Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam 🙂

Zaczynam model RWD 6 w wersji Żwirki i Wigury z Challenge 1932.
Na razie mam tylko silnik "Armstrong-Siddeley Genet Major IV" - jak ktoś by dysponował dobrymi zdjęciami tego silnika z Muzeum Lotnictwa w Krakowie i chciał by się nimi podzielić byłbym wdzięczny. Niby większość silnika i tak zniknie pod owiewką ale sami wiecie zawsze miło coś pod pieścić ot tak dla frajdy 🙂

Oczywiście jak ktoś dysponuje też dobrej jakości zdjęciami samej RWD 6 to też nie wzgardzę, niby mam książkę Glasa i plany modelarskie ale jak wiecie diabeł tkwi w szczegółach 🙂


89462u5adGrDs.jpg

89462Q832LgAm.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Like 9
Napisano (edytowane)

Dzięki chłopaki, doceniam dobre słowo 🙂

Z braku laku tylko tyle udało mi się wymodelować. No ale zawsze to lepsze niż nic 🙂 i sorka za ziarno ale sami wiece jak to jest 🙂

89462bZzXQ3iv.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Like 3
Napisano (edytowane)

Kolejny update z budowy 😉
Zespawałem kolektor wydechowy bo raziły mnie te ostre krawędzie 🙂 Dokończyłem prawie owijać "korpus" samolotu. Jeszcze ster pionowy do wyprowadzenia 🙂
Ogólnie jeszcze masę roboty przede mną. Martwi mnie też kwestia goleni podwozia 😐 bo muszę brać wymiary z modelu redukcyjnego RWD 6 - niby z grubsza OK ale po wymodelowaniu trzeba będzie to jakoś skonfrontować ze zdjęciami oryginału. No ale to już jest sprawa na inny post 😉

89462eAG7xtsO.jpg

89462AGNsOKsA.jpg

89462wdw4Rpyh.jpg

89462Xh6iTON7.jpg

 

Edytowane przez Mortom
Miniaturka
  • Like 4
Napisano (edytowane)

 mam nadzieję że nie znasz. Relacja z budowy  repliki RWD 6, wiem ze to nie 1:1 ale technologicznie w wielu miejscach tożsame z  oryginałem.  Może się przydac. Od 13  podstrony można oglądać, wcześniej poznikały obrazki niestety.  

RWD 6 1:3 i 1:3,5 relacja z budowy - strona 12 - Makiety samolotów polskiej konstrukcji - Polskie Forum Modelarzy RC (pfmrc.eu)

Kibicuje.

 

DSCF1454.JPG

DSCF1340.JPG

Edytowane przez kliment woroszyłow
  • Like 2
Napisano

WOW dzięki kliment !!! mam pare fotek z renowacji 13 ale bez większych szczegółów - te na pewno się przydadzą. 

Co do Pana Henryka z forum modelarzy to złapałem niedawno z nim kontakt i obiecał pomóc 🙂

Po drodze natknąłem się kolejną publikację odnośnie RWD 6 - i mam niezłą zagwozdkę co robić dalej - w opracowaniu Pana W. Schiera były rysunki sylwetki RWD 6 i szlak by to! różnią się dość diametralnie od rysunków Pana Glassa. A co gorsza wydają się bardziej wiarygodne 😐 jeśli się zdecyduję to będę musiał przerobić przód modelu i to dość ostro. W załączeniu porównanie sylwetek wg 2 ww. panów. + mały update 🙂 wybaczcie mapowanie tekstur na pierścieniu Townenda ale i tak jest jeszcze nie skończony a tylko przymierzałem czy mam dobre proporcje 🙂

 

porównanie rekonstr.jpg

RWD 6 - 011.jpg

Napisano (edytowane)

Na początek: BARDZO ładny model!

Co do rysunków, to doskonale Cie rozumiem. Mam tak cały czas 😄 W każdym razie jedynie zdjęcia mogą być decydującym źródłem. O ile wiem dla Glassa rysunki opracowywał Witold Szewczyk - generalnie są bardzo przyzwoite/bardzo dobre. Pytanie - na czym opierał się Schier... 

Warto wziąć pod uwagę, że Schier był modelarzem - robił te plany tak, by można było na ich bazie coś zbudować. To oznacza, że rozgryzł geometrię od strony fizycznej bryły. To duży plus, bo wymaga wielu analiz, przymiarek itd. Zwykle kreślarze robiąc rysunki nie myślą, jak będzie się to zachowywało w rzeczywistości - papier wszystko zniesie 🙂 Sam setki razy trafiałem na dobre rysunki, które okazywały się kupą...

W czym modelujesz?

PS:

Zerknij tutaj. Warto zobaczyć, jak ktoś już przerył temat:

http://hellcat.pl/mrar/index.php?option=com_content&view=article&id=147:rwd-6-132&catid=35:relacje-z-budowy&Itemid=77

https://modelwork.pl/topic/12195-rwd-6-quotwill-fly-againquot-od-podstaw-132/

 

Edytowane przez mrys
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Mrys dzięki wielkie za linki. 

Dorwałem niezłej jakości zdjęcie RWD 6 z profilu i od niego zacznę przeróbki, jak wyjdzie to pokażę rezultat. Już podczas modelowania Albatrosa DIII Offega i Bregueta XIX B miałem podobne problemy z rysunkami i zdjęcia były rostrzygajace. Choć były to zdjęcia z epoki i wiele nie dało się zobaczyć. 

No ale zmiany muszę wprowadzić bo nie dało by mi to spać 🙂. Niby nie jest to model dla muzeum ale jak już modelować to zgodnie z prawdą o tyle i ile się wie. Szkoda, że nie ma takiej dokumentacji fotograficznej z produkcji jaką miała RWD 9. I jeszcze raz dzięki jak coś wysmażę to podeślę do oceny, pozdr. 

P. S. 

Jestem konwertytą blenderowym więc w nim modeluję. 😁

Edytowane przez Mortom
Napisano

Jak Blender, to mogę zaproponować dwa pluginy, wspomagające prace z fotografiami jako referencjami. Być może je znasz.

Pierwszy to camera utilities W. Jaworskiego

http://airplanes3d.net/scripts-257_p.xml

Drugi to osobny program fspy z pluginem importującym do Blendera. Tego ostatniego używam bardzo często. M.in. dzięki niemu zrekonstruowałem w całości kinematograf braci Lumiere. Bardzo pomaga zwłaszcza przy mniejscych detalach np. wyposażenia.

https://fspy.io/

 

image.thumb.png.efb8b0a105e0de26e241fb6a18517359.png

  • Thanks 1
Napisano

Fspy jest mi znany i też często używam 😁 jest mega pomocny w tego typu pracach. A pluginu nie znałem choć pewno zasada podobna. Dzięki! 

Napisano (edytowane)

OK fspy ustawiony na tyle ile sie da - jak widać sprawa nosa jest do poprawy, ale nie powinno być z tym specjalnie dużo zabawy 🙂

 

uj_01.jpg

Edytowane przez Mortom
Napisano

No cóż 1 krok do przodu 10 do tyłu 🙂

Przerobienie nosa pochłonęło progress z szybami obwolutami, kolektorowi wydechu też się dostało 😉 Przy okazji poprawiłem geometrie steru pionowego. Teraz trzeba podgonić to co już było zrobione 🙂 Ale za 2gim razem zawsze idzie szybciej 😄 Trochę mi to zajęło ale nie ma co odpuszczać geometrii tylko dlatego, że było się głupim na początku 😉

Pozdr!

RWD 6 - 012.jpg

RWD 6 - 013.jpg

  • Like 2
Napisano

Jak cię to pocieszy, tak jest zawsze 🙂 Wszystkiego nie przewidzisz i prędzej czy później trafisz na cos do poprawki. Za to jaka frajda, kiedy uda ci się skorygować 1/3 modelu bez zostawiania śladu na siatce 😄.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Bardzo podobny problem miałem z Breguetem XIX

Przeniosłem jak głupi z rysunków owiewki cylindrów silnika jako oddzielne. Zmapowałem, pomalowałem po czym skapnąłem się że na zdjęciach z epoki owiewki są "wyklepane" jako cały arkusz blachy 😄 Ostatecznie trzeba było przerobić dość newralgiczne miejsce ale powiem, iskry leciały 😉 Ostatecznie to moja głupota nie skonfrontowania rysunków modelarskich z oryginałem zakwitła i zaowocowała od razu! 😉
89462PooMl5qV.png

 

Breguet_wycinek.jpg

Edytowane przez Mortom
Napisano (edytowane)

Witka😉

Mały progress - dodałem zamki na boczne "klapy" silnika i pierścień Townenda (wreszcie zmapowany) 😄 większości zmian nie widać 🙂  ale tam są - popracowałam też troszkę nad tyłeczkiem 😉 troszkę go zaokrągliłem ;D (bo kto nie lubi zaokrąglonych tyłeczków) - ani Glass ani Schier nie nakreślili czy jest on faktycznie zaokrąglony - powiedzmy że jest to moja interpretacja. Nie natrafiłem na zdjęcie czy chociaż wzmiankę jak to wyglądało w rzeczywistości - okolice tyłeczka 13-tki naprowadziły mnie na takie wykończenie. Ale nie jestem ekspertem, więc pewno jeszcze się to zmieni.

Pozdr.

RWD 6 - 014.jpg

RWD 6 - 015.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano

Hejka,

Mały progress 😉 wybaczcie te randomowe nity na boku owiewki silnika - nie malowałem jeszcze map więc owiewka dostała (dla ogólnego wglądu) mapy z górnej pokrywy z korkiem 😄

RWD 6 - 20.jpg

RWD 6 - 19.jpg

Napisano (edytowane)

No po przeszło miesięcznej przerwie zaczynam znowu w miarę normalnie żyć. Kaszel wreszcie ustał a z Covida została częściowa bezsenność ale z tego co czytałem to dość częsta przypadłość. Nikomu nie życzę takiego przebiegu choroby jaki mnie spotkał - przyznam że miejscami to był koszmar w dzień i w nocy... brrrr.... 

No ale zostawmy to co złe za nami i lecim z updatem o RWD 6.

1) Jeszcze zanim poległem dorobiłem drzwi i częściowo zegary na tablicy rozdzielczej.
2) Teraz poprawiłem z lekka zapięcia na pierścieniu i klapach bocznych silnika.
3) Przednia owiewka silnika dostała wreszcie nity, tak jak to było w rzeczywistości (na tyle o ile się udało wyczytać ze zdjęć). Przez chwilę miałem ochotę na to aby szlifowanie w rybią łuskę zrobić ręcznie ale automatyczne mapowanie załatwiło problem całkiem schludnie i nico chaotycznie, tak jak to było w oryginale.
4) Drzwi dostały tapicerkę - zerżnąłem ten pomysł z wątku pana Henryka (wątek), wnętrze (niestety) nie posiada prawie żadnej dokumentacji fotograficznej, nie mówiąc już o kolorach. 

Teraz myślę że jak już drzwi i reszta wnętrza dostaną całe oprzyrządowanie to lecim z mapowaniem kadłuba. No i czas na bumpy na sterach i płóciennej części kadłuba. Malowanie na końcu, najsmaczniejsze zawsze na koniec 🙂 Choć jak nie wytrzymam to i pomaluję i już (a co?! Kto bogatemu zabroni?).

Pozdr i do następnego wpisu 🙂 

RWD 6 - 023.png

RWD 6 - 022.jpg

RWD 6 - 021.jpg

RWD 6 - 024.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Like 2
Napisano

Hejka 🙂

Malutki update 🙂 brakuje drążków sterowniczych, pedałów od pionowego steru (nie znam fachowej nazwy) i pasów bezpieczeństwa dla pilotów na siedzeniach - ale wnętrze już prawie skończone. Tarcze zegarów pochłonęły masę czasu 😉 ale są i to cieszy 😄 
Krzesła zerżnięte z modelu RC pana Henryka - z braku laku oczywiście, na zdjęciach RWD 9 nie mam wnętrza (niestety) i nie miałem jak skopiować.

Na razie tyle Pozdr.

RWD 6 - 025.jpg

Napisano

Kolejny malusieńki postęp w pracach :)

Wnętrze uważam za skończone - piloci i pasy na końcu po samolocie. D0dałem trochę złomu na zewnątrz i wewnątrz ;)

No to tyle, na zdrówko! ;)

spacer.png

spacer.png

  • Like 3
Napisano (edytowane)

Kolejny mały kroczek 🙂
Ot miałem wenę na podwozie to sobie zacząłem podwozie robić - a co! Zeszło dłużej niż myślałem bo rozkminiałem łączenia goleni z kadłubem. Ale od zdjęcia do zdjęcia jakoś doszedłem do konkluzji 😉
Do następnego - cheers! 
spacer.png

Edit:
Dodatkowy widoczek 😉
spacer.png

Edytowane przez Mortom
  • Like 4
Napisano

Witka 🙂

Podwozie chyba skończone 🙂 Koła jeszcze nie mają rafki ale szukam dobrego przekroju koła - najwyżej skopuje z 13tki i będzie git 🙂
spacer.png

  • Like 2
Napisano

Siemka 🙂
Obskórowałem koła 😉 - dodałem płozę z resora jak to w oryginale 🙂 i znowu pozmieniałem łączenie podwozia z kadłubem. Ostatni raz przysięgam! 😉 Pierścień Towneda dostał niciki - na powiększeniu zauważycie 😉 (2gi obrazek ma dość sporą rozdziałkę) Czas powoli na UVałki kadłuba i sterów. Dzisiaj mam plan na ich skończenie bo wczoraj zacząłem 🙂 może dzisiaj już sobie pomaluję 😄  

Pozdr i zdrówka życzę wszystkim! 🙂 
spacer.png

spacer.png

  • Like 3
Napisano

Siemaneczko 🙂

Zgadnijcie kto pomalował kadłub i stery? 😄 Waham się czy trochę nie podniszczyć farby bo jeszcze nie obmyśliłem kiedy dokładnie chce go przedstawić na kalendarzu. Czy pod koniec wyścigu i to już by coś podniszczyć (Poniżej zamieszczam zdjęcie historyczne chyba już z lotniska w Warszawie sądząc po po ludziach na 2gim planie). Czy może w trakcie przelotu nad bramką gdzie maszynka jest w sunie nówka sztuka 🙂
Pozdr i zdrówka jak zwykle życzę 🙂
 

rwd6-4.jpg

RWD 6 - 034.jpg

  • Like 4
Napisano

Człowiek w chmurach głową to i samolot mi tam pofrunął 😉 
Wiem, mało zrobione ale co poradzić 🙂 człowiek wraca do zdrowia to i się rehabilitować musi 🙂 

Pozdr. i zdróweczka !
spacer.png

  • Like 4
Napisano

Super jest ten materiał metalu na obudowie silnika i goleniach podwozia, nie mogę się doczekać aż już zrobisz wszystkie shadery. Model też bajka, miło się obserwuje Twoje postępy prac 🙂

  • Like 1
Napisano
Cytat
W dniu 4.05.2021 o 18:47, Loozack napisał:

Super jest ten materiał metalu na obudowie silnika i goleniach podwozia, nie mogę się doczekać aż już zrobisz wszystkie shadery. Model też bajka, miło się obserwuje Twoje postępy prac 🙂

Dzięki 🙂

A teraz malusieńki update. Dodałem skrzela i "popychacze" do lotek na skrzydłach.

To tyle, trzymajcie się zdrowo! 🙂 

RWD-6-041.jpg

RWD-6-039.jpg

RWD-6-040.jpg

 

  • Like 3
  • Wow 2
Napisano (edytowane)

Mini updete 🙂
Ciepnołem detal na skrzydła - jestem w trakcie dodawania zastrzałów pod nie 🙂 
Już nie długo koniec modelowania samolotu i lecę z pilotami 🙂

Pozdr i trzymajcie się ciepło 🙂

RWD-6-043.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Like 3
Napisano

Piekna robota, bardzo ladny model i shaderki, szczegolnie podoba mi sie czerwona farba na goleniach podwozia. Mysle ze ten model, potrzebuje jakiegos ciekaweszego renderku niz tylko na tle nieba :D

Napisano (edytowane)

@Pawelkos - po primo THX 🙂 Po drugie primo - no tak, obmyślam jeszcze scene 🙂 albo jakieś Alpy lub bramka na lotnisku. Jeszcze kombinuję 🙂
A teraz mini update 🙂 śmigło dodane zapięcia na skrzydłach dodane i to już chyba tyle jeśli chodzi o model samolotu 🙂 teraz ta trudniejsza część czyli piloci i scena 🙂 Nie wiem czy nie pokuszę się o jakąś mikro animację - ale do tego jeszcze daleko 🙂

Pozdr i zdrówka wszystkim! 🙂 

RWD-6-049.jpg

RWD-6-046.jpg

RWD-6-044.jpg

RWD-6-045.jpg

RWD-6-048.jpg

RWD-6-047.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Siemano 🙂

Odkopuję wątek 😄 
Prac C.D. Powracam do sceny i od razu dołączyłem lotnisko Staaken z pod Berlina. Udało mi się odkopać zdjęcia lotnicze tego obiektu z 1924 - 30. Myślę że mało się zmieniło do 1932r. A więc odtwarzam budynki i murawę 🙂 

Ciekawostka: do odtworzenia murawy użyłem gruntowego lotniska z mojej okolicy 😄 tak więc jest coś nowego co udaje stare.

Do sceny powędrują 2 kolejne samoloty: Henkel He 64 i Klemm Kl 32 😄. Przeszukałem net w celu zgłębieniu budowy tych maszyn i kurna 😐 jest słabo. Na szczęście samolociki będą na 2-3cim planie i raczej będą marginalnie widoczne 🙂 Ale pomyślałem sobie że jak już robię modele to może coś by tam detalu się przydało 😉 

Testowy widok niestety odrzucony 🙂 
lotnisko-RWD-6.jpg

Widok zaakceptowany 😄 RWD-6-003.jpgRozmycie ruchu generuję w VirualRig - niestety mam wersje Lite która renderuje obrazki tylko do 3k i niestety wyłącznie jpg-i. A trochę szkoda wydać mi pare kafli na program który robi (było nie było) świetną robotę ale o bardzo wąskim wyspecjalizowaniu w rozmyciu ruchu. I tak, nie mam najnowszego Photoshopa z path blurem. Mój PS CS6 wystarcza do lwiej części pracy. A nawet ostatnio przechodzę na Affinity Photo które o dziwo lepiej radzi sobie z EXRami niż mój staruszek PS 🙂

Henkel-He-64.jpg
Niecały dzień pracy nad Henklem He 64 - cięcie blach i sklejki zaznaczam na mapie bo nie chce siedzieć nad modelem za długo - tym bardziej, że idzie na 2-3 plan.


he64-c1-1-orig.jpg
Malowanie Henkla  znalezione gdzieś w sieci 😄 Zapewne zauważacie pewną nieścisłość odnośnie kabiny - tak, co załoga to jakiś inny okład wzmocnień kabin. Dziwne? Owszem, ale nie będę wchodzić w temat zbyt głęboko 🙂 
 

P.S.
Dostałem też miłą wiadomość od pewnego Pana z zamówieniem na 31 grafik z RWD 6 😄 A więc trochę pracy będzie. Aha pytanko: Tworzył ktoś z was plakat do druku na wielkoformatowe przestrzenie - bo ów Pan chciałby wydrukować RWDę w skali 1:1 ale nie wie jakiej rozdzielczości ma być grafika. I prawdę rzecz mówiąc ja też nie - bo 300 DPI to raczej odpada z racji wyzwania technologicznego dla mojego skromnego komputerka.
Wyszło mi, że przy 150 DPI i przy wymiarach banneru (2,5m x 6,6m) wyjdzie 38976px x 14764px. Przyznam że te liczby trochę mnie przerażają i nie wiem czy jestem w stanie wygenerować tak duży obraz 🙂 Nawet jak bym rozbił to na parę części grafika wyjdzie monstrualna. Może jak bym przeskalował to w Topaz Gigapixel to ukosiłbym nieco pixeli w renderze 🙂 Ale takich rozdzielczości nie wypalałem więc nie wiem jak zareagowałby na takie obliczenia mój RAM 😉 


To na razie tyle. Peace! 

Edytowane przez Mortom
  • Like 3
Napisano

Budowy C.D 🙂
Henkla skończyłem - może nie wygląda imponująco ale jako tło powinien spełnić swoje zadanie 🙂 - a... a kabina jednak była źle zamodelowana - okazało się że wzmocnienia pleksy kabiny były symetrycznie rozplanowane. Co ma więcej sensu bo były to elementy przesuwane 😄 

Henkel-He-64-1.png

Henkel-He-64-2.png

A teraz 2 kolejne jeszcze w budowie:
Nasz rodzimy PZL 19

PZL-19.png
PZL-19-02.png

i Potez 43 🙂
Potez-43-01.png
Potez-43-02.png

Wybaczcie siermiężność modelów ale jak już pisałem to tło nie pełnoprawne maszyny na pierwszy plan 🙂


A tak półki co wygalają samolociki w scenie 😄. A... taki szczególik, wywaliłem motion blur z VirtualRig'a i zamieniłem go na ruch kamery w Blenerze 🙂 Nie mogłem ścierpieć tego że dostaje tylko jpg-a i tylko na 3000 px. Ale jako narzędzie do projektowania rozmycia ruchu spełnia się wyśmienicie 🙂
RWD-6-005.jpg

Półki co to tyle Pozdr 🙂
 

 

  • Like 1
Napisano

Tak kompletnie poza tematem nie ma babola w nazwie zawodów? Challange 32 na grafice, a wszędzie w Internecie piszą Challenge 32. Nie wiem czy masz z tym coś wspólnego ale jeśli nie to można zabłysnąć u klienta.

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Posiedziałem trochę nad PZL 19 - wyszło trochę kartonowo, ale jak na tło powinno wystarczyć 😉 Nawet tego nie malowałem tylko użyłem decali zamiast jednej dużej grafiki. Na przyszłość będzie łatwiej zmieniać numery samolotu 😄 I przy okazji uszło mi na sucho mapowanie UV 😉 

PZL-19-001.jpg

PZL-19-002.jpg 
PZL-19-003.jpg

Zdróweczka życzę 🙂 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano

Ten z tej tu strony z ryflowana blachą xD..... z NSZZ solidarność, ale widzę ze na focie tez jest.  W tym ,że problem śa materiały.
Ogólnie jakbyś pocisną rendery to by było super bo teraz taki trochęzmarnowany potencjał.

Mocno sterylne etc. To są zleconka?

Napisano (edytowane)

@Sebazx6r A... czyli o RWDę ci chodzi... 🙂 Chodzi ci o pierścień Townenda i obudowę silnika i owiewki kół? To nie ryflowanie tylko szczotkowana blacha w kształt rybiej łuski, wyleciało mi z głowy jak to się fachowo nazywa. A co dokładnie psuje efekt? Kolor? Odbłysk? Rozmiar szczotkowania? 
Co do jakości renderu, to sam nie wiem czy coś jeszcze wykrzeszę z siebie, chciałem dodać lekką chmurę pyłu za samolotem ale niestety zleceniodawca tego nie chciał. Plan jest też taki że na ostatecznym renderze pobrudzę tu i ówdzie, ale już w post produkcji, bo na modelach zbyt długo by to zeszło.

Tak to zleconka a raczej zleconko 😉 

Pozdr 🙂   

Edytowane przez Mortom
Napisano (edytowane)

Materiały:

  • brak w bumpa/disp/ normalmapie, pociagnie ,pędzle różność, warst odprysków.
  • blachy jak nówki a i nówki nie zawsze wygladają jak nówki 
  • Sterylność. Brak oxydacji jakiejkolwiek, albo kurzu, plam oleju czy śladów spalin.

Ogólnie też powinienes popracować nad kompozycją.

  • widzę ,że to chyba na okładkę i nie wiem ile miałeś do gadania. Tło napisay etc...
  • Wszystko mają te same nasycenia. Nie do końca wiadomo na czym się skupić|
  • Te chmurach dużo lepiej. Ale może warto pomyśleć. Ale może warto pomysleć by na samolocie pojawiły siępromienie zachodzącego słońca, może jakaś dobra HDRK z odbiciami, tło wyglądana wklejone.
  • głębi ostrości


    Odnośnie reszty to ten zielony fajnie się prezentuje. Ogólnie mnogość pracy. Mi to chyba by się nei chciało. 
    Tu kiedys był taki szpecod samolotów , niestety nie pamiętam nazwy użytkownika, zawsze miał w... w kosmosc rendery.

Mrys jest na głownej , ale chyab to nie ten , a moze on:

 

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano (edytowane)

@Sebazx6r OK THX za feedback 🙂 
C
hoć na obrazku to nówka samolot - jego jedyny przelot to Warszawa - Berlin i jako takich śladów użytkowania nie mogło jeszcze być. Co do kurzu i plam oleju i odprysków farby, to raczej na zawodach dba się o wygląd maszyny. A malowanie odbyło się zaraz przed wylotem na zawody. Prezentowane przez ciebie egzemplarze to samoloty z niejedną godziną na karku spędzoną w locie. Maszyny wojskowe miały te wszystkie mankamenty bo miały jedno zadanie: nieść zniszczenie w obozie wroga, nikt za bardzo nie dbał bo ryzyko strącenia było wysokie. A po co restaurować maszynę która zaraz wpadnie do oceanu czy zaliczy ekspresowe spotkanie z glebą (mowa o estetycznej stronie remontu). O cywilne maszyny dba się o niebo lepiej z racji że te samoloty mają długo latać. Itd.

I twoje uwagi są jak najbardziej trafne, ale  sądzę że nie dla nówki sztuki samolotu. Bo prezentowany przez zemnie RWD jeszcze nie brał udziału w rajdzie, a przynajmniej takie jest założenie. I choć chciałbym go nieco podniszczyć, co jest dla mnie odruchem, to musiałem się ostro hamować z tych racji jakie przytoczyłem wcześniej 🙂 Co do kompozycji - no niestety to nie miałem nic do gadania 😐 Mowa o napisach. I tak chciałem mocniejszego DOFa ale zgadnij kto nie chciał? 🙂 Całe tło jest modelowane przeze mnie. Dodałbym bardziej widoczną perspektywę powietrza - ale zgadnij kto nie chce? 😉 Itd. 

Na tym zbliżeniu chyba trochę lepiej widać detal - niestety wszystko ginie w oddaleniu, a denoser też robi robotę 😐 Wiem lepiej zrobić passy bez denois'a ale koszmarnie wolno leci render a jak to mówią jeść trzeba 😉 
uj.png

Pozdr i jeszcze raz dzięki za uwagi 🙂
 

Edytowane przez Mortom

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności