Skocz do zawartości

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ?? 127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9

Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 493
  • Wyświetleń 129,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

VRAY............Wogóle fajnie co za syf mi wyszedł. Ja to pierwy raz kaustyke robie, może podpowiecie jak uzyskać troche lepszy efekt ;)

kieliszek.jpg

 

Ustawienia

ustawienia.jpg

Napisano

hue hue...widze, że się rozkręciliście...M@ti bardzo ładnie, Falcom3d wychodza Ci rozmazane bo dajesz zdecydowanie za duże accuracy powinno byc dla jednego światła w granichach 50-70, to że odznaczyłś radius (search radius ) to też powoduje rozmycie kaustyk bo program za uwzględnia za dużo fotonów przy rozmywaniu...co do tego ray t. to podchodze sceptycznie, odniosłem wrazenie, że ładniej wygląda kaustyka gdy ten parametr ma większa wartość, ale nie większą niż 10 poniżej kilka testów:

ustawienia:

jeden target spot

energy=70

photons=15000000

caustics multipler=2,3

 

1)ray threshold=10

kielon15.jpg[/url]

 

2)ray threshold=5

kielon15t5.jpg3)

ray threshold=0,5

kielon15t05.jpg

 

sami widzicie

 

I jeszcze jedna scenka z klikoma kilonami na kazdym inny materiał

energy=70

photons=12000000

caustics multipler=1,85

accuracy=60

radius=20

ray threshold=5 (ciut za mało dlatego pierwszy polewej i środkowy mają kiepska kaustyke)

 

kielonki.jpg

 

shade za mało fotonów daj z 5 razy tyle i za mały search distance daj z 5 razy taki...pozdro...

Napisano
  • Autor

Wow, bardzo ładnie :D:D Cóż.. jeszcze dziś sie tym pobawie i powiem ci jak coś odkryje :)

No ale wiesz, ja mam wsyztsko przeliczane na CM więc jest inaczej... :) Pozdro 0-700...

Napisano
  • Autor

La Radoslawe - Prosze podaj mi DOKŁADNE ustawienia jakie dałeś do tych renderków.... z góry dzięki :) (najlepiej screeny wszystkiego)

 

P.S. Sprawdzałem wszystko... i za ***** nie da sie zrobić takiego ostrego Kaustyka... ja niewiem już... moze mam zwaloną wersję fR :(:(:(

 

Albo jak możesz to udostępnij mi scenę którą zrobiłeś z tym jednym kieliszkiem.. będe wdzięczny :)

Napisano
  • Autor

No fajne fajne :) tylko kaustyki takie troszkę... za mało Photonów :)

Napisano

yep...kaustyki, że golić się można ( za ostre dla Deusa...a tak czytałem shouta :>) jak będe miał chwile to dam...

gordy fajnie ze w xsi tylko nie fajnie, ze tak słabo

Napisano

dalem za mało bo mi sie juz nie chciało bawić. Przygotowywuję sie do video tutoriala z Realflow a nie wiem czy Max3d to łyknie.

Napisano
  • Autor

No cóż ja moge powiedzieć... zaskakuje mnie ilość cząsteczek w tym :) Co do kaustyki, no fajnie wygląda ale nie na wysokim poziomie, sproboj pogrzebać w trym, pozdro :)

Napisano

Pierwszy kaustyk. Final Render + jakieś 2 godziny kombinowania :)

Szkło - fR Advanced

Target spot

Energy - 70,0

Light Rays - 30.000.000

Multiplier - 10,0

Accuracy - 70

Radius - 20

 

p.s. La Radoslawe - coś oszukujesz, bo takiego ostrego kaustyka normalnie nie da rady zrobić ;)

 

caustics0an.jpg

Napisano

No i mamy v-ray'a..:] Jak dla mnie bomba, tylko stopa kieliszka wydaje sie przepalona. Overall GOOOD! :]

Napisano

Shade: bardzo ładnie ale podaj rodzaj użytego materiału i czas renderu. :]

 

[edit]

nielot: sorki ale mam problemy z łączem. mój kochany admin uwielbia zabawy w zabezpieczenia, kontrole łącza i takie tam. teraz moge wleźć jedynie na max3d.pl i google'a bo to miałem wcześniej już otwarte. wieczorkiem wrzuce na serwer i podam linka. :)

Napisano
  tweety napisał:
jak wróce do domu podeślę ci moją scenkę :)

 

Pozdrawiam

a ja czekam i czekam :D

help me

Napisano

he...he...h...abłahahahahahaha :>...Tymek zero ściemy, zero nawozów czysta polska zdrowa kaustyka ^_^...czy ja dobrze widze 30 mln fotonów? Jejuniu...i na tym skończe :), pozatym za mały sample dla disortion dałeś wydaje mi się...

Shade no pięknie to wygląda, ale przepaliłeś ostro aż za neinaturalnie, bardziej "artystycznie"...hehe..

Napisano

Ładnei tu sobie poczynacie co niektórzy - takich pare pytan - nie moglibyscie np tzn ktos jakby miał czas walic renderów albo na jasniejszym tle albo na jakims kolorowym bo cała pracka przez swoja szarosc traci imo na wartosci - wiem ze chodzi o kaustyke ale wyglad to zawsze wyglad.

 

Ten ostani renderek Shade bardzo fajny i aż dziwi ze to vray - jakos nigdy sie nie bawiłem w kaustyki w vrayu, takie pytanie do publicznosci - wyłamie sie ktos z maxwell userów i wyrenderuje cos czy ja mam sie za to wziasc bo nie wiem ale wyglada jakbysmy wymiękali przy vray-owcach :]

Napisano

La Radoslawe - walnąłem 30 żeby było ostrzej. Ale wyszło na to, że bez dyfrakcji z 10 wychodzi dobrze. Wieczorem jeszcze posiedzę i postaram się to jakoś zoptymalizować :)

Napisano

Hindus, Twoj poprzedni avatar był ładniejszy :) a co do maxwell no to czekam , może ktoś coś w końcu pokaże...

Napisano
  • Autor

La Radoslawe - Błagam cię !! Podaj mi te ustawienia :( Bo Tymek ma rację, nie da się w fR zorbić takich ostrych kaustyk ;/ pare dni wsystkie ustawienia obbleciałem i sie nie da, już dałem nawet 100 000 000 Photonów(czyli maximum) no i nic.... ja już nei wiem... Raidusa dawałem małego, wszystko idealnie na wysokim poziome... poczytalem tutoriale i nic :( łeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;(

Napisano

No to :

George82 Wiem że stopka przepalona ale nie będę drugi raz randerował

tweety Czas randeru nie pamiętam, bo zapomniałem sprawdzić :) Chciałem jeszcze raz zranderować ale zaraz powiem czemu nie mogłem.

La Radoslawe Wiem wiem :)

 

Oto ustawienia (10 000 caustic subdivs):

ustawienia.jpg

 

I materiał:

material.jpg

 

A teraz mój problem :P

memory.jpg

 

Jak teraz chce zrobić rander to nie idzie. Jak w memory used dochodzi do ok 700 to dysk zaczyna "drapać"/pracować i max się wiesza, i widok na ekranie. Wszystko działa oprócz maxa....... Na dyskach ilość miejsca się nie zmniejsza czyli nic się dalej nie liczy chyba...... What the fuck with this ? Jeszcze wczoraj się zranderowało.....

Napisano

no dobra Falcom3d...masz co chciałeś, jak nie wystarczy to daj znac i wyśle Ci tę scenke z kilonkiem

Napisano

kolejny mental ray z XSI.

trochę wyżyłowane aż pojedyńcze fotony widać ;) . Główke zrobiłem aby uzyskać lepszy efekt.

 

headcaus18oe.jpg

Napisano

to moje wersje z vraya 1.46.15 , max 8, czas renderingu 13:52 na athlonie 2400, 1gb ram, caustics subdiv. 5000 , caustic mult. 0,7.

kielon-vray1.jpg

2 wersja subdiv. 10.000 , mult. 1.0

kielon-vray.jpg

3 wersja subdiv = 5.000, mult = 0,4

kielon-vray2.jpg

4 wersja - subdiv= 5.000 , mult= 0,2

kielon-vray3.jpg

5- tu jeszcze wersja z innym kadrem - subdiv= 5.000, mult=0,3

kielon-vray5.jpg

kielon-vray4.jpg

6- postawiłem z boku białe boxy, zwiększyłem hdri, subdiv= 8000 , caustics mult= 0,2

kielon-vray6.jpg

jutro zapuszcze test na 2 cpu i zobacze jaki jest przyrost prędkości (o ile znajde czas)

Napisano

jaras ciekawie, nr trzy chyba najładniejszy

Master Kiełbaster chciałbym porównać jakość kaustyk w maxwellu do innych, mógłbyś postawić kielich i wykadrowac scene tak jak w większości prac??

Tymek, a nie mówiłem, że bez ściemy :)

Napisano

Tak sobie patrzę na te kaustyki i stwierdzam że w realu prawie w ogóle nie istnieją takie mocne kaustyki.

 

Moja propozycja:

 

Maksymalny realizm, nie tylko w kaustyce ale również w wizualizowanym materiale danego obiektu. Osiągnąć jak najbardziej fotorealistyczny rendering szkła, metalu, kryształu etc. umieszczonego w fotorealistycznym otoczeniu: stół, podłoga, skała etc. przy użyciu jak najbardziej realistycznego oświetlenia.

Myślę że będzie to trochę ciekawsze niż studiowanie samych kaustyk na gładkim plane.

Napisano

good idea..:]

Napisano

Witam!

11min na AMD 2GHz

Renderer to Brazil,

 

Materiały: Brazil Glass dla kieliszka, Brazil Basic Mtl dla podłogi. Narazie bez glossy reflections bo się troche dłużej liczy :]

 

Oświetlenie: Skylight niebieskawe, dwa Brazil lights, jedno z dużego kąta (keylight) i drugie słabiutkie strefowe wypełniające.

 

Rendering: mapa HDR w tle, image sampling 0,2 (powinno być 1,2 znowu byłem niecierpliwy); luma server > view rate 15 i -3,0 sampling. Zero indirect light poza kałstyką - 1 000 000 fotonów (290 319 stored) próbkowene co 1024 sztuki lub 40cm. Przy czym kieliszek ma ok. 15cm wysokości.

 

Może później wrzucę wersję z glossem na szkle, pozdrawiam.

 

-Edit-

Dodawanie glossiness to nienajlepszy pomysł. Dorzucam jednak moim zdaniem bardziej realistyczną wersję kaustyki, bardziej miękie i mniej intensywne. Lepej by to wygladało gdyby dechy rozciągały się przez cały kadr ale to może potem :]

 

-Edit-

Trzeci rendering

Napisano
  • Autor

Bardzo Bardzo nice Materiał :) no i Brazil :)

Napisano
  • Autor

Witam

Do Caustics Contest dołączam też obiekt pt. Hedra - Star2

Życzę miłego Caustylkowania =)

star_FR05_PS_INFO.jpg

Ustawienia:

-Dokładnie Photonów w Scenie: 6 900 000

-2 światła

-2 specialnie dobrane materiały

Render Time - 0:15:41 (razem z obliczanie Photonów)

 

jak ktoś chce głębsze szczegóły to do mnie :)

Pozdro :)

Napisano
  • Autor

Heja, no co z wami, wymieńkacie :p Renderować !! :P LOL :)

Napisano
  • Autor

No właśnie :( nawet ty Kome :( No komentujcie !! Hehe, nieno, nie boli mnie to, niechc sobie jest ta Gwiazdeczka, czekam na prace innych :) Po to jest ten wątek, a Gwiazdeczka jest Przykładem :] Pozdro

Napisano
  FAlcom3D napisał:
Heja, no co z wami, wymieńkacie :p Renderować !! :P LOL :)

 

 

nie wymiękamy tylko nie dałeś nam swojego modelu i znowu zaraz posypią się kieliszki :P

zaś barek trochę trzeba podżyłować bo tutaj nie tylko szkło ale i drewno dojdzie.

Napisano
  • Autor

no wiem, dlatego Barek jest dużo trudniejszą sprawą, teraz mi się już niechce, ale jutro Dodam do Modeli Wazon, który zrobiłem na nim będziecie męczyć Caustyki :)

Napisano

no to ja sie tez dołącze

oświetlenie podpatrzone w barze ;] tylko że w orginale były butelki z alkoholem

 

3 światła mr omni z ustawieniami standardowymi

liczba fotonów 1 mln (na 10 mln max sie wysypał ;])

 

edit:

przy 10 mln fotonów photon emision liczyło prawie 2 godziny i max nie wytrzymał ;]

c18ev.th.jpg

Napisano
  • Autor

No cóż... Kaustyki nie takie dobre, ale to tylko zalezy od liczby fotonów, bo widać że ustawiłeś ustawienia dobrze :) Ale świetnie to pokazaleś, Super Pracka ;) Pozdro

Napisano

Myślę ze lepiej przygotować jakąs scenke a nie same obiekty bo na roznych powierzchniach swiatło inaczej bedzie sie rozchodziło, odbijało i bedzie bardziej realistycznie (trudniej) ;)

Napisano

hmm... po to jest barek :)

ale z drugiej strony mój komputer doświadczył wczoraj terminalnej zadyszki przy 1mln fotoników i zwisł gdzies tak w 78% photon mapy. jak na razie boję się odpalić "Barek" once again. Jak na razie testing, testing, testing...

Napisano
  • Autor

No nie powiem, Barek to już naprawde jest wyzwanie, sam sie boiję za to zabrać... Dużo obiektów, wszystko ma kaustykę i wszystko się odbija... MASAKRA !! Lol :D:D Gdybym miał Płyte gł. 4 procesorową z Xeonami 3 ghz i Najnowszego Quadro to bym sie nie bał :D:D no ale musi mi wystarczyć... moj sprzęt... co zorbić...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności