Skocz do zawartości

Samochód 3d Opel Omega B Fl 1999r.


michal1

Rekomendowane odpowiedzi

Ten model się nie nadaje do takich studyjnych renderów. Jest zbyt kanciasty, przez to refleksy zamiast być gładkimi liniami to mają pełno uskoków, ostre odbicia tylko to uwypuklają. Poza tym jest krzywo wokół detali (zobacz co się dzieje z refleksami w okolicach klamek). Moim zdaniem żadne zmiany oświetlenia, kontrastu, tła itp. nic tu nie dadzą bo podstawa (model) jest jaka jest. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek..

Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to:

https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg

Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Nezumi napisał:

Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek..

Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to:

https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg

Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz.

Nie moge tej hdrki zobaczyc jest access denied.

Dobra już działa na innej przeglądarce. Nie podoba mi się ta hdrka bo ma za dużo świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, powrót, udało mi się ogarnąć lepszy lakierek, tak myśle. Mam problem. Jakiś biały nalot mam na przedniej lampie, to nie wina hdrki nie wiem wczesniej mi sie tak nie robilo. Biore się za model bo mnutwto do poprawy jest, krzywe to strasznie wiem. Prosze nie komentować ustawień kamery i td. bo to tylko tak dla zabawy renderem jest.untitled.thumb.jpg.437a49750bf2a5e66cb02e1b9236c10a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobra miałem białe podwozie, jak wymodeluje lampe w środku to będzie git myślę. Wychodzi na to, że mam trochę skopane blueprinty a kupowałem je bo darmówki były jeszcze gorsze. Za gruba jest ścianka między przednią a boczną szybą na blueprintach i inaczej w ogóle zrobiona. Nie ma lepszych blueprintów w necie już.

Edytowane przez michal1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuć klamkę, zagęść siatkę i dopiero zrób klamkę. I unikaj trójkątów na obłych powierzchniach, chyba, że jesteś pewien, że będzie to dobrze wyglądać.

Tylko, żeby zagęścić siatkę musisz mieć też dobrą bazę, bo będzie to później ciężej poprawiać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, michal1 napisał(a):

Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz.

E tam, na telefonie robi dobre wrażenie 😉 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomylił drzwi z katalizatorem!

Skoro widzisz niedociągnięcia to zastanów się, czy nie szybciej byłoby zrobić całość od nowa, niż poprawiać to co jest. Chociaż z drugiej strony jako całość źle się nie prezentuje to może po kilku poprawka będzie super 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michal1 napisał(a):

Te drzwi poprawiłem prawie już, usunąłem trójkąty jakoś i poprawiłem ogólny kształt.

Polecam na takie sprawy zrobić base mesh bez klamek (sam ten fragment, gdzie ma być wycięta wnęka na klamkę) i klamki wyciąć z użyciem Shrinkwrap. 

Ogólnie dziury na klamki to koszmar 😄 Sam wiele razy wywalałem mesh w tych miejscach.

Edytowane przez triget
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak shrinkworp to droga która musisz podążyć. Często gęsto robię cały kształt a potem spokojnie domalowuje poszczególne części które ładnie do siebie pasują bo poligony ustawiają się pod podstawowy ksztaut. Pamietaj tylko żeby zrobić nieskazitelny base mesh i sprawa pogiętych blach przestanie ci doskwierać 🙂  

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal1 Najlepszym bluepritem jest camera match do zdjęcia oryginału 😄 A rysuneczki to dobre na bardzo ogólną bryłę 🙂 nie spotkałem się z rysunkiem co by 98% odpowiadał temu co jest stanem faktycznym. No ale może miałem pecha 😄 I zaczynam wierzyć że chłopacy od rysunków specjalnie zakłamajuą rzeczywistość... jedyne czego rozgryść nie mogę to dlaczego to robia... no bo chyba nie z czystej złośliwości... right?.... RIGHT?! 😄 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót do modelu. Dopiero jak da się jasny kolor to widać jakie to krzywe jest. Ale bok już mi się podoba zrobiłem klamki shirnkwrapem.untitledlast.thumb.png.07528df516def67b9b6a85b78104ff51.png

 

Mam problem z tym przednim zderzakiem. Bo blueprinty mylą mnie, bo wiem, że kształt jest inny patrząc na refki. Nie mogę tego zderzaka zrobić, żeby nie wydawał się jakiś krzywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj zderzak tez zrobic za pomoca shrinkwrapa, czyli usun zderzak i z extruduj od nadkola i maski w dol ale pamietajac o topologi i o nie wycinaniu podluznego otworu . Nastepnie jak masz juz w miare ogarnieta baze zderzaka nadaj ostre krawedzie za pomoca crease a potem daj modyfikator subd na jeden level, zaakceptuj pokolei modyfikatory. Skopiuj, w tym samym miejscu musi byc kopia zderzaka, schowaj jeden model, a na ten drugi nadaj shrinkwrapa i daj target na drugi. Ustaw shrinka na koniec listy modow. I wytnij otwory , nie martwiac sie o pokrzywienie. Jak juz wytniesz to zaakceptuj shrinkwrapa, bedziesz mial ladna gladka siatke. Tutaj jest fajny tutorial jak sie w ogole do tego zabrac :

 

 

 

 

Jesli chodzi o oswietlenie, zrob circle do okola samochodu i nadaj emision oraz gradient na swiatlo, z gory tez mozesz oswietlic, mysle ze to duzo powinno tez ladnie oswietlic samochod. Tutaj tutorial:

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej znajdź fotkę z tyłu i odrysuj to w wektorze. Potem zrób eksport do SVG i po imporcie od razu będziesz mógł szybko z tego model zrobić. 

PS. Odrysuj sam kształt. Bevele i jakieś inne wygięcia dodasz w Blenderze. To będzie "proste jak j*banie", że tak zacytuję klasyka 😄

1.jpg

2.png

Edytowane przez triget
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności