów tylko całe formy a pojedyncze szczegóły daj w jednym miejscu, bedzie to wyglądać o wiele żywiej. Polecam też więcej referencji materiałów bo oprócz miecza metalowego wszystko inne wygląda podobnie. Pamiętaj, że lepiej zebrać referencje 1h a zaoszczędzisz na rysowaniu później z 4h a efekt będzie lepszy:D 20 min rysowania z uwagą i myślenia jest lepsze niż cały dzień bezmyślnego skrobania. I jeszcze anatomi ręki siadła. Wrzucam overa z zachowanym twoim walorem- uprościłem wszystko i moim zdaniem już lepiej wygląda a rękę poprawiłem ile mogłem bez większej roboty. Pozdrawiam i witam na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj mieszacie :D A tak już całkiem serio:

Mam straszny problem z tym dziubdzianiem. Przez mój perfekcjonizm podświadomie robię każdy detal i walczę z tym. Bardzo dziękuję za linka i szczególnie za overpainta. Wygląda much better :)

A co do rączki - im starsza jest praca, tym bardziej kłuje mnie w oczy. XD

Po Waszych radach, choć są trochę rozbieżne, czuję, że jestem na lepszej drodze :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja się nie zgodzę akurat z Graftem:D Ciemne materiały mogą być absolutnie w górnym przedziale walorów(6-9) a jasne materiały w niskich (2-4)- wszystko zależy od oświetlenia. Tak samo cały obrazek możesz mieć w dolnym przedziale lub górnym - nigdzie nie jest powiedziane, że musisz wykorzystywać całe spektrum. Fajnie to tłumaczy Sean więc polecam obczaić
No tak masz rację to zależy od światła, ale mi chodziło o strefy waloru, które będziesz miał w każdym naturalnym oświetleniu. Jasne i ciemne materiały nie powinny być w tym samym przedziale. Twierdzisz, że te czarne cienie na białym rękawie są naturalne w tym konkretnym świetle?? Bo moim zdaniem wprowadzasz dziewczynę w błąd ;) czekam na argumenty z twojej strony bo może się mylę i czegoś nie rozumiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak rymin napisał, wszystko zależy od oświetlenia. Akurat kompletnie ciemny cień (w Twojej skali 0-1) jest tam w mojej pracy nie na miejscu, bo powinno tam docierać jeszcze światło odbite przez inne elementy (np. przez rękawicę lewej ręki na przykład, albo przez jakiś obiekt w ogóle poza kadrem), to też spektrum się automatycznie zawięzi do tego 3/4-7. To tak wtrącając coś ode mnie. Czekam na dalszy rozwój wymiany zdań :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam na forum :)

moim zdaniem dobry start, rysuj dalej i dojdziesz daleko! ja czekam na kolejna wrzutke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, zacznę od tego, że czerń sama w sobie występuje bardzo rzadko- prawie nigdy w realnym świecie:D Graft ja zgadzam się z tobą w 100 procentach co do stref waloru itd. Aczkolwiek bez trudu mogę sobie wyobrazić sytuację gdy np. czarna oświetlona koszula gościa czytającego gazetę jest jaśniejsza od białego papieru gazety która jest w cieniu. I te bloki mogą być obok siebie. Wiadomo, że jest to mniej spotykane i na początek radzę się obracać w tych standardowych sytuacjach a później rozszerzać spektrum zainteresowań:D Tak jak pisał Marek w tym tutorialu walor zależy od kontekstu - coś jest jasne bo obok masz rzeczy ciemniejsze itd. Tak samo jest z resztą z kolorem i nasyceniem itd. Ale na początek nie ma co mącić w głowie. Skup się na jednym aspekcie i jak go wymasterujesz to bierzesz się za następny itd. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
moim zdaniem dobry start, rysuj dalej i dojdziesz daleko! ja czekam na kolejna wrzutke.

 

Wielkie dzięki! To strasznie motywuje :) Kolejna wrzutka w przygotowaniu.

 

Co do tematu, wrzucę tabliczkę Gurneya xD Fajnie to tutaj widać, ale tu też chodzi o wpływ valuesów otoczenia na odbiór tonu bo tutaj 1 i 2 są tego samego:

 

http://1.bp.blogspot.com/_Eiwce13X738/S18zug8FBVI/AAAAAAAAH1E/ycta_GJhyFY/s400/Checkerboard_Illusion_Gurney.sm.jpg

 

Takie luźne skojarzenie :)

Lubię się rzucać na głęboką wodę, ale racja. Od czegoś trzeba zacząć i nie przesadzać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały upload.

Wcześniej szperałam sobie coś w blenderze żeby to potem obmalować. W sumie po raz 1 wykorzystanie czegoś 3d robionego od podstaw do grafiki 2d. Zmotywowałam się przez filmiki Tima Kaminskiego :D Wrzucam render i wersję ostateczną.

 

pEBSc2D.png

 

EeHNCtO.jpg

 

Na podstawie jednego z cosiów ze szkicownika z czerwca :D Poniżej nie wiem - buttony do unicestwienia świata?

ei0JUzJ.jpg

 

Tymczasem skrobię sobie study z planes of the head :)

kHiHdfn.png

 

Myślicie, że lepiej jest zaczynać takie ćwiczenia od szkicu, czy od razu rozkładać plamy tonów i na tej podstawie wyodrębniać kształty?

Edited by Eihwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuta skończonego ćwiczenia waloru + process

 

3ZJM3Wy.png

 

 

rPSFNhl.gif

Edited by Eihwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnie doodle pomiędzy ćwiczeniami z Loomisa i Robertsona. Strasznie chillujące :)

 

Idm89mv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy art z użyciem daza i photobashingu (zdjęcie w tle własne :p). Chciałam trochę poduczyć się renderowania i przede wszystkim operowania światłem w tego typu programach. Porównując do poprzedniej pracy z dazem wyszło o wiele bardziej tak jak tego chciałam. Początkowo postać miała trzymać w palcach włosy, ale zmieniła się cała koncepcja artu i klimat pracy. Nie wiem czy art jest warty większego dopracowywania bo to bardziej taki warmup pod cyberpunk.

Uwagi, krytyka - mile widziane.

 

18342756_1298589810254344_6881931639146898014_n.jpg?oh=5f148d900bf3d20edf9f2a8f6fa8a225&oe=59B3B333

Edited by Eihwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomyślałam, że może wrzucę kilka stron ze szkicownika. Kiedyś cisnęłam się bardziej na enviro, teraz szlifuję postacie (do nich akurat mam zamiłowanie od małego i zawsze uwielbiałam rysować jakieś wymyślone ludziki, a krajobrazów nienawidziłam; pozniej strefa komfortu obróciła mi się o 180 stopni na enviro, i teraz próbuję je połączyć), choć do końca nie wiem w co pójść. Najchętniej chwyciłabym się za wszystko - tylko jest ta myśl, "albo będziesz średnia we wszystkim, albo dobra w kilku rzeczach"... jest to co prawda licha ilość stron - kiedyś pokadruję wszystkie szkice z wyobrazni ze szkicownika (ich w porównaniu do study anatomii ze zdjęć jest o wiele mniej). Teraz stawiam na wyobraznię po uprzednim zaznajomieniu się z teorią "co i jak, dlaczego", a potem próbuję to odzwiercielić w szkicach. Odkryłam, że studiowanie ze zdjęć jest dla mnie jakieś rozkojarzające i wolę uczyć się już na pracach innych, podpatrywać jak inni to zrobili niż wyciagać coś ze zdjęć, bo z nich wyciągnę o wiele mniej - choć teraz po ćwiczeniach z Loomisa będzie mi na pewno łatwiej. Szukam jakiś odpowiedników Loomisa co do enviro.

 

Screen_Shot_20170508221747.png

 

dsdwsd.png

Bez_nazwy_1.png

 

Perspektywa trochę siada - szczególnie w tym z grzybkami :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema. Wklejam dwie ostatnie wykończone prace - study z planów twarzy które przekształciłam w pełnego arta :D I concept z wykorzystaniem tego, czego nauczyłam się po studium prac Igora Sida (między innymi dzielenie pracy na strefy waloru, o czym wspominaliście wcześniej).

 

szamaneu.png

 

study_igor_sid5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Podczas robienia poprzedniej pracy nawinęło mi się kilka pomysłów, więc dorobiłam jeszcze troszkę ;) Ostatecznie podoba mi się bardzo trzecia wersja, i myślę o podjęciu się jej przy następnym arcie.

 

concept_sheet2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, pani z fejsbuków :D

 

Ostatnia postać fajna, klimaty harpiyi : P Brakuje mi tła albo chociaż plamy światła na podłożu. Portret jest mocno creepy przez te martwe oczęta i mysle, że mogłabyś spokojnie użyć znacznie wiecej miękkich krawędzi.

 

W envirkach faktycznie perspektywa leży konkretnie - polecam nawet przy szkicowaniu robić zawsze na szybko takie mini perspective grid - horyzont i kilka ledwie widocznych linii od punktów zbiegu ( tu masz to częsciowo pokazane

).

 

Odpowiednik Loomia dla enviro - może Carlsons Guide to Landscape Painting albo Composition of Outdoor Painting E.Payne'a (o ile uda Ci sie ją gdzieś dorwać)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie by było machnąć znowu jakieś enviro, bo nie robiłam tego od kilku miesięcy (szkice są z okresu kiedy w ogóle nie zrobiłam jeszcze żadnego digitalowego enviro, a zabrałam się za nie pózniej i są w pierwszej wrzucie). Regularnie comfort zone zmienia mi się z postaci na enviro i odwrotnie, i przeskakuję między nimi chcąc się z tego comfort zone'u wyrwać :D Ostatnio maluję same postacie, więc chyba czas na małą zmianę choćby dla samego porównania (przy okazji przetestuję zagadnienia z wyżej wspomnianej perspektywy, którą staram się szlifować :D).

 

Feng Zhu znam, zaczęłam nawet oglądać całe design cinema ale jeszcze nie dotarłam do tego odcinka :D Wielka dziena za tytuły :D

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo czasu mnie nie było, ale myślę, że sie nie obijałam. Wrzucam study z kadrów i obrazów starych mistrzów; klasycznie po 30 minut na studium z obrazu i kolejne 30 minut na studium z pamięci. Skupiam się głównie na kolorze, kompozycji i walorze. Na początek kadry:

 

1_blade_runner_neon_light.png

 

1_memory.png

 

2_long_day_closes_rim_light.png

 

0356.png

 

0356_memory.png

 

5134.png

 

throneofblood18.png

 

 

I trochę starych mistrzów:

 

Storm_in_the_Rockies_Albert_Beirstadt.png

 

Albert_Bierstadt_Storm_in_the_Mountains_1870.jpg

 

Joseph_Wright_of_Derby_Vesuvius_from_Portici_1775.jpg

 

Frederic_Leighton_Vestal.png

 

szyszkin_co_tamdd.jpg

 

 

I jeszcze trochę takich moich wypocin pomiędzy studiami - egzaminy napisane, więc teraz będzie więcej czasu na "pozaprogramowe" rzeczy :D

 

practice_lesson_1.png

 

wip_1.png

 

Tutaj wczesny wipek, z wykorzystaniem zdjęcia: https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19146137_1780827398611671_3799678693395152364_n.jpg?oh=2db696a0425584bbce68a81708d5902f&oe=59D12540

Jednocześnie studium waloru (staram się rozbijać prace na wspomniane wyżej strefy waloru) i światła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa wrzuta. Dorzucam jeszcze moje ćwiczenia z anatomii, gestu i tak dalej. Kupiłam ogromny, gruby blok i mam zamiar go całego zapełnić takimi ćwiczeniami :D Goal to 1 strona/dzień.

Opierałam się na zdjęciach z artmodeltips i line of action.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

DSCN0569_1.jpg

 

DSCN0570_1.jpg

 

No i ciąg dalszy pracy którą wcześniej wklejałam - plany co do attachmentów się trochę zmieniły, po części na rzecz kompozycji.

 

wip6.png

Edited by Eihwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka. Wklejam skończony jakiś czas temu walor; obecnie śmigam z kolorem :)

Mile widziana krytyka, szczególnie co do waloru, światła i kompozycji, co ostatnio katuję :D

 

wip10.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ;) Wybrałaś ciekawe światło, ale miejscami szczególnie w cieniach wyszło płasko. Szczególnie w twarzy nie czuje się przestrzenności. Ten cień na szczęce po lewej stronie jest zbyt mocny i ostro ucięty. Spróbuj znaleźć jakieś refki i zobaczyć jak tak rzucone światło się zachowuje na twarzy. Z wyobraźni to rysowałaś czy z refek? Kompozycja bardziej mi pasowała z poprzednią wersją klucza. Teraz jego kierunek wprowadza trochę zamętu. Wydaje mi się też, że używasz zbyt dużo miękkich pędzli - szczególnie w pełnym formacie to widać. Warkocze mogłabyś potraktować bardziej jako całość, a nie poszczególne pasemka. Poza tym na środku obrazka brakuje mi czegoś na czym można zawiesić oko - jakieś ozdoby przy zawiązaniu warkoczy, coś na dłoni może. Wydaje mi się też, że fajnie jak mimo wszystko w cieniach coś się dzieje. Taki mały overpaint na szybko i bardzo subiektywny, więc fajnie jakby ktoś się jeszcze wypowiedział, bo nie czuję się żadnym guru ;) Mam nadzieję, że coś pomogłam.

 

https://ibb.co/ktzKqQ

 

 

ktzKqQ

 

Nie wiem czemu obrazek nie chce działać to daję link :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy