Jump to content

Samochód 3d Opel Omega B Fl 1999r.


Recommended Posts

Witam. Grafiką 3d zajmuje się od 2-3 lat z przerwami bo moim głównym zajęciem było projektowanie logo. Zacząłem model w 3ds max a teraz robię go w blenderze z uwagi na brak licencji na 3ds max. Proszę o wyrozumiałość i o porady co do siatki modelu. Co powienienem zmienić na samym początku żeby model szedł w dobrym kierunku?  

omegahdr.jpg

omegaclay.jpg

Link to comment
Share on other sites

Model na razie wygląda dosyć poprawnie. Drzwi powinny być bardziej obłe w przekroju oraz linia idąca przez całe auto nad klamkami coś się krzywi nad tylnym kołem, być może cały błotnik się tam krzywi. Ogólnie podobieństwo zachowane, na takie drobne błędy raczej nikt specjalnie nie zwróci uwagi. Ciężko coś więcej powiedzieć z jednego ujęcia.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dziękuję za komentarz jutro pokaże poprawioną siatkę, poprawione klamki, wymodelowany grill, poprawione tylne światła. Liczyłem na większą krytykę.

Edited by michal1
Link to comment
Share on other sites

Takim dopominaniem się bynajmniej nie zachęcasz do komentowania. Cierpliwości, jeśli ktoś będzie miał wolną chwilę i zdecyduje się ją poświęcić na komentarz, na pewno to uczyni. Jeśli zależy Ci na szybkiej, pełnej analizie i krytyce to poszukałbym mentora.

Do sedna. Drzwi dalej są płaskie, tylny błotnik jest krzywy, zakończenie bocznej linii nad tylną lampą, przy łączeniu się z klapą, wygląda dziwnie. Coś krzywego się dzieje nad przednim kierunkowskazem. Jeśli nie jest to model pod subdiv, to popracowałbym, żeby nie było widać poligonów na liniach nadkoli.

W ogóle ciężko jest analizować Twoje rendery, bo albo są ciemne albo tak dużo odbijają, że i tak nic nie widać.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cześć,

Zainteresuj sie shrinkwrapem w Blenderze , to bardzo pomaga. Klamki i wneki pod klamki wycinaj po zrobieniu bazy, czyli prosta siatka z podstawowymi ksztaltami, odpowiednimi kątami i rownomiernie rozlozona siatka. Np. Tworzysz bryle auta, staraj sie zachowac same kontury, nie przejmuj sie samymi rowkami na ten moment, powinienes je wycinac dopiero gdy baza jest gotowa,a potem robisz kopie bazy, zageszczasz, nadajesz na to shrinkwrapa i wtedy sobie wycinasz nawet specjalnie nie martwiac sie o to ze beda trojkaty bo siatka sie wyrowna po samym zaakaceptowaniu shrinkwrapa. Wtedy bedzie gladko i rowno a i obicia oraz refleksy beda sie zgadzac. Pamietaj tez o tym zeby caly czas obserwowac ( jesli pracujez w blenderze model po wlaczeniu subdifa) na matcapie. w zalczniku wysle ci matcapa ktory rewelacyjnie moim zdaniem okresla zachowanie ciaglosci siatki. Narzuc tego matcapa i wtedy pokaze ci jeszcze co jest krzywo szczegolnie, a potem bedziesz juz mogl sam to ogarnac i sprawdzac regularnie jak to dziala i wylapywac bledy w refleksach.

Jesli chodzi o zgodnosc z oryginalem znalazlem pare miejsc ktore sie nie zgadzaja:

- tylny zderzak, u Ciebie schodzi sie za wasko w oryginale jest szerszy tuz przy nadkolu

- bok caly za plaski , tak jak koledzy wczesniej wspominali 

- przedni zderzak to samo co z tylnym, przygladnij sie uwaznie referencji i zobacz ze tam u Ciebie sie za wczesnie schodzi po luku 

- jeszcze przedni zderzak ma za bardzo ostry chamfer ( bevel) wzdluz calego zderzaka, przez co wychodzi on malo obly

- przednie nadkole tez ma zly ksztalt, szczegolnie ta ''wypuklosc'' nad nim jest jakas dziwna tego nie ma w oryginale

red13.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Matcapa ustawisz za pomoca opcji shading>> matcap>> ( zebatka - ustawienia) i instalujesz tego matcapa . Co do drugiego pytania to nie wiem o co dokladnie pytasz ale jesli dobrze rozumiem chcesz ''ruszyc'' edge po polygonie zeby nie byl na srodku? No to wystarczy ctrl+r i dodac loopa a potem 2x g i ustawisz sobie po kacie odpowiednio nie martwiac sie o utrate plynnej krzywizny

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy