Skocz do zawartości

Zbrush - what a technical shejt it is - nic dziewnego ze sprzedali Pixologica. Bicza z G nie ... ukrecisz...


Sebazx6r

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra moze watek z jechaniem po Zbrushu i technicznym syfie ktory robi na dzien dobry kilka rzeczy z ostatnich dni na wqrwie:
A - zapis plikow... - zetka nie powie ci ze nie masz miejsca na dysku - sproboje zapisac. Nastepnie wywali komunikat ze chyba przeszkadza towj antywiros u sie wywali... a ty stracisz progress nie wiedzac o co chodzi.... bo nie powie ze brakuje miejsca na dysku
B - Folder i GOZ - wogole GOZ - jest zjepsute. Nawet nie chodzi o podwoje nazwy poprostu nie przenosi obiektow do np Mayki gubi je po drodze. Glupieje przy imporcie proboje wrzucic tam gdzie nie trzeba
C - rekonstrukcja siatki - nie radzi sobie z rekonstrukcja subD ... rozwala UV a raczej nie trafia z edgami przez to ze mne zjepany algorytm subdywizji... Szczegolnie widoczne przy elementach cylindrysznych - rozwiazanie - wsadznie technicznego trojkata by nie bylo proste krzyzowej siatki.
D - import i skala. czasami pooprostu importuje z d... rozwiazanie. restart zbrusha...
E - rozszywanie UV z czaspy xD.....
F - palenie dispa z mergem nie zawsze merguje....

To ze wyp.... sie na kazdym kroku to juz inny temat 😜
 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrush...Pixologic.... True story of being sold for Maxon....
Far away in the Galaxy of Pixologic Support Center:
- we need U to fix this and this. Mek proper subdivisions in open subdive standard .... - clients
- ok but, what U realy need is handy dandy new feuture - pixologic
- with some new errors xD - told quietly developers

In the meanwhile PIxologic organizes Zbrush Summit stand up commedy for groupies.... selling Keyshot bridge for Keyshot not telling anyone that there is no Keyshot there and how expensive it is xD. Me doing BPR render xD....

Far away in the Galaxy of Pixologic Support Center:
- we need fixes for new feature ASAP and the old ones - clients
- .... - pixologic
- .... - developers sits quiet not to be noticed
- we would like to buy.... - Maxon
- SOLD - Pixologic

Maxon steps in the poo...
Far away in the Galaxy of Maxon Support Center:
- we need U to fix this and this. Mek proper subdivisions in open subdive standard .... - clients
- ... - queietly Maxon support cleaning dog poo.

- how about a new feature - subscription plan xD - Maxon

Edytowane przez Sebazx6r
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za co ja nie cierpię zbrusha..

 

Te crashe bez jakiegoś wielkiego powodu nie robiące quicsave.
Ciągle popsuty knife tool
Przymus scrollowania po tych długaśnych submenusach. - jak się ma subtooli sporo, layersy i jeszcz z geometry to się lata po tym jak smród po gaciach

Upośledzone curvy (jak kolwiek to nie brzmi ;)) i psujący się snap

 

Nie można swobodnie zmienić smoot/hide/mask brushy tylko trzeba potwierdzać

Za to jak zrobisz auto groups a masz milion obiektów to ci nie da ostrzeżenia 😉

 

Włączanie colorize przy undo

Masakra z polypaint z layerami

 

To że zraportowałem kilka prostych ale super fajnych usprawnieniach a majoooo to w dupie xd

 

Ze dołączyli akurat do Maxona 

  • Like 2
  • kekw 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bonus z ostatniej chwili -

 

To że przycisk DELETE 

image.jpeg.cf5af16a989305997ba50922a996a2ac.jpeg

 

daje wizualnie taki sam warrning dla subtoola i zminimalizowanego folderu i z pośpiechu już tyle razy skasowałem folder, że głowa mała. A jak wiemy nie ma undo dal delete więc.. peszek. To też meldowałem ale co tam.. Trzeba wszystko czytać i upewniać się sto razy bo w końcu pro soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na ten przycisk Delete i Duplicate to tylko rada custom menu... jak wyżej polypaint na warstwach nadal spierdolony, w sumie nigdy nie używałem polypaint na warstwach do wczoraj i walczyłem z tym cały dzień i cały dzień straciłem bo okazało się, że to bug.... Najgorsze co jest dla mnie to, że zmienia geometrie po dodawaniu subdiv w taki sposób, że jak wracasz z powrotem na subdiv 1 to już nie jest to samo co było przed dodanie leveli suvbdiv... pewnie to wina "smooth" no ale wyjściowej geo nie powinien k....a zmieniać.

Edytowane przez tobiq4
  • Like 1
  • kekw 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam tutaj bo wątek w punkt i ma prawo żyć w 2024 roku 😛

 

Używa ktoś tutaj maxonowego zbrusha? Bo mnie już cholera bierze od tego wysypywania się zetki. Mam wrażenie, że z wersji na wersję robiło się mniej stabilnie a to 2022.0.8 to jakaś masakra (trochę dramatyzuję ale często się wiesza nawet bez większego powodu)
Więc jak ktoś ma aktualną wersję i mógłby porównać to z pixologicową było by super. 

Może to sprawa hardwarowa a może po prostu zb jest zje..any

 

Mam niecny plan ściągnąć triala ale jakoś średnio mi się widzi instalacja tego maxonowego ekosystemu po to żeby sprawdzić czy nowa zetka też się tak wiesza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michalo Ja uzywam okazyjnie teraz (okazyjnie bo zalezy czy cos mam do zrobienia czy nie 😄 A czesciej nie mialem ostatnio niz mialem ale wracam do 3D wiec mam teraz).

Powiem tak - 2022 to jeszcze nie bylo tak zle jak dla mnie. 2023 to byl niezly shit show - co chwile cos bylo zrabane. Niedzialajace brushe, opcje niektore, potem to patchowali pincet razy... Eh.. Ale ostatnia wersja dziala git. Przynajmniej wiesz, dziala OK. Ze sie wywali czasem? No pewnie. Ale nie az tak czesto a tez ponaprawiali te niedoroby ktorych na prawde masa byla. Jest DUZO lepiej niz w poprzedniej wersji ale tez robie rzeczy mniejsze od Ciebie i nie bede poreczal ze ci naprawi cos co si wysypuje wersje z 2022. Jak masz cos konkretnego co Ci wysypuje zawsze zetke to mozesz pchnac na priva jakiegos linka i moge Ci sprawdzic czy tez mi wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są konkretne meshe co mi wywala. To są raczej zdarzenia 😉

Ogólnie popieprzona gemetria potrafi wywalać knife cut, sculptris pro. To są zawsze ryzykowne funkcje.

Na normlnym standardowym geo, sculptris pro sobie śmiga. Ale jak już chowasz geometrię, masz kilka meshy w jednym subtoolu, gdzie ta siatka naprawdę się rwie i spłaszcza, przenika, to to jest właśnie sytuacja zagrożona.

Czasem wywala mi nie soft ale snapowanie krzywych. Jeszcze nie wiem czemu ale często się to zdarza. Dzisiaj zasnapowałem curve tube, zrobiłem undo i drugie maźnięcie już nie snapowało. Restart zeki..

A dziś tak z dupy mi wywaliło przy dynameshu. Nosz kur.. to złamało mnie i wlazłem na stronę maxona zobzczyć czy trial jest do śćiągnięcia. 

 

Generalnie jak robię wszystko prawilnie, czyli dyna mesh, lub subdivs, ładne siatki to jest stabilnie. Ale jak już rozciągam tą siatkę i masakruje to już nie.

I to chyba bolączka zbrusha - geometria. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cyklu "ZBrush jest gupi i nas nie szanuje"

Tyczy się to wersji 2022. Ale dam sobie save w Eldenie skasować, ze w nowych też tak nadal jest.

 

Zawsze bolało mnie i zastanawiało skąd niekiedy plik robi się mega duży. Okazuje się (co nie powinno nikogo dziwić) że wpływ ma na to:

ilość poly,

posiadanie uv, textury, morphów, warstw, polygrup,

ale też rodzaj siatki - dynamsh 2ml vs subdiv 2,3ml vs 2,3ml decymacja to 21 vs  56 vs 66 MB

image.jpeg.98d451fb45708800dde298466211b485.jpeg

oczywiście różnice te nie są raczej proporcjonalne i wymaga to większego dociekania niż cylinder.

Ale to czy siatka ma trójkąty, sieczkę czy ładny flow i subidivy ma znaczenie.

 

Zastanawiało mnie dlaczego czasem jak ostro jadę decymacją - przykład z dzisiaj 64  ml na 19 ml Points

plik spadł tylko z 1,9 GB do 1,3 GB

Przejrzałem subtoole i usnąłem wszystkie morphy, warstwy, uv.. no wszystko co było już nie potrzebne a zaśmiecało plik

efekt? 1,1 GB.

 

No ale to nadal dużo. Dlatego, już myślałem o tym wcześniej, znaną mi funkcją która jako jedyna (nie znam innego sposobu) potrafi usunąć  HD Geometry jest Make Polymesh 3d.

Make Polymesh z proceduralnych obiektów ZB tworzy zwykłe polignowe. A z poligonowych widać wywala jakieś zapisane w nich śmieci.

Więc przeleciałem wszystkie subtoole...

Plik stary, 18,6 ml pointów ma 1,1GB

plik po Make Polymesh 3d ma tyle samo poly a waży 360 MB

 image.jpeg.c0033dbfc903c5a47bd318a0c5b2125a.jpeg

Brawo ty, zbrush!

 

Edytowane przez michalo
  • Like 3
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jeden plus dla Zetki. 
Dodali wkoncu opcje by nie dodwallo nazw subtoola do plikow textur. Wiec mozna palic juz z docelowa nazwa i UDIMami xD lol...

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
  • Mega! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebazx6r napisał:

Jeden plus dla Zetki. 
Dodali wkoncu opcje by nie dodwallo nazw subtoola do plikow textur. Wiec mozna palic juz z docelowa nazwa i UDIMami xD lol...

no to spoko, ale ja jeszcze na 2022.08 xd

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności