Skocz do zawartości

scena 3D: kawałek lasu


Bacry

Rekomendowane odpowiedzi

Taki oto krajobrazik. Robiony nie całkiem dla mnie. W zamyśle całość jako krótka animacja. Wszystko jest przygotowane do animowania jednak czas obliczenia jednej klatki to 45 min więc ...

Brakuje jeszcze wolumetycznego światła, zwyczajnie zapomniałem włączyć.

I jeszcze jedno chciałem dodac blura, żeby rozmyć najjaśniejsze miejsca obrazu, ale przy obliczaniu animacji wszystko zaczęło dziwnie pływać (znaczy się te miejsca zblurowane raz były w jednym raz w innym miejscu obrazka) więc wyłączyłem.

drzewo12 to wcześniejszy plik

drzewo13 późniejszy jakość słaba ale musiałem się wyrobić w ilości kB

Orginalnie miało 1024x768

Pozdrawiam B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kora to displace Vraya z ujemnym shiftem plus drugie takie samo drzewo z innym materiałem bez displaca. Można to było zrobić na jednym obiekcie z kombinacją materiałów ale dla mnie łatwiej było na dwuch oddzielnych obiektach:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawał dobrej roboty

Ma klimat i to bardzo szczególny (coś w rodzaju klimatu z gry herosy...:D )

Rzeczywiście drugi obrazek lepiej skadrowany,

Pozatym dwójka ma większy klimat, posiada jakby większą głębie, może więcej światła, ale niestety brak ostrości równo na całym kadrze psuje efekt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idylliczny ten drugi kadr. ale mniej mi się podoba. szczególnie dziwne te promienie.

ogólnie bardzo mi się podoba,.trawka może troche na styl shreka?

a co do wypowiedz Tomsona, że taka nierównomierna ostrość psuje efekt - uwarzam że wręcz przeciwnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

las jest za plecami :D A kwiatki świecące miały nadać efekt bajkowy. Z tym Volumem to już całkiem odjazd, przez niego obliczenia trwają dłużej o 7 minut :D

Może dzisiaj policze jeszcze raz i pozostają dwa doatki

1 chmurki jako malowane ręcznie obłoczki

2 kierunkowskaz na latarnie morską z napisem 'Baba Jaga 500 m'

pozdrawiam B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie podoba.. ;D przyjemny kawalek lasku nad morzem.. Jezeli to ma byc krajobraz bajkowy to kwiatki moga byc swiecace.. :P Natomiast urwisko jest troszke niezbyt.. :/ wyglada jakby to byl box z noisem.. wez zrob bardziej urwiste.. bardziej poszarpane.. chyba wiesz o co mi chodzi.. acha i moim zdaniem pierwsza wersja bez blura i tego volume light'a jest lepsza.. zycze owocnej dalszej pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ladnie :) taki fajny letni klimat sie robi ... bardzo fajna kompozycja i zestawienie kolorkow ... urwisko faktycznie mogloby byc troche pochylone od lewej ... ale i tak jest ladnie

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile pamiętam pierwszy render to ten nie wnosi wiele istotnych zmian (o ile dobrze pamiętam...)

Tabliczka wogóle nie zwraca na siebie uwagi

Ja bym dął większą ogniskową :D

Trawa trochę nienaturalnie wygląda, zlewa się ze sobą skupiskami jeśli tak to można powiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie świetne. bajkowa atmosfera, wszystko aż wywołuje uśmiech na ustach.

zastrzeżenia mam troche do chmurek. i może troszkę rozjaśnić. nałożysz na to jakiś filtr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) na sciezce niby są kamienie, ale ogólnie wygląda płaski (i jeszcze ta teksturka). może zagęszczenie siatki i noise albo coś podobnego?

2) trawa w systemie 0-1 - albo jej w ogóle nie ma, albo jest gęsta i duża. trochę za duża i za prosta

3) słońce świeci z prawej strony zza obserwatora (jak sie domyslam), wiec sciezka w lesie powinna być prawie w 100% zacieniona. poza tym zwiekszyłbym kontrast miedzy miejscami oswietlonymi a zacienionymi

4) to co juz inni mowili - chmury

5) zielono-żółte niebo trochę dziwnie wygląda

6) morze na horyzoncie powinno się trochę rozmywać z niebem - powietrze nie jest w 100% przezroczyste

7) co do tabliczki - gdybym nie czytał poprzednich postów, to bym nie wiedział że ona tam jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trawą nie jest tak łatwo, ponieważ była robiona przez scattera, a tam nie ma czegoś takiego jak regulacja gęstości przez mapę

powietrze nie jest przezroczyste, może mgła jest za mało gęsta.

drzewa nie są wstawiane w PS, może jest za duży stosunek światła otaczającego do kierunkowego.

morze pewnie trzeba będzie bardziej podciągnąć pod choryzont

a tabliczka otrzyma dodatkową latarenkę, która oswietli tablicę, tylko że ona jest tak podniszczona, że i tak słabo widać:(

a odnośnie chmur to może jakieś bardziej konkretne informacje? bo wyjaśnienie, że są a innej bajki to nie bardzo przyjmuję

pozdrawiam i dziękuję za uwagi B.

 

edit: właśnie poczytałem na 3dtotal o scaterowej trawie. tylko nie wiem czy ta ilość trawy nie zabije mojego kompa:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie poprawiam ten napis (Baba Jaga 500 m, oraz uroczy znaczek kobiety latającej na miotle) , żeby był bardziej kontrastowy i wyraźniejszy. w większej rozdzielczości będzie bardziej czytelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jeden z ostatnich updatów. scena wchodzi w fazę 'beta testów' ;)

tylko link bo większa rozdziałka.

latarnia4.jpg

pozdrawiam B.

p.s. jakiś bug mi się zrobił przy klifie i kamieniach, morze się dziwnie 'wspieło' na skałki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety praca nad sceną została zakończona, zapraszam do galerii

a odnośnie latarni to została umieszczona żeby oświetlić tablicę z napisem którego inaczej nie widać (w cieniu jest).

Pozdrawiam B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności