Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

radził bym skupić się na nauce anatomii, proporcji. Brak wiedzy bardzo widać.

Fajna jest stronka anatomy4sculptors. Polecam książki bo śwęeta się akurat zbliżają ;)

 

Podoba mi się, że starasz się zrobić coś kompletnego - kolor, postać, poza. To zaowocuje ale wróć do podstaw i korzystaj z nabytej wiedzy w takich projektach.

Napisano

Trochę bardziej rzetelnie i bardziej efektywnie podchodź do ćwiczenia podstaw. Ściągnij sobie: The Artist's Complete Guide To Facial Expression - Gary Faigin. I ćwicz anatomię głowy rysując. Będzie 10x szybciej i 10 x lepiej. Zacznij od niecieniowanych czaszek z różnej perspektywy. Tak z 5-6 dziennie. Do momentu aż przekroczysz stówę i będziesz ją znał na pamięć. Anatomia to nie są jaja.

Napisano

Trochę słabe proporcje. Zobacz przyrówanie do 7,5 głowy (taki standardowy człowiek). Oczywiście nie chodi mi o muskulaturę jak na obrazku tylko proporcje.

 

attachment.php?attachmentid=105472&stc=1&d=1548844465

 

Taki zombiak mag na pewno skorzystał by z proporcji równych 8 lub nawet 9 głów. Popatrz rysunki Loomisa.

 

Co do anatomii. Jakbyś porobił studia typu ecorche, zrobił własny szkielet, potem wszystkie mięśnie, to byś moment skumał co się dzieje na obrazkach na które patrzysz. A potem to już praktyka, praktyka, praktyka, obserwacja.

U ciebie to wygląda jak próba przerysowania, właściwie bez wiedzy co to jest i czemu tam jest.

Napisano

Szkielet zrobiłem jest kilka postów wyżej. Teraz właśnie chciałem coś z mięśniami zrobić, tylko chciałem żeby był bardzo chudy.

Napisano

Do anatomii nie wypowiem się, ale zostań proszę przy renderach clay. Kolorowe, są, mówiąc delikatnie, nie za dobre. Clay jeszcze się bronią, i swoją drogą ja bym nad formą jeszcze mocno popracował przed wchodzeniem w robienie jakiegokolwiek koloru / materiału. Ale to nieraz się widzi, że sculpt fajny, a jak ludzie kolorują, to robią z niego kaszanę potworną, aż szkoda.

Napisano

Dlaczego aż dwa lata, tak słabo to wygląda?

Mógłby ktoś wskazać dokładniej miejsca w których jest najgorzej? Łatwiej by mi było zobaczyć braki i skupić się na ich poprawie. Chodzi o ostatni model.

Napisano

Właściwie wszystko jest źle zbudowane lub niedobudowane. Jeśli chodzi ci o naukę anatomii na własną rękę, to nie spiesz się. Pracuj nad jedną częścią ciała na raz. Kilka godzin dziennie, codziennie a za te "2 lata" będzie super. Pytanie, czy masz w sobie tyle samodyscypliny?

Jest kupa wiedzy do zdobycia i umiejętności do wyrobienia.

 

A jak cię stać na kursy to też polecam, nawet bardziej.

Napisano

fajnie ze zaczynasz robic czaszki, jezeli jeszcze masz troche mocy w lapie 🙂 to po pierwsze zawsze rob takie rzeczy z referencji, staraj sie zrozumiec ksztalty i je zapamietac. Nawet jak za pierwszym razem nie pyknie, to warto czaszke studiowac powiedzmy ze raz w tygodniu 😉 Najlepiej wez sobie uproszczona wersje czachy i staraj sie ogarnac w pierwszej kolejnosci:

-1 proporcje

-2 proporcje

-3 proporcje

4- detale

jezeli zrobisz pierwsze 3 kroki dobrze, to nawet jak spierniczysz rzeczy ktore sa na gorze (czyli detale na oczodoalch itp) to czaszka nadal bedzie wygladac dobrze 🙂 

Skull Planes

 

Na maszynach nie znam sie za bardzo, ale robisz dziwne rendery, ktore nic nie pokazuja. Kamera jest za daleko, ujecia nudne 🙂

 

 

Napisano

Dawno nic nie było, to tak skromnie jedna czaszka.

czaszka3.thumb.jpg.9aa857b175552dca09f561eb7ec36fd7.jpg

Takie mam referencje na których się wzoruje.

142652858_Adnotacja2019-09-08131649.thumb.png.94f81e13efffd90b57e4b1b3fa05bb76.png

 

Jeszcze takie daw przedmioty znalazłem

1661012186_Beznazwy-1.jpg.5feeb3703d8de984fb22f467c2f3f9b0.jpg

3.jpg.e20172452ba082880d17108764405334.jpg

Napisano

Jest taki gosciu - nazywa sie Gotfrid Bammes (moze troche inaczej sie pisze, ale mozna w necie na spokojnie znalezc jego pdfy.) W Polsce jest mniej znany, ale kraje wschidnie z niego korzystaja i ma bardzo mocna, podparta rysunkami wiedze. Proporcje, formy, w sumie wszystko tam znajdziesz.Polecam. Plus to dla artystow, wiec ostro jedzie tez z forma. No i moze Eaton. On pieknie opisuje, i pokazuje mechanizm miesni. Sam sie tego ucze juz kolejny raz. 

I zobacz na poczatku proporcje. Bo inaczej nie bedzie za duzo sensu z twoich prac, jak proporcje beda zle. To rzuca sie bardzo w oko. Szczegolnie anatomia czlowieka. Od tysiaca lat obserwujemy siebie nawzajem, i jak cos jest nie tak, to niestety ten szczegol odrazu sie rzuca w oczy. Na poczatku proporcje, pozniej anatomia i szcegoly. 

  • Thanks 1
Napisano

Nie rozumiem jednego, dlaczego nie słuchasz ludzi którzy Ci tu doradzają? Ok, chcesz sobie tworzyć, ale to wszystko co robisz jest na ten czas słabe przez to, że nie masz dobrych podstaw. Ludzie Ci piszą co robić, ale nawet im nie odpowiadasz na wiadomości i robisz to co robiłeś - tworzysz jak leci, byle co żeby tylko robić. Serio, musisz ogarnąć podstawy i dopiero się brać za tak skomplikowane rzeczy jak smok.

Napisano

spokojnie 🙂 najwazniejsze to robic, powoli progress sam przyjdzie 🙂 wiadomo, ze jezeli bardziej sluchasz krytyki i feedbaku to skill leci szybciej, ale to zalezy od czlowieka

  • Like 1
Napisano

Spoko wszystko czytam i biorę sobie rady na poważnie. Nie sądziłem że muszę na wszystko odpisywać. Wolę się skupić na ćwiczeniach zamiast odpisywać na każdy post. Chciałem sobie zrobić coś innego żeby odpocząć od anatomii. 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, Blaza napisał:

Spoko wszystko czytam i biorę sobie rady na poważnie. Nie sądziłem że muszę na wszystko odpisywać. Wolę się skupić na ćwiczeniach zamiast odpisywać na każdy post. Chciałem sobie zrobić coś innego żeby odpocząć od anatomii. 

Chyba że tak ;) Powodzenia.

 

  

1 godzinę temu, KLICEK napisał:

spokojnie 🙂 najwazniejsze to robic, powoli progress sam przyjdzie 🙂 wiadomo, ze jezeli bardziej sluchasz krytyki i feedbaku to skill leci szybciej, ale to zalezy od czlowieka

;)

Edytowane przez brain
Napisano

Mała odskocznia od rysowania

8.thumb.jpg.23d33c42ec28ef01bd2ed1358ccd6526.jpg

 

Jest jakiś szybki sposób żeby poradzić sobie z taka beznadziejną topologią, która zostaje po live boolean?

7.jpg.2e3c66baa5023587e4543b4927c4dc96.jpg

Zremesher nie za bardzo sobie z tym radzi, albo nie umiem ustawić. Dynamesh jako tako ale nie ma ostrych krawędzi, albo zawiesza mi program jak chce żeby zostawił poligrupy. 

  • Like 1
Napisano

zwroc uwage na skale modelu. A zremesher sobie z tym raczej nie poradzi. a po co to robisz? a jak masz maly model to zbrush bedzie scalac elementy

przeskaluja gore calosc alobzmerguj i daj unitize w dofremrach.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności