Wraniak Napisano 17 Luty 2023 Napisano 17 Luty 2023 (edytowane) Hej, Mniej więcej roku temu zacząłem się uczyć, bez żadnej wcześniejszej wiedzy, czy praktyki w jakichkolwiek dziedzinach artystycznych. Chciałbym poprawić swoje pracę, dlatego zakładam ten temat, mam nadzieje że w miarę regularnie, będę tutaj publikował swoje prace. Coś tam już wrzucałem na swoje arstation https://www.artstation.com/wraniak ale tam nie miałem żadnych porad co do technik tworzenia, czy do samej formy. Dziś mam dla was rzeźbę kobiety, wykonałem ją w dwa wieczorki. Film turntable - https://streamable.com/y1mjli Bardzo mi zależy na konstruktywnej krytyce, więc wszystkie rady, będę mile widziane. Dziękuje 😄 Edytowane 17 Luty 2023 przez Wraniak 3
Nezumi Napisano 17 Luty 2023 Napisano 17 Luty 2023 Nie jest zle. Na pierwszy rzut oka to troche mi przeszkadza wielkosc dloni i stop - cos jakby za duze. Z bazy czy z kulki rzezbisz? 1
Wraniak Napisano 17 Luty 2023 Autor Napisano 17 Luty 2023 (edytowane) Ze sfery rzeźbie, myśle że tak najlepiej żeby się uczyć rzeźbić Dokładnie wyglada to tak że najpierw rzeźbie głowe, potem układam sobie z kulek ciało, sprawdzam proporcje i zaczynam każdy element osobo rzeźbić, ręce, dłoń, tors itd. Potem łącze to wszystko dynameshem, poprawiam miejsca łączeń i potem to remeshuje i jeszcze raz sprawdzam czy się proporcje zgadzają i coś tam jeszcze dłubie przy tym Edytowane 17 Luty 2023 przez Wraniak 1
Mejo Napisano 17 Luty 2023 Napisano 17 Luty 2023 Wydaje mi się, że głowa jest trochę za mała, na pewno względem bioder. Coś jest też nie tak z wcięciem na wewnętrznej stronie ud, nieco powyżej kolan, problem ten widać głównie od frontu - to takie pierwsze wrażenia
Monument3de Napisano 19 Luty 2023 Napisano 19 Luty 2023 ja bym poprawił piersi, bo z anatomii znam się tylko na tym 😉
Wraniak Napisano 23 Luty 2023 Autor Napisano 23 Luty 2023 Tym razem mam dla was chłopa Jedno zdjęcie z perspektywą drugie bez plus film obracankowy https://streamable.com/4q2917 Dziękuje za wszystkie opinie 😄 Dzięki wam mogę stać się lepszy bez perspektywy perspektywa - 3
ZiN Napisano 23 Luty 2023 Napisano 23 Luty 2023 Polecam tę książkę, jeśli jeszcze się w nią nie zaopatrzyłeś. Korzystanie z niej to czysta przyjemność 🙂 https://anatomy4sculptors.com/understanding-the-human-figure/ 1 1
Wraniak Napisano 23 Luty 2023 Autor Napisano 23 Luty 2023 Tak znam ją, siegnąłem do niej jak i do drugiej skupiającej się bardziej na twarzy, zaraz na początku przygody z rzeźbieniem
Wraniak Napisano 11 Czerwiec 2023 Autor Napisano 11 Czerwiec 2023 W końcu zrobiłem coś co jest bardziej zaawansowne, w sumie to pierwszy tak mój projekt, który przeprowadziłem, od początku do końca więcej można zobaczyć na artstation https://www.artstation.com/artwork/VJDgYN 4
Wraniak Napisano 27 Lipiec 2023 Autor Napisano 27 Lipiec 2023 Nowy projekt skończony, zrobiłem go na podstawie conceptu Andrius Matijosius tutaj można znaleźć concept https://www.sixmorevodka.com/not-so-famous-work/ww0/#&gid=1&pid=4 link po wiecej zdjeć https://www.artstation.com/artwork/el9O5w 3
Mortom Napisano 28 Lipiec 2023 Napisano 28 Lipiec 2023 (edytowane) Trochę odjechałeś z proporcjami - głowa tors. U ciebie rycerz bardziej wygląda na nastolatka - co w sumie z dzisiejszymi trendami nie jest wcale złym kierunkiem 🙂 Lecz jeśli to nieintencjonalna zmiana to na przyszłość zwróć bardziej na to uwagę 🙂 Otwory na oczy w przyłbicy chyba są za wysoko - no chyba że to rycerz co lubi patrzeć się w niebo lub ma oczy na czole 🙂 No ale tak tylko się czepiam bo nawet spoko wyszło, ma taki Fortnitowy vibe 🙂 Albo po prostu za dużo gram w Fortnita i zaczynam widzieć rzeczy 🙂 Edytowane 28 Lipiec 2023 przez Mortom 1
michalo Napisano 28 Lipiec 2023 Napisano 28 Lipiec 2023 Mi tam brakuje śladów zużycia - dodaj marszczenia i fałdy ciuchów i butów, nada to im wagi, charakteru i realizmu. On, na koncepcie ma taki rodzaj spodni co ma wąskie nogawki od kolan w dół a powyżej są bardzo luźne na udach od zewnętrznej strony. Nie pamiętam już fachowej nazwy ale to takie coś buty Generalnie wszystkie materiałowe elementy wymagają fałdek i obciążenia. Np, naprężony pasek szelek nie będzie miał takiej krzywej 1
Wraniak Napisano 12 Maj Autor Napisano 12 Maj Hejka, robie sobie coś nowego, dokładnie szczura z conceptu Dmytro Solonina Zrobiłem sobie wczoraj Blockout ciała stworka, dziś będę dalej tworzył blockout pozostałych elementów, wybrałem sobie tego przed ostatniego, przed gołym szczurem xd Będę wrzucał progres na biężąco, jakby ktoś chciał podpowiedzieć, skrytykować to śmiało 😄 6
Wraniak Napisano 12 Maj Autor Napisano 12 Maj Okej i na ten moment tak wygląda https://streamable.com/zgd3fg 2
michalo Napisano 12 Maj Napisano 12 Maj Wygląda spoko. Chyab na razie wczesny etap więc nie ma się co czepiać tylko dopingować.. ale xd Pamiętaj trochę dostosować proporcje szczura, anatomia będzie zakryta więc chyba nie ma sensu wspominać? Zwróć uwagę na wielkość głowy i osadzenie jej na szyi i ciele. IMO na rysunku wygląda jakby czaszka od razu przechodziła w kark, pysk był dłuższy a nos całkiem inaczej zbudowany. Jest sporo subtelnych różnic ale nie wiem na ile chcesz to wszystko odwzorować. Zbroja też sugeruje, że jednak wybierasz własną ścieżkę. Nie wiem czy to dobrze czy nie ale jeśli zależy ci na skopiowaniu konceptu to powinieneś to przerobić. 1 1
Wraniak Napisano 13 Maj Autor Napisano 13 Maj @michalo dzięki za wskazówki Chciałbym żeby jak najbardziej jak to jest możliwe (dla mnie xd) przypominał szczura z refki, spróbuje go poprawić i wrzuce później co naskrobałem
michalo Napisano 14 Maj Napisano 14 Maj 13 godzin temu, Wraniak napisał: Chciałbym żeby jak najbardziej jak to jest możliwe (dla mnie xd) przypominał szczura z refki, spróbuje go poprawić i wrzuce później co naskrobałem No to trochę ci powytykam Zwróć uwagę na kształt stóp, dłoni. Oko masz za duże, samą głowę za małą. Głowa i plecy na rys. tworzą fajny łuk więc i tam bym poprawił. Zbroja też ma inny kształt. Generalnie twój wygląda bardziej standardowo jeśli chodzi o proporcje. Na refce imo jest szczuplejszy, nie taki dopakowany i ma większą głowę w stosunku do ciała. Zwróć uwagę na jego budowę- na klatkę piersiową, barki/naramienny. Nie są tak duże jak twoje co też sprawi że zmieścisz na niego smuklejszą zbroję. Mi pomaga malowanie sobie czasem obrysów po koncepcie, porównywanie obrazka i modelu w jakimś programie 2d. 1
Wraniak Napisano 28 Maj Autor Napisano 28 Maj Jednak ostatecznie poszedłem troche inaczej niż z refki, bo widziałem na instagramie że ktoś już z tej refki robił i zrobił zajebiście, nie to co ja Kappa Więc no obecnie to tak wyglada, chyba jest to maks moich możliwości obecnych 😞 Myśle że jeżeli chodzi o główne i drugie formy, to już nic zmieniać nie będę, może nogi bo mnie mocno bolą, chociaż pewnie i tak mi się nie uda jakoś ich super zrobić xd kolejna rzecz to detalowanie i potem będę się zabierał za retopo i teksturki i zobaczymy co z tego wyjdzie 4
michalo Napisano 29 Maj Napisano 29 Maj No to jest git. Dużo poprawiłeś od ostatniej wrzutki i wyglada bardzo fajowo 😉 2
Destroyer Napisano 3 Czerwiec Napisano 3 Czerwiec Fajnie to wygląda choć jak masz siłę to jeszcze bym coś tam lekko poprawił. Bandaże na łapie fajne ale wydają się cienkie i jak taśma klejąca, robione z ręki, extract geo czy jakiś plugin do tego? W widoku z frontu bardzo widać, że idą ściśle za anatomią a tak jest zagłębienie i jeżeli to ma być kawałek szmaty to powinien iść nad nim a nie wchodzić do środka i oplatać wszystko jakby było przyklejone. No i ta spódnica to bardzo się rzuca w oczy że takie bloby, przesymuluj to byle jak a powinno być lepiej. To brązowe pod spodem podobnie, takie ciężkie ale z teksturą to pewne by przeszło i dużo mniej widać tę cześć niż wierzchnią warstwę na niej.
Wraniak Napisano 4 Czerwiec Autor Napisano 4 Czerwiec Bez pluginu, łapa podzielona slicecurve na polygrupy a grubość nadana panel loopsem, oczywiście wcześniej jeszcze zremeshowane i jakoś tam próbowałem porobić żeby to lepiej wygladało. Co do szmatek to rzeźbiłem z ręki, żałuje że nie symulowałem w marvelous designerze, ale tak sobie postanowiłem na ten projekt że będę ciuch rzeźbił. Co do samej symulacji w zbrushu to coś tam próbowałem, ale gorzej to wygladało niż teraz, więc coś pewnie źle robiłem xd Wszedłem w wiekszy detal, więc raczej zmieniać nic niestety już nie będę 4
Wraniak Napisano 12 Czerwiec Autor Napisano 12 Czerwiec Tak btw. Ma ktoś jakieś rady jak stać się lepszym w anatomii? Wiadomo trzeba rzeźbić (dużo, baaardzo dużo) z refkami i książkami anatomy for sculptors, ale czy są jeszcze jakieś sposoby żeby przyspieszyć nauke. Obejrzałem sporo kursów anatomicznych wyrzeźbiłem, już sporo rzeczy dla ćwiczeń, ale ciągle czuje i widzę że no nie jest to co bym chciał robić 😞 Ostatnio zacząłem się uczyć rysować, bo wszedłem w 3d bez wcześniejszej nauki rysowania, pewnie to w jakiś sposób pomoże ale no nie wiem 😕
Nezumi Napisano 13 Czerwiec Napisano 13 Czerwiec (edytowane) 8 hours ago, Wraniak said: ale czy są jeszcze jakieś sposoby żeby przyspieszyć nauke. jakby sie dalo szybko to by sie nikt nie meczyl latami i raz dwa by sie wszyscy uczyli. Jasne, mozesz dostac milion rad - jeden ci powie ze najlepiej uczyc sie rano bo swiezy umysl, drugi ze przeciwnie, najlepiej przed snem to sie lepiej utrwala. Ten ci powie zeby brac kreatyne, a inny zeby wstawac o 5 nad ranem i biegac. Poleca ci ksiazki z przydatnymi nawykami ktore koniec koncow wszyscy znamy - regularnosc, determinacja... Wszyscy instynktownie wiemy ze nie ma drogi na skroty a mimo wszystko lubimy szukac "sposobu". Kazdy ma jakas rade zlota - na przyklad ja bym polecil rysowanie i to najlepiej tradycyjnie, olowkiem bo mi to pomaga zapamietac. Ale czy tobie pomoze? Cholera wie. Nie jestes mna. Moze dla Ciebie to jest cos innego. Jeden uczy sie szybciej inny wolniej. Koniec koncow - nie ma sie co ludzic. Nie mozna zostac dobrym w czymkolwiek szybko. Edytowane 13 Czerwiec przez Nezumi 3
Mortom Napisano 13 Czerwiec Napisano 13 Czerwiec @Wraniak odsyłam do mistrza @SebastianSz i senseja @Destroyera - choć ten drugi może w strikte anatomii raczej ci nie pomoże ALE jak zbudować kondycję fizyczną i dietę keratynową wprowadzić w twoje życie na pewno pomoże 🙂 A jedynie rad odnośnie karmienia Jeży nie słuchaj... nie wiedzieć czemu @Destroyer ich nienawidzi i gromi biedaczków goframi. No ale kto z nas jest ideałem? 😉 4
SebastianSz Napisano 13 Czerwiec Napisano 13 Czerwiec 8 hours ago, Wraniak said: Tak btw. Ma ktoś jakieś rady jak stać się lepszym w anatomii? Wiadomo trzeba rzeźbić (dużo, baaardzo dużo) z refkami i książkami anatomy for sculptors, ale czy są jeszcze jakieś sposoby żeby przyspieszyć nauke. Obejrzałem sporo kursów anatomicznych wyrzeźbiłem, już sporo rzeczy dla ćwiczeń, ale ciągle czuje i widzę że no nie jest to co bym chciał robić 😞 Ostatnio zacząłem się uczyć rysować, bo wszedłem w 3d bez wcześniejszej nauki rysowania, pewnie to w jakiś sposób pomoże ale no nie wiem 😕 No cóż, trza robić po prostu, @Nezumi ma rację - magicznej metody nie ma. Kursy w stylu Proko czy Scott Eaton to pewnie znasz, więc zostaje już tylko grind 🙂 Rysowanie powinno pomóc, skoro się nim nie zajmowałeś wcześniej - mi taki właśnie myk pomógł, tylko w drugą stronę, bo zacząłem nieco rzeźbić, żeby usprawnić rysunek. I to nieźle zadziałało, takie odświeżenie spojrzenia na coś. 2
Wraniak Napisano 13 Czerwiec Autor Napisano 13 Czerwiec Git tak jak myślałem, trzeba grindować, jakby nie było to uczę się dopiero od dwóch lat, gdzie musiałem się wdrożyć do całego pipeline'u tworzenia postaci do gierek. Teraz mniej wiecej ogarniam jak się to robi więc pozostaje doskonalić się w anatomii 1
Destroyer Napisano 13 Czerwiec Napisano 13 Czerwiec 1 hour ago, Mortom said: @Wraniak odsyłam do mistrza @SebastianSz i senseja @Destroyera - choć ten drugi może w strikte anatomii raczej ci nie pomoże ALE jak zbudować kondycję fizyczną i dietę keratynową wprowadzić w twoje życie na pewno pomoże 🙂 A jedynie rad odnośnie karmienia Jeży nie słuchaj... nie wiedzieć czemu @Destroyer ich nienawidzi i gromi biedaczków goframi. No ale kto z nas jest ideałem? 😉 Bóg tak chciał 5
ZiN Napisano 13 Czerwiec Napisano 13 Czerwiec Wszystko zależy jak masz dużo wolnego czasu. Wbrew pozorom, żeby zaoszczędzić czas i tak będziesz musiał dużo go zainwestować, ale ponieważ czas to jedyny zasób, którego zawsze będziemy mieli coraz mniej a przez to zyskuje on coraz bardziej na wartości poleciłbym postawienie na zwiększenie skuteczności samej nauki. Myślę, że na początek kluczowe jest szybkie wyłapywanie odpowiednich proporcji oraz nauczenie się funkcjonalności danej struktury anatomicznej (czyli jak coś działa), może w tym pomóc pogłębiona obserwacja. 1. Możesz obserwować własne ciało w lustrze i wyginając się w różne strony sprawdzić jaki jest zakres ruchu poszczególnych kończyn, głowy, tułowia. Obserwować przy tym jakie mięsnie biorą udział w danym ruchu, które mięsnie się bardziej uwidoczniają, a które nikną pod skórą. 2. Jeszcze lepiej mieć pod ręką jakiegoś żywego modela i poprosić go, żeby się poruszał i poobserwować go pod różnymi kątami. 3. Możesz analizować prace mistrzów i kopiować ich. 4. Rysowanie poprawia rzeźbienie i na odwrót. 5. Zapewne by sporo dało rzeźbienie pod okiem jakiegoś fachowca, który by Ci w porę wytykał błędy i dawał cenne wskazówki. 6. Często postuj tu na forum z prośbą o krytykę. 7. Możesz sobie stworzyć harmonogram ćwiczeń, uwzględniający regularne sesje rzeźbiarskie, np w poniedziałek główki, środy ręce, w piątki stopy, jak ćwiczenia na siłowni albo/lub w innych interwałach czasowych. 8. Robienie challange, kiedyś były tu chyba było popularne coś takiego jak speed sculpting czy coś takiego. Fajnie by było znaleźć kogoś na podobnym, albo nieco wyższym poziomie, żebyście się razem napędzali. 7. Uczenie innych, to chyba jedna z lepszych form utrwalania sobie już zdobytej wiedzy - a to ważne, bo jak pojawią się kłopoty z regularnością to wiedza z czasem może trochę wyparować. 8*. Dla chętnych! Zacząć studiować medycynę i oglądać sekcje zwłok. 😛 4 1
Destroyer Napisano 13 Czerwiec Napisano 13 Czerwiec 5 hours ago, ZiN said: 1. Możesz obserwować własne ciało w lustrze i wyginając się w różne strony sprawdzić jaki jest zakres ruchu poszczególnych kończyn, głowy, tułowia. Obserwować przy tym jakie mięsnie biorą udział w danym ruchu, które mięsnie się bardziej uwidoczniają, a które nikną pod skórą. it's my time to shine! Dokładnie tak! Dlatego trzeba zadbać o siebie, odpowiednią dietę i regularne ćwiczenia żeby było na co popatrzeć i było widać mięsnie w optymalny sposób dzięki czemu czas na oglądanie siebie w lustrze nie będzie czasem straconym a będzie bardziej w pełni wykorzystany do podnoszenia swojej wiedzy anatomicznej. Dlatego polecam na początek taki zestaw startowy Przy czym jeśli zdecydujesz się na pierwszą fazę ładowania większą dawką kreatyny to dobrze robić to na pracy zdalnie bo bardzo możliwe, że będziesz częściej odwiedzał toaletę a czas będzie kluczowy w tym momencie 🙂 Potem organizm ma szansę się zaadaptować i po wysyceniu mięśni można będzie już zejść na dawkę utrzymującą optymalne wysycenie mięśni. Cieszę się, że mogłem pomóc. Polecam się na przyszłość, specjalista z zakresu dietetyki, treningu i użytku sterydów. Pozdro 700 (bo inflacja) 1 1
Mortom Napisano 14 Czerwiec Napisano 14 Czerwiec 15 godzin temu, Destroyer napisał(a): it's my time to shine! Dokładnie tak! Dlatego trzeba zadbać o siebie, odpowiednią dietę i regularne ćwiczenia żeby było na co popatrzeć i było widać mięsnie w optymalny sposób dzięki czemu czas na oglądanie siebie w lustrze nie będzie czasem straconym a będzie bardziej w pełni wykorzystany do podnoszenia swojej wiedzy anatomicznej. Dlatego polecam na początek taki zestaw startowy Przy czym jeśli zdecydujesz się na pierwszą fazę ładowania większą dawką kreatyny to dobrze robić to na pracy zdalnie bo bardzo możliwe, że będziesz częściej odwiedzał toaletę a czas będzie kluczowy w tym momencie 🙂 Potem organizm ma szansę się zaadaptować i po wysyceniu mięśni można będzie już zejść na dawkę utrzymującą optymalne wysycenie mięśni. Cieszę się, że mogłem pomóc. Polecam się na przyszłość, specjalista z zakresu dietetyki, treningu i użytku sterydów. Pozdro 700 (bo inflacja) I to jest Kołcz treningu na jakiego zasługujemy! Pozdro 500 - bo muszę jeszcze odpalić VAT xD 1
Wraniak Napisano 16 Lipiec Autor Napisano 16 Lipiec Wracam do was z oteksturowanym szczurkiem Są to po prostu screeny z viewportu paintera, ostateczne rendery zrobie też w painterze. Chciałbym was zapytać jak się wam podoba co mógłbym jeszcze zmienić, czy low poly jest poprawne? I czy uvki są okej? Jak chcielibyscie zobaczyć coś dokładniej to piszcie, moge też plik substancowy wrzucić 2
Wraniak Napisano 16 Lipiec Autor Napisano 16 Lipiec Takie pytanie które miałbym od razu do tego, to roughness mapa do skóry szczura, na co powinien zwrócić uwage jak zrobić i tak dalej, Bo obecnie wyglada tak
Wraniak Napisano 19 Lipiec Autor Napisano 19 Lipiec (edytowane) https://www.artstation.com/artwork/elGoLP no i wydany 🙂 Tak na przyszłość, dobrze sobie layout stworzyłem? Warto takie rzeczy zamieszczać jak tekstury? I jak tak, to czy w taki sposób jak ja to zrobiłem, czy może inaczej jeszcze Po tym projekcie wracam mocno do anatomii i tworzenia ciuchów w marvelousie I się zobaczy co dalej No i waszym zdaniem, nadaje się do roboty? Wysyłać śmiało cv? Czy dalej wstyd? Bo w branży nie pracuje, a chciałbym bo lubie to kurcze robić Edytowane 19 Lipiec przez Wraniak 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się