Napisano 13 Czerwiec 200519 l Witam, wspólnie z Błażejem Andrzejewskim (asblaze) nosimy się od dłuższego czasu ze zrobieniem animacji. Obecnie jesteśmy właśnie w fazie testów początkowych ujęć. Kilka słów o naszym (niekomercyjnym) projekcie : Cały scenariusz wraz ze szczegółowym rozpisaniem na ujęcia jest już gotowy. Docelowo animacja ma mieć ok. 8 minut ale to się jeszcze okaże :) Planujemy kilka ambitnych ujęć ale na razie nie zdradzimy szczegółów :) Będzie dużo reactora, ornatrixa i afterBurna. W kwesti samej animacji asblaze będzie miał więcej do powiedzenia ale ogólnie Motion Builder poszedł w ruch no i tradycjne kości maxowe. Kwestia renderingu nie jest jeszcze rozstrzygnięta - z pewnych względów dobry byłby Vray z innych Final Render (hyper GI) znowu z innych mental ... wszelkie rady i sugestie mile widziane ! W miarę postępów będziemy oczywiści dawali apdejty. Na razie wrzucam siateczkę głównego bohatera i test ornatrixowych włosów - a raczej sztywnych dredów ==================================================== testowe animacje ==================================================== http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/uj1wlosy3.avi (divx5) http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/uj1_odsuwanie.avi (divx5) http://www.republika.pl/handrysik/testanim01.avi http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/nmb.avi divx5 - 2,8mb http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/nmb2.avi fragment animatika http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/nmb3.avi animatik - poprawka sceny z nietoperzami http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/test02.avi ====================================================
Napisano 13 Czerwiec 200519 l Dzieki jaras za rozpoczęcie wątku... Od siebie tylko dodam, że jesteśmy dosć zapracowanymi ludźmi... ale ta animacja to nasze oczko w głowie i oderwanie od codziennych projektów. Dlatego postaramy się informowac was na temat ewolucji projektu dość często.... jednak nie miejcie nam za złe, jeśli updaty będą sie czasem przeciagać ;) Animacja głównie będzie oparta na choreografii postaci... dlatego właśnie MB... Inna rzecz, że przy tym projekcie chcę opanować to narzędzie w stopniu przynajmniej bardzo dobrym. (dzięki AndrzejZ :) Poniważ hero jeszcze w edycji.... a prace już rozdzielone... wstępne animacje pokazywane bedą z manekinami ;) to chyba wszystko :) Dopiszę jeszcze dla ciekawoski... że przy skinowaniu postaci będę supportował się Majką :) Pozdrawiam aaa.... bardzo ważna sprawa.... nie wszystko co tu widzicie będzie tak samo przedstawione w finalnej produkcji... dlatego możecie czasem wypatrzec bugi, których w ogóle nie bedzie widac w shorcie :) Za wszystkie uwagi bedziemy wdzięczni.... [EDIT] Jaras zapomniał dodać, że 8 min to z czołówką i tyłówką... w sumie animacji bedzie ze 2 min ;)
Napisano 13 Czerwiec 200519 l no co tu duzo mowic, umiejetnosci obu panow juz na dzien dobry gwarantuja, ze film bedzie cacy :) powiedzcie cos o fabule. osiem minut? sporo. zastanowcie sie czy nie za sporo. powodzenia i pozdrawiam, bedzie tu trzeba czesto zagladac.
Napisano 13 Czerwiec 200519 l Autor dirty - dzięki , będziemy się starali ze wszystkich sił :) wychodzimy od 8 minut bo zawsze będzie z czego ścinać :) Mamy całkowitą świadomość ile to jest 8 minut ! Animatiki też częściowo są zrobione ale ich nie będziemy prezentować :) pozdrawiam
Napisano 13 Czerwiec 200519 l znając asblaze to projekt pójdzie piorunem :D obejrzałem test włosów, jeszcze musicie to dopracować, pod koniec nieciekawie to wyglądało. ogólnie to trzymam kciuki. :) moge się dołączyć?? znam 3de studio maks! ;)
Napisano 13 Czerwiec 200519 l No to się zaczęło :D Będę tu zaglądać i w miarę możliwości trzaskać po tyłkach żeby was zmobilizować :) pozdrawiam
Napisano 13 Czerwiec 200519 l mam przeczucia że będzie to bardzo ładna animacja ;] narazie pozostaje mi życzyć powodzenia. niniejszym to czynię :>
Napisano 13 Czerwiec 200519 l No i już mi sie podoba :) Naprawde potraficie stworzyć klimat i nie mam żadnych wątpliwości że animacja będzie extra
Napisano 13 Czerwiec 200519 l Ja tez jestem w trakcie twozenia okolo 8-15 min animacji (oczywiscie te 15 min to razem z reklamiami przed filmem ;) ale widze ze moja animka schowa sie w cieniu waszego monstrum :) Pozdrawiam i zycze powodzenia i najwazniejsze, wytrwalosci!!
Napisano 13 Czerwiec 200519 l wyczytalem ze bedziecie uzywac ornatixa-zastanowilbym sie bo slyszalem ze jest klopotliwy natomiast 3ds 7.5 oferuje wloski z dynamika przeliczana realtimeowo lub do pliku oraz wiele rodzajow generowania wloskow:geometria mr primitiwes i jescze cos tam natomiast geometria daje mozliwosc wykozystania ambient occlusion mentalowego-tyla ode mnie i powodzonka!
Napisano 13 Czerwiec 200519 l Widze że coraz więcej ludzi zabiera się za short filmy ;) i to bardzo dobrze najwyższy czas trzymam za Was kciuki . Powodzenia
Napisano 13 Czerwiec 200519 l No ta. To pozostaje tylko czekać na efekt końcowy. Jak znam Jarasa to jest na co czekać. Powodzenia panowie. Liczę na szybkie efekty waszej ciężkiej pracy.
Napisano 13 Czerwiec 200519 l no calkiem niezle sie zapowiada:) tylko te wlosy jeszcze terzeba dopracowac bo sa takie troche "strąki" z nich:]
Napisano 14 Czerwiec 200519 l Myślę, że zabiorę głos również w imieniu jarasa :) Dziękujemy serdecznie za słowa poparcia i wiary w nasze siły... Dziekujemy też za okazaną nam chęć pomocy... To dla nas bardzo cenne. Ze swojej strony obiecuję, że będę starał się przy projekcie spędzać min 2 h dziennie (oprócz wakacji i niedziel.... Słonko ;) Jeszcze raz..... dzięki.
Napisano 14 Czerwiec 200519 l Autor as - jak to oprócz wakacji i niedziel !! ;) skandal też dziękuję za wszystkie komentarze i chęć pomocy - pozdrówka dla Tomka Kosiorka i Krisa
Napisano 15 Czerwiec 200519 l Dzięki uprzejmości naszego moderatora... Leru... który udostępnił nam lwią część swojego serwera... postanowiliśmy dzielić się z wami każdym.... nawet najmniejszym postępem w pracy.... Będziemy jednak szanować przestrzeń ftp ... i często klip bądź still będzie zastępowany nowszą wersją... Żeby nie było bałaganu.... lista linków będzie systematycznie updateowana w 1 poście :) Na początek pierwsze 3s animacji postaci... Nie myślcie, że uszły mojej uwadze crossy siatek w lewej ręce i całkowity brak ruchów nadgarstków... jednak w planowanym ujęciu postać ta będzie praktycznie niewidoczna a animuje to tylko po to , żeby nabrac wprawy w sofcie... i ocenić timeing :) Postęp jest nikły.... bo na razie to soft rządzi mną.... a nie ja softem.... ale to sie zmieni :) http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/aj/testanim001.avi
Napisano 26 Czerwiec 200519 l Autor witam , mały update, ponieważ będzie scenka z nietoperzami zrobiłem taki oto model gackopodobny wraz z małą animacją. pozdrawiam http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/nmb.avi
Napisano 26 Czerwiec 200519 l mialem okazji widziec to i owo i wiem jedno jest na co czekac :) nietoper super, jego animacje moim zdaniem tez na bardzo wyskokim poziomie, przy tak malo istotnym obiekcie :)
Napisano 27 Czerwiec 200519 l Autor Klicek - dzięki :) ale jeszcze trzeba będzie troszkę poczekać :) załączam kolejny fragmencik animatika - zastanawiamy się nad jakimś fajnym (dynamicznym) wyreżyserowaniem ujęcia z lecącymi nietoperkami - może macie jakieś sugetie ? http://www.gorzow.mm.pl/~lhandrysik/nmb2.avi
Napisano 27 Czerwiec 200519 l Ja mam... Idzie sobie kolo, cisza... Nagle sluszy szelest. Kamera najezdza powoli na jego twarz i gdy gosciu zdaje sobie sprawe co to za dzwiek robi glupia mine, kamera gwaltownie na niego najezdza, a po chwili ujecie zmienia sie w to, ktore pokazales. Pozniej ujecie od dolu, albo od gory na skulonego goscia, az nietoperki znikaja w cieniu. Kamera odprowadza je "wzrokiem" i w kadr wlazi postac, wstajaca z kolan. Oglada sie w ciemnosc, oddycha z ulga, odwraca sie do kamery, a tu SRU! - jeszcze jeden nietoperz wlatuje mu w morde! Koles pada ogluszony, a z dziury wychodzi babcia z reklamy Statoli... Itd. ;) No dobra, ostatni akapit mozna pominac ewentualnie;)
Napisano 27 Czerwiec 200519 l Autor Reanimator - dzięki :) całkiem fajny pomysł ! babcia się tylko trochę niekonweniuje ;) a tak poważnie to mamy inny problem - chcemy żeby nasz bohater pozostawał w tej części animacji w cieniu dopiero w scenach finałowych będzie widoczny w całości - tajemniczy klimat chcemy wprowadzić na początku -"...a tu SRU! - jeszcze jeden nietoperz wlatuje mu w morde!..." to jest naprawdę dobre !!
Napisano 27 Czerwiec 200519 l Reanimator... i jaras :) jak hero stanie przed bramą..... i bedzie odczytywał napis... to z niej wylecą nietoperze.. i bedzie wyszystko cacy ;) W ogóle takie któtkie info ode mnie... pogniewałem siez MotionBuilderem.... poprawiam riga dla hero w maxie i tworze w majce.. Niebawem udostępnię jakieś testy obu ;) Pozdrawiam
Napisano 27 Czerwiec 200519 l reanimator... i dobrze... dzieki temu poznajemy nowe warianty ;) Twoj pomysł znajdzie się w scenopisie ;)
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Autor to miło z Twojej strony mellodeque ! ... ale efekcior ostateczny .... ech ... kiedy to będzie ?? .... a właśnie ... przy okazji - czy Ty się nie zajmujesz przypadkiem tworzeniem muzyki do różnych takich animacji ? ;) hehe ;) pozdrawiam p.s. nasze prace są jeszcze w powijakach ale scenariusz i rozpiska ujęć już jest jakby co :) teraz musimy skończyć animatik do całej 1 sceny, ustalić cały proces renderingu , oświetlenia itp i myślę że wtedy będzie widać już coś konkretniejszego
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Autor mała poprawka w animatiku - ujęcie z nietoperzami http://www.gorzow.mm.pl/~handrysik/nmb3.avi
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Czesc, animacja mi sie nie odtwaza :(, tylko ze dwie klatki, w karzdym razie powodzenia wam zycze w animacyji ;)
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Autor hmmm to dziwne , sprawdzałem na 2 innych kompach i chodzi w całości (jest to divx 5.11) dzięki za życzenia :)
Napisano 28 Czerwiec 200519 l nieeeeeee, teraz jest zupelnie bez sensu. Obacz sobie jakis film z nietoperkami, chyba nawet w jakims Indiana Jones bylo (no chyba ze by nie bylo).
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Re.... spoko.... to jeszcze animatik jest :) Przyjdzie czas na realizacje tego ujęcia.... będzie cacy :) Z Tobą na pewno damy radę przygotować to jak należy :)
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Autor zaczynam mieć stresa przed zamieszczaniem kolejnych ujęć ;) Ciągle szukamy różnych ciekawych kadrów i sposobów jak najlepiej pokazać ujęcie pyrsk ludkowie ! :) p.s. ja dopiero uczę się animacji dlatego wolę pytać o wszystko - sorry
Napisano 28 Czerwiec 200519 l ja chciałbym napisać jedno słówko (ew. zdanie czy myśl) Odnosi się ono (ona) do pozycji bohatera podczas starcia z nietoperkami. Człowiek podczas takiego ataku prawdopodobnie zachowałby się tak, jak każdy z nas się zachowuje w sytuacji zagrożenia. Czyli skulił bardziej, głowę schował bardziej w ramiona. Myślę, że opór jego ciała też powinien być bardziej uwidoczniony pozycją. Bardziej pochylony. Co do testowej animki kadr myślę, że powinien mięc bohatera na środku, szeroki raczej, chcący nadążyć za ruchami Guardiana. Który idą napotyka nietoperki, chce się najpierw im oprzeć ale jest ich tyle, że się nieznacznie cofa. W między czasie dodałbym jedno ujęcie jak się od nich odpędza, kamera blisko głowy, widać twarze nietoperzy, słychać piskich ich przeraźliwe :] btw. fajna była scena z nietoperzami w Emperor`s New Groove :] pozdrowienia :)
Napisano 1 Lipiec 200519 l ja chciałbym napisać jedno słówko (ew. zdanie czy myśl) Odnosi się ono (ona) do pozycji bohatera podczas starcia z nietoperkami. Człowiek podczas takiego ataku prawdopodobnie zachowałby się tak, jak każdy z nas się zachowuje w sytuacji zagrożenia. Czyli skulił bardziej, głowę schował bardziej w ramiona. Myślę, że opór jego ciała też powinien być bardziej uwidoczniony pozycją. Bardziej pochylony. Co do testowej animki kadr myślę, że powinien mięc bohatera na środku, szeroki raczej, chcący nadążyć za ruchami Guardiana. Który idą napotyka nietoperki, chce się najpierw im oprzeć ale jest ich tyle, że się nieznacznie cofa. W między czasie dodałbym jedno ujęcie jak się od nich odpędza, kamera blisko głowy, widać twarze nietoperzy, słychać piskich ich przeraźliwe :] btw. fajna była scena z nietoperzami w Emperor`s New Groove :] pozdrowienia :) do tego co napisał Leru dodoam że w tej jednej scenie przydały by się ze dwa trzy ujęcia: 1. kamera leci wraz z nietoperzami i wpada na twarz bohatera (widać zaskoczenie) 2. Ujęcie z boku (tak jak teraz ale krótsze) 3. Ujęcie z tyłu (Widać jak w stronę kamery leci gigantyczna chmura netoperków zaś na środku postać prawie klęczy tak jest zgięta) to tylko propozycje ale myslę że by dodały dynamiki całej scenie. oczywiście dobra muzyka i będzie "słychać piskich ich przeraźliwe" :)
Napisano 1 Lipiec 200519 l chociaż jeśli jest to mało istotna scena, tak jak jaras mi potajemnie powiedział ;), to może dużo ujęć by tylko ją zepsóło i niepotrzebnie wydłużyło.
Napisano 1 Lipiec 200519 l Autor Leru - zdrajco ! "potajemnie" to potajemnie ;) .... scenkę z nietoperkami można fajnie zrobić - Wasze pomysły są naprawdę dobre ! (Leru, Tweety, Kris i Reanimator thx ) ta scenka wcale nie musi być krótka - jeżeli się ją ciekawie wyreżyseruje to może być dłuższa niż wstępnie z Błażejem zakładaliśmy. Mellodeque - lejesz miód na serce me :) dzięki ! jak już coś konkretniejszego się pojawi to nieomieszkamy Cię "oficjalnie" poprosić Wolfe - sprawdzałem - wszystkie linki działają - są również wszystkie aktualizowane w 1 wątku tak co by nie trzeba szukać w postach. dzięki za pomoc i porady ! pozdrawiam
Napisano 11 Lipiec 200519 l Nie lubie sie czepiac jak cos nie jest skonczone. Nie wiem jaki bedzie efekt koncowy. Ale chodzi mi o netoperki. Napewno jeszcze cos tam pozmieniac i po renderze inaczej to bedzie wygladalo. Netoperki mi sie wydaja zdecydowanie za duze...wsumie to sa gigantyczne..taki netoperek to jest mniejszy od raczki..no i ta chmara ktora leci...to raczej wyglada jakby napadaly jakies mordercze giga ptaki....ej no i netoperki chyba nie lataja prosto...no i szybko bardzo machaja skrzydelkami...chodzi o to ze nie wyglada to tak naturalnie...wsumie to psuje caly efekt..nie chodzi juz o reakcje samego bohatera ...zdrugiej jednak strony jak ma to trfac sec..i ma bys szybki efekt..to raczej szybciej byscie sie zmordowali niz to zanimowali naturlnie (taka chmare netoperkow).
Napisano 14 Lipiec 200519 l Autor asblaze - witaj po urlopie :) Pionier i kannu_ - sprawdziłem po raz kolejny i wszystkie animki da się bezproblemowo zassać albo obejrzeć z linków które są podane w 1 wątku - (kodek divx 5.1)
Napisano 14 Lipiec 200519 l Jaras: Asblaze juz chyba sie nie przyda do projektu, gdyz po powrocie z Egiptu przyjechal taki opalony/napalony iz zaowocowalo to nowym hobby...wyrywa teraz laski na cialo;) W kazdym razie wrocil do pracy,a ja asekuracyjnie wyjezdzam(w strachu), gdyz nie mam pewnosci czy to co ze soba przywiozl nie zdziesiatkuje zespolu naszych animatorow;) Poza tym jestem blady jak Michael po procesie i w ten weekend zamierzam cos z tym zrobic. Bede gral w szachy na lonie natury i innych lonach tez;) Ale chwila, to nie moj watek;) Sorki i powodzenia przy animacji batmanow. Animatik powala jak straznik teksasu;) Pablo
Napisano 14 Lipiec 200519 l Paweł... nie łam się... To co przywiozłem nie przenosi sie drogą płciową :) tylko jak już bedziesz grał na tych łonach to nie szarżuj z konikiem ;) jesli chodzi o wyrywanie lasek na ciało.... to one i tak leciały na moje pięty ;) Teraz to sie tylko spotęguje... bo ładnie podkreślam je sandałkami ;)
Napisano 14 Lipiec 200519 l Autor Paweł : cieszę się że animatik Cię powalił ;) nareszcie jest ktoś komu się spodobał ;) co do Waszego zespołu animatorów to jestem pod wrażeniem liczby ;) ale chyba w zdziesiątkowanym składzie dacie sobie jakoś radę ? ;) a teraz żeby nie było że OT wrzucam poprawioną facjatę naszego hero (dzięki Klicek za pomoc w poprawianiu topologii siateczki )
Napisano 14 Lipiec 200519 l jaras SUPER!! piekna rtobota!!!!! noga super face tez super all super pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto