Jump to content

Teczka blood_brother


Recommended Posts

Hej bardzo fajna postać, dobrze to wygląda, ma charakter i harmonijnie się wszystko zgrywa. Choć na artstacji zbliżenia już tracą bo brakuje detalu i rozdzielczości tekstur na takim zbliżeniu.
Co robiłeś tu w hudinim? 🙂 

I jeszcze co mi się rzuciło to skała na której stoi jest trochę blobowata, niby są jakieś kamyki a wszystko jakby naciągnięta płaska tekstura na głądki model podloża a prostym dispem by to można było szybko wyciągnąć i by lepiej siedziało 🙂 

 

hmm może sam bym teczkę założył, w sumie to tak planowałem zrobić już z rok czy dwa i jednocześnie coś w socialach robić ale stary jestem i mi się nie chce a i też nie mam za bardzo czego pokazywać żeby wstydu nie było 😛 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Destroyer napisał:

Choć na artstacji zbliżenia już tracą bo brakuje detalu i rozdzielczości tekstur na takim zbliżeniu.
Co robiłeś tu w hudinim? 🙂 

Zbliżenia tracą, bo i projekt był robiony z myślą o całościowym ujęciu, bez zbliżeń, ale chciałem chociaż trochę napracowanka pokazać. W hudym to tylko główny Redshiftowy render poszedł i w sumie ja bardziej patrzyłem co tam się dzieje, ale nie mogę powiedzieć, że Hudy nie został użyty 😛 Reszta to majkowy arnold. Cały modeling to Zbrush wsparty Marvelousem. UVki Rizom i tekstury Painter. Ten ostatni to jak mi ktoś powie, że to taki Photoshop tylko w 3d to go chyba wyśmieję 😛

Skała jest wyciągnięta z Megascansów, głównie tylko po to, żeby krasnal nie wisiał nad rozciągniętą HDRką.

Generalnie widzę dużo miejsc do poprawy/innego podejścia, ale niesamowicie dużo się przy tym nauczyłem, a przede wszystkim można uznać to za skończone. I mam nadzieję te doświadczenia przenieść na kolejne rzeczy. Jakby ktoś się wahał to gorąco polecam Sculpt Your Hero. Chociaż w tym roku już chyba nie będzie.

@Destroyer zakładaj teczkę! Każdy powód do śmiechu albo kuksańca jest dobry 😄

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, blood_brother said:

Generalnie widzę dużo miejsc do poprawy/innego podejścia, ale niesamowicie dużo się przy tym nauczyłem, a przede wszystkim można uznać to za skończone. I mam nadzieję te doświadczenia przenieść na kolejne rzeczy. Jakby ktoś się wahał to gorąco polecam Sculpt Your Hero. Chociaż w tym roku już chyba nie będzie.

No całościowo to bardzo dobrze wygląda i co najważniejsze skończone! 🙂 Ciężko jest coś dowieźć do końca a jak chcesz zrobić perfekcyjnie to często nie zrobisz wcale 😛 

Link to comment
Share on other sites

@blood_brother Do mięśni to wołaj zdjęcia od @Destroyer jako dyżurny forumowy paker będzie mógł zrobić parę referencji 🙂 A może jeszcze jakiś akcik? 😄 

A jeśli chodzi o szkelet.. to może jakoś tak specjalnie nie mam fachowej wiedzy ale z własnych obserwacji swojego ciała, mogę powiedzieć, że zęby wyglądają nieco inaczej 😉 a nie jako jeden pasek w gębie. ALE może zemnie jakiś mutant z Czarnobyla, więc się nie sugeruj 😉 👍

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Mortom said:

Do mięśni to wołaj zdjęcia od @Destroyer jako dyżurny forumowy paker będzie mógł zrobić parę referencji 🙂 A może jeszcze jakiś akcik? 😄 

umm... jestem 😉 

xIm60xb.gif

sam chciałeś 😜 

A sam szkielecik chyba spoko wygląda na moje niewprawne oko 🙂 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

To się nazywa dieta cud! Choć siła po takiej kuracji chyba mocno spada 😉 
I nie wiem jak pan wyglądał za życia ale po długości stup 😄 nie mógł się prawdopodobnie odgonić od ładnych pań pragnących spędzić z nim upojną noc 😉 

A może to o wielkość łap chodziło? A nie wiem nie pamiętam xD 

Edited by Mortom
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.05.2023 o 23:14, blood_brother napisał(a):

 

 

Generalnie widzę dużo miejsc do poprawy/innego podejścia, ale niesamowicie dużo się przy tym nauczyłem, a przede wszystkim można uznać to za skończone. I mam nadzieję te doświadczenia przenieść na kolejne rzeczy. Jakby ktoś się wahał to gorąco polecam Sculpt Your Hero. Chociaż w tym roku już chyba nie będzie.

No i prawidłowo. Nigdy w życiu lepiej nie było odkąd się pogodziłem że tworzenie tak wygląda 😛 na szczęście na pewnym poziomie nikt (a przynajmniej klienci) tego nie widzi. Legendy głoszą że kiedyś nawet za to płacą (!)

Monokl ma fajny, tylko jakiś niewyspany z tym cieniem pod okiem. Ale co skończone to twoje 😄 

Co do kości, to w ramieniu chyba nie będzie takiej buły kulistej na końcu, tylko ona jakby się wyłania z takiej panewki. Trochę jak w udowej, nie przyczepia się jak patyczak, tylko z offsetem. 
Albo jest i nie widzę 😛 


image.thumb.png.16335673a0d920f2bf11097435ad051b.png

Klata i kręgosłup dobrze wyglądają, przedramiona też. Przynajmniej na moje oko. Trochę się z Proko naoglądałem tych trupów. Swoją drogą polecam, dobre źródło, mówi tam która część kości to wynik tego, że się jednak do czegoś przydaje, a które to jakieś żłobienie bez znaczenia

 

Teraz patrzę że odkopałem trupa sprzed 3 miesięcy ale co tam 😛 może się przyda



  

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Model bardzo fajny choć poza trochę niefortunna bo wygląda jak saneczkujący pies, może powinien się zbadać na pasożyty 🙂

Swoją drogą może ktoś nie wie ale wombaty mają kanciaste tyłki i co bardziej unikalne jako jedyne zwierzątka na ziemi robią sześcianowe kupy 😄

4bg5cb7q8fh81.jpg

@Nezumi pewnie się zgodzi, że to rozwiązuje tajemnice skąd blender ma tyle tych defautowych cubów po stworzeniu nowej sceny które potem trzeba wywalić 😄

  • kekw 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Uśmiech to cholernie ciężka sprawa. Bardzo łatwo przejść ze stanu uśmiechniętego fajnego chłopaka w Jockera z psychozy 🙂 
Nie wiem czy poprawiłem w dobrą stronę... sam osądź. Przy odppowiednio dłuższej sesji i jakiejś dobrej refce z uśmiechami można było by ładnie wymodelować "frajdowy" uśmiech 🙂 
Ale najlepiej jak sie fachowcy wypowiedzą 🙂 @michalo albo @KLICEK - to bogowie Sculptu na tym forum (i nie tylko) więc co ja tam wiem 🙂 Niech przemówią Asi z Valhalli 🙂 

uupii.thumb.PNG.5e29ba19ef818837301293277f5ade95.PNG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Podzielam zdanie @Mortom'a. Na razie wychodzi laleczka Chucky. Creepy as hell. IMHO, musisz uprościć całość. Zrezygnować z detalu. Wszystko sprowadzić do geometrycznych kształtów podstawowych. Np. usta nie mogą tak falować, To musi być półkole po prostu. Mniej wyraźnie odstające brwi. Zęby trzeba połączyć w jeden obiekt, ew. zostawić jedną przerwę, żeby zaznaczyć modną ostatnio diastemę. Wszystkie fałdki mimiczne ugładzić. Pixar wiadomo dobry w te klocki. Przez to ciężko też wypracować swój indywidualny styl.

Jeszcze bardziej podmalowałem wersję @Mortom'a... dałoby się z tego jeszcze wyciągnąć więcej... ale ciężko mi się myszą bazgroli 😜

image.png.5c3058298b97755f8029c9967435463d.png

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z grubsza z Waszymi uwagami, ale Wasza wersja znowu poszła za bardzo w generycznego sima moim zdaniem 😛

Na swoją obronę mam dwa ale.

Primo ale: miałem bardzo duży problem, żeby coś uprościć, a przy tym zachować trochę względnej anatomii. No i koniec końców wyszło takse, ale wiadomo o co chodzi. Tu po prostu chyba potrzeba dużo doświadczenia w tej materii. Trochę też popełniłem podstawowy błąd, czyli za bardzo zaufałem swojej głowie zamiast refkom.

Secundo ale: pierwotny pomysł miał być z miną w momencie przejściowym między dobrą zabawą, a "he knew he f***d up", ale trochę się w żyćku namieszało i musiałem upraszczać, bo termin i brak czasu.

Takie niedługie projekty z deadlinem dla mnie są bardzo motywujące, bo się nie rozciągam ze wszystkim w nieskończoność i wiadomo, że lepsze skończone niż żadne 🙂

Także dzięki chłopaki za feedback, bardzo go doceniam i obiecuję poprawę 🙂

  • Like 1
  • Agree +1 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, blood_brother said:

Zgadzam się z grubsza z Waszymi uwagami, ale Wasza wersja znowu poszła za bardzo w generycznego sima moim zdaniem 😛

Śpieszę z ratunkiem na drugą stronę spektrum zastosowałem najbardziej zaawansowaną technologię dostępną człowiekowi

tu uśmiech

8FZjz3D.png

i tu bezuśmiech dla kontrastu 

d5C3k7b.png

mam nadzieję, że pomogłem, jak był to sorry 😛 

Więc Twój efekt chyba całkiem niezły pomiędzy generycznym a technologicznie zaawansowanym 🙂

 

Inwestory widzące te rewolucyjne efekty nowoczesnej technologii w kolejnym startupie:

giphy.gif

 

 

 

  • kekw_waldi 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

@Destroyer co to za AI? dej namiar. Próbuje skrobać sobie FPSa z elementami horrorowymi i taki ficher w konceptach mógłby być dlamnie przydatny.... o ile to nie jest tajne OFC 🙂

Edit:
A! na obrazkach jest tekst never mind xD  

Edited by Mortom
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.06.2024 o 14:41, Mortom napisał:

Ale najlepiej jak sie fachowcy wypowiedzą 🙂 @michalo albo @KLICEK - to bogowie Sculptu na tym forum (i nie tylko) więc co ja tam wiem 🙂 Niech przemówią Asi z Valhalli 🙂 

Nie wiem czy ty o mnie to tak żartem czy serio, ale dzięki 😄 
Co do Klicka to się zgadzam! 


 

Fajny chłopek tylko rzeczywiście ta mina nienaturalna. 

Robię podobną facjatę, może jakoś przebrniemy razem przez ten temat 😉

Link to comment
Share on other sites

Chodzi Ci o to, że za płasko tam jest w przekroju powiek i powieka z profilu jest, w uproszczeniu, promieniem oka, a nie jakimś wygibasem jak u mnie? 😛image.png.87d0e5fcc0953ebb85a0e9e94ad8c5eb.png,

Pomijam sam kształt kuli oka u mnie, bo to tak by wiadomo gdzie paczy.

Ale to trzeba dupogodzin na napatrzenie się refkom, żeby takie rzeczy wyłapywać z prawie en face 😛

Fajna Twoja podmalówka, z charakterem bardziej niż mój, chociaż dla mnie trochę zbyt świniowaty wyszedł, ale to już kwestia preferencji 🙂 Uszy to wiem, że słaby punkt, obiecuję poprawę

Link to comment
Share on other sites

Zmniejszyłem tę twarz, byle jak byle było, z myślą "co typ p*****li, przecież ma dużą czachę i dobry ryj" i w pierwszej chwili "no miałem rację", ale chwilę obracam, zamykam i otwieram oczy i teraz widzę, że jak pros mówi, że można lepiej, to jednak można 😛 teraz nie mogę patrzeć już na starą wersję...

image.png.9938d781755ebbeef735b68bd425968e.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jest w tym trochę racji bo jak renderujesz łeb takiego typa z dziwnymi proporcjami, to kamera 3d, może jeszcze ja udziwnić np w animacji.  Jako obrazek 2d by to przeszło.

Trzeba pamiętać że ortograficzna gęba jest całkiem inna od tej z nałożoną perspektywą na viewport. 

Te 2 obrazki trochę tak wyglądają, po lewej ortograficzny po prawej trochę rozciągnięty. 

 

Nie mniej ten typ na początku bardzie mi się podobał. Zmiany Klicka i twoje nowe prezentują całkiem inną. Są ok, ale nie koniecznie lepsze. Ja nie widzę błędu w dużej twarzy - przecież to ork - pomiot, brzydal, mutant. 

Ork nie ma wielkiego mózgu jak człowiek i nie potrzebuje wielkiej czaszki.

Tak jest trochęu Goryli.

 

Anatomia tutaj się zgadza, budowa jest właściwie zachowana, zasady itp. Tylko proporcje zmodyfikowane i to dla mnie jest git.

Większa twarz pasuje bardziej do szczupłego typka (nie mówiąc o szyi), ten obok to już bardziej napakowany. 

Zanim głowa obrośnie tłuszczem to już całe ciało jest duże. 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Unpopular opinion 😉 Nie mam nic przeciwko temu klickowemu ale bardziej podobal mi sie oryginal. To jest "potfur" w koncu 🙂 Skurzaste, obwisle podgardle nie musi byc efektem otluszczenia. Moze to gardziel jak u zaby/ropuchy, balon ktory mozna napelnic powietrzem nadymajac podgardle czy to zeby wyemitowac straszniejszy ryk zeby wystraszyc napastnika a moze pozostalosc po jeszcze prymitywniejszej formie, ktora juz nie ma takiego znaczenia ale ork nadyma sie kiedy sie rozezli na przyklad. Co do ksztaltu oczu to OCZYwiscie bym zastosowal rady Klicka, jednak juz co do rozmiaru to znow bardziej podoba mi sie oryginal. Wszystko zalezy od spojrzenia na temat. Czy idziemy w strone kreta ktory ma male oczy bo zyje w ciemnosciach i kieruje sie innymi zmyslami (a orki raczej nie slyna z zamilowania do slonca) czy moze w druga strone, przeciwnie, dac mu wieksze oczy jak sowie polujacej w nocy... Mnie oryginal bardziej podchodzi wlasnie przez ta innosc troche do wszystkich orkasow jakich juz wczesniej widzialem.

Edited by Nezumi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

No ale chyba się nie obraziłeś? Po co usuwać? Twoje uwagi są dobre, ale że to forum i każdy może wrzucić swoje 3 grosze to tak się dzieje. 

 

Nie potrzebnie się wtrącałem bo teraz jesteś zły. 

  • Agree +1 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ej, @KLICEK ja sobie bardzo cenię Twój feedback, i wiem, że nie tyczył się on stricte designu, tylko ogólnych zasad robienia ryjków. Wiadomo zasady są, żeby je łamać, tylko trzeba je wcześniej poznać, a Ty, niczym rzeźbiarski Mojżesz, głosisz nam rzemieślnicze przykazania 🙂

 Jesteś już dużym chłopcem, nie zachowuj się tak 😛 No i popsuliśmy Klicka 😞

Edited by blood_brother
Link to comment
Share on other sites

Kolejne ok. 3 godzinki. Generyczna pani miała wyjść. Wyszło raczej tak se. Ale jak na w sumie pierwszy taki stricte ludzki rzeźb, i to żeński, to nie jest tak strasznie 😛 

Coś mi nie leży w oczach, ale sam nie jestem w stanie rozgryźć o co chodzi. Może ktoś spojrzy i od razu zauważy co nie gra. I profil chyba trochę bardziej męski wyszedł.

image.png.37a66ad523b915586ab3361b5cf2c291.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@blood_brother hmm na moje oko to ma zbyt kościstą twarz. Na 3D sie gówno znam, więc tak czysto 2D tylko coś dopowiedzieć mogę.

Wiem, że różne są japy, ale kobieca zwykle lepiej wygląda jak jest nieco pulchniejsza i gładsza, co ostatnimi czasy było pożywką dla różnych memów:

erin-moriarty-plastic-surgery.webp.a50100e9611789036d8ad06e51e09462.webp

668e19d0e3af7.jpeg

Mój overpaint:

image.png.37a66ad523b915586ab3361b5cf2c291.jpg.1c5886f85cb048adf79a6d3de8da16f2.jpg

Gif:

image.png.gif.8de55eb9007e5905e1a9301ae45e066f.gif

Oczy mają zbyt cienkie powieki, stąd dziwnie wyglądają. Ja bym je pogrubił bo jednak powieka wcale taka cienka nie jest i jest to dość solidna pajda skóry.

P42002811.jpg.99c6c262012f1fba17a8ae504767fd0f.jpg

closeup-of-a-young-woman-eye-with-blue-c

 

image.png.37a66ad523b915586ab3361b5cf2c292221.jpg.9d5ac7357ad402f2ad7bb265bea782a3.jpg

Gif:

image_pn2g.gif.7b4dcab54765a8112b64b80ba558df02.gif

Więc ogólnie to bym zgubił więcej detalu, wygładził zmarszczki, dodał trochę tłuszczu na policzkach i pogrubił powieki. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ku zaskoczeniu absolutnie nikogo @SebastianSz znowu trafnie 😛 Ja tylko dodam ze ogolnie czaszka jest zbyt kanciasta. Z kobieta trzeba delikatnie, mniej kosciscie 😉 Dorzucam screenshot z ksiazeczki "Form of the head and neck" Uldisa Zarinsa. Polecam wszystkie jego ksiazki - bardzo pomocna sprawa. Zwlaszcza ze skroniami tutaj za bardzo twardo.

Screenshot2024-07-20133242.jpg.9f7f209ed53ce01d0c2e8b01dca25015.jpg

Poza tym grzbiet nosa moim zdaniem jest zbyt waski, zwlaszcza ku wierzcholkowi, ucho jest troche rozciagniete jakby elfie troszke. Co do oczu to juz Sebastian powiedzial o powiekach - podejrzyj sobie tutaj jeszcze:

Od siebie dodam ze zauwazylem, ze dodanie/zasugerowanie brwi pomaga mocno a w przypadku kobiety dodanie rzes sprawia magicznie ze postac wyglada 10 razy bardziej na kobiete 😄 

  • Like 1
  • Agree +1 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem ostatnio sposobność brać udział w Bootcampie by M4G Seminars. W tym czasie udało mi się stworzyć takiego robala, luźno opartego na larwie cykady. Na campie był Zbrush i Houdini. Ja przerenderowałem to jeszcze w Arnoldzie. Także dwa renderki z Houdiniowej Karmy i 3 claye z Arnolda 🙂

Z Houdinim było to moje drugie zetknięcie. Dalej jest to dla mnie strasznie przytłaczający soft, ale dostrzegam w nim jakąś logikę i sens 😛

Robal.jpg

Robal2.jpg

robal_lighting_03ani_1.000.jpg

robal_lighting_03ani_1.001.jpg

robal_lighting_03ani_1.002.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy