Napisano 4 Listopad4 Lis Cześć,Jak tylko pokazali ten concept, od razu zachciało mi się modelować (co rzadko się zdarza przy nowych autach ;).Niestety jak przy większości aut, nie ma blueprintów, więc robię z camera match.Wstępne dopasowanie do zdjęć i złapanie głównych krzywizn za pomocą spline:I pierwszy szkic basemesha, na razie z wycięciami szyb i lamp, żeby upewnić się, że wszystko jest na swoim miejscu:
Napisano 4 Listopad4 Lis Autor Gotowy base mesh. Skupiłem się tu na wygładzeniu powierzchni. Specjalnie pominąłem główne wycięcia, bo na takiej lekkiej siatce powodowałyby zniekształcenia. Zachowałem jedynie linie z poprzedniego basemesha, żeby nadal wszystkie główne elementy były na swoim miejscu. Te linie pomogą mi później w wycinaniu już na gęstszej siatce (po mesh smooth x1).
Napisano 6 Listopad6 Lis Ladnie się prezentuje zarowno baza jak i zderzak z detalami :)Ale kurcze ten mercedes jako realny samochod nie podoba mi sie- wyglada troszke jak Maybach Ojca Dyrektora z Torunia 😄PS. No i w koncu jakis WiP-ek w twoim wykonaniu @pecet ! Może jeszcze czegoś nowego sie nauczę ogladajac wątek? 😁 Edytowane 6 Listopad6 Lis przez Akierek
Napisano 7 Listopad7 Lis hej pecet, akurat tę brykę poznałem w necie kilka dni temu i myślałem o naszym forum - super widzieć twój wipdzięki za spliny, perspektywy naprawdę dopasowane (użyłeś camera match czy na oko?)
Napisano 7 Listopad7 Lis Autor W dniu 6.11.2025 o 11:21, Akierek napisał(a):Ladnie się prezentuje zarowno baza jak i zderzak z detalami :)Ale kurcze ten mercedes jako realny samochod nie podoba mi sie- wyglada troszke jak Maybach Ojca Dyrektora z Torunia 😄PS. No i w koncu jakis WiP-ek w twoim wykonaniu @pecet ! Może jeszcze czegoś nowego sie nauczę ogladajac wątek? 😁Dzieki.Dla mnie piękne nawiązanie do klasycznej motoryzacji w nowoczesnym wydaniu. Ten nowy grill w GLC EV wygląda jak doklejony w PS, a tu pięknie się komponuje.Zorientowałem się, że w tym roku minęło 20 lat od kiedy się zarejestrowałem na forum, z tej okazji wypadało by się wykazać jakąś aktywnością ;)W dniu 6.11.2025 o 13:13, Destroyer napisał(a):No siateczka czyściutka aż miło popatrzeć :)Dzięki. Staram się, ale niestety musiałem zagęścić miejscami, więc już nie jest tak równomierna. Za to odbicia się tak nie krzywią wokół linii podziałów i detali jak np. tylne lampy.18 godzin temu, polka dot napisał(a):hej pecet,akurat tę brykę poznałem w necie kilka dni temu i myślałem o naszym forum - super widzieć twój wipdzięki za spliny, perspektywy naprawdę dopasowane (użyłeś camera match czy na oko?)Dzięki,Tak, zdecydowanie to auto ma coś w sobie, a modelowanie go to przyjemność (ostatnio trochę do modelowania podchodziłem jak do zwykłej roboty, którą trzeba wykonać. a modelowanie tego auta to przyjemność jak za dawnych czasów ;))Camera match za pomocą Image Modelera (stary program) a potem ręczne poprawki już w 3ds max.Kolejne etapy:Lampa, niby prosta ale kilka razy wracałem do wcześniejszych etapów:Wyodrębnianie paneli, detale itp: Edytowane 7 Listopad7 Lis przez pecet
Napisano 7 Listopad7 Lis Kurde świetnie to wygląda! Jak za dawnych czasów gdzie siatki i claye najlepszych się zapisywało do folderu "do nauki" :D
Napisano 8 Listopad8 Lis Ależ gładziutkie powierzchnie, aż mi się kursor z monitora ześlizguje. I jakie piękne continuity na łączeniach! <chef's kiss>Cholernie trudny model do złapania kształtów wybrałeś, ale idzie Ci to wybornie :)
Napisano 12 Listopad12 Lis Autor Dzięki. Lubię jak się nic nie gnie na połączeniach i przy detalach, dlatego wycinam po zagęszczeniu. Co prawda NURBSy to nie są ale i tak cieszy oko :) Faktycznie, ciężko było złapać kształty, bo mało było "punktów zaczepienia" a i cała bryła jest praktycznie jednolita, ale sam concept ma mało detali, więc dosyć szybko i przyjemnie się modelowało.Z zewnątrz praktycznie skończony, brakuje mi tu lusterek chyba jakieś dorobię:Felga:tylna lampa i dyfuzor/dół zderzakadetale wokół szyb:i całość:
Napisano 13 Listopad13 Lis Łoo Cie kurde, klasa Panie! Chylę czoła, zajebisty warsztat :)Ale chyba tutaj masz błąd przy łączeniu, bo coś mi nie pasowało, że tam linie się nie schodzą w jednym miejscu i aż sprawdziłem jak to wygląda w rzeczywistości i jest trochę inaczejalbo nawet lepiej tam nie ma w ogóle linii cięcia paneli a to tylko odbicie!? To jeden kawałek z dachem i tylnymi bokami czy z rozpędu zaszpachlowali łączenie? :)Nas przednimi światłami też nie ma cięcia czyli całość jest z jednego kawałka blachy? Albo model koncepcyjny jest trochę nieprodukcyjny :) Bo jak lekko wgnieciesz karoserie na przodzie to wymieniasz razem z dachem tyłem :D Edytowane 13 Listopad13 Lis przez Destroyer
Napisano 13 Listopad13 Lis Autor Tak, te cięcia to już moje wymysły (jeszcze jest za drzwiami) ale dzięki za czujność :) Ten concept to tylko makieta, a w zasadzie dwie oddzielne - zewnętrzna i wewnętrzna, więc będę trochę improwizował, zwłaszcza jeżeli chodzi o wnęki drzwi.
Napisano 13 Listopad13 Lis Tak myślałem, że to nie może być niedopatrzenie z Twojej strony choć pamiętam do dzić jak z 15 lat temu modelowałem deser eagle i patrzyłem na refki aż oczy wysychały a jak ktoś mi wskazał oczywisty i duży błąd to się zastanawiałem gdzie ja miałem oczy :D Także można nie widzieć drzewa bo las zasłania a świeżym okiem ktoś z marszu coś zauważy :)
Napisano 13 Listopad13 Lis Autor Dokładnie, wczoraj ze dwie godziny wpatrywałem się w felgę, czy ma 5 czy 7 małych szprych pomiędzy ramionami. Nadal nie mam pewności ;)
Napisano 13 Listopad13 Lis 4 hours ago, pecet said:Dokładnie, wczoraj ze dwie godziny wpatrywałem się w felgę, czy ma 5 czy 7 małych szprych pomiędzy ramionami. Nadal nie mam pewności ;)No jak to napisałeś to tak patrzę i się zastanawiam czy tam jest symetria kołowa czy też tak jak z tymi liniami paneli raz im się zrobiło 7 a raz 5 i powiedzieli a dobra zostaw tak, nikt nie zauważy :D
Napisano 13 Listopad13 Lis Autor Zrobiłem 7, ale w razie czego łatwo dwie szprychy usunąć bo poszedłem na łatwiznę i nie połączyłem ze środkiem ;)Nie jestem fanem tego wnętrza, projektanci chyba za mocno odlecieli, raczej nie ma szans, żeby w podobnej formie wystąpiło w jakimś produkcyjnym modelu, ale działam dalej.Pierwsze przymiarki, proste formy, żeby rozmieścić elementy i złapać proporcje.i kierownica gotowa: Edytowane 13 Listopad13 Lis przez pecet
Napisano 14 Listopad14 Lis Aż się ponownie zalogowałem żeby napisać :) Piękny modelik, obserwuje i czekam na więcej. Sam koncept auta nie bardzo mi leży ale to oczywiście kwestia gustu ;)
Napisano 21 Listopad21 Lis Autor Dzięki za odpowiedzi i reakcje.Kolejne etapy. Dziwne elementy składające się na deskę rozdzielczą. Coś nowego, ale całkiem przyjemnie się modeluje.Cos jak żyroskop (?) ale to chyba prędkościomierz:To nie wiem, chyba nawigacja ;)zegarki, logo, procesor (?)boczne ozdoby/oświetleniei widok na kompletną deskę rozdzielczą: Edytowane 21 Listopad21 Lis przez pecet
Napisano 22 Listopad22 Lis No i o to chodzi w luksusie! Drogie, trudno dostępne, trzeba zabiegać o zakup i długo czekać na realizację do tego niepraktyczne i nie wiadomo jak używać, jak drogi zegarek na rękę który nie pokazuje czasu :) prawie jak mój ale mój to akurat dwa razy w ciągu dnia pokazuje prawidłową godzinę bo baterii nie wymieniłem a i kosztował ze 300zł :D a i tak noszę czasem bo się ładnie błyszczy a dzieciaki się nie będą śmiały bo i tak się na wskazówkach nie znają ale jakbym miał elektroniczny bez baterii to już inna sprawa bo niemal spełnia kryteria luksusu :D aaaanywayy modele jak zwykle klasa aż miło popatrzeć :)
Napisano 24 Listopad24 Lis Autor W dniu 22.11.2025 o 01:01, polka dot napisał(a):wtf??brawo, pokażesz modifier stack na ktorymś z obiektów?Jedyny obiekt z dłuższym modifier stackiem to te boczne elementy, reszta to w zasadzie edit poly, symmetry, turbo smooth, czasami bend. Te "mapy" na cylindrze są wymodelowane ręcznie, tzn. zrobiona od zera jedna, a reszta na podstawie tej pierwszej pozmieniana trochę ręcznie i za pomocą FFD.Element ze screena zacząłem od pojedynczego paska, potem array, i reszta to co widać na załączonych screenach.W dniu 22.11.2025 o 09:51, Destroyer napisał(a):No i o to chodzi w luksusie! Drogie, trudno dostępne, trzeba zabiegać o zakup i długo czekać na realizację do tego niepraktyczne i nie wiadomo jak używać, jak drogi zegarek na rękę który nie pokazuje czasu :) prawie jak mój ale mój to akurat dwa razy w ciągu dnia pokazuje prawidłową godzinę bo baterii nie wymieniłem a i kosztował ze 300zł :D a i tak noszę czasem bo się ładnie błyszczy a dzieciaki się nie będą śmiały bo i tak się na wskazówkach nie znają ale jakbym miał elektroniczny bez baterii to już inna sprawa bo niemal spełnia kryteria luksusu :Daaaanywayy modele jak zwykle klasa aż miło popatrzeć :)Z zewnątrz auto bardzo mi się podoba, ale luksus z wnętrza to akurat wygląda jak złożony z gadżetów z aliexpress. Chyba nieprzypadkowo pierwszą prezentację miał w Szanghaju :) Edytowane 24 Listopad24 Lis przez pecet
Napisano 24 Listopad24 Lis Autor Tak, wersja 2014, czyli jeszcze z czasów przed abonamentowych. Do moich zadań wystarcza, z resztą w kwestii zwykłego modelowania to za wiele się nie zmieniło, a jeżeli trzeba coś w aktualnej wersji otworzyć to na szczęście jest Autodesk Flex.
Napisano Poniedziałek o 17:553 dn Autor Cześć,Model wnętrza już prawie skończony, nie pokazywałem pośrednich etapów tych elementów, bo jeden zależał od drugiego i często wracałem, żeby coś poprawić gdy już zrobiłem sąsiednią część.Panel i wnęki drzwi - to częściowa improwizacja, bo concept zaprezentowano w postaci osobnej makiety karoserii i wnętrza, także nie wiadomo jak się otwierają drzwi i co się za nimi kryje. Klamka jest z przodu, więc zrobiłem drzwi otwierane "pod prąd". Mimo, że zawias wygląda niepozornie, to kilka godzin nad nim spędziłem, żeby drzwi się w miarę sensownie otwierały. A zależało mi na tym, bo będę chciał ten model wydrukować.Zagłówki i sufit to też częściowa improwizacja, bo słabo je widać na zdjęciach. Resztę starałem się utrzymać w oryginale.W kolorach, ze wstępnymi teksturami:Przymiarki do wydruku. Trochę detal trzeba zmodyfikować, bo ciężko będzie pomalować chromowane wstawki i znaczek. Przerwa między oponą a felgą za małą, musiałem je wpasować młotkiem ;)
Napisano Wtorek o 08:112 dn Model wiadomo petarda- ale ja mam jeszcze inne podekscytowanie: Jeżeli to będzie wydruk, to ja tu już can't wait!
Napisano Wtorek o 21:021 dn Autor Dzięki!Tak, będą jakieś rendery, ale raczej tylko studyjne. Przez AI zniechęciłem się do prób robienia ładnych obrazków.Ja też nie mogę się doczekać, ale to moja pierwsza styczność z drukarką 3d. Po wydrukowaniu tych kół uszkodziłem folie oddzielającą i czekam na przesyłkę od majfrendów :) Poza tym jeszcze sam model trzeba dostosować do wydruku.Ostatnie detale:Lidar:Miałem to odpuścić, ale jednak udało mi się w miarę odwzorować wzór na głośniku i klamce:Jeszcze dorobiłem bagażnik (tu już wszystko wymyślone).
Napisano Wczoraj o 07:39 1 dn Wspaniały model. Co do uszkodzonej folii, to jeśli nie ma dziury i masz protectora na ekranie to mozesz drukować dookoła jej :P No i ja bym porozkminaił skąd to uszkodzenie bo to może być wina ustawień. Btw, dla tego nienawidzę drukowania 3d, paplania się w tym i jeszcze co chwilę fap uszkodzony XD
Napisano Wczoraj o 10:05 1 dn Autor Dzięki!Folię uszkodziłem podczas czyszczenia, utwardziłem małą plamę żywicy, źle podważyłem szpatułką i zrobiła się prawie dziura. Wolę nie ryzykować ;) Fakt, trochę zabawy z tym jest w porównaniu do FDM, ale jakość przy tej skali też nieporównywalna.
Napisano Wczoraj o 10:16 1 dn A więc to tak :) Jest taki trick do czyszczenia, ze utwardzasz całą powierzchnię fapu i odrywasz tą warstwę razem ze wszystkim co było do niej wcześniej przylepione bez jakiś tam problemów, z samego brzega. Jeśli znasz to spoko jesli nie to wygooglaj ile ludzie sekund powinno wystarczyćDobra, już się nie wymądrzam ale zdązyłem przekazać całą swoją wiedzę XD 💪
Napisano Wczoraj o 10:33 1 dn Autor Tak próbowałem zrobić, ale na tej warstwie zostało trochę płynnej żywicy, która skapnęła, też ją utwardziłem a dalej już wiesz ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto