michal1 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Witam. Grafiką 3d zajmuje się od 2-3 lat z przerwami bo moim głównym zajęciem było projektowanie logo. Zacząłem model w 3ds max a teraz robię go w blenderze z uwagi na brak licencji na 3ds max. Proszę o wyrozumiałość i o porady co do siatki modelu. Co powienienem zmienić na samym początku żeby model szedł w dobrym kierunku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 @Nazumi Dzięki za rady. A może coś o modelu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 20, 2022 Author Share Posted June 20, 2022 Ale chyba nie ma innego dzialu żeby dodać ofertę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 20, 2022 Author Share Posted June 20, 2022 Ktoś coś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 1 hour ago, michal1 said: Ale chyba nie ma innego dzialu żeby dodać ofertę? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blood_brother Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Model na razie wygląda dosyć poprawnie. Drzwi powinny być bardziej obłe w przekroju oraz linia idąca przez całe auto nad klamkami coś się krzywi nad tylnym kołem, być może cały błotnik się tam krzywi. Ogólnie podobieństwo zachowane, na takie drobne błędy raczej nikt specjalnie nie zwróci uwagi. Ciężko coś więcej powiedzieć z jednego ujęcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 20, 2022 Author Share Posted June 20, 2022 (edited) Dziękuję za komentarz jutro pokaże poprawioną siatkę, poprawione klamki, wymodelowany grill, poprawione tylne światła. Liczyłem na większą krytykę. Edited June 21, 2022 by michal1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 22, 2022 Author Share Posted June 22, 2022 (edited) W załącznikach próbny render. Za kilka minut wrzucę rendery siatki. Edited June 22, 2022 by michal1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 22, 2022 Author Share Posted June 22, 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 22, 2022 Author Share Posted June 22, 2022 (edited) Edited June 22, 2022 by michal1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 22, 2022 Author Share Posted June 22, 2022 Da ktoś jakieś porady? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blood_brother Posted June 22, 2022 Share Posted June 22, 2022 Takim dopominaniem się bynajmniej nie zachęcasz do komentowania. Cierpliwości, jeśli ktoś będzie miał wolną chwilę i zdecyduje się ją poświęcić na komentarz, na pewno to uczyni. Jeśli zależy Ci na szybkiej, pełnej analizie i krytyce to poszukałbym mentora. Do sedna. Drzwi dalej są płaskie, tylny błotnik jest krzywy, zakończenie bocznej linii nad tylną lampą, przy łączeniu się z klapą, wygląda dziwnie. Coś krzywego się dzieje nad przednim kierunkowskazem. Jeśli nie jest to model pod subdiv, to popracowałbym, żeby nie było widać poligonów na liniach nadkoli. W ogóle ciężko jest analizować Twoje rendery, bo albo są ciemne albo tak dużo odbijają, że i tak nic nie widać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Posted June 22, 2022 Share Posted June 22, 2022 spoko ziomek, modeluj dalej bo szkoda czasu teraz na rendery. Jest git cisnij 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalo Posted June 23, 2022 Share Posted June 23, 2022 Omega, kiedyś mi się marzyła 😉 Dobrze idzie! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akierek Posted June 23, 2022 Share Posted June 23, 2022 Cześć, Zainteresuj sie shrinkwrapem w Blenderze , to bardzo pomaga. Klamki i wneki pod klamki wycinaj po zrobieniu bazy, czyli prosta siatka z podstawowymi ksztaltami, odpowiednimi kątami i rownomiernie rozlozona siatka. Np. Tworzysz bryle auta, staraj sie zachowac same kontury, nie przejmuj sie samymi rowkami na ten moment, powinienes je wycinac dopiero gdy baza jest gotowa,a potem robisz kopie bazy, zageszczasz, nadajesz na to shrinkwrapa i wtedy sobie wycinasz nawet specjalnie nie martwiac sie o to ze beda trojkaty bo siatka sie wyrowna po samym zaakaceptowaniu shrinkwrapa. Wtedy bedzie gladko i rowno a i obicia oraz refleksy beda sie zgadzac. Pamietaj tez o tym zeby caly czas obserwowac ( jesli pracujez w blenderze model po wlaczeniu subdifa) na matcapie. w zalczniku wysle ci matcapa ktory rewelacyjnie moim zdaniem okresla zachowanie ciaglosci siatki. Narzuc tego matcapa i wtedy pokaze ci jeszcze co jest krzywo szczegolnie, a potem bedziesz juz mogl sam to ogarnac i sprawdzac regularnie jak to dziala i wylapywac bledy w refleksach. Jesli chodzi o zgodnosc z oryginalem znalazlem pare miejsc ktore sie nie zgadzaja: - tylny zderzak, u Ciebie schodzi sie za wasko w oryginale jest szerszy tuz przy nadkolu - bok caly za plaski , tak jak koledzy wczesniej wspominali - przedni zderzak to samo co z tylnym, przygladnij sie uwaznie referencji i zobacz ze tam u Ciebie sie za wczesnie schodzi po luku - jeszcze przedni zderzak ma za bardzo ostry chamfer ( bevel) wzdluz calego zderzaka, przez co wychodzi on malo obly - przednie nadkole tez ma zly ksztalt, szczegolnie ta ''wypuklosc'' nad nim jest jakas dziwna tego nie ma w oryginale 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted June 23, 2022 Author Share Posted June 23, 2022 Dzięki za rady. Jak powinienem ustawić tego matcapa w blenderze? Czy da się zrobić subdivine edge nie na srodku poligonu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akierek Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Matcapa ustawisz za pomoca opcji shading>> matcap>> ( zebatka - ustawienia) i instalujesz tego matcapa . Co do drugiego pytania to nie wiem o co dokladnie pytasz ale jesli dobrze rozumiem chcesz ''ruszyc'' edge po polygonie zeby nie byl na srodku? No to wystarczy ctrl+r i dodac loopa a potem 2x g i ustawisz sobie po kacie odpowiednio nie martwiac sie o utrate plynnej krzywizny Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 8, 2022 Author Share Posted July 8, 2022 Witam. Malutki progresik. Nie wiem dlaczego poligony na przednim nadkolu są takie czarne jakieś wcześniej tak nie było. Jakiś pomysł jak to poprawić? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 8, 2022 Author Share Posted July 8, 2022 (edited) Nadkole poprawione. Edited July 8, 2022 by michal1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 10, 2022 Author Share Posted July 10, 2022 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 12, 2022 Author Share Posted July 12, 2022 Troche poprawiony łuk nad przednim nadkolem. Dodałem gumę do przedniej szyby. Znalazlem lepsze zdjęcie tylnych świateł. Zostało do zrobienia: lusterka, tylna szyba, detale tylnego zderzaka no i modelowanie świateł w środku. No i potem zabieram się za środek. Liczę na jakieś porady, komentarze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 13, 2022 Author Share Posted July 13, 2022 (edited) Edited July 13, 2022 by michal1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 27, 2022 Author Share Posted July 27, 2022 (edited) Prawie żadnych zmian ze względu na to, że ostatnio robie logosy i model odszedł na drugi plan. Wrzucam próbny render z nową hdrką. Liczę na jakieś porady. Trochu photoshopa użyłem. Edited July 27, 2022 by michal1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 Wymodeluj jakieś proste wnętrze, takie mega proste. Od razu zmieni się odbiór całości. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 Dlaczego proste? Zamierzam zrobić dokładne. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 No to spoko. Ja też próbowałem, ale zabrakło mi motywacji. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 (edited) Zapominałeś nadać materiał do shadowchaer'a. Pyknij HDRkę na diffuse i bezie 50 razy lepiej 🙂 P.S. Auto przeszło niezły szaber.. jak nawet plastikowych kawałków wnętrza drzwi nie zostawili 😉 Jak to się mówi...? Recykling? 😉 Edited July 28, 2022 by Mortom 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 No właśnie ustawiłęm kolor podłorza podobny do tego w hdrce to wystarczy? Nowy materiał lakieru. Render tylko 3 minuty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLICEK Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 o lepiej koleszko 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 16 minut temu, michal1 napisał: No właśnie ustawiłęm kolor podłorza podobny do tego w hdrce to wystarczy? Nowy materiał lakieru. Render tylko 3 minuty. Znacznie lepiej 👍🙂 Ale unikałbym takich obić jakie są w okolicy reflektora - wygląda jak by jakiś seba zrobił blacharkę kumplowi (młotkiem i kawałkiem gumy) 😉 Dostosuj tez skale w HDRce bo autko przez podłoże i cień lampy wydaję się że jest w skali 1:2. Ale ciśnij dalej 🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 (edited) Nie umiem skalowac hdrki. Czyli hdrka powinna byc większa czy mniejsza? Edited July 28, 2022 by michal1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 To co mam zrobić z tymi odbiciami? Nie rozumiem o który fragment ci chodzi 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 4 minuty temu, michal1 napisał: nie umiem skalowac hdrki Musisz nałożyć ją na obiekt 3D. Ja zrobiłem sobie specjalnie spreparowaną spłaszczoną kulę i na oko ustawiłem sobie mapy UV tak aby nie była za bardzo rozciągnięta. A jak dysponujesz małymi środkami finansowymi to zerknij na tego addona: https://www.blendermarket.com/products/hdri-maker 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 ja sam sobie zrobilem taka scenke ze mam wlasnie pol kuli i moge sobie z tego zrobic cubemape 😄 5 kamerek i jazda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 2 minuty temu, michal1 napisał: To co mam zrobić z tymi odbiciami? Nie rozumiem o który fragment ci chodzi 😄 Jedna z opcji to pokręcić HDRką (jeśli chcesz dokładnie tą) tak aby chmury nie tworzyły takiego efektu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 Myślę, że poradzę sobie bez tego addona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 1 minutę temu, michal1 napisał: ja sam sobie zrobilem taka scenke ze mam wlasnie pol kuli i moge sobie z tego zrobic cubemape 😄 5 kamerek i jazda. Cubemapa dobra, ale jak zaczniesz "jeździć" kamerą w środku box'a to iluzja pryśnie. Kulisty kształt nieco zniweluje przesunięcie perspektywy. 3 minuty temu, michal1 napisał: Myślę, że poradzę sobie bez tego addona. i bardzo dobrze też sam sobie taką scene zrobiłem.. i zapłaciłem 0$ 😄 ale samą ideę warto zreplikować 🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 Mam jeszcze jeden problem. Przy cieniach podłoża hdrka się rozmywa troche nie wiem może za mąło sampli jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 Tak, to zdecydowanie mało sampli jak rozmywa. Denoiser za bardzo musi "zgadywać" co tam ma być. Równie dobrze możesz całkowicie zastąpić podłoże jakimś plane'em z materiałem PBR, dla lepszego efektu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 29, 2022 Author Share Posted July 29, 2022 (edited) Próbny render na hdrce z google streetview na mojej ulicy. :D. Zmniejszyłem odbicia. Edited July 29, 2022 by michal1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 (edited) Jest lepiej 👍 ale znowu podłoże w skali makro 🙂 Dodaj też trochę kontrastu 🙂 Edited July 29, 2022 by Mortom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 Tło to dajesz backplate ustaionego dobrze. Odbicai z GDRki bo teraz wlasnie tak dystorcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 30, 2022 Share Posted July 30, 2022 8 godzin temu, Sebazx6r napisał: Tło to dajesz backplate ustaionego dobrze. Odbicai z GDRki bo teraz wlasnie tak dystorcja. @michal1Zdecydowanie lepsza opcja. Gotowiec na tło - zdjęcia poszukaj sobie np. na pixabay.com , Znajdź potem podobną hdrke, dopasuj oświetlenie z hdrki do zdjęcia, posmyraj kontrastem i render passami w postpro i gotowe 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 30, 2022 Author Share Posted July 30, 2022 Jak zmienić specular ale tak żeby zostały odbicia wyraźne a nie rozmyte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 30, 2022 Author Share Posted July 30, 2022 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 (edited) Lepiej - choć ten overcast jakoś tak mało ciekawy 🙂 Skala auta nadal nieco za mała w odniesieniu do drogi... ale widać postęp, pewnie go podkarmiasz dobrą karmą... daj mu jeszcze tak z 300 kilo i będzie dobrze 🙂 Teraz popracuj na shaderami i światełkiem. No i jakaś ładna pani na masce (dla efektu) & DONE 😉 14 godzin temu, michal1 napisał: Jak zmienić specular ale tak żeby zostały odbicia wyraźne a nie rozmyte? I co masz na myśli? Chodzi ci o motion blur czy roughness shadera? Aha... dorób autu podwozie bo droga prześwituje przez karoserie 🙂 Edited July 31, 2022 by Mortom 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 31, 2022 Author Share Posted July 31, 2022 Podwozie jest już zrobione na tym renderze. Chodzi mi o to żeby przy ostrych odbiciach zrobić lagodny specular. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 O taki efekt ci chodzi? A co do podwozia... to może jest. Ale pod znaczkiem opla jest prześwit i za prawym (od kierowcy) reflektorem też. Więc looknij czy ci blachy zabardzo sie nie rozjechały. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 31, 2022 Author Share Posted July 31, 2022 Ta coś w ten deseń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted July 31, 2022 Author Share Posted July 31, 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now