Napisano 9 Styczeń 200619 l ...amidze(wiem że jest),DOSie, pegazus[:)], itp.? :D :D :D :D :D :rolleyes:
Napisano 9 Styczeń 200619 l czym są edytory grafiki 3d? Jeśli chodzi o coś typu 3dsmax to wiem, że lightwave był na amigę
Napisano 9 Styczeń 200619 l ...amidze(wiem że jest),DOSie, pegazus[:)], itp.? :D :D :D :D :D :rolleyes: Na Amige jest Alladin4D, na DOS-a to nie wiem. A czy nie chodziło Ci o Pegasos?? Lightwave mozesz kupic na eBay: http://cgi.benl.ebay.be/Lightwave-3D-4-0-original-Amiga-cd_W0QQitemZ8745258247QQcategoryZ8241QQcmdZViewItem
Napisano 9 Styczeń 200619 l swego czasu był świetny Dosowy program Imagine4D, całkiem nieźle hulał na P166Mhz. poza tym było coś takiego jak 3D STUDIO firmy Kinetix ver np: 2.0 też hulała pod dosem. a można wiedzieć po co ci tak stare oprogramowanie? tam raczej nie znajdziesz GI ani żadnych takich bajerów... [+] znałem jeszcze programik zwał się Micrografix Studio "cośtam". odpalałem pod win 3.11. tylko, że tam było wszystko z poziomu konsoli. ale np: generował raytracing co było jego bardzo dużym plusem.
Napisano 9 Styczeń 200619 l Autor 1)z ciekawosci 2)chcialezobaczyc czy i jak bedzie chodzic na moim PDA(zebyniebylo, ma 400MHz, chodzi Tomb Rider:) i AoE:D) chodzi o sam modeling. Wiem ze rendery dobre nie beda.
Napisano 9 Styczeń 200619 l Trochę wprawy i możesz opisywać geometrię w byle jakim edytorze tekstu, a takowe są na każdym kompie :). Sporo softów umie to też importować ;).
Napisano 9 Styczeń 200619 l co to jest PDA? jak masz 400 Mhz, to powinny ci nawet wcześniejsze wersje 3d studio maxa pójść... - wydaje mi się że odpalałem 5.0 na P. 166 MMX, ale mogę się mylić... Możliwe że zainstalowałem go dopiero na nowszym komputerze - 800 Mhz (to na pewno).
Napisano 9 Styczeń 200619 l palmtop ;] ale watpie ze tak ograniczony na maxa system operacyjny udźwignie maxa ;]
Napisano 9 Styczeń 200619 l BTW. Marcin... Skąd wytrzasnąłeś ten screenek? To jakaś fota z telewizora czy jak? ;), tak źle to nie wyglądało.... Dało się całkiem miło popracować ;).
Napisano 9 Styczeń 200619 l Gotham - na google kiedys znalazlem, mialem w bookmarkach, a to raczej nei screen tylko zdjecie tak jak zauwazyles ;] trudno bylo by w "tamtych czasach" zrobic print scren pod dosem ;] ale z checia pobawil bym sie 3d studio pod dosem :>
Napisano 9 Styczeń 200619 l heeh na amigę miałem keidys dość przyjemnego imagine - ah te wspomnienia, aż sie łezka w oku zakręciła :D
Napisano 9 Styczeń 200619 l Autor Ciekawie to nawet wygląda poszukam, może znajdę , sprawdzę czy zadziała
Napisano 10 Styczeń 200619 l P4VV37 - Ej stary!! Jak tylko ruszy to ja poproszę fotkę :-) Zajebioza sprawa :-)
Napisano 10 Styczeń 200619 l RayMan pod DOS: był to pierwszy niezależny renderer z raytracem na pokładzie! możesz więc jeżdzić i "renderować realistyczne" szkło w pociągu :] [+] z drugiej strony proponuję konsolkę na... Atari ST :) a to wszystko by wykrzesać to: :) [++] no chyba że wolisz apple'a:
Napisano 10 Styczeń 200619 l Jeśli na Amigę to tylko i wyłącznie Real 3D i Imagine. Ale Real miał lepsze możliwości edycyjne modelu no i miał operacje boleanowskie.
Napisano 10 Styczeń 200619 l heh, fajny wątek :) To zdjęcie, co Marcin przedstaił to Kinetix 3d Studio? Jeśli chodzi o "edytory" pod dosa i edycję scen w edytorze tekstu, to można spróbować jakiegoś Rendermana - utworzyć scenkę w formacie RIB ASCII i wyrenderować. Będziesz miał dobrego Rendermana, to i efekty można niezłe uzyskać - niczym nieodbiegające od "normalnych" tj. mental czy inne (tylko jak tu ręcznie wpisywać współrzędne wierzchołków ludzkiej twarzy?). :>
Napisano 10 Styczeń 200619 l Bogu dzięki, że urodziłem się tak późno i moja przygoda z komputerem zaczęła się od win 98'
Napisano 10 Styczeń 200619 l ech... 3d studio... jak pierwszy raz widzialem ten program to chodzielm do podstawowki :D Ofkoz do dzisiaj nie wiem, jak sie go obslugiwalo :] P4VV37, a moze behemot3d? :P
Napisano 10 Styczeń 200619 l Tweety- z kąd masz te sceeny :D ! Ten wątek mi sie bardzo podoba ! Jak znajde jakąs staroc to dodam :)
Napisano 10 Styczeń 200619 l o fuck :D nauczę się tego robienia 3d w ASCII i będę sobie modelował na telefonie komórkowym LOL :) jak patrzę na to to zaczynam doceniać to co mam teraz :D
Napisano 10 Styczeń 200619 l o wlasnie, blendera powinno sie dac skompilowac na palma :D popytaj sie u nich na forum
Napisano 10 Styczeń 200619 l znalazłem 2 screeny z LW pod amigę super czas renderu 10s :D Wersja 3.5 poszukam wczesniejszych :D
Napisano 10 Styczeń 200619 l Atari a na nim SolidStates: prosty matematyczny modeler. hcpiter: wooha! 10s? ale pęęęęd :D [+] Spectrum 512 plugin displacement do Autodesk 3d studio 1 :
Napisano 10 Styczeń 200619 l ten watek jest bardzo puczający i powinien pokazac tym młodszym uzytkownikom jak fajnie dzisiaj mają. Dzisiaj to graficy mają po prostu wieczny dzień dziecka z takimi softami , i jeszcze ten nieograniczony suport tutorialowy z netu i emułka. Żyć , nie umierać :) :))))) A moze bardziej sie opłaca p[oczekać ze trzy lata - pewnie wyjdą softy z przyciskiem :" make toy story 4", albo "LOTR generator v.2.03" pozdrawiam :)
Napisano 10 Styczeń 200619 l Hehe inaczej na to patrzymy, ja tak zerkam i... hehe i co się niby zmieniło, przyciski znajome, dino niczym z galerii, jakiś kieliszek... ;), gdzie ten kurde postąp od dasa ;). A tak na serio to postęp na szczęście jest na tyle duży że powoli daje się tego sensownie używać ;). Hmmmm pamiętam że dostawałem nie powiem czego od modelowania w dosowym 3d studio- brak innego widoku w oknie niż wire... brrrr aż dreszcz przechodzi.
Napisano 11 Styczeń 200619 l A pomyśleć, że teraz ludzie narzekają na domyślne ustawienia rendera, które nie odzwierciedlają poprawnie rzeczywistości :/
Napisano 6 Luty 200619 l Pamiętam z Atari ST ten programik. rewelacja. Kiedyś domek zrobiłem w nim. hehe - 2 tygodnie niezmordowanej pracy:D:D Dziś graficy mają dostęp do oprograowania i sprzętu o niebo lepszego niz 15 lat temu. Nie ma co narzekać ale bez narzekania nie ma podwyższania standardu technologicznego. Więc narzekajcie umiarkowanie:]
Napisano 6 Luty 200619 l jeżeli chcesz cos do modelowania na Palmtopa.... to może... jakiś prosty programik Tych czasów do modelowania, jakiś który nie wymagał by wiele... wings 3D?? MoDo ?? nie wiem, nie znam sie, daje tylko przykłady ;P ale MoDo to na 100% nie pojdzie....
Napisano 6 Luty 200619 l Przesadzacie z tymi obrazkami z amigi. Pracowalem na ami dobre 5 lat w 3d (Cinema4D) i calkiem niezle pikczery sie tworzylo. Jak wroce wieczorem z roboty to wrzuce kilka skrinow z tamtych czasow. Puki co obejrzyjcie sobie przykladowego screena z ami i cinemy 4d: http://www.intuitionbase.com/screen/newsnap2.jpg
Napisano 6 Luty 200619 l a moze znacie cos na symbiana 6.0, wprawdzie mam 104Mhz ale moze cos amatorskiego sie znajdzie...:)
Napisano 6 Luty 200619 l http://www.cechowski.com/amiga/kontakt_24.jpg - Przykladowy skrin z gry ktora robilem w 97'mym (cinema 4d, 8mbram) http://www.cechowski.com/amiga/ - tutaj jeszcze kilka obrazkow robionych na ami. Jak widac nie byly takie zle wiec bez ironii do tego kompa panowie:)
Napisano 6 Luty 200619 l a ja powiem tylko tyle ze ludzie są poprostu leniwi... mją duze mozliwosci odnosnei softu.. ale malo checi i malo kreatywnosci. a ja bardzo podziwiam ludzi za wytrwalosc i kreatywnosc... i btw. sory za reklame.. ale moze ktos skomentujew moja postac w wipie? taki maly wojownik.. bylby wdzieczby bo straszna cisza... http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=23817
Napisano 6 Luty 200619 l Traitor: ech... pamiętam tą modę na obskurne korytarze... jakby nie było swego czasu amiga mocno wyprzedzała PCty. wspomniec mozna było choćby demoscene z której niejeden tutaj grafik się wywodzi. :] heh. jak czytam niektóre posty w stylu" co by tutaj wymodelować", "nie da się" etc to sorry ale jak sobie przypomnę choćby nawet i późniejsze projekty z demosceny (już realizowane na PC na maxie czy Imagine) te symulowane mapy reflect/refract, 16kolorowe animacje, ciekawe i nowatorskie kompozycje które dzisiaj zginęły w zalewie surowych "realistycznych" renderów to przepraszam ale co wy chcecie robić? Gwoli przypomnienia: Caligari Truespace studio, pamięta to ktoś jeszcze? http://raph.com/3dartists/artgallery/bjorn1.jpg Max r.2,5: http://raph.com/3dartists/artgallery/beny1.jpg http://raph.com/3dartists/artgallery/don2.jpg Bryce: http://raph.com/3dartists/artgallery/hill3.jpg Max &Bryce: http://raph.com/3dartists/artgallery/hill2.jpg Max r3: http://raph.com/3dartists/artgallery/hill1.jpg Heh. swego czasu pamiętam, że prawie w każdym renderze przewijał sie motyw z wodą i wyspami. Takie małe zboczenie na punkcie powstałego dopiero raytracingu. :] tyle mojego. pozdrawiam
Napisano 23 Luty 200619 l Autor Znalazłem edytor grafiki na PDA. Wygląda to tak: +w edytorze tekstu otwierasz plik sceny(np. ten[tworzy obiekt cone i oświetlenie]: [ cylinder: cylinder simple example © Emmanuel VIALE - 2001/2002 Part of the YASRT v0.1 beta package ] settings { display 240 180 output_type "tga" output_name "cylinder" antialiasing "adaptive" aa_distance 16 } camera { position look_at up fov 50 } surface { color 1 1 1 ambient 0.1 diffuse 0.9 reflection 0.2 } plane { normal distance -1 } light { position color 400 400 400 } light { position color 400 400 400 } surface { color 1 0.0 0.0 ambient 0.1 diffuse 0.85 brilliance 0.1 specular 0.8 roughness 100.0 } cylinder { base cap radius 1 } ) +umieszczasz w odpowiednim folderze +włanczasz program +klikasz na ekran render trwa długo. Efekty są niezłe. Nie jest to to czego szukałem. Chcę teraz spróbować skompilować jakiś program OpenSource(Wings3D, Blender)
Napisano 23 Luty 200619 l jesli IPAQ, to moze Blendera? :) http://www.blender.pl/components/com_simpleboard/uploaded/images/ipaq_blender.jpg kiedys sobie dla zabawy taki port zrobili (kiedy blender nie był open-source, co ciekawe). moze na Siggraph szpanowali :>
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto