Skocz do zawartości

Caustics Contest - Znowu Ruszamy!


naeq

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??  

127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 493
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hue hue...widze, że się rozkręciliście...M@ti bardzo ładnie, Falcom3d wychodza Ci rozmazane bo dajesz zdecydowanie za duże accuracy powinno byc dla jednego światła w granichach 50-70, to że odznaczyłś radius (search radius ) to też powoduje rozmycie kaustyk bo program za uwzględnia za dużo fotonów przy rozmywaniu...co do tego ray t. to podchodze sceptycznie, odniosłem wrazenie, że ładniej wygląda kaustyka gdy ten parametr ma większa wartość, ale nie większą niż 10 poniżej kilka testów:

ustawienia:

jeden target spot

energy=70

photons=15000000

caustics multipler=2,3

 

1)ray threshold=10

kielon15.jpg[/url]

 

2)ray threshold=5

kielon15t5.jpg3)

ray threshold=0,5

kielon15t05.jpg

 

sami widzicie

 

I jeszcze jedna scenka z klikoma kilonami na kazdym inny materiał

energy=70

photons=12000000

caustics multipler=1,85

accuracy=60

radius=20

ray threshold=5 (ciut za mało dlatego pierwszy polewej i środkowy mają kiepska kaustyke)

 

kielonki.jpg

 

shade za mało fotonów daj z 5 razy tyle i za mały search distance daj z 5 razy taki...pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

La Radoslawe - Prosze podaj mi DOKŁADNE ustawienia jakie dałeś do tych renderków.... z góry dzięki :) (najlepiej screeny wszystkiego)

 

P.S. Sprawdzałem wszystko... i za ***** nie da sie zrobić takiego ostrego Kaustyka... ja niewiem już... moze mam zwaloną wersję fR :(:(:(

 

Albo jak możesz to udostępnij mi scenę którą zrobiłeś z tym jednym kieliszkiem.. będe wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy kaustyk. Final Render + jakieś 2 godziny kombinowania :)

Szkło - fR Advanced

Target spot

Energy - 70,0

Light Rays - 30.000.000

Multiplier - 10,0

Accuracy - 70

Radius - 20

 

p.s. La Radoslawe - coś oszukujesz, bo takiego ostrego kaustyka normalnie nie da rady zrobić ;)

 

caustics0an.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shade: bardzo ładnie ale podaj rodzaj użytego materiału i czas renderu. :]

 

[edit]

nielot: sorki ale mam problemy z łączem. mój kochany admin uwielbia zabawy w zabezpieczenia, kontrole łącza i takie tam. teraz moge wleźć jedynie na max3d.pl i google'a bo to miałem wcześniej już otwarte. wieczorkiem wrzuce na serwer i podam linka. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he...he...h...abłahahahahahaha :>...Tymek zero ściemy, zero nawozów czysta polska zdrowa kaustyka ^_^...czy ja dobrze widze 30 mln fotonów? Jejuniu...i na tym skończe :), pozatym za mały sample dla disortion dałeś wydaje mi się...

Shade no pięknie to wygląda, ale przepaliłeś ostro aż za neinaturalnie, bardziej "artystycznie"...hehe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnei tu sobie poczynacie co niektórzy - takich pare pytan - nie moglibyscie np tzn ktos jakby miał czas walic renderów albo na jasniejszym tle albo na jakims kolorowym bo cała pracka przez swoja szarosc traci imo na wartosci - wiem ze chodzi o kaustyke ale wyglad to zawsze wyglad.

 

Ten ostani renderek Shade bardzo fajny i aż dziwi ze to vray - jakos nigdy sie nie bawiłem w kaustyki w vrayu, takie pytanie do publicznosci - wyłamie sie ktos z maxwell userów i wyrenderuje cos czy ja mam sie za to wziasc bo nie wiem ale wyglada jakbysmy wymiękali przy vray-owcach :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

La Radoslawe - Błagam cię !! Podaj mi te ustawienia :( Bo Tymek ma rację, nie da się w fR zorbić takich ostrych kaustyk ;/ pare dni wsystkie ustawienia obbleciałem i sie nie da, już dałem nawet 100 000 000 Photonów(czyli maximum) no i nic.... ja już nei wiem... Raidusa dawałem małego, wszystko idealnie na wysokim poziome... poczytalem tutoriale i nic :( łeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to :

George82 Wiem że stopka przepalona ale nie będę drugi raz randerował

tweety Czas randeru nie pamiętam, bo zapomniałem sprawdzić :) Chciałem jeszcze raz zranderować ale zaraz powiem czemu nie mogłem.

La Radoslawe Wiem wiem :)

 

Oto ustawienia (10 000 caustic subdivs):

ustawienia.jpg

 

I materiał:

material.jpg

 

A teraz mój problem :P

memory.jpg

 

Jak teraz chce zrobić rander to nie idzie. Jak w memory used dochodzi do ok 700 to dysk zaczyna "drapać"/pracować i max się wiesza, i widok na ekranie. Wszystko działa oprócz maxa....... Na dyskach ilość miejsca się nie zmniejsza czyli nic się dalej nie liczy chyba...... What the fuck with this ? Jeszcze wczoraj się zranderowało.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moje wersje z vraya 1.46.15 , max 8, czas renderingu 13:52 na athlonie 2400, 1gb ram, caustics subdiv. 5000 , caustic mult. 0,7.

kielon-vray1.jpg

2 wersja subdiv. 10.000 , mult. 1.0

kielon-vray.jpg

3 wersja subdiv = 5.000, mult = 0,4

kielon-vray2.jpg

4 wersja - subdiv= 5.000 , mult= 0,2

kielon-vray3.jpg

5- tu jeszcze wersja z innym kadrem - subdiv= 5.000, mult=0,3

kielon-vray5.jpg

kielon-vray4.jpg

6- postawiłem z boku białe boxy, zwiększyłem hdri, subdiv= 8000 , caustics mult= 0,2

kielon-vray6.jpg

jutro zapuszcze test na 2 cpu i zobacze jaki jest przyrost prędkości (o ile znajde czas)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaras ciekawie, nr trzy chyba najładniejszy

Master Kiełbaster chciałbym porównać jakość kaustyk w maxwellu do innych, mógłbyś postawić kielich i wykadrowac scene tak jak w większości prac??

Tymek, a nie mówiłem, że bez ściemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie patrzę na te kaustyki i stwierdzam że w realu prawie w ogóle nie istnieją takie mocne kaustyki.

 

Moja propozycja:

 

Maksymalny realizm, nie tylko w kaustyce ale również w wizualizowanym materiale danego obiektu. Osiągnąć jak najbardziej fotorealistyczny rendering szkła, metalu, kryształu etc. umieszczonego w fotorealistycznym otoczeniu: stół, podłoga, skała etc. przy użyciu jak najbardziej realistycznego oświetlenia.

Myślę że będzie to trochę ciekawsze niż studiowanie samych kaustyk na gładkim plane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

11min na AMD 2GHz

Renderer to Brazil,

 

Materiały: Brazil Glass dla kieliszka, Brazil Basic Mtl dla podłogi. Narazie bez glossy reflections bo się troche dłużej liczy :]

 

Oświetlenie: Skylight niebieskawe, dwa Brazil lights, jedno z dużego kąta (keylight) i drugie słabiutkie strefowe wypełniające.

 

Rendering: mapa HDR w tle, image sampling 0,2 (powinno być 1,2 znowu byłem niecierpliwy); luma server > view rate 15 i -3,0 sampling. Zero indirect light poza kałstyką - 1 000 000 fotonów (290 319 stored) próbkowene co 1024 sztuki lub 40cm. Przy czym kieliszek ma ok. 15cm wysokości.

 

Może później wrzucę wersję z glossem na szkle, pozdrawiam.

 

-Edit-

Dodawanie glossiness to nienajlepszy pomysł. Dorzucam jednak moim zdaniem bardziej realistyczną wersję kaustyki, bardziej miękie i mniej intensywne. Lepej by to wygladało gdyby dechy rozciągały się przez cały kadr ale to może potem :]

 

-Edit-

Trzeci rendering

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do Caustics Contest dołączam też obiekt pt. Hedra - Star2

Życzę miłego Caustylkowania =)

star_FR05_PS_INFO.jpg

Ustawienia:

-Dokładnie Photonów w Scenie: 6 900 000

-2 światła

-2 specialnie dobrane materiały

Render Time - 0:15:41 (razem z obliczanie Photonów)

 

jak ktoś chce głębsze szczegóły to do mnie :)

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :( nawet ty Kome :( No komentujcie !! Hehe, nieno, nie boli mnie to, niechc sobie jest ta Gwiazdeczka, czekam na prace innych :) Po to jest ten wątek, a Gwiazdeczka jest Przykładem :] Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja, no co z wami, wymieńkacie :p Renderować !! :P LOL :)

 

 

nie wymiękamy tylko nie dałeś nam swojego modelu i znowu zaraz posypią się kieliszki :P

zaś barek trochę trzeba podżyłować bo tutaj nie tylko szkło ale i drewno dojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja sie tez dołącze

oświetlenie podpatrzone w barze ;] tylko że w orginale były butelki z alkoholem

 

3 światła mr omni z ustawieniami standardowymi

liczba fotonów 1 mln (na 10 mln max sie wysypał ;])

 

edit:

przy 10 mln fotonów photon emision liczyło prawie 2 godziny i max nie wytrzymał ;]

c18ev.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... po to jest barek :)

ale z drugiej strony mój komputer doświadczył wczoraj terminalnej zadyszki przy 1mln fotoników i zwisł gdzies tak w 78% photon mapy. jak na razie boję się odpalić "Barek" once again. Jak na razie testing, testing, testing...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie powiem, Barek to już naprawde jest wyzwanie, sam sie boiję za to zabrać... Dużo obiektów, wszystko ma kaustykę i wszystko się odbija... MASAKRA !! Lol :D:D Gdybym miał Płyte gł. 4 procesorową z Xeonami 3 ghz i Najnowszego Quadro to bym sie nie bał :D:D no ale musi mi wystarczyć... moj sprzęt... co zorbić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności