Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Kilka słów o mnie. Mam nie dużo lat =P (16). To mój pierwszy rendek - zrobiłem go wczoraj(http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11250). I pomyślałem, że zastosuję troche inną technikę, którą podpatrzyłem w tutorialu - wkońcu od czegos trza zacząć.

 

Praca:

 

Alufelga + Opona(z bierznikiem).

Przypuszczalny czas pracy: 4h.

Maxymalny czas pracy: 6h.

Soft: 3D Studio Max 5.

Komputer: słaby :P

 

Oto pierwszy render:

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak więc... Smooth jest tam 3... wiem troche siatke zrąbałem... musiałem się dużo napracować, żeby ją wyrównać... życzcie powodzenia :P...

 

Ktoś tam prosił o renderka na białym tle... innym nie pasowała siatka?... to prosze tu - oczywiście dorobiłem nieco... wyłaczyłem smooth... bo mi się komp wieszał... włacze znów przy końcowym renderowaniu... a oto to co wymodziłem:

Napisano

Felga ladna, zrobilem troche podobna, widze ze jast tu nastepny poczatkujacy...nie jestem sam i nastepny szesnastolatek (obok mnie). Poczatki bywaja trudne :0 wiem cos o tym - sam zaczynam. POWODZENIA !!!

Napisano

No to już mam końcówke... drobne szczegóły i bedzie :D hmmm myślałem, że dłużej to będzie trwało... choć bede miał mały problem z teksturkami... ale to się wytnie... oto render opony...

Napisano

Nie znam się na bieżnikach ale ... nie jest troszkę grubawy ? Modelowany bez zarzutów

 

Miło Cię widzieć na forum

Napisano

Jezeli robisz niskoprofilowki i chcesz zeby calosc wygladala efektownie nie zapominaj o detalach wlasciwych dla takiej opony....

Projekt sympatyczny.

Zycze powodzenie i chetnie zobacze to juz otexturowane

Napisano

No bierznik jest za duży (ale to moje zdanie)i taki jakiś taki dziwny krztałt (czyt. dla mnie za regularny tzn. hmm no ogólnie jakiś dziwny) :D Zycze powodzenia w dalszej pracy :D

Napisano

Tak więc własnie dziś zakończyłem mój "bój" felgą. Przyznam szczerze - nie było łatwo... możecie powiedzieć, że się mylę... ale coż to dopiero druga moja praca w maxie... i szło mi to opornie... dobrze wiem, że ma ona jeszcze wiele błędów... i nie oddaje w pełni realistyczności... choćby bierznik lub oteksturownaie... ale poprostu nie potrafiłem inaczej... może kiedyś się naucze... i zrobie lepszą... :) Prosze Was jednak wytknijcie jej wszystkie możliwe błędy... nauczy mnie co mam robic, a czego nie... Dziękuje wszystkim za komenty i pozdrawiam... No a oto wszystkie rendery(Uwaga wszystkie jpg są w rozdziałce 1024x786):

 

http://www.master.pl/~maciek123/finished/PRZOD.JPG

http://www.master.pl/~maciek123/finished/TYL.JPG

http://www.master.pl/~maciek123/finished/tyl_siatka.jpg

http://www.master.pl/~maciek123/finished/przod_siatka.jpg

http://www.master.pl/~maciek123/finished/finished_01.jpg

http://www.master.pl/~maciek123/finished/finished_02.jpg

http://www.master.pl/~maciek123/finished/finished_03.jpg

http://www.master.pl/~maciek123/finished/finished_04.jpg

http://www.master.pl/~maciek123/finished/finished_05.jpg

http://www.master.pl/~maciek123/finished/finished_06.jpg

 

A tak pozatym to zrobiłem to szybciej niż przypuszczałem. Jestem prawie zadowolony....

Napisano

tak sobie to wygląda ......

po co się śpieszyć i ustalać jakiś limit czasowy ?? nie lepiej zrobić to powoli a porządnie ??

a co do błędów to wszystko jest po trochu skopane :/

ale nie przejmuj się za bardzo tym co mówie skoro dopiero zaczynasz :)

Napisano

Nie jest zle, ale:

1) http://www.danielbuck.net/index.php?page=tire_tut_2/tiretut2- oponka,

2) http://www.hello-napalm.com/tuts/tut_tire.html - inna oponka,

3) http://www.danielbuck.net/index.php?page=rotor_tut/rotortut - tarcza

4) http://personal.inet.fi/private/versodesign/tutorials/chamfer/ - jak stosowac chamfer ... przydaje sie, bo nie potrzebnie dales ms na ta opone ;/

5) http://www.evermotion.org/tutorials/modeling/charmfer_technique/ - chamfer once again, ale z evermotion :P

 

Poprzerabiaj sobie te tutki - pomoga napewno :). Pozdro.

 

EDIT:

Dolaczam render. Przedstawia oponke i tarcze hamulcowa wykonane dzieki tym tutkom. Sry za taki ciemny material oponki :P, ale juz nie chcialo mi sie rozjasniac w Photoshopie. Peace :P

Napisano

Wielkie dzięki na 100% się przyda.... bo ja naprawde przerobiłem w życiu tylko 1 tutek do maxa... no i widać jak mi idzie....... :|

Napisano

A mnie tam się podoba :) Na bierznikach znam się tyle co na pędzeniu kóz wysokogórskich, ale model nie jest zły. (nie znaczy że nie musisz poprawić :P )

Ale oprócz modelu popracuj też nad texturami i renderem (nawet zwykły skylight z maxa poprawi efekt końcowy)

Pozdro

Napisano

fajnie ze zaczynasz w swiecie 3d ale najlepiej jest tez zapytac siebie samego czy taki mial byc efekt naprawde czasami wystarcza.wez tutki przerob a przynajmniej dobrze przegladnij i sprobuj zrobic cos podobnego

Napisano

To kolejne zmaganie... tylko pomóżcie mi teraz... a raczej powiedzcie... co zrobić, żeby było dobrze... ? hmm... juz prawie ale czegos tu widze mi jeszcze brakuje... ale do końca nie wiem czego... oto render...

Napisano

No oponka na pierwszym renderze wygląda jeszcze troszeczkę za wąsko, a na drugim jak jakaś 325 ;) Może spróbuj coś pomiędzy??Aha no i bieżnik wygląda jak by miał troszeczkę za dużo ścieżek(mam nadzieję, że rozumiesz) Ale w sumie jest spoko podoba mi się no i jest o wiele wiele lepiej niżna początku. Powodzenia i POzdro :D

Napisano

Tak jak mówił Chudy możesz spróbować troszeczkę głębszego bieżnika, ale minimalnie, a no i uwypukl ją też troszkę (rozmiar przypadł mi do gustu teraz wygląda jak jakaś 235 :) Aha no i pokaż siateczkę i render pod troszeczkę większym kątem.No i wogóle to dobrze ci idzie POzdro :D

Napisano

chyba hym to ma lekko duzo poly :D hi. a to teraz tak wzj znajdz jakies zdjecie opony i zobaczy ile razy powtarza sie bieznik ale podpowiedz srednia to jaies 50-70 max.

teraz dalej proporcje tak. powiedzmy jest felga wszyscy wiemy co to felga to dajmy jej wymiar 16" co po przeistoczeniu w mm sie bedzie rownac cos ok 400mm co daje nam 40cm srednicy osadzenia opony dalej dajmy ze mamy tam jakis taki niby niski profil 50mm=5cm czyli srednica opony bedzie tu wynosic 50cm. no i dalej teraz szerokosc opony no to ja ubzduram sobie 215mm= 21.5cm i juz mamy pieknie zwymiarowaną oponke. teraz oczywiscie moznasobie ladnie w maxie przelaczyc na mm czy cm ale dlaczego nie na tych smiesznych standardowych jednostkach wiec robimy cylinder o srednicy 50 i wysokosci 21 czy 21,5 jesli sie da bo nie pamietam z podzialem powiedzmy z zalozenia ze nasz bieznik bedzie sie powtarzal 60razy z 60 podzialami a dalej wydzielamy sobie polygona i robimy bierznik potem copy 60 razy laczymy jak to wmaxie hym chyba cos takiego jak bend 360stopli robimy bok opony ukladamy pare edgesow zeby nadac jej ladny ksztalt i to koniec mamy oponke w bardzo ladnych proporcjach end...

 

--edit--

ale jeszcze jedno biorąc pood uwage wysokosc bieznika to pod uwage nie wziolem 5mm czyli 0.5cm na wysokosc bieznika czyli srednica cylindra wyniesie 49cm=490mm 2x5mm=10 a i szerokosc osadzenia opony tez powinna byc o jakies 10mm=1cm mniejsza a moze nawet wiecej zalezy od firmy profilu i sportu itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności