Skocz do zawartości

Teczka 3d: Wraniak


Wraniak

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mniej więcej roku temu zacząłem się uczyć, bez żadnej wcześniejszej wiedzy, czy praktyki w jakichkolwiek dziedzinach artystycznych. 

Chciałbym poprawić swoje pracę, dlatego zakładam ten temat, mam nadzieje że w miarę regularnie, będę tutaj publikował swoje prace. Coś tam już wrzucałem na swoje arstation https://www.artstation.com/wraniak ale tam nie miałem żadnych porad co do technik tworzenia, czy do samej formy. 

Dziś mam dla was rzeźbę kobiety, wykonałem ją w dwa wieczorki. 
Film turntable - https://streamable.com/y1mjli

Bardzo mi zależy na konstruktywnej krytyce, więc wszystkie rady, będę mile widziane.

Dziękuje 😄 

female.jpg

female2.png

female1.png

Edytowane przez Wraniak
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ze sfery rzeźbie, myśle że tak najlepiej żeby się uczyć rzeźbić 

Dokładnie wyglada to tak że najpierw rzeźbie głowe, potem układam sobie z kulek ciało, sprawdzam proporcje 
i zaczynam każdy element osobo rzeźbić, ręce, dłoń, tors itd.

Potem łącze to wszystko dynameshem, poprawiam miejsca łączeń i potem
to remeshuje i jeszcze raz sprawdzam czy się proporcje zgadzają i coś tam jeszcze dłubie przy tym

 

Edytowane przez Wraniak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że głowa jest trochę za mała, na pewno względem bioder. Coś jest też nie tak z wcięciem na wewnętrznej stronie ud, nieco powyżej kolan,  problem ten widać głównie od frontu - to takie pierwsze wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odjechałeś z proporcjami - głowa tors. U ciebie rycerz bardziej wygląda na nastolatka - co w sumie z dzisiejszymi trendami nie jest wcale złym kierunkiem 🙂 Lecz jeśli to nieintencjonalna zmiana to na przyszłość zwróć bardziej na to uwagę 🙂 
Otwory na oczy w przyłbicy chyba są za wysoko - no chyba że to rycerz co lubi patrzeć się w niebo lub ma oczy na czole 🙂 
No ale tak tylko się czepiam bo nawet spoko wyszło, ma taki Fortnitowy vibe 🙂 Albo po prostu za dużo gram w Fortnita i zaczynam widzieć rzeczy 🙂  

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam brakuje śladów zużycia - dodaj marszczenia i fałdy ciuchów i butów, nada to im wagi, charakteru i realizmu. On, na koncepcie ma taki rodzaj spodni co ma wąskie nogawki od kolan w dół a powyżej są bardzo luźne na udach od zewnętrznej strony. Nie pamiętam już fachowej nazwy ale to takie coś 

OIP.kAH9-wWjz36SQTfU5JaNGQAAAA?pid=ImgDe

buty

image.jpeg.4ad019e11db61571cab67c3146d479af.jpeg

 

Generalnie wszystkie materiałowe elementy wymagają fałdek i obciążenia. 

Np, naprężony pasek szelek nie będzie miał takiej krzywej 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, robie sobie coś nowego, dokładnie szczura z conceptu Dmytro Solonina dmytro-solonin-rat-2.jpg?1683797525
 

Zrobiłem sobie wczoraj Blockout ciała stworka, dziś będę dalej tworzył blockout pozostałych elementów, wybrałem sobie tego przed ostatniego, przed gołym szczurem xd 

Będę wrzucał progres na biężąco, jakby ktoś chciał podpowiedzieć, skrytykować to śmiało 😄 


 

image.png

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda spoko. Chyab na razie wczesny etap więc nie ma się co czepiać tylko dopingować..

ale xd

Pamiętaj trochę dostosować proporcje szczura, anatomia będzie zakryta więc chyba nie ma sensu wspominać? 

Zwróć uwagę na wielkość głowy i osadzenie jej na szyi i ciele.  IMO na rysunku wygląda jakby czaszka od razu przechodziła w kark, pysk był dłuższy a nos całkiem inaczej zbudowany.

Jest sporo subtelnych różnic ale nie wiem na ile chcesz to wszystko odwzorować. Zbroja też sugeruje, że  jednak wybierasz własną ścieżkę. Nie wiem czy to dobrze czy nie ale jeśli zależy ci na skopiowaniu konceptu to powinieneś to przerobić. 

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michalo dzięki za wskazówki

Chciałbym żeby jak najbardziej  jak to jest możliwe (dla mnie xd) przypominał szczura z refki, spróbuje go poprawić i wrzuce później co naskrobałem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

13 godzin temu, Wraniak napisał:

Chciałbym żeby jak najbardziej  jak to jest możliwe (dla mnie xd) przypominał szczura z refki, spróbuje go poprawić i wrzuce później co naskrobałem 

No to trochę ci powytykam 

Zwróć uwagę na kształt stóp, dłoni. Oko masz za duże, samą głowę za małą. Głowa i plecy na rys. tworzą fajny łuk więc i tam bym poprawił.

Zbroja też ma inny kształt. 

 

Generalnie twój wygląda bardziej standardowo jeśli chodzi o proporcje. 

Na refce imo jest szczuplejszy, nie taki dopakowany i ma większą głowę w stosunku do ciała.

Zwróć uwagę na jego budowę- na klatkę piersiową, barki/naramienny. Nie są tak duże jak twoje co też sprawi że zmieścisz na niego smuklejszą zbroję. 

 

Mi pomaga malowanie sobie czasem obrysów po koncepcie, porównywanie obrazka i modelu w jakimś programie 2d.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak ostatecznie poszedłem troche inaczej niż z refki, bo widziałem na instagramie że ktoś już z tej refki robił i zrobił zajebiście, nie to co ja Kappa 

Więc no obecnie to tak wyglada, chyba jest to maks moich możliwości obecnych 😞 

Myśle że jeżeli chodzi o główne i drugie formy, to już nic zmieniać nie będę, może nogi bo mnie mocno bolą, chociaż pewnie i tak mi się nie uda jakoś ich super zrobić xd kolejna rzecz to detalowanie i potem będę się zabierał za retopo i teksturki i zobaczymy co z tego wyjdzie 

image.thumb.png.630e7e8969d36031eabaf05dc5d2e3ae.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności