Skocz do zawartości

Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika?


batonx

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem co Wam tu nei gra... projekt ktory pochlania 200 roboczogodzin kosztuje wlasnie meidzy takim 20 a 30 k pln;

 

wymyslcie cos czego zrobienie zajmie Wam miesiac to zrozumeicie o jakich projektach mowa... nie o speedach odwalanych w jeden wieczor... nie o modelu meszu furki, tylko o funkcjonalnym modelu, takim gdzie dziala amortyzacja, gdzie wszystko ladnie podlaczone, gdzie w drzwi sie otwieraja jak powinny, gdzie pod maska jest silnik... lapiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te ceny dotycza projektu samochodu, a nie odtworczego modelu 3d - 3d to nie tylko wirtualna rzeczywistosc, a to, co nas otacza. Jesli znajdujacy sie tu graficy (nie konstruktorzy) moga znalezc pomocne chwyty w arcie o 2d o tyle 3d nas/was nie dotyczy az do momentu rozszerzenia zainteresowan poza CG.

 

No i tu kolejne dane zza granicy - wczoraj podjalem kolejna wspolprace na zrobienie kilkuset PROSTYCH wizek - stawka bazowa 5k funtow. Dodam, ze to dodatkowa praca, tzw dorywcza. Setup pomieszczenia wiecznie ten sam, tylko proste, drewniane meble trzeba tam domodelowac i renderki w niskiej rozdzialce. Od mniejszej ilosci sztuk wzieloby sie wiecej, ale cena jest taka, jaka jest ze wzgledu na to, ze mam gwarancje ilosci renderow do zrobienia, wiec rozliczane jest calosciowo, a nie per sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lis:lorem ipsum zamieszcza sie po to, zeby pokazać jak stronka wyglądać bedzie w trakcie funkcjonowania; szczególnie gdy nie dostałeś tekstu do wprowadzenia. a znaczy to dosłownie nic ;)

knysha: z wyłącznością na pliki.. tzn.? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LIS-a robiles kiedys strony? masz zadanie domowe "po jakiemu jest ta strona i dlaczego swiadczy to o znajomosci tematu tworcy"

 

warto skasowac 1200pln bo tak i juz.... a to ze nei chca dziady tyle placic bo "gownazeria zrobi za stowke" swiadczy tylko o zlych czasach, jeszcze gorszych obyczajach i jest podstawa to przekwalifikowania sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo.

złe czasy dla grafików to podstawa do przekwalifikowania się? z problemami trzeba walczyć, a nie od nich uciekać. gdybyśmy wszyscy uciekali to by niewiele się zmieniło. moim zdaniem trzeba jeszcze tylko troche poczekać..

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo. A szkoda, bo ja dostałem jednego i uważam, że niesłusznie, chciałbym móc porozmawiać o tym z tym ktosiem, który mi go dał. Może sam się odważnie zgłosi? Negatywa mam tylko jednego, także ten, kto mi go wstawił, będzie wiedział, że to o nim mowa.

Ale to jest OT. Wróćmy do tematu.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze rynek ma swoje prawa i nie da się ich przeskoczyć. Ja też bym chciał, by klienci się znali na rzeczy i potrafili docenić to, za co płacą, lub chociaż wiedzieli czemu płacą tak dużo. Ale tak nie jest i nigdy nie będzie, lub będzie bardzo rzadko. I tutaj działa prawo Darwina: albo my się dostosujemy do wymogów rynku i staniemy się konkurencyjni ze wzgledu na cenę, lub będziemy musieli mieć tak wysokie kwalifikacje, żeby nasi nieliczni aczkolwiek bogaci i świadomi branży klienci chcieli nam dużo płacić za zlecenia, albo wypadamy z gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na jakiej podstawie mamy Ci to napisać ? To chyba Wy wiecie ile kosztowało Was powstanie gry, ile kasy poszło na materiały wszelakie, ile godzin przepracowaliście, itp.

 

Zbierzcie faktury, podliczcie godziny pracy, zróbcie kosztorys, wycenę, będzie można wtedy rozmawiać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktury godziny pracy? Vorek zapomnij, "zdjec" jeszcze nie maja dema tez a sa juz blisko konca . czlowieku przy tylu konkretach co tutaj piszesz to nikt tego za frajer nie wezmie. W czym robiliscie gre - 3d game maker??. Przepraszam za sarkazm ale nie moge wytrzymac - sprawa numer jeden to "wźiąść" :/ - gratuluje znajomosci polskiego. A dwa to czego od nas oczekujesz?? Need for speed kosztuje kilka mln, a scrable 500pln - wez sie dobrze zastanow zanim nastepnym razem bedziesz pisal takie bzdury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze cos dopisze: Fundamentalna zasada marketingu i ustalania cen jest taka ze produkt jest wart dokladnie tyle ile da ci za niego klient. Strzelasz cene jaka uwazasz za sluszna, jezeli wystarczy ci 500PLN i klient sie zgadza to dobrze - jezeli chcesz 5000 a klient mowi ze to za duzo to albo spuszczasz z ceny albo szukasz dalej - ot ci cala filozofia. Zreszta negocjowania cen najlepiej sie nauczysz na wlasnej skorze, bo nikt ci nie powie jak wyczuc klienta - bo to kwestia indywidualna. Raz sie nie uda, drugi sie nie uda ale za 10 bedzie lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyliczenie budżetu gry nie jest jakąś wielką tajemnicą. Najpierw zastanawiasz się za ile chciałbyś to robić, następnie ile osób bedzie potrzebnych do pracy, a na końcu ile czasu temu zespołowi jest potrzebne na wykonanie gry. Potem mnożysz te 3 liczy przez siebie i masz to o co pytasz. Tylko nie zapomnij doliczyć kosztów oprogramowania, podatków itd.

Ale... skoro nie ma sie żadnego doświadczenia przy robieniu gier, do tego jest to praca zdalna, nad którą masz ograniczoną kontrole, nie możesz na to poświecić większości czasu to... przestań marzyć i zejdź na ziemie.

 

Nikt nie zostaje od razu "dyrektorem". Jesteś w takim wieku ze wszystko jest przed Tobą. Naucz sie wstępnie modelować (animować, programować - co Cie tam najbardziej pociąga), wstąp do jakiegoś Teamu, udoskonalaj swoje umiejętności, zdobywaj kontakty. I być moze kiedyś nadejdzie taki moment gdy stwierdzisz że Twoje umiejętności są już na tyle wysokie że warto stworzyć własną gre. Tyle że wtedy bedziesz już miał odpowiednie doświadczenie i wypróbowanych ludzi do teamu.

 

Ok, ale wracając do tematu. Załóżmy że koszt wyprodukowania gry to rzeczywiście te 100'000 zł. Żeby pies z kulawą nogą zechciał na to spojrzeć (nie mówiąc już o kupnie) to cena maksymalnie może wynosić 29 zł (jak nie 19 albo 9). Czyli żeby koszty sie zwróciły trzeba by sprzedać tego ~3500 egz. Oczywiście wydawca też (a raczej przedewszystkim) chce zarobić, do tego dojdą marże sklepów itd. Więc w takim wypadku wydawca, żeby mu sie to kalkulowało musiałby zakładać sprzedaż na poziomie conajmniej 10'000 egz. A znajdź mi tu 10'000 osób co by kupiły jakiś marny symulator autobusu za 3 dychy.

 

BTW. chciałbym zobaczyć mine tego wydawcy rozmawiającego z dzieckiem o wydaniu gry, której nikt jeszcze nie widział, za 100'000 zł ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jestesmy blisko wydania gryFirma jest zainteresowana projektem.I pytam sie ile bysmy chcieli za gre.Gra ma modele Medium-Poly.I jest to symulator.Ile za to wziąśc?

 

pokażta demo to bedziem wiedzieć ^^ bo przeciez macie demo , skoro firma jest zainteresowana projektem, bo niby co by ich zainteresowało, chyba nie topic na max.pl....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz szybkiej odpowiedzi? A więc mam kilka pytań:

 

1. Ile osób uczestniczyło w projekcie; za co byli odpowiedzialni

2. Jak długo robicie juz tą grę

3. Na jak zaawansowanym etapie jesteście

4. Porównaj tągrę do jakieś istniejącej, daj przykład czegoś co ludzie znają

5. Przedstaw kilka screenów (nawet testowych) takiej gry; pokaż coś co nam pomoże ocenić wartość tej gry

6. Ile kasy już w to władowaliście?

 

Dopiero po odpowiedzi na takie pytania możesz oczekiwać odpowiedzi.

Póki co, bazując na zebranych do tej pory infromacjach, moge ci powiedzieć:

od 500zł - 200 000 zł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracowalem juz w wielu teamach ktore placilu po 200zl

z pewnością

 

umiejetnosci mialem dobre dlatego postanowilem stworzyc wlasna firme.
jak Ty mozesz w ogole myślec o jakiejkolwiek firmie skoro masz 11 lat?!

 

mówisz, że macie juz 2/3 gry a nie macie zadnych screenów ani niczego?! wiesz w ogóle ile to jest 2/3 projektu?

powiedz bo skręca mnie z ciekawości jest w twoim teamie chociaz jedna pełnoletnia osoba?

 

moze to zabrzmiało niezbyt miło ale powinienes sie tego spodziewac

 

 

 

EDIT

 

http://vbus.rulez.pl/

 

jesli to strona projektu, w którym nie robisz to jak widzisz juz takie cos robią wiec mozesz sobie odpuscic

 

jesli natomiast jest to strona projektu, w którym robisz to współpracy z EA games wam nie wróze, pogadajcie z playem albo cd action moze dostaniecie z tego cokolwiek

 

screen z gry:

http://img155.imageshack.us/img155/1258/tst13qp.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper a nie lepiej bylo pracowac nadal w tych twoich teamach i nie brac 200 zl a przynajmniej 2000zl skoro jak sam napisales jestes naprawde dobry?zdobyc doswiadczenie, coby nie patrzec doswiadczenie w tej branzy jest very very wazne, zdobyc kontakty, sprawic, ze ludzie beda cie kojarzyc bo teraz to sory ale jest to po prostu smieszne, chlopie ty masz 11 lat!(o ile to nie jest zaden wkret z tym twoim wiekiem)przeciez ty za pol roku pewnie zmienisz calkowicie swoje zainteresowania, rany dzieci chyba sa bardziej zmienne niz kobiety;) kacper skoro jestes dzieckiem to badz dzieckiem i tyle, taka moja mala rada;) swoja droga ten swiat robi sie naprawde beznadziejny skoro dzieci chca zakladac firmy, chca byc dyrektorami, chca byc straszliwie dorosle i pewnie zarabiac super kase, heh swiat zmierza ku zagladzie panowie i panie;)

a wogole to kacper to kim ty w tych teamach byles?programista?, grafikiem?

i masz jakies linki do tych projektow nad ktorymi juz pracowales?a wogole to jak to jest u nas z zatrudnianiem dzieci?toc to chyba nielegalne jest, legalne to jest chyba tylko w chinach, w obozach pracy, ten twoj wydawca jest z chin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper odpowiedz mi szczerze na jedno pytanie - czy ja albo ktoś z userów tego forum wygląda jak okno !!??

 

właśnie Kacper czy ktoś na tym forum wygląda jak okno że tak tu chcesz kit wciskać :D

 

ciekawi mnie kiedy zejdziemy poniżej 10

13-latek już był teraz 11 każde kolejne pokolenie dorasta szybciej za pare lat jakiś 9-latek powie robie gre mam już 25,000 modeli bo modeluje od przedszkola w teamie "lizak" z 6 innymi osobami średnia wieku teamu to 8,5 :P zarabiamy na cukierki i rowery z pozłacanymi szprychami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ciekawi mnie kiedy zejdziemy poniżej 10

13-latek już był teraz 11 każde kolejne pokolenie dorasta szybciej za pare lat jakiś 9-latek powie robie gre mam już 25,000 modeli bo modeluje od przedszkola w teamie "lizak" z 6 innymi osobami średnia wieku teamu to 8,5 :P zarabiamy na cukierki i rowery z pozłacanymi szprychami :D

 

Dla mnie mogą modelować nawet 5 latki , byle nie udzielały się na forum :P

Niech wystawią pracę (swoją ofkoz) i czekają aż ich wszyscy zjadą.Oni zamkną się w sobie i już się nie odezwą jak nasz ś.p. user noname :]

...właśnie dlatego jestem za tym by się nie udzielały :D

 

Co do Kacpra - przeczytałem wypowiedzi , ich forum i umarłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.playdew.yoyo.pl/viewtopic.php?t=2

 

o lol!!!!!!!!!!!!!!! ja też umarłem... ( odpowiedz 7 razem z głownym postem )

 

Kacperku ty już nie jesteś w naszym teamie! nie będziemy się juz z toba bawić;>

 

Nieprawda niejest!!Jest zrobiony według tego ale nieściągnełem to z teho poprostu zrobiłem to według tego i tyle

 

teaa jasne... to dlaczego nawet nazwa pliku jest taka jak modelu z plyty?? co zapisywałeś tak jak na tutku moze powiesZ?? HAHAHAHAHAHAHAHAHA... JESTEś ZABAWNY HAHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności