Napisano 4 Listopad4 Lis Cześć,Jak tylko pokazali ten concept, od razu zachciało mi się modelować (co rzadko się zdarza przy nowych autach ;).Niestety jak przy większości aut, nie ma blueprintów, więc robię z camera match.Wstępne dopasowanie do zdjęć i złapanie głównych krzywizn za pomocą spline:I pierwszy szkic basemesha, na razie z wycięciami szyb i lamp, żeby upewnić się, że wszystko jest na swoim miejscu:
Napisano 4 Listopad4 Lis Autor Gotowy base mesh. Skupiłem się tu na wygładzeniu powierzchni. Specjalnie pominąłem główne wycięcia, bo na takiej lekkiej siatce powodowałyby zniekształcenia. Zachowałem jedynie linie z poprzedniego basemesha, żeby nadal wszystkie główne elementy były na swoim miejscu. Te linie pomogą mi później w wycinaniu już na gęstszej siatce (po mesh smooth x1).
Napisano 6 Listopad6 Lis Ladnie się prezentuje zarowno baza jak i zderzak z detalami :)Ale kurcze ten mercedes jako realny samochod nie podoba mi sie- wyglada troszke jak Maybach Ojca Dyrektora z Torunia 😄PS. No i w koncu jakis WiP-ek w twoim wykonaniu @pecet ! Może jeszcze czegoś nowego sie nauczę ogladajac wątek? 😁 Edytowane 6 Listopad6 Lis przez Akierek
Napisano 7 Listopad7 Lis hej pecet, akurat tę brykę poznałem w necie kilka dni temu i myślałem o naszym forum - super widzieć twój wipdzięki za spliny, perspektywy naprawdę dopasowane (użyłeś camera match czy na oko?)
Napisano Piątek o 23:455 dn Autor W dniu 6.11.2025 o 11:21, Akierek napisał(a):Ladnie się prezentuje zarowno baza jak i zderzak z detalami :)Ale kurcze ten mercedes jako realny samochod nie podoba mi sie- wyglada troszke jak Maybach Ojca Dyrektora z Torunia 😄PS. No i w koncu jakis WiP-ek w twoim wykonaniu @pecet ! Może jeszcze czegoś nowego sie nauczę ogladajac wątek? 😁Dzieki.Dla mnie piękne nawiązanie do klasycznej motoryzacji w nowoczesnym wydaniu. Ten nowy grill w GLC EV wygląda jak doklejony w PS, a tu pięknie się komponuje.Zorientowałem się, że w tym roku minęło 20 lat od kiedy się zarejestrowałem na forum, z tej okazji wypadało by się wykazać jakąś aktywnością ;)W dniu 6.11.2025 o 13:13, Destroyer napisał(a):No siateczka czyściutka aż miło popatrzeć :)Dzięki. Staram się, ale niestety musiałem zagęścić miejscami, więc już nie jest tak równomierna. Za to odbicia się tak nie krzywią wokół linii podziałów i detali jak np. tylne lampy.18 godzin temu, polka dot napisał(a):hej pecet,akurat tę brykę poznałem w necie kilka dni temu i myślałem o naszym forum - super widzieć twój wipdzięki za spliny, perspektywy naprawdę dopasowane (użyłeś camera match czy na oko?)Dzięki,Tak, zdecydowanie to auto ma coś w sobie, a modelowanie go to przyjemność (ostatnio trochę do modelowania podchodziłem jak do zwykłej roboty, którą trzeba wykonać. a modelowanie tego auta to przyjemność jak za dawnych czasów ;))Camera match za pomocą Image Modelera (stary program) a potem ręczne poprawki już w 3ds max.Kolejne etapy:Lampa, niby prosta ale kilka razy wracałem do wcześniejszych etapów:Wyodrębnianie paneli, detale itp: Edytowane Piątek o 23:495 dn przez pecet
Napisano Piątek o 23:505 dn Kurde świetnie to wygląda! Jak za dawnych czasów gdzie siatki i claye najlepszych się zapisywało do folderu "do nauki" :D
Napisano Sobota o 13:475 dn Ależ gładziutkie powierzchnie, aż mi się kursor z monitora ześlizguje. I jakie piękne continuity na łączeniach! <chef's kiss>Cholernie trudny model do złapania kształtów wybrałeś, ale idzie Ci to wybornie :)
Napisano 17 godzin temu17 godz Autor Dzięki. Lubię jak się nic nie gnie na połączeniach i przy detalach, dlatego wycinam po zagęszczeniu. Co prawda NURBSy to nie są ale i tak cieszy oko :) Faktycznie, ciężko było złapać kształty, bo mało było "punktów zaczepienia" a i cała bryła jest praktycznie jednolita, ale sam concept ma mało detali, więc dosyć szybko i przyjemnie się modelowało.Z zewnątrz praktycznie skończony, brakuje mi tu lusterek chyba jakieś dorobię:Felga:tylna lampa i dyfuzor/dół zderzakadetale wokół szyb:i całość:
Napisano 11 godzin temu11 godz Łoo Cie kurde, klasa Panie! Chylę czoła, zajebisty warsztat :)Ale chyba tutaj masz błąd przy łączeniu, bo coś mi nie pasowało, że tam linie się nie schodzą w jednym miejscu i aż sprawdziłem jak to wygląda w rzeczywistości i jest trochę inaczejalbo nawet lepiej tam nie ma w ogóle linii cięcia paneli a to tylko odbicie!? To jeden kawałek z dachem i tylnymi bokami czy z rozpędu zaszpachlowali łączenie? :)Nas przednimi światłami też nie ma cięcia czyli całość jest z jednego kawałka blachy? Albo model koncepcyjny jest trochę nieprodukcyjny :) Bo jak lekko wgnieciesz karoserie na przodzie to wymieniasz razem z dachem tyłem :D Edytowane 11 godzin temu11 godz przez Destroyer
Napisano 7 godzin temu7 godz Autor Tak, te cięcia to już moje wymysły (jeszcze jest za drzwiami) ale dzięki za czujność :) Ten concept to tylko makieta, a w zasadzie dwie oddzielne - zewnętrzna i wewnętrzna, więc będę trochę improwizował, zwłaszcza jeżeli chodzi o wnęki drzwi.
Napisano 6 godzin temu6 godz Tak myślałem, że to nie może być niedopatrzenie z Twojej strony choć pamiętam do dzić jak z 15 lat temu modelowałem deser eagle i patrzyłem na refki aż oczy wysychały a jak ktoś mi wskazał oczywisty i duży błąd to się zastanawiałem gdzie ja miałem oczy :D Także można nie widzieć drzewa bo las zasłania a świeżym okiem ktoś z marszu coś zauważy :)
Napisano 5 godzin temu5 godz Autor Dokładnie, wczoraj ze dwie godziny wpatrywałem się w felgę, czy ma 5 czy 7 małych szprych pomiędzy ramionami. Nadal nie mam pewności ;)
Napisano 20 minut temu20 min 4 hours ago, pecet said:Dokładnie, wczoraj ze dwie godziny wpatrywałem się w felgę, czy ma 5 czy 7 małych szprych pomiędzy ramionami. Nadal nie mam pewności ;)No jak to napisałeś to tak patrzę i się zastanawiam czy tam jest symetria kołowa czy też tak jak z tymi liniami paneli raz im się zrobiło 7 a raz 5 i powiedzieli a dobra zostaw tak, nikt nie zauważy :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto