Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

Tak wyglądają krawędzie blach jak dodam solidify po subdivie. To mi się dużo bardziej podoba. Krawędzie są bardziej ostre. Ale jak to zrobie to musze zagęścić siatkę a tego nie chce. Ktoś ma pomysł jak zrobić ręcznie bardziej ostre krawędzie. Myślałem żeby dać bavel na krawędziach po modyfikatorze solidify, czy to dobry pomysł?untitlsdsaded.png

  • Odpowiedzi 154
  • Wyświetleń 8,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Tak na szybko: 1) Mocno rozmyty i jasny cień 2) Niski kontrast obrazka 3) Refleksy - nie przemyślałeś jakie linie "płyną" przez karoserię. Dodatkowo na szybie jest jakiś kawałek "kwadratu" urywający s

  • Zapominałeś nadać materiał do shadowchaer'a. Pyknij HDRkę na diffuse i bezie 50 razy lepiej 🙂  P.S. Auto przeszło niezły szaber.. jak nawet plastikowych kawałków wnętrza drzwi nie zostawili 😉 J

  • Lepiej lepiej.... ale zacznij używać postpro w swoim workflow 🙂 Bez renderpasów wiele sie zdziałać nie da... ale i bez nich da się podciągnąć render 🙂 P.S. Sorka za te artefakty z jpga ale ju

Posted Images

Napisano

ja bym sie raczej za bardzo tym nie przejmowal, tzn rozwiazanie jest dostepne od wielu lat. jesli nie bedzie pokazywal spodu wnetrza elementow to mozesz tylko zrobic extrude krawedzi, jak bedziesz pokazywal to solidify. najlepiej jak pojdziesz na parking i sprawdzisz, zmierzysz przerwy miedzy blachami, grubosc itp.

poza tym jest troche baboli w krzywiznie blach w roznych miejscach. pokaz siatke i zmien swiatlo/otoczenie dla odbic. ktore pokaze lepiej krzywizny i wychwyci wiecej bledow.

Napisano

możesz spróbować z bevelem po solidify, w zależności od kąta krawędzi, nie jestem pewien czy Ci nie da bevela też w innych miejscach, jeśli tak to trzeba spróbować limit do vertex grupy albo ręcznie.

możesz też spróbować odratować niektóre źle cieniujące się fragmenty, w edit mode zaznaczając vertexy po edge loopach i znajdując w wyszukiwarce komend opcję "smooth vertices". Taka myśl tylko, nie wiem czy będzie więcej szkody niż pożytku z tego

ogólnie warto próbować różnych technik, może coś akurat da radę :)

przykładowy pokrzywiony mesh:

image.png

po użyciu kilka razy "smooth vertices:image.png

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Wyrównałem co nieco. Dodałem bavel po solidify tylko na krawędzie powyżej 80% ostre czy jakoś tak. I chyba dało prawidłowo. Efekt mi się podoba. Krawędzie są bardziej ostre niż takie mega gładkie. omeziatak.png

Napisano
  • Autor

Widzę gdzie jest krzywo. Końcówka tylnych drzwi powinna być bardziej zaokrąglona chyba. Czy warto modelować te światła z tyłu czy zostawić takie niewymodelowane? Bo szczerze nie wiem jak je wymodelować za bardzo. omeziata2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności