Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello,

 

 

Fiu, bardzo dawno obiecany... I wreszcie opublikowany tutek o modelowaniu postaci.

 

Przy czym celem nie była nauka funkcji czy prezentacja interfaceu lecz ukazanie swobodnego modelowania w środowisku Polyspeed.

 

Modelowanie generalnie ograniczyło się do dwóch dosyć krótkich sesji (z różnych powodów dosyć oddalonych od siebie czasowo). Przy czym stworzony model nie wyczerpuje konceptu zrobionego przez Krisiaka, raczej swobodnie unosi się między nim, limitem objętościowym tego typu materiału a niedopowiedzianym szkicem z paroma mocniejszymi kreskami.

 

Cóż, pozostaje mi zaprosić zainteresowanych tataj: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dftp.php?id=263&o=0

Rudi_poster.jpg

 

Pozdrawiam,

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja tez zasysam tutka... wygląda ciekawie. :)

BTW: napisz, czym zgrywałeś i jak kompresowałeś, jeśli możesz. Ja mam Camtasię i zastanawiam się, jak kompresować najlepiej.

Napisano

fajny model zaluje ze nie bede mogl sciagnac tutka :) za duzy dlamnie niestety :/

 

32 min w 245 mb to w cale nie taka super kompresja imo ;) oczywiscie nie wiem jaka jest jakosc ;)

Napisano

a mozna by bylo dostac normalnego linka zakonczonego *.avi? bo gdy sciagam z f3d, zatrzymam i chce wznowic plik sciaga sie od nowa,a przy moim laczu nie da rady sciagnac go za jednym zamachem :)

Napisano

hahah - chyba mi pierwszemu udało się ściągnąć i obejrzeć :)

Mówię z pełną odpowiedzialnością (a ściągało się ze 4 godziny) - WARTO.

 

szkoda że nie pokusiłeś się o jakiś głosowy komentarz i czasem trochę za szybko to wszystko miga i trudno momentami wyczaić co się dzieje, ale i tak jest to jeden z najlepszych tutków do modelingu jaki do tej pory widziałem :)

 

Gratulacje i pozdrawiam :)

Napisano

Jaras- Thx :).

 

Shogun 3D- Camtasia dobrze się spisze :), przy czym ostateczny wybór kodeka zależy tylko od tego co zgrasz- co się będzie dziać na ekranie, jaka część pozostanie statyczna etc. W tym przypadku zdecydowałem się ostatecznie na DivX5- ze względu na bardzo dynamiczny charakter materiału, ale zawsze najlepiej jest po zgraniu po prostu potestować różne kombinacje kodeków/rozdzielczości.

 

KLICEK- Ehhh szkoda, cała zabawa w tym przypadku to nie efekt a powstawanie... ale rozumiem :).

 

yeroo- W tej sprawie najlepiej by było jakbyś napisał do admina F3D, na pewno optymalnie rozwiąże problem (wydaje mi się też że niektóre softy dają sobie radę ze wznawianiem takich połączeń).

 

Nielot007- W końcu i siateczki z dedykacją ;)...

 

 

EDIT:

Ziomuś- Bardzo miło to słyszeć :]. Może w przyszłości nagrywając coś krótszego zdecyduję się na nagranie komentarza, ale to na pewno nie w najbliższej przyszłości ;).

 

 

Pozdrawiam,

Gość bl0ndynek
Napisano

Może teraz ktoś zrobi tutek o teksturowaniu postaci (właśnie tej ) później kolejny o ringowaniu :> to tylko taka propozycja

Napisano

naprawdę dobry model powstaje na naszych oczach . Sporo się dowiedziałem (choć czasami serio moje odświeżanie monitora nie nadążało z ruchami myszki z tutoriala :DD trzeba sie nieźle skupić ;) ).No i chyba taki tutorial mało się przyda osobom co się mało znają na narzędziach poly i nie wiedzą co do czego.. No ale nic nie było mowy o tym że to dla początkujących :)

Ale osobiście dziękuję za niego : ) warto go pobrać ! pozdro

Napisano

Witam!!

tutek super!! :)

jestem zachwycony taka prostota dzialaniai jej zwinnoscia wiesz gdzie kazdy vertex ma byc a to jest super

zgadzam sie z ziomusiem ze troche za szybko nie raz ciezko wyczaic co i jak :) ale dla mnie mistrzostwo swiata

mam tylko takie strandratowe pytania ;)

ile naprawde czasu robiles ten model??

moglbys podzielic sie blueprintami ?? :D

i to samo pytanie co sanki

super tut :D

krzyhhh--> masz racje ze poczatkujacy beda mieli problemy z polapaniem sie co jak zostalo zrobione ale nie jest w tym tutku uzytych masakrycznie duzo opcji (tak mi sie wydaje ) wiec chyba sobie poradza :)

acha i mam taka prosbe prosilbym o wiecej takich tutkow fajnie sie je oglada :D

pozdro

Napisano

sciagam tuta,

nie wazne ile wazy, jak widze cos jest od Gothama to sciagam w ciemno :)

 

EDIT:

ok, juz zassalem, - dla mnie bardzo przydatny tutek, jest szansa ze wrzucisz jeszcze szkice Rudiego z ktorych modelowales? :)

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Ech a ja od dwóch dni sciągam koniczy sie na tym ze jest mało miejsca na dysu i flash sie wyłącza i po ponownym włączeniu uswa całly plik i zaczyna sciągaci od początku :|

----

Ale tut wydaje sie poządny :)

Zacze ciągnac moziilą :)

 

Pozdr :)

Napisano

Ile przyspieszyłeś film, bo jestem ciekaw jak szybko modelujesz naprawde. :)

Bardzo fajnie wyszło, stopy mi się jedynie nie podobają (takie zbyt brylaste wyszły).

Napisano

Tutek robi wraszenie :) Bardzo przyjemnie się patrzy na proces powstawania, podejście do modelu, podejście do topologii... tak to właśnie powinno wyglądać.

Co do blueprintów to zrzekam się praw autorskich :) Róbta z nimi co chceta :D

 

Dave... otwórz to DivxPlayerem.. u mnie poszło.

 

pozdrowionka

Napisano

E troche sie zawiodłem

Powód

1) Nie dałes zadnych rysonkóww

2) Jezu co za sppeddd

3) Nic nie rozumiem mogłęs napisac ze to dla Suuper zawansowanych Neo'w kturzy robią se spowolnienie :)

4) Rooozmiar

5) Mogłes podac jakis link do programu spowalniającego

6) Fajnie wygląda :)

----

7)Własciwie to pokaz umiejentosci

w konicu w tutkach jest pokazane jakie śa narzedzie urzywane :)

Napisano

Raczej nie przepadam za rydzami :)

 

P.S Troche pszesadzam :) to prawda ale na pewno nie bradziej od tych co zrobili taki raban z tej tragedi... Jest to wielka tragedia ale bez pszesady...

 

P.S Gdzie mozna zaciągnac tego spppppeda??

W ogule po tym filmiku dostałęm SPPPPPPPPPPPeda :)

Napisano

według mnie jedynym minusem jest to że strasznie szybko to robisz , nieidzie się chwilami połapać, ale i tak wielkie dzięki za tutka :)

ps. mógłbyś udostępnićblueprinty stworka ??

Napisano

Hello, troszkę późno ale wreszcie mam czas odpisać:

 

bl0ndynek- Krisiak myśli o nakręceniu zrigowania, ale to na razie jest w fazie ogólnego planowania.

 

Chveti- Thx :), Jak tam wrażenia?

 

Sanki- Thx, główny dodatek to właśnie beta polyspeed (plug wspomagający modelowanie), poza tym w maxie kręci mi się sporo maxscriptu.

 

Krzyhhh- Thx, po prostu wydaje mi się że w sieci jest dość tutów prezentujących podstawowe funkcje, z założenia chciałem się skupić na pokazaniu jak można ich użyć by szybko postawić postać. ;)

 

nielot007- Thx :), co do czasu to ciężko powiedzieć- zgrany materiał ma ogólnie 4ry godziny 20 minut (wraz z częściami nie użytymi w tutorialu, oraz fragmentami modelowania z których zrezygnowałem (zacząłem dodawać detal, ale pokrycie całej postaci za długo by trwało)) więc myślę że ogólny czas (uwzględniając drobne rzeczy robione bez zgrywania) można szacować na 4:30 do 5 godzin.

 

Koncept umieszczam za zgodą autora: http://members.lycos.co.uk/prosteftp/rzuty.jpg

 

Pionier- Thx, koncepty wyżej ;).

 

DaveBorck- DivX 5.1.1 :).

 

ASY2002-

1) Już są ;)

2&3) Przyznaję że może odbywać się to szybko... Szczerze mówiąc tak długo używam "media player classic" że zapomniałem że nie każdy soft ma możliwość spowalniania/przyśpieszania materiału, w domyśle czas miał być możliwie krótki by szybko i przyjemnie móc to obejrzeć- z możliwością dostosowania prędkości odtwarzania do własnych potrzeb.

4) Filmik pewnie poleży sobie w sieci parę lat, myślę że taka wielkość z czasem będzie coraz bardziej... normalna? ;) BTW. Zgrany materiał ma ponad 3GB...

5) Tak jak w punkcie 2&3, osobiście doradzam wspomniany tam soft.

6) Thx :).

7) Patrz część do Krzyhhh'a.

 

DraB- Soft jest w trakcie beta testów, doradzam kontakt z autorem: [email protected]

 

olej- Proszę bardzo :).

 

RA- Thx, paradoksalnie starałem się modelować... wolno i bez zrywów by po przyśpieszeniu nie wyszło skrajne strobo ;), niestety nie zawsze się udawało ;). Przyśpieszenie jest x6. Stopy są takie z premedytacją, chęć dania im cartoonowej-bryłowej formy zwyciężyła, ale oczywiście rozumiem że nie każdemu muszą przypaść do gustu. :)

 

PS. Parszywie się modeluje ze świadomością zgrywania ;).

 

Kris_R- ;) Dzięki.

 

Knysha- Thx, szczerze dopinguję, szkoda że swobodna organika jest tutaj straszną rzadkością.

 

Georgas- Dzięki, prośba spełniona ;).

 

 

Pozdrawiam,

Napisano

Zle zimpretowałem mowa o tym poly spedzie :)

 

Sooory wielkie :)

-------

o jaka miła osoba odp. wszystkim!!!

Pozdrawiam mistrza szybkiego modelingu :)

----------

 

Nie przepadam za S.F. Ale ten potworek jest za... za?? Zaje-fajny :)

Idelana reklama dla tego programu :)

Napisano

Jak zwykle inicjatywa na nagrode :)! Oczywiscie sciagne rowniez tutka :) Podziekowania dla Gotham'a za tutka i chec podzielenia sie swoimi umiejetnosciami z reszta forumowiczow :)

Napisano

nie wiem czemu marudzicie ;] ściągnąłem chwilkę po tym jak post się pojawił w rekomendacjach, całkiem szybko szedł, sam plik też zbyt duży nie jest.

 

jakość bardzo dobra. żadnych kompresyjnych artefaktów, można spokojnie oglądać na pełnym ekranie (i jeść popkorn). Dobre kino akcji, czasem fabuła mocno zawikłana, ale na spowolnieniu już łatwiej jest się nie zgubić ;]

 

muszę obczaić polyspeed koniecznie, tylko ciężko wybadać cokolwiek o tym sofcie.

Napisano

Zioooooom to prawda, ciągnie sie szybko (6,5 h) ale tylko na moziili na Flash,u ciągneło sie 10h :)

Ale jednak w porównaniu z prawie 1.5 GB :) I prawie 5h :)

 

Niech doda jeszcze linka z spedem i model a bedzie cooool

Ale w to reaczej wątpie $-)

Napisano

Hello,

 

 

Predator- Thx ;), ciekaw jestem jak tam wrażenia.

 

Salvator- Bardzo miło słyszeć :). A co do polyspeed to działa stara maksyma... Nie wiesz gdzie szukać to szukaj na cgtalk ;). Doradzam ten thread: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=162244&highlight=polyspeed

 

ASY2002- Jeśli ten tut o rigowaniu dojdzie do skutku to model będzie pewnie "w zestawie", w końcu na czymś trzeba potrenować. A co do polyspeed to nie jestem osobą upoważnioną do jego rozpowszechniania, autor naprawdę nie robi problemów z udostępnianiem bety do testów, a już na pewno jeśli prezentuje się jakiś konkretny poziom.

 

Nielot007- Doradzam sporo cierpliwości ;), materia tutów wymusza naprawdę długi czas powstawania.

 

Kulfer- Hehe spox, w końcu każdy ma swój gust, ale co do wielkości to się nie zgodzę, przy założeniu że używa się łącza stałego nie uważam by to była jakakolwiek bariera :).

 

CzAk1- Thx, czekam zatem na wrażenia. ;)

 

Shogun 3D- Przykro słyszeć, kiedyś miałem podobny problem z jakimś plikiem, pomogła zmiana programu w którym ściągałem, getright, operka, jakiś lisek... cokolwiek.

 

Weinert- Jedyne co mi przychodzi do głowy to problem z codec'iem, z tym nie powinno to już sprawiać żadnych problemów: http://files.divx-digest.com/software/codec/DivXPro521.exe

 

 

Pozdrawiam,

Napisano

DarCon- Nie jest źle :), co prawda trzeba przyłożyć troszkę cierpliwości by zacząć ściąganie (odświeżanie strony), ale jak już się uda to idzie bardzo ładnie (testowałem).

 

Pozdrawiam,

Napisano

ja sie wlasnie wpialem na ftp i z tamtad sciagam bo z linka po 10 minutach zrywalo mi polaczenie (firefox). teraz jade total commanderem i na razie jakos idzie:) Mam nadzieje ze szybko sie sciagnie.

Napisano

heheh dzięki za linka, maksyma też się przyda :P

 

asy2002 - mi się ściągało jakieś 40 minut 0_o chyba na modemie by wyszło z 6.5h :]

Napisano

Cóz ja csiagnołem Tutorial bez żadnych problemów. Za pomocą Free Download Menager w 3,5 godzinki. Działa bez zarzutow. Ledwo włączyłem a juz sobie zdałem sprawę, że wcią tyle nauki przede mna.

(mam pytanie- Jak w viewporcie robi się coś takiego -jak widać na początku w tutku- że widać blueprint normalnie i zarazem siatke w postaci samych lini i vertexów? Siatka nie przysłania Blueprinta. Cos jak wireframe ale tylko dla siatki tworzonego obiektu a nie wszystkich w scenie.)

 

Wracając do tematu:P Tutek Fajny. Troche wszystko sie szybko dzieje ale od czego jest funkcja stop klatki:D

P.S. Gotham korzystałeś z jakichs plug-inów lub cos?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności