Napisano Wtorek o 10:544 dn Cześć,Jak tylko pokazali ten concept, od razu zachciało mi się modelować (co rzadko się zdarza przy nowych autach ;).Niestety jak przy większości aut, nie ma blueprintów, więc robię z camera match.Wstępne dopasowanie do zdjęć i złapanie głównych krzywizn za pomocą spline:I pierwszy szkic basemesha, na razie z wycięciami szyb i lamp, żeby upewnić się, że wszystko jest na swoim miejscu:
Napisano Wtorek o 11:004 dn Autor Gotowy base mesh. Skupiłem się tu na wygładzeniu powierzchni. Specjalnie pominąłem główne wycięcia, bo na takiej lekkiej siatce powodowałyby zniekształcenia. Zachowałem jedynie linie z poprzedniego basemesha, żeby nadal wszystkie główne elementy były na swoim miejscu. Te linie pomogą mi później w wycinaniu już na gęstszej siatce (po mesh smooth x1).
Napisano Czwartek o 10:212 dn Ladnie się prezentuje zarowno baza jak i zderzak z detalami :)Ale kurcze ten mercedes jako realny samochod nie podoba mi sie- wyglada troszke jak Maybach Ojca Dyrektora z Torunia 😄PS. No i w koncu jakis WiP-ek w twoim wykonaniu @pecet ! Może jeszcze czegoś nowego sie nauczę ogladajac wątek? 😁 Edytowane Czwartek o 10:272 dn przez Akierek
Napisano Wczoraj o 04:40 1 dn hej pecet, akurat tę brykę poznałem w necie kilka dni temu i myślałem o naszym forum - super widzieć twój wipdzięki za spliny, perspektywy naprawdę dopasowane (użyłeś camera match czy na oko?)
Napisano 14 godzin temu14 godz Autor W dniu 6.11.2025 o 11:21, Akierek napisał(a):Ladnie się prezentuje zarowno baza jak i zderzak z detalami :)Ale kurcze ten mercedes jako realny samochod nie podoba mi sie- wyglada troszke jak Maybach Ojca Dyrektora z Torunia 😄PS. No i w koncu jakis WiP-ek w twoim wykonaniu @pecet ! Może jeszcze czegoś nowego sie nauczę ogladajac wątek? 😁Dzieki.Dla mnie piękne nawiązanie do klasycznej motoryzacji w nowoczesnym wydaniu. Ten nowy grill w GLC EV wygląda jak doklejony w PS, a tu pięknie się komponuje.Zorientowałem się, że w tym roku minęło 20 lat od kiedy się zarejestrowałem na forum, z tej okazji wypadało by się wykazać jakąś aktywnością ;)W dniu 6.11.2025 o 13:13, Destroyer napisał(a):No siateczka czyściutka aż miło popatrzeć :)Dzięki. Staram się, ale niestety musiałem zagęścić miejscami, więc już nie jest tak równomierna. Za to odbicia się tak nie krzywią wokół linii podziałów i detali jak np. tylne lampy.18 godzin temu, polka dot napisał(a):hej pecet,akurat tę brykę poznałem w necie kilka dni temu i myślałem o naszym forum - super widzieć twój wipdzięki za spliny, perspektywy naprawdę dopasowane (użyłeś camera match czy na oko?)Dzięki,Tak, zdecydowanie to auto ma coś w sobie, a modelowanie go to przyjemność (ostatnio trochę do modelowania podchodziłem jak do zwykłej roboty, którą trzeba wykonać. a modelowanie tego auta to przyjemność jak za dawnych czasów ;))Camera match za pomocą Image Modelera (stary program) a potem ręczne poprawki już w 3ds max.Kolejne etapy:Lampa, niby prosta ale kilka razy wracałem do wcześniejszych etapów:Wyodrębnianie paneli, detale itp: Edytowane 14 godzin temu14 godz przez pecet
Napisano 14 godzin temu14 godz Kurde świetnie to wygląda! Jak za dawnych czasów gdzie siatki i claye najlepszych się zapisywało do folderu "do nauki" :D
Napisano 16 minut temu16 min Ależ gładziutkie powierzchnie, aż mi się kursor z monitora ześlizguje. I jakie piękne continuity na łączeniach! <chef's kiss>Cholernie trudny model do złapania kształtów wybrałeś, ale idzie Ci to wybornie :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto