Skocz do zawarto艣ci

Zbrush - what a technical shejt it is - nic dziewnego ze sprzedali Pixologica. Bicza z G nie ... ukrecisz...

Featured Replies

Napisano

Dobra moze watek z jechaniem po Zbrushu i technicznym syfie ktory robi na dzien dobry kilka rzeczy z ostatnich dni na wqrwie:
A - zapis plikow... - zetka nie powie ci ze nie masz miejsca na dysku - sproboje zapisac. Nastepnie wywali komunikat ze chyba przeszkadza towj antywiros u sie wywali... a ty stracisz progress nie wiedzac o co chodzi.... bo nie powie ze brakuje miejsca na dysku
B - Folder i GOZ - wogole GOZ - jest zjepsute. Nawet nie chodzi o podwoje nazwy poprostu nie przenosi obiektow do np Mayki gubi je po drodze. Glupieje przy imporcie proboje wrzucic tam gdzie nie trzeba
C - rekonstrukcja siatki - nie radzi sobie z rekonstrukcja subD ... rozwala UV a raczej nie trafia z edgami przez to ze mne zjepany algorytm subdywizji... Szczegolnie widoczne przy elementach cylindrysznych - rozwiazanie - wsadznie technicznego trojkata by nie bylo proste krzyzowej siatki.
D - import i skala. czasami pooprostu importuje z d... rozwiazanie. restart zbrusha...
E - rozszywanie UV z czaspy xD.....
F - palenie dispa z mergem nie zawsze merguje....

To ze wyp.... sie na kazdym kroku to juz inny temat 馃槣

  • Odpowiedzi 20
  • Wy艣wietle艅 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Z cyklu "ZBrush jest gupi i nas nie szanuje" Tyczy si臋 to wersji 2022. Ale dam sobie save w Eldenie skasowa膰, ze w nowych te偶 tak nadal jest. 聽 Zawsze bola艂o mnie i zastanawia艂o sk膮d ni

  • Za co ja nie cierpi臋 zbrusha.. 聽 Te crashe bez jakiego艣 wielkiego powodu nie robi膮ce quicsave. Ci膮gle popsuty knife tool Przymus scrollowania po tych d艂uga艣nych submenusach. - jak si臋 ma

  • O to, to, to by by艂o to...馃ぃ

Posted Images

Napisano
  • Autor

Zbrush...Pixologic.... True story of being sold for Maxon....
Far away in the Galaxy of Pixologic Support Center:
- we need U to fix this and this. Mek proper subdivisions in open subdive standard .... - clients
- ok but, what U realy need is handy dandy new feuture - pixologic
- with some new errors xD - told quietly developers

In the meanwhile PIxologic organizes Zbrush Summit stand up commedy for groupies.... selling Keyshot bridge for Keyshot not telling anyone that there is no Keyshot there and how expensive it is xD. Me doing BPR render xD....

Far away in the Galaxy of Pixologic Support Center:
- we need fixes for new feature ASAP and the old ones - clients
- .... - pixologic
- .... - developers sits quiet not to be noticed
- we would like to buy.... - Maxon
- SOLD - Pixologic

Maxon steps in the poo...
Far away in the Galaxy of Maxon Support Center:
- we need U to fix this and this. Mek proper subdivisions in open subdive standard .... - clients
- ... - queietly Maxon support cleaning dog poo.

- how about a new feature - subscription plan xD - Maxon

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

AD. B - dlatego ja do exportu/importu np. u偶ywam Styxa聽https://kmdan.gumroad.com/l/iDdF聽 Wszystko jak wy偶ej potwierdzam lol. Kiedy艣 mi zbrush tak si臋 wywali艂, 偶e nie by艂o pliku na kt贸rym pracowa艂em, magia... po prostu usun膮艂 plik z dysku...

Napisano
  • Autor

ok xD na to jeszce nie wpadlem quick edit mode jest of... ale jest on xD lol mozna obracac etc mozna zaaplikowac dispa xD ale edytowac juz nie mozna,....

Napisano

Za co ja nie cierpi臋 zbrusha..

Te crashe bez jakiego艣 wielkiego powodu nie robi膮ce quicsave.
Ci膮gle popsuty knife tool
Przymus scrollowania po tych d艂uga艣nych submenusach. - jak si臋 ma subtooli sporo, layersy i jeszcz z geometry to si臋 lata po tym jak smr贸d po gaciach

Upo艣ledzone curvy (jak kolwiek to nie brzmi ;)) i psuj膮cy si臋 snap

Nie mo偶na swobodnie zmieni膰 smoot/hide/mask brushy tylko trzeba potwierdza膰

Za to jak zrobisz auto groups a masz milion obiekt贸w to ci nie da ostrze偶enia 馃槈

W艂膮czanie colorize przy undo

Masakra z polypaint z layerami

To 偶e zraportowa艂em kilka prostych ale super fajnych usprawnieniach a majoooo to w dupie xd

Ze do艂膮czyli akurat do Maxona聽

Napisano

Bonus z ostatniej chwili -

To 偶e przycisk DELETE聽

image.jpeg.cf5af16a989305997ba50922a996a2ac.jpeg

daje wizualnie taki sam warrning dla subtoola i zminimalizowanego folderu i z po艣piechu ju偶 tyle razy skasowa艂em folder, 偶e g艂owa ma艂a. A jak wiemy nie ma undo dal delete wi臋c.. peszek. To te偶 meldowa艂em ale co tam.. Trzeba wszystko czyta膰 i upewnia膰 si臋 sto razy bo w ko艅cu pro soft.

Napisano

No na ten przycisk Delete i Duplicate to tylko rada custom menu... jak wy偶ej polypaint na warstwach nadal spierdolony, w sumie nigdy nie u偶ywa艂em polypaint na warstwach do wczoraj i walczy艂em z tym ca艂y dzie艅 i ca艂y dzie艅 straci艂em bo okaza艂o si臋, 偶e to bug.... Najgorsze co jest dla mnie to, 偶e zmienia geometrie po dodawaniu subdiv w taki spos贸b, 偶e jak wracasz z powrotem na subdiv 1 to ju偶 nie jest to samo co by艂o przed dodanie leveli suvbdiv... pewnie to wina "smooth" no ale wyj艣ciowej geo nie powinien k....a zmienia膰.

Edytowane przez tobiq4

Napisano

Wrzucam tutaj bo w膮tek w punkt i ma prawo 偶y膰 w 2024 roku 馃槢

U偶ywa kto艣 tutaj maxonowego zbrusha? Bo mnie ju偶 cholera bierze od tego wysypywania si臋 zetki. Mam wra偶enie, 偶e z wersji na wersj臋 robi艂o si臋 mniej stabilnie a to 2022.0.8 to jaka艣 masakra (troch臋 dramatyzuj臋 ale cz臋sto si臋 wiesza nawet bez wi臋kszego powodu)
Wi臋c jak kto艣 ma aktualn膮 wersj臋 i m贸g艂by por贸wna膰 to z pixologicow膮 by艂o by super.聽

Mo偶e to sprawa hardwarowa a mo偶e po prostu zb jest zje..any

Mam niecny plan 艣ci膮gn膮膰 triala ale jako艣 艣rednio mi si臋 widzi instalacja tego maxonowego ekosystemu po to 偶eby sprawdzi膰 czy nowa zetka te偶 si臋 tak wiesza..

Napisano

@michalo Ja uzywam okazyjnie teraz (okazyjnie bo zalezy czy cos mam do zrobienia czy nie 馃槃 A czesciej nie mialem ostatnio niz mialem ale wracam do 3D wiec mam teraz).

Powiem tak - 2022 to jeszcze nie bylo tak zle jak dla mnie. 2023 to byl niezly shit show - co chwile cos bylo zrabane. Niedzialajace brushe, opcje niektore, potem to patchowali pincet razy... Eh.. Ale ostatnia wersja dziala git. Przynajmniej wiesz, dziala OK. Ze sie wywali czasem? No pewnie. Ale nie az tak czesto a tez ponaprawiali te niedoroby ktorych na prawde masa byla. Jest DUZO lepiej niz w poprzedniej wersji ale tez robie rzeczy mniejsze od Ciebie i nie bede poreczal ze ci naprawi cos co si wysypuje wersje z 2022. Jak masz cos konkretnego co Ci wysypuje zawsze zetke to mozesz pchnac na priva jakiegos linka i moge Ci sprawdzic czy tez mi wywala.

Napisano

To nie s膮 konkretne meshe co mi wywala. To s膮 raczej zdarzenia 馃槈

Og贸lnie popieprzona gemetria potrafi wywala膰 knife cut, sculptris pro. To s膮 zawsze ryzykowne funkcje.

Na normlnym standardowym geo, sculptris pro sobie 艣miga. Ale jak ju偶 chowasz geometri臋, masz kilka meshy w jednym subtoolu, gdzie ta siatka naprawd臋 si臋 rwie i sp艂aszcza, przenika, to to jest w艂a艣nie sytuacja zagro偶ona.

Czasem wywala mi nie soft ale snapowanie krzywych. Jeszcze nie wiem czemu ale cz臋sto si臋 to zdarza. Dzisiaj zasnapowa艂em curve tube, zrobi艂em undo i drugie ma藕ni臋cie ju偶 nie snapowa艂o. Restart zeki..

A dzi艣 tak z dupy mi wywali艂o przy dynameshu. Nosz kur.. to z艂ama艂o mnie i wlaz艂em na stron臋 maxona zobzczy膰 czy trial jest do 艣膰i膮gni臋cia.聽

Generalnie jak robi臋 wszystko prawilnie, czyli dyna mesh, lub subdivs, 艂adne siatki to jest stabilnie. Ale jak ju偶 rozci膮gam t膮 siatk臋 i masakruje to ju偶 nie.

I to chyba bol膮czka zbrusha - geometria.聽

Napisano

Z cyklu "ZBrush jest gupi i nas nie szanuje"

Tyczy si臋 to wersji 2022. Ale dam sobie save w Eldenie skasowa膰, ze w nowych te偶 tak nadal jest.

Zawsze bola艂o mnie i zastanawia艂o sk膮d niekiedy plik robi si臋 mega du偶y. Okazuje si臋 (co nie powinno nikogo dziwi膰) 偶e wp艂yw ma na to:

ilo艣膰 poly,

posiadanie uv, textury, morph贸w, warstw, polygrup,

ale te偶 rodzaj siatki - dynamsh 2ml vs subdiv 2,3ml vs 2,3ml decymacja to 21 vs聽 56 vs 66 MB

image.jpeg.98d451fb45708800dde298466211b485.jpeg

oczywi艣cie r贸偶nice te nie s膮 raczej proporcjonalne i wymaga to wi臋kszego dociekania ni偶 cylinder.

Ale to czy siatka ma tr贸jk膮ty, sieczk臋 czy 艂adny flow i subidivy ma znaczenie.

Zastanawia艂o mnie dlaczego czasem jak ostro jad臋 decymacj膮 - przyk艂ad z dzisiaj 64聽 ml na 19 ml Points

plik spad艂 tylko z 1,9 GB do 1,3 GB

Przejrza艂em subtoole i usn膮艂em wszystkie morphy, warstwy, uv.. no wszystko co by艂o ju偶 nie potrzebne a za艣mieca艂o plik

efekt? 1,1 GB.

No ale to nadal du偶o. Dlatego, ju偶 my艣la艂em o tym wcze艣niej, znan膮 mi funkcj膮 kt贸ra jako jedyna (nie znam innego sposobu) potrafi usun膮膰聽 HD Geometry jest Make Polymesh 3d.

Make Polymesh z proceduralnych obiekt贸w ZB tworzy zwyk艂e polignowe. A z poligonowych wida膰 wywala jakie艣 zapisane w nich 艣mieci.

Wi臋c przelecia艂em wszystkie subtoole...

Plik stary, 18,6 ml point贸w ma 1,1GB

plik po Make Polymesh 3d ma tyle samo poly a wa偶y 360 MB

image.jpeg.c0033dbfc903c5a47bd318a0c5b2125a.jpeg

Brawo ty, zbrush!

Edytowane przez michalo

Napisano
  • Autor

Jeden plus dla Zetki.聽
Dodali wkoncu opcje by nie dodwallo nazw subtoola do plikow textur. Wiec mozna palic juz z docelowa nazwa i UDIMami xD lol...

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Dzia艂am ci膮gle na zb 2022. Zastanawiam si臋 jakie dane pobiera/wysy艂a on przez ten ca艂y czas?聽

Przypadkiem sprawdzi艂em ostatnie 30 dni

image.jpeg.2960eb77ff783d5b47dae868aa50a0ca.jpeg

Da si臋 to jako艣 sprawdzi膰 co to za dane?



Nie chc臋 sia膰 paranoi i snu膰 jaki艣 teori spiskowych, ale osobi艣cie mam wra偶enie, 偶e odk膮d wyszed艂 ostatni update, czyli 0.8, co jaki艣 czaas co艣 si臋 pogarsza 馃槈

Trudno mi teraz wszystkie moje obserwacje przywo艂a膰 ale na pewno spad艂a stabilno艣膰 - wi臋cej funkcji mo偶e wywo艂a膰 crashe, i transpose masking (tpose line, lub gizmo maskowanie z ctrlem) dzia艂a jako艣 s艂abo. Maska dziwnie si臋 rozci膮ga, nie idzie tak r贸wno z topologi膮 jak to bywa艂o. Albo to tylko moja schiza.

\

Czy to prawda czy nie jakie艣 dane w臋druj膮 od/do zbrusha.聽

Sprawdzanie licencji online i czy update jest dost臋pny to chyba nie 3gb na miesi膮c?

Napisano
W dniu 3.01.2025 o 10:42, michalo napisa艂(a):

Dzia艂am ci膮gle na zb 2022. Zastanawiam si臋 jakie dane pobiera/wysy艂a on przez ten ca艂y czas?聽

Przypadkiem sprawdzi艂em ostatnie 30 dni

image.jpeg.2960eb77ff783d5b47dae868aa50a0ca.jpeg

Da si臋 to jako艣 sprawdzi膰 co to za dane?



Nie chc臋 sia膰 paranoi i snu膰 jaki艣 teori spiskowych, ale osobi艣cie mam wra偶enie, 偶e odk膮d wyszed艂 ostatni update, czyli 0.8, co jaki艣 czaas co艣 si臋 pogarsza 馃槈

Trudno mi teraz wszystkie moje obserwacje przywo艂a膰 ale na pewno spad艂a stabilno艣膰 - wi臋cej funkcji mo偶e wywo艂a膰 crashe, i transpose masking (tpose line, lub gizmo maskowanie z ctrlem) dzia艂a jako艣 s艂abo. Maska dziwnie si臋 rozci膮ga, nie idzie tak r贸wno z topologi膮 jak to bywa艂o. Albo to tylko moja schiza.

\

Czy to prawda czy nie jakie艣 dane w臋druj膮 od/do zbrusha.聽

Sprawdzanie licencji online i czy update jest dost臋pny to chyba nie 3gb na miesi膮c?

Czy to prawda to nie wiem ale wystarczy, 偶e masz w艂膮czone reportowanie b艂臋d贸w / crashy z wysy艂aniem do MAXON bezpo艣rednio i taka ilo艣膰 danych to raczej nic niezwyk艂ego... zrobi dumpa pami臋ci i masz paredziesi膮t mega na raport.聽 Sprawd藕 czy nie masz czego艣 takiego w艂膮czonego w ustawieniach.

Napisano

Jedyne ustawienie siecowe w ZB to ""check for updates", no chyba, ze o czym艣 nie wiem?

Napisano
7 minutes ago, michalo said:

o czym艣 nie wiem?

O to, to, to by by艂o to...馃ぃ

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci